Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Sonda lambda nu se mișcă mai deloc la tine, @Robert Ro.
Cumpără o sondă potrivită pentru seria ta de șasiu, nu universală, nu din dezmembrări.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. 

Intervin si eu. Nu gasim un 1.6 AZD in mintile lui sa facem exact acelasi log ? Ca aici comparam Ecu-uri Simos cu Marelli. Si vad ca au alte canale si grupuri de valori. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D principiul de masurare/interpretare a gazelor este asemanator, comparatia e clar ca nu va fi 1:1 insa este bun asa ca exemplu, sa ne putem face o idee cum ar trebui sa arate valorile de pe motoarele lor AZD. Ar fi fost ideal sa posteze cineva un log de la un AZD care merge in mintile lui.  La ei valorile de pe MAP si sonda lambda sunt suspect de fixe indiferent de sarcina si turatie.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @MyKe Eu am mers fara sonda lambda 1 mult timp pentru ca a fost defecta si nimeni nu mi-a zis ca nu merge si am luat una din dezmembrari si am pus-o si am vazut ca masina merge la fel si cu sonda si fara sonda, deci zici ca sonda lambda 1 ar fi problema la mine ? As cumpara una noua de 700 lei dar imi e ca iar arunc banii degeaba cum am aruncat pana acum...

Salut @Emy D sunt Robert, cred ca ti-ai dat seama, cel de pe messenger si fb de am schimbat axele cu came la rabla asta si am cautat codurile amandoi :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx

Mulţumesc pentru ajutor. Logul tău îmi confirmă ce ştiam despre funcţionarea sondei lambda 1, că la ralanti trebuie să aibă o tensiune care oscilează între amestec bogat (0.7-1V)  şi amestec sărac (0-0.3V), la accelerare WOT trebuie să sară spre 1V, iar la luarea piciorului să scadă spre 0V.

 

Logul lui @xmisterx

 

image.thumb.png.c054612708459ae0c120ed3585bd9c9d.png

 

Logul lui @Robert Ro

image.thumb.png.95629b7bbb5831ba84df9c8e8ab3444a.png

 

Logul lui @seby99

image.thumb.png.cf1c16ad8866d88c2899e01c98043f73.png

 

@Emy D

posibil să ai dreptate, dar nu în privinţa faptului că sunt ECU diferite ci în privinţa tipului de sondă. AZD are sondă de bandă largă, iar ALZ sondă normală. Dar în afară că sonda de bandă largă este mai sensibilă nu cred că fie alte diferenţe. Pînă la urmă  orice sondă ar fi ea trebuie să detecteze un amestec bogat sau unul sărac pt. că ăsta este jobul ei. Şi atunci când pui acceleraţia la podea este clar că amestecul este bogat, iar când iei piciorul de pe acceleraţie este cât se poate de sărac pentru că efectiv nu se mai injectează combustibil. Acum ce face ECU cu valorile astea este treaba lui, dar în primul rând trebuie să le vadă.

 

Din ce am mai citit atunci când valoarea tensiunii variază numai între 0.4-0.5V cauzele ar putea fi: probleme cablaj (întrerupt sau scurt la masă) sau defect intern al ECU. În prima situaţie ar trebui să rămână stocat şi un cod de eroare, dar cum acesta lipseşte ar rămâne a doua variantă. Cum ambele variante sunt cam costisitoare ce s-ar putea face să se găsească exact defectul?

Ideal ar fi să aveţi la îndemână un AZD în minţile lui la care să faceţi testul de mai sus să vedeţi dacă diferă şi apoi dacă diferă probarea cu sonda de la cealaltă maşină.

Altă variantă ar fi măsurarea cu multimetrul a tensiunii pe sonda lambda şi efectuarea testului. Dacă multimetrