Jump to content
Sign in to follow this  
cezarsv

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?

Recommended Posts

C o s m i n
De acord,da ce legatura are asta cu Rombat!?
Diferentele de calitate apar intre curentii pe care ii suporta fiecare acumulator in parte (mai ales in functie de solutia adoptata de producator).

In cazul in care creste foarte mult curentul prin acumulator (consum mare, curent de incarcare mare, conexiune gresita) poate aparea acest fenomen.

"Pai... cat platesti, atat primesti. Nu poti avea pretentii prea mari de la o marfa ieftina."

Asta am scris pt.ca motiva tehnologia invechita,ceea ce nu este asa.Daca e cu intretinere nu inseamna ca este calitativ slaba

Eu la bateriile pe care le-am avut timp de 11-12 ani singura chestie care ma cam deranja,ca dupa un timp mai indelungat)apareau niste depuneri albe pe borne si in jurul lor(un praf alb) si se oxidau contactele de cuplare a bateriei pe masina(asta ar explica degajarea vaporilor de acid
Exact.

Am spus eu altceva? ;)

Daca e made in Germany bateria,a costat cam cat astea ce se vand in mod normal prin magazine?Diferenta a fost doar de 100 ron,cum spunea cineva pe aici,fata de Rombat?
Nu stiu ce preturi au alea Rombat, dar eu am dat pe Varta Blue Dynamic de 80Ah 350 ron acum 2 ani.
Pana una-alta, in afara de cateva cazuri izolate si nefericite din partea ambelor tabere, nu se poate dovedi ca rombat tine mai mult sau mai putin decat turcismele astea de care vorbiti voi cu autocolante pe care scrie varta bosch etc.
Ai vazut tu vreun acumulator de clasa superioara de la vreun producator renumit, produs prin Turcia?

Nu exclud aceasta posiblitate, dar unora dintre noi (care ne mai si uitam pe ce dam banii), ne mai pasa si ce scrie pe ea si in fisa tehnica. ;)

Sa-i spuna cineva domnului moderator c-o-s-m-i-n (eu nu vorbesc cu el) ca forma corecta este SUNT si nicidecum SANT, asa cum scrie in toate posturile domniei sale. Pe langa faptul ca ma zgarie pe ochi, este si impotriva regulamentului.
Sa-i spuna cineva user-ului Sharanel (chiar daca eu vorbesc cu el si nu stiu de ce el spune ca nu vorbeste cu mine :D ), sa-mi arate unde scrie asta in regulament si eventual sa-si ia ochelari mai duri ca sa nu-i afecteze ochii sau sa incerce sa nu mai citeasca posturile mele, si-asa nesemnificative. :)

PS: Ooops! Scuze de postul lung. Sper sa nu-l zgarie la ochi pe Sharanel. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riddler
(...) indatoriri in a intretine bateria ( verificare periodica, reincarcare daca nu merg suficient de mult cu masina, etc)

(...)

Nu stiu daca tie iti place sa mesteresti la masina in fiecare zi, dar mie unu nu-mi place sa-mi arunc ochi la baterie zilnic. Nu mai zic ca n-am nici "scule" si nici nu stiu s-o masor...

Mie nu`mi convine cand trebuie sa mai verific uleiul dar n-am ce sa-i fac ca eu am vrut PD-ul ;)

Totusi nu mai traim pe vreme cand tatzi nostri mestereau 2 ore in fata blocului la masina familiei pe la una alta ;)

E secolul VITEZEI (la propiu si la figurat), uni merg la masina, o deschid, ii dau cheie, coboara frana de mana si tunde-o ;)

Revenind la subiect, eu am schimbat la masina mea, fosta VARTA originala de 3 ani si ceva (fabricata in 22.11.2005), cu alta noua, tot VARTA, Blue Dynamic mai exact, din cauza ca era foarte mica si ca amperas (66Ah) si ca norma (curent pornire de "doar" 510A, iar la un 1.9 TDI e putin) + ma enerva ca dupa 2 - 3 zile de nemiscat masina, se cam chinuia la pornire (demaratorul facea o cursa si ceva pana o lua din loc) :cool:

