Jump to content

Oscilatii ralanti


bixy
 Share

Postare recomandată

Daca banuiesti ca ar fi din debitmetru poti scoate mufa sa vezi cum se comporta insa nu prea e simptom de debitmetru (in general la debitmetru trage greu, urca greu in acceleratie).

In urcarea turelor pare sa fie ambreiajul insa exista si celalalt simptom (in decelerare) ceea ce ar da spre clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • denismoc

    22

  • Angel-Boy

    18

  • Turbocip

    17

  • adyre

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

In urcarea turelor pare sa fie ambreiajul insa exista si celalalt simptom (in decelerare) ceea ce ar da spre clapeta de acceleratie.

toate acestea se intampla pe liber in mers nu are nimic si ambreiajul are cam 5000 km iar daca scot mufa la deb. se opreste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta ziceam... ca daca nu ar fi dat spre decelerare primul gand ar fi ambreiajul. Faptul ca o scoti pe liber e si mai clar. Intr-un fel evidentiam ce nu e :blah_:

Cat despre faptul ca daca scoti mufa la debitmetru si masina se opreste tot nu prea e bine.

In opinia mea tot nu e debitmetrul cel ce e de vina pentru ca aer ar da oricum. Eu am avut o perioada in care nu aveam nici un fel de debitmetru (fizic nu il montasem) si e vorba tot de un motor similar cu al tau (e ca al tau dar capacitate mai mica).

Daca ai fi avut drum la Bucuresti te-as fi putut ajuta cu un debitmetru (am 3 dintre care unul e montat pe masina :))) pentru proba (e acelasi si pe 2.0L de 8 valve) totodata si cu o diagnoza.

Filtrul de aer e schimbat? In general in cel mai rau caz cu mufa scoasa ar fi mers in hopuri. Alte simptome mai are? (Consum ridicat, mers gatuit etc.)

Cred ca cel mai indicat ar fi sa te indrepti catre cineva care iti poate testa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine
am si eu o problema mai ciudata la acceleratie, daca accelerez sub 2000 rpm dupa 2-3 sec cade la relanty fara sa iau piciorul de pe pedala si cand iau piciorul scade sub turatia de relanti si da sa moara apoi se stabilizeaza si e constant relanty-ul, eu banuiesc ca e din debimetru.merci!

La mine dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, relantiul sta ridicat pe la 1500rpm initial, cand iau piciorul de pe pedala, dupa care coboara incet pana pe la 1000 rpm.Nu stiu daca are vreo legatura cu ce patesti tu, dar fiindca avem acelasi motor, poate e un lucru pe care sa il poti controla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, intr-una din dimineţile trecute(mai friguroase) am pornit masina si turometrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil socul insa mersul "infundat" ar fi trebuit sa tina putin (oarecum cam cat ar fi durat sa se opreasca socul).

Daca ma patesti asa ceva accelereaza putin pana se incalzeste si atunci ar trebui sa nu prea ai probleme cu mers "infundat" si nici cu turometrul (asta in cazul in care dupa ceva timp de mers cu masina si-a revenit si de la 600 la 8xx si de rot/min).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am incercat sa scot mufa cu motoru pornit, dar nu porneste cu ea scoasa

filtrul are si al tot cam 5000

consumu destul de mic 6 extraurban

merge rotund.merci

mi-am adus aminte de ceva pote e important

dupa cateva zile dupa ce am luat masina tata a trecut cu ea printr-o apa mare si s-a dus bobina ind. + capcu de delcou+ ca nu mai indica nimic pe bord

ma gandeam ca a tras apa pe admisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff... atunci problema poate fi mult mai grava. De indicat ar fi sa te duci sa faci o masuratoare la presiunea pistoanelor pentru ca daca ti-a intrat pe la priza apa duce spre chestii mai grave..

Faptul ca nu porneste cu debitmetrul scos din start nu e debitmetrul (dupa cum am spus si mai sus poti merge si fara).

Fiind masina electrica totodata pot fi si probleme de electrice (si cand zic electrica nu zis hibrid sau cu panou solar ci doar ca are multi senzori).

In concluzie nu-ti pot da nimic concret decat ca cel mai bine ar fi sa-i faci o diagnoza. E ieftin si te poate scuti de multe "incercari prin eliminare". In cazul in care nici diagnoza nu te ajuta atunci o sa incepi sa ai probleme cu gasirea unui service care sa stie si sa-ti repare, nu doar sa schimbe.

Daca are cineva de pe forum alta parere ar fi bine sa o exprime, oricat de ciudata ar fi, poate ar duce spre rezultat.

