Jump to content

Inspectia tehnica periodica - ITP


eradut
 Share

Postare recomandată

Eu am facut la Autoklass dar a turat-o pana la 5000/5500 de 4 ori de am crezut ca sare motorul, pret 75 ron,am un nepot, este mecanic la ei si nu a facut itp acolo.Din aceasta cauza, tipul a spus ca nu face itp fara sa o duca la 5000. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....dar a turat-o pana la 5000/5500 de 4 ori de am crezut ca sare motorul... :icon_thumright:

Motoarele au limitatoare de turatie, asa ca sa nu-ti faci griji.

Dar griji iti poti face daca nu ai motorul in regula.

Intrebare : dar cand ii dai "blana" la masina ta, atunci nu-i

sare motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf, sper ca stii bine ca vei primi un raspuns lafel de malitios precum intrebarea. Ba mai mult, nu cred ca va rezolva mare lucru.

Va veti duce frumos in continuare la ITP cu spaguta si totul se va rezolva tipic romaneste.

Intrebarea este cum putem noi oare sa facem ceva pentru a schimba legile in Romania. Adica am auzit ca la echivalentul ITP-ului in vest NU este necesara o astfel de turare a motorului in gol. Oare de ce ei pot si noi nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o intrebare buna, insa la fel ca multe alte intrebari existentiale ale romanilor, raspunsul e acelasi: "nu vrem si nu ne pasa!" ca ne-am gasit cativa aici care am reusit sa ne autoeducam intrun alt spirit, asta e altceva! cred ca in foarte multi dintre noi zace dorinta schimbarii muultor lucruri, insa putini au curajul sa actioneze in acest sens. legat de itp: daca masina sufera in momentul verificarii, se poate actiona in instanta. mie mi-a umplut de zgarieturi aripa stanga, dar am ales sa nu-mi mai bat capul cu astfel de persoane! iar daca va retine pentru reinspectare, puteti spune ca ati adus-o pe platforma pana acolo. in orice caz, nu va poate face nimeni nimic din moment ce nu v-a surprins mergand pe drum public fara itp:) scuze pentru post-ul kilometric!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut la Autoklass dar a turat-o pana la 5000/5500 de 4 ori de am crezut ca sare motorul, pret 75 ron

Nu-i nicio problema ca-l tureaza. Pretul mi se pare imbatabil fata de 120-130 ron cat este cam peste tot prin Bucuresti.

Cine doreste sa citeasca normele (si are rabdare :) ) dupa care se efectueaza ITP-ul, le atasez.

itp.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in militari recomand Merdian(Dacia-Renault) 100 RON,se face repede si nenea de acolo e mai impaciuitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ITP la VW Touareg in septembrie la Scorpion Focsani: circa 115 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de itp: daca masina sufera in momentul verificarii, se poate actiona in instanta.

DAca crapa motorul cand o tureaza la ITP nu li se poate imputa nimic deoarece inainte de asta semnezi ca esti de acord sa tureze motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut azi ITP-ul aici. Trecut fara nici un fel de problema, mai ales ca masina a ramas si "blocata" de RAR pe rampa. Parte din teste au fost repetate la solicitarea monitorului de la RAR (suspensie, frane, noxe, lumini). Atentie amatorilor de xenon AM sau anvelope cu dimensiuni diferite de CI sau cu indice de viteza si greutate inferioare celor trecute in carte - va pica RAR-ul fara nici o apasare. A inceput sa fuga puiul cu ata pe care scrie "spaga" biggrin.gif.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe soseaua Catelu este o statie ITP langa o vulcanizare maricica si niste baieti foarte de treaba!M-a costat 120 de lei si nu au turat de niciun fel motorul.In schimb, au pus-o pe platane ptr a verifica eventuale jocuri din brate, pivoti sau rulmenti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au admirat bixenonu AM la ITP :lol:

In mod sigur admiratorul nu era monitorul de la RAR smile.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy: total de acord! Insa daca aceasta turare la maxim nu se face in parametrii optimi de functionare ai motorului, cred ca se poate face ceva. Un avocat bun ar putea invoca parametrii optimi de functionare declarati de catre producator, se dovedeste ca nu s-au respectat si poate se reuseste ceva.

Dar, parerea mea personala legata de aceasta fobie, e ca e mai mult o superstitie. Spre exemplu: cutia DSG tureaza motorul pana la limitare pe modul sport; cei cu, cutii manuale duc motoarele pana la acea turatie, deci cred ca sansele sunt foarte mici. Iar daca se intampla cu adevarat ca motorul sa crape, cel mai probabil acel motor avea ceva probleme.

OFF-topic: @Al Bundy: saptamana aceasta credeti ca ne putem vedea ca sa stabilim ce piese trebuie pentru un proiect pe partea electrica pentru masina mea? Necesita bormasina, leduri si fire din cate am putut eu sa deduc, insa cred ca mai bine e sa ne vedem sa discutam live si sa stabilim ce si cum. Daca se poate, bineinteles!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegi in paerametri optimi de functionare? Oricum masurarea opacitatii gazelor se face cu motorul la peste 80 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un avocat bun ar putea invoca parametrii optimi de functionare declarati de catre producator, se dovedeste ca nu s-au respectat si poate se reuseste ceva.