Principiul meu este "Cu ce a mers masina pana acum, aia va primi si de-acum incolo, fie ca e ulei sau baterie"

Uni vor zice ca sunt nebun, ca n-am pe ce da bani, dar am luat in considerare un sfat si o parere a unui inginer electronist :biggrin:

Aprob si ce-a zis colegu' c_o_s_m_i_n mai sus, unora dintre noi le mai place si ce scrie pe ea :P

:D safe

Riddler

Edited by Riddler

Share this post


Link to post
Share on other sites
a_r_i_e_s
Pentru ca nu ai stiut s-o folosesti. :blah_:

Tare asta! :blah_:

Cand spuneti ca a cedat la 1 an e o expresie mult prea generala. Motive pentru care o baterie poate "ceda" sunt enorm de multe dar se pare ca , conform statisticelor, majoritatea sunt din alte cauze decat cele de fabricatie.

Cand spun ca a cedat iseamna ca nu mi-a mai pornit masina cu acesata baterie. Eu nu cred ca am exagerat cand am avut si eu pretentia ca masina sa-mi pornesca cu o baterie care nu avea o vechime mai mare de un an, masina care merge zilnic in jur de 150 Km, deci nu am opriri si porniri dese care sa solicite bateria foarte tare, in acest timp ea avand suficient timp sa se incarce.

Cad despre tratarea bornelor bateriei cu vaselina...asta este total deplasat. Stiu ca asa ceva se facea la vechile Dacii ca sa se previna sulfatarea bornelor, dar la bateria originala pe care am avut-o inainte sa-mi iau Rombat nu a fost nevoie sa fac asta si a functionat fara probleme 7 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
campulaurentiu

Nu stiu daca stiati dar din decembrie 2008 marea companie producatoare de baterii : VARTA cumpara baterii blank de la rombat ...... banuiesc ca nu stiati.

Asa ca nu va mai incredeti in numele produsului pe care il cumparati (e valabil in Romania) ... e posibil sa platiti 50 % ma mult pe o baterie care scrie VARTA si de fapt ea e ROMBAT cu stickere Varta .

Bateriile pot exploda din cauza supraincarcarii ( se acumuleaza gaze in interiorul bacului de polipropilena si impinge in peretii ei pana explodeaza) sau din cauza unei borne care nu e stransa suficient........ in ambele cazuri nu mai ai ce-i face bateriei.

Te inseli ARIES ..... la orice masina si indiferent de ce baterie folosesti dupa ce ai strans bornele trebuie sa ii aplici putina vaselina siliconica pe deasupra ..... cauta in manual.

Nu stiu din ce punct de vedere spui ca este total deplasat ... poate cel al comoditatii.

Edited by campulaurentiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
a_r_i_e_s

Pai bine atunci. Eu am cumparat bateria de la Niagara din Ploiesti (dealer Rombat) iar nenea care a montat-o (am stat langa el) nu a pus nimic pe borne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
videosergiu

Nici mie nu mi-a pus vaselina pe borne la montare,dar bornele masinii erau unse cu vaselina(deci si ale bateriei vechi),masina fiind adusa de mine din Germania;deci acolo se pune,in concluzie cei de aici nu-si prea fac treaba cu constiinta.Referitor la pericolul de a exploda bateria daca nu sunt stranse bornele bine pe baterie,eu la masina veche,doar puneam bornele fara sa le mai strang din comoditate :rolleyes: (mai luam bateria jos sa o folosesc la altceva) si n-a explodat,deci din acest punct de vedere sunt ok.Rombat.Daca se supraincarca,si explodeaza,asta e vina masinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolfskin
Revenind la subiect, eu am schimbat la masina mea, fosta VARTA originala de 3 ani si ceva (fabricata in 22.11.2005), cu alta noua, tot VARTA, Blue Dynamic mai exact, din cauza ca era foarte mica si ca amperas (66Ah) si ca norma (curent pornire de "doar" 510A, iar la un 1.9 TDI e putin) + ma enerva ca dupa 2 - 3 zile de nemiscat masina, se cam chinuia la pornire (demaratorul facea o cursa si ceva pana o lua din loc) :rolleyes:

Bun, la fel am facut si eu cu Cyclon-ul meu de 40Ah de pe Dacia, care in a treia iarna la -21C a pornit cu ceva emotii masina. Am schimbat-o in toamna viitoare tot cu un Cyclon de 44Ah la pretul de cca 90 lei, care e pe masina si acum (masina nu mei e la mine, si e folosita doar de vreo 2 ori pe saptamana). O Varta "entry-level" era in jur de 150 lei atunci, daca-mi amintesc bine.