Totodata, pentru sectiunea "prin eliminari", daca nu ma insel, ai un senzor pe cutia filtrului de aer. Scoate-l si vezi cum reactioneaza (teoretic nu prea ar avea impact ca e legat de ce date primeste debitmetrul de la ECU, dar nu te costa decat 2 minute, totodata aceeasi manevra cu senzorul de temperatura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff... atunci problema poate fi mult mai grava. De indicat ar fi sa te duci sa faci o masuratoare la presiunea pistoanelor pentru ca daca ti-a intrat pe la priza apa duce spre chestii mai grave..

Faptul ca nu porneste cu debitmetrul scos din start nu e debitmetrul (dupa cum am spus si mai sus poti merge si fara).

Fiind masina electrica totodata pot fi si probleme de electrice (si cand zic electrica nu zis hibrid sau cu panou solar ci doar ca are multi senzori).

In concluzie nu-ti pot da nimic concret decat ca cel mai bine ar fi sa-i faci o diagnoza. E ieftin si te poate scuti de multe "incercari prin eliminare". In cazul in care nici diagnoza nu te ajuta atunci o sa incepi sa ai probleme cu gasirea unui service care sa stie si sa-ti repare, nu doar sa schimbe.

Daca are cineva de pe forum alta parere ar fi bine sa o exprime, oricat de ciudata ar fi, poate ar duce spre rezultat.

Totodata, pentru sectiunea "prin eliminari", daca nu ma insel, ai un senzor pe cutia filtrului de aer. Scoate-l si vezi cum reactioneaza (teoretic nu prea ar avea impact ca e legat de ce date primeste debitmetrul de la ECU, dar nu te costa decat 2 minute, totodata aceeasi manevra cu senzorul de temperatura).

problema e cam de 7 luni si nu au aparut alte probleme. oricum merci mult :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut cateva teste si se comporta cam asa:

cu debimetru scos merge ca tractoru si nu sta la relanti

cu motorasu relanti scos nu tine relantiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca totusi sa faci o diagnoza la cineva. Probabil problema o poti gasi mult mai usor asa.

Faptul ca fara debitmetru iti merge mai prost iti arata ca debitmetrul merge. Faptul ca fara motorasul de relanti nu tine relanti-ul e normal :blink: pentru ca din nume cu asta se ocupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unii i-am auzit ca merge si fara motoras si deaia am precizat si asta

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. eu am o mare problema cu pornirea la masina. am fost cu ea pe tester si mi-au spus aia ca e clapeta de acceleratie de vina da am mai primit nishte sfaturi ca sa am probleme si cu cipul de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate testa cipul cheie chiar cu testerul.

Problema ta se comporta cum, mai exact? Nu porneste deloc sau porneste si se opreste dupa o perioada de timp?

Mai multe detalii.

PS: Bun venit pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spune si adyre daca se opreste cam dupa 2-3 secunde de la pornire poate fi cipul problema !

daca porneste mai greu si apoi nu se opreste / atunci vezi aprindere/alimentare combustibil ....

cel mai bine bagi un vagcom pe ea .... vezi ca sunt colegi in zona ta care te pot ajuta cu o diagnoza ( daca nu ai tester)

o seara buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat 2-3 secunde.... Nu e perioada stabilita universal. Stiu ca la logan cam dupa 5 km sau 15 minute de mers (un caz cu cheie rupta si folosita cheie de la portbagaj care nu avea chip si faceam contact cu cheia rupta pe metalul contactului ca sa o pornesc, altfel imi indica ledul rosu din centrul masinii, dupa ce o porneam puneam cheie la indemana si dupa fiecare 15 minute puneam iar deasupra contactului altfel se oprea - a trebuit sa o conduc eu ca tipului ii era frica sa nu i se opreasca in intersectii - chinul dupa lume).

Acum depinde, probabil la altele face verificarea mai des, la altele mai rar, ideea e ca daca chipul cheii face contact imperfect sau da spre defectiune probabil poti merge mai mult in cazul in care atunci cand face verificarea il prinde in moment bun.

Totodata, specific ca se poate testa iar daca ai chieie de rezerva poti incerca si cu aceea, dar daca cineva care s-a uitat mai atent ti-a zis altceva (clapeta de acceleratie) iar cineva din auzite ti-a spus ca el cunoaste un prieten care alt prieten si caruia i se oprea masina datorita chipului asta nu inseamna ca neaparat e si cazul tau.

Dupa cum zice si TURBOCHIP (ca sa fim pe aceeasi unda) poate fi si de la aprindere, pompa benzina, filtru benzina (defapt mai tot ce tine de alimentarea de benzina) si tot asa.... pot fi multe cauze... simptomele insa difera, asa ca, pentru o parere mai concreta (nu vag aruncam cu cate o incercare) specifica mai concret cam cum se comporta masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi porneste greu din cheie si daca o imping sa porneasca in viteza porneste f usor. nu mi se opreste motorul deloc dupa ce a pornit. Aia de la service dupa ce am pus-o pe tester mi-au spus ca e de la clapeta de acceleratie ca nu mai asculta deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai suna rezonabil. Se pare ca altii ti-au dat raspunsul.