Nu ai ce sa invoci - inainte de efectuarea testului semnezi ca esti de acord si ca eventualele daune nu le sunt imputabile lor.

Apoi, traim in Romania - unde un proces poate dura 3-4 ani fara probleme (s-a ajuns si la 10 ani). Onorariile avocatilor, expertilor tehnici, contraexpertilor etc. costa mai mult decat pretul unei masini noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am facut eu itp-ul si mi-a dat revenire, am plecat 1 minut la o toaleta de-acolo. Fiind acolo, am auzit Leutzu' cum rage disperat(turat in blana) cateva secunde bune, iar cand m-am intors si m-am uitat pe aparatul ala, am vazut o temperatura acolo de 75 de grade, insa asta dupa ce a turat maxim de 2 ori pentru cateva secunde. Inseamna ca atunci cand s-a pus pe treaba erau vreo 60-65 de grade. Spun asta pentru ca afara era destul de cald si soare, iar temperatura motorului la 1.6 benzina se ridica foarte repede, mai ales daca se si insista pentru asta. Oricum nu vad sensul operatiunii asteia cu turatul la maxim ca sa iasa noxele, in primul rand ca nu merge nimeni tot timpul cu turatia aia ca sa scoata atata fum, deci...

Prin parametri optimi de functionare inteleg in primul rand ca temperatura lichidului de racire sa fie in bord la ora 12, adica 90 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau nu s-a turat la maxim motorul, la motoarele pe benzina

se fac doua masuratori : un ala mers in gol ( max 1.000 rot/min )

si una la peste 2.000 rot/min ...asa ca , blana,turatie la maxim....despre ce vorbim ?

Induci in eroare membrii de pe forum !!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si eu ca erau unii la rar unde turau masinile de le inebuneau cica ingineri. Insa acum cu tehnologia noua cand masina sta pe loc de exemplu la GTI din semnatura nu se tureaza mai mult de 4000 ture e limitat, asa ca s-a terminat cu turatul aiurea. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' chiar asa! Cum or sa mai faca la noile motorare CR pe care in gol nu le mai poti tura peste 2500-3000rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rudolf: crede-ma ca imi cunosc masina foarte bine si stiu sa fac diferente intre alea 2000 de ture de care zici si sunetul ala care il auzeam eu. asa s-a intamplat la mine, poate la altii n-a fost asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bistrita la reprezentanta skoda mi-am facut si eu ITP_ul.

M-a costat 90 de lei.Nu au fost probleme cu toate ca am xenon AM,nu imi mergea o semnalizare si nu aveam extinctor :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am finalizat leasingul pentru masina din semnatura si ma pregatesc pentru inmatriculare definitiva (sau poate provizorie, intrucat talonul, numerele si ITP-ul sint expirate si eu nu m-am prins in timp util...).Intrebarea este: pot sa fac identificarea RAR si ITP concomitent la statia RAR?Sau recomandati sa evit ITP-ul facut la RAR, din diverse motive?Masina e in stare perfecta, cu mentiunea ca am folie Llumar neomologata pe geamurile din fata, dar de culoare extrem de deschisa-insesizabile in general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa inmatriculezi masina pe firma care a fost utilizatorul contractului de leasing,NU mai trebuie facuta identificare la RAR.deci poti face ITP-ul in oricare alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau recomandati sa evit ITP-ul facut la RAR, din diverse motive?Masina e in stare perfecta, cu mentiunea ca am folie Llumar neomologata pe geamurile din fata

Eu am facut trei ITP-uri la RAR-ul din Voluntari, pe care le-am trecut fara probleme, desi aveam unele emotii (ma refer la masini anterioare). Nu a fost nevoie de nicio atentie si cei de acolo chiar au fost ingaduitori (era vorba de o Dacia 1310, un Fiat Tipo si de un Cielo). In schimb am fost la alte statii (cu alte masini) unde prin comportamentul excesiv de zelos al angajatilor se vedea clar ca vor spaga.

Cand ai o masina de doi ani, cu 23.000 km la bord si vezi ca o cerceteaza amanuntit o ora si jumatate, apoi este fericit ca a gasit putin ulei (era prelins de la schimbarea acestuia neglijenta - mecanicul a varsat putin pe blocul motor, din neatentie, bidonul avand 4 litri) ce poti sa zici? M-a respins pentru acest motiv. Iar mai inainte se luase de triunghiul reflectorizant, ca nu scrie pe el CE... Pe triunghi scria Made in Germany si l-am intrebat pe zelos daca stie ca Germania este in UE.

M-am dus la un hipermarket, am cumparat o solutie de curatat motorul, am dat din abundenta acolo, pe urma am spalat cu apa dintr-o sticla cu dopul perforat ca sa stropeasca, l-am sters bine cu carpe si a doua zi am revenit... S-a uitat vreo 10 minute cu lampa, s-a bagat sub ea, a dat cu un servetel, doar-doar o mai gasi ceva. Nu mai era nimic.

Sincer, la urmatorul ITP ma voi duce la RAR.

Cu privire la folia de pe geamurile din fata - este interzisa indiferent de marca si de transparenta. Mai bine o dai jos decat sa platesi revenirea si sa pierzi timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!