Aaaa, dar era "cu intretinere". Da, cam odata la 6 luni aruncam o privire sub capac, si odata pe an completam cu apa. Mare umilinta...

Edited by wolfskin

Share this post


Link to post
Share on other sites
campulaurentiu
Pai bine atunci. Eu am cumparat bateria de la Niagara din Ploiesti (dealer Rombat) iar nenea care a montat-o (am stat langa el) nu a pus nimic pe borne.

Produsul nu trebuie judecat in acelasi context cu oamenii care il vand sau il monteaza ....... depinde de "meserias" .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexe Alexandru

am schimbat bateria varta(42A) cu una rombat(62A) ... ca asa am gasit cel mai usor si ieftin ... bateria are aproape 1 an si ocazional mai ma uit cu vag com-ul la tensiunile de pe baterie si sunt ok ... 14,3 v fara nici un consumator si ~13 v cu aproape tot ce am pe masina ...(cu motorul pornit)

Share this post


Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Cam putin 13V. Chiar si cu toate accesoriile pornite.

Ori nu-ti regleaza corect releul regulator din alternator, ori acumulatorul nu prea te ajuta...

La mine variaza intre 14.2V doar cu farurile si restul accesoriilor de pe masina si 13.9V iarna, cand merg si bujiile de incalzire a antigelului.

E un pic de diferenta intre 62Ah ce ai tu si 80Ah ce am eu, dar n-ar trebui sa scada chiar asa.

Ideal ar fi sa nu varieze deloc aceasta tensiune, indiferent de consumatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexe Alexandru

auch ... inseamna ca pe unde citisem eu nu era bine ... trec pe lista si problema asta (nu pot sa neg ca nu am observat ca atunci cand merg noaptea cu faza mare si incerc sa inchid geamurile electrice desi sunt deja inchise ... scade putin intensitatea farurilor ... dar speram sa mi se para doar mie ) acum toate se leaga

10x c o s m i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

M-ati cam speriat cu bateriile astea Rombat. Azi mi-a murit bateria din fabrica, scurt si fara semne. Ciudat e ca dupa ce am lasat-o 2 ore s-a chinuit rau sa porneasca. Nici nu e frig inca de aia e si mai ciudat.

In fine am fost si mi-am luat alta baterie: Rombat Tornado Super Calciu de 60Ah... cum voiam sa stiu parerile despre Rombat, am dat de topicul asta... :Driver: . Sper sa ma tina macar 3 ani. Oricum 2 am garantie :D La prima cheie s-a simtit bateria noua, am insistat chiar cu mai multe porniri sa vad cum se comporta si la fel a pornit de fiecare data. Intr-un fel are dreptate Sharanel pentu ca conteaza si cat a stat bateria inainte de folosire si si intretinerea ei, in plus drumurile daca sunt scurte si cu porniri dese clar ca nu tine bateria. O sa vedem.... totusi sper sa fie bine deoarece am vazut masini straine dotate din Rombat din fabrica deci ori e cost reduction ori chiar sunt OK.

Edited by Aerofan

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRIVER07XXX

Anu trecut am fost sa cumpar o baterie pentru un Passat 1.9 TDI si am vrut initial sa cumpar Varta, bateria care murise era BOSCH. Cei de la magazin mi-au recomandat Rombat Tornado si eu am insistat pe Varta, la care tipul de acolo mi-a spus ca sa nu am impresia ca bateriile Varta comercializate la noi sunt mai bune ca cele Rombat, singura diferenta fiind pretul. Daca stau sa ma gandesc bine bateria Bosch a tinut 2 ani, asta in conditiile in care masina nu are consumatori suplimentari, iar iarna a fost tinuta in garaj. Asa ca pana la urma am luat Rombat Tornado cu 350 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi_bm