Incearca sa cureti clapeta de acceleratie poate nu e "decedata". Totodata, verifica si bujiile pentru orice eventualitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine apare urmatorul fenomen:

Initial, masina mergea perfect, dupa care se arde transformatorul de aprindere. Dupa inlocuirea lui, relanti instabil, mai ales pe timp noros, ceata, relantiul scazand sub 800.

De la un timp au aparut neetanseitati pe evacuare, am schimbat tobe (noi aftermarket) care nu se mufeaza exact; simptome, miros de benzina nearsa, relanti la 1000.

Dupa rezolvarea pe moment a neetanseitatilor relantiul statea cand la 1000 cand la 800. De la un timp se pare ca au reaparut, relantiul imi sta pe la 1000 1200 variind in acest interval, si a constatat cateodata, la decelerare ca ramane pe la 1600/1800 dupa care coboara. Cateodata simt si niste suturi, numai la decelerare.

Pareri?

Mentionez ca am schimbat un cap de injectie complet, dar fara rezultat

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce transformator e vorba, ca sincer, m-ai bagat in ceata.

Pentru inceput, faza cu relanti-ul instabil pe timp umed, am avut si eu aceeasi problema si atingand fisa centrala si pipaind pana la bobina observasem ca e cam umeda si am scos fisa centrala si am sters cu o carpa toata fisa si totodata si bobina (cineva mi-a zis sa pun putin ulei pe contactul dintre fisa si bobina ca ar mari conductivitatea) insa am ramas doar la curatat si se pare ca n-a mai facut ulterior (a fost o chestie de o zi cu simptomele astea, saptamana trecuta cand a fost furtuna in Bucuresti).

Neetansitatea tobelor, am si eu aceeasi problema si ar trebui sa schimb 2 coliere, imi scoate ceva fum si pe la jumate, tot toba aftermarket cu iesire dubla, insa nu imi influenteaza relanti-ul.

Totodata, daca suturile astea le simti (probabil n-ai avut ocazia) si in trepte mici la accelerari incete (mergi cu 1a, a2a si accelerezi foarte putin si parca dintr-o data incepe sa-ti mearga in suturi puternic fara ca tu sa bruschezi acceleratia) da spre clapeta de acceleratie, mai exact senzorul de turatie (simptome pe un Opel Tigra din 99). Incearca cu un sprai si ia toata clapeta la spraiat si totodata mufa la senzor ca, cel putin pentru Tigra, asta a fost solutia mult timp (perioadic, cam la 2 saptamani, intra in curatare, apoi iar apareau simptomele, si numai cand vroia ea sa faca - putea sa faca de 5 ori pe ora sau o data la 3 zile). Singura diferenta e ca relanti-ul la Tigra varia 800-1000 (si asta numai cand avea apucaturi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transformatorul de aprindere - bobina. Este termenul dat de manual

Suturile le simt numai la decelerare, nu si la accelerare, in treapta a 3-a sau a 2-a si numai in jurul la 1800 turatii, de parca acolo agata ceva. Am incercat reglarea tijei de actionare a motorasului de relanti dar nu influenteaza nimic, turatia ramane la 1200 de parca acolo e relantiul. Imediat cobor si inlocuiesc corpul injectorului cu cel pe care-l aveam inainte. Banuiesc a fi motorasul sau sonda Hall.

Daca si dupa schimbarea injectiei si a garniturii de cauciuc pe care vine montata aceasta mai face asa, inseamna ca un senzor imi pune rabdarea la incercare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema. Cand pornesc masina se tureaza pana la 1000-1100 chiar daca bate soarele in ea de 5 ore. Dupa 2 min de condus relanti-ul scade la normal. Senzorul de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ralea din ce zici tu nu pare sa aiba vreo problema masina ta. Oricat ar fi expusa la soare motorul nefunctionand tot rece se considera a fi. restul cred ca stii ...

O zi placuta ...

Modificat de BogdanBlaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ralea - si mie imi face acelasi lucru. E ca si cum soarele nu ar trece de capota astfel incat sa-mi incalzeasca motorul.

@paul_raul - nu prea le am eu cu termenii de manual.

Injectorul nu prea se comporta ciudat in anumite trepte, in anumite ture da, dar drepte nu prea cred. O-Ring-ul e bine intodeauna sa pui unui nou pentru ca se uzeaza repede la schimbari si daca incepe sa-ti traga aer iar nu face treaba cum trebuie.

Daca ai un test, incearca intai cu acela (cu toate ca imi imaginez ca ai fi incercat deja daca aveai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit de la masina. Rezultatul: un furtun de vacuum din corpul injectorului desprins. Acum relantiul sta normal l-am reglat la 750 rpm. Si la 600 rpm motorul mergea rotund, insa am considerat ca e bine sa fie in parametri.

post-6155-1244650362_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!