Stai linistit, ca Varta cu 4mil si ceva am pus acum un an jumate, am crezut ca rezolv problema pt mai mult timp dar deja da semne de oboseala, inainte am avut Banner (Austria) tot atat a tinut, eu nu mai investesc in baterii ca nu merita, o sa iau un Rombat cand vine iarna ca tot atat tine si la bani mai putini. Si a mea sta in garaj noaptea, dar face drumuri scurte si multe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
videosergiu
M-ati cam speriat cu bateriile astea Rombat. Azi mi-a murit bateria din fabrica, scurt si fara semne. Ciudat e ca dupa ce am lasat-o 2 ore s-a chinuit rau sa porneasca. Nici nu e frig inca de aia e si mai ciudat.

In fine am fost si mi-am luat alta baterie: Rombat Tornado Super Calciu de 60Ah... cum voiam sa stiu parerile despre Rombat, am dat de topicul asta... :rolleyes: . Sper sa ma tina macar 3 ani. Oricum 2 am garantie :) La prima cheie s-a simtit bateria noua, am insistat chiar cu mai multe porniri sa vad cum se comporta si la fel a pornit de fiecare data. Intr-un fel are dreptate Sharanel pentu ca conteaza si cat a stat bateria inainte de folosire si si intretinerea ei, in plus drumurile daca sunt scurte si cu porniri dese clar ca nu tine bateria. O sa vedem.... totusi sper sa fie bine deoarece am vazut masini straine dotate din Rombat din fabrica deci ori e cost reduction ori chiar sunt OK.

Am postat mai demult parerea mea despre bateriile Rombat(pe care le folosesc de vreo 10 ani)si am fost multumit de ele(daca o cumperi "proaspata").Acum cca 6 luni am recidivat si am luat Tornado,de 80Ah si acum dupa 6 luni e tot ok,spre deosebire de modelele anterioare,la care dupa un timp se depunea un praf alb pe borne si pe capacul bateriei,de la degajarea vaporilor de acid,acum nu se mai intampla acest fenomen,deci a fost rezolvata problema.Cat priveste calitatea,circul mai des drumuri scurte,deci porniri dese,plus ca in week-enduri tractez si o rulota,care de asemenea are numerosi consumatori:becuri,frigider si a facut fata cu succes pana acum.Daca ai luat-o cum spuneam"proaspata" vei fi multumit.

Edited by videosergiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
pie

Cred ca trebuie sa schimb si eu bateria la o masina din familie. E vb de un Ford Focus de 1.6 si chestia ar fi ca manualul cere o baterie Ag-Ca ... cica are Smart Charging si are nevoie de bateria asta.

Acum eu nu as da nu stiu cati bani pe Varta sau Bosch si as lua Romnat .. dar astea sunt Pb-Ca. Mai e si problema ca am nevoie de una cu inaltimea de 175 iar in gama Tornada de la Rombat nu sunt decat de 190 inaltime. Fama Premier nu stiu unde as putea afla detalii desprea ea ca e jale site-ul celor de la Rombat.

Un sfat va rog

Share this post


Link to post
Share on other sites
videosergiu

Daca vrei relatii despre Rombat,poti suna la unul din distribuitori Rombat.daca te intereseaza la nr:0264562038 este unul din distribuitori si-ti poate da relatii despre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolfskin
Mai e si problema ca am nevoie de una cu inaltimea de 175 iar in gama Tornada de la Rombat nu sunt decat de 190 inaltime. Fama Premier nu stiu unde as putea afla detalii desprea ea ca e jale site-ul celor de la Rombat.

Un sfat va rog

In gama Cyclon sunt modele cu inaltime de 175m:

http://www.rombatt.ro/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan popescu

sper sa nu se considere reclama postul meu.

Din motive de lene, si intrucat un sediu Caranda este foarte apropiat de sediul nostru, ba chiar si de casa (aproximativ), de vreo 10-12 ani cumparam numai baterii de la ei.

Un calcul la prima vedere:

vreo 10-15 pt. flota de VAG (diverse autorurisme, toate TDI) imediat ce implineau 5 ani.

vreo 4-5 pentru diverse masini de acasa, cea de pe Iveco daily are 5 ani si sunt curios daca o sa treaca peste iarna

vreo 4-5 pe diverse salupe si barci cu motor personale sau ale prietenilor (care tot la mine vin pt. probleme)

vreo 2-3 pe cielo-tico-etc.

vreo 2-3 pe jeep si stivuitoare si tractor (le rotesc intre ele, pt. ca toate au cicluri de utilizare foarte rare).

Concluzia: niciodata nici o baterie romanesca nu mi-a facut vreo figura trista. Nici o baterie romanesca nu a fost schimbata mai devreme de 4 ani. de vreo cativa ani nici nu mai pastrez certificatele de garantie pt. ca nu mi-au trebuit niciodata.

neclaritate: nu stiu daca bateriile romanesti caranda sunt la fel cu bateriile romanesti Rombat, dar stau si ma intreb ce este diferit la ele? Sau ce este diferit intre ele si Bosch? Principiul este acelasi, materialele sunt aceleasi, banii sunt altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
videosergiu

Nu difera mai nimic;e un moft al celor care au bani si tin cu orice pret sa-i cheltuiasca pe lucruri,care chiar daca au achivalenta ca si calitate cu alte marci mai putin importante,nu poarta nume celebre.Cum majoritatea producatorilor au avansat cu tehnologia de fabricatie,ca sa reziste pe piata.mai toate bateriile merg,la o folosire corecta cca 5 ani.Unele,originalede prin Germania,poate un an mai mult,dar pentru atat nu merita diferenta de pret.Oricum cele care sunt la noi si au preturi apropiate nu sunt originale,doar numele il mai pastreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doom_I_86

Am montat acum 2 saptamanq pe masina o baterie Rombat Premier de 60A ultima generatie de baterii a lor. pret 210 lei + service gratuit( demontat , montat, verificare instalatie electrica ) certificat garantie 2 ani. pana acum e ok parerea mea e ca e cam acelasi lucru cu ce avem noi pe piata acum poate mult peste unele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FlorinMarius

Dezamagire din partea Varta. Am o Varta Silver Dynamic de 77Ah (pe un Golf 5 2.0TDI) care tocmai s-a stins. Mentionez ca acumulatorul are mai putin de 2 ani.

Acumulatorul din fabrica era Akuma. Acesta si-a dat duhul dupa un an jumate din gresala mea (am uitat pozitiile aprinse o zi intreaga).

Acum trebuie sa iau alt acumulator. Am citit topicurile de pana acum si, cum era de asteptat parerile sunt impartite. Momentan sunt cam nedumerit in privinta achizitionarii unui acumulator.

Cred ca o sa incerc Rombat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olupas

Tocmai am pus pe "doamna" un Rombat Premier de 70A. Masina a venit dotata din fabrica cu AKUMA de 61A

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_mad

Mirare sa-mi fie ca te plangi de Rombat ! sigur nu e Monbat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SSorin
Dezamagire din partea Varta. Am o Varta Silver Dynamic de 77Ah (pe un Golf 5 2.0TDI) care tocmai s-a stins. Mentionez ca acumulatorul are mai putin de 2 ani.

Acumulatorul din fabrica era Akuma. Acesta si-a dat duhul dupa un an jumate din gresala mea (am uitat pozitiile aprinse o zi intreaga).

Acum trebuie sa iau alt acumulator. Am citit topicurile de pana acum si, cum era de asteptat parerile sunt impartite. Momentan sunt cam nedumerit in privinta achizitionarii unui acumulator.

Cred ca o sa incerc Rombat.

Pai daca are mai putin de 2 ani, vezi ca este in garantie.

Masina mea a venit cu Varta, am schimbat-o la 6 ani, de moft. Bateria mergea, dar mi-a fost frica sa nu ma lase in iarna. Am luat tot Varta (nu mai stiu modelul) care deja a trecut cu succes de "pragul" de 2 ani.

In plus, 2 electricieni auto, mi-au spus ca nu e bine sa mergi cu bateria pana "ofteaza" definitiv. Risti sa ai probleme cu alternatorul (care e ceva mai scump)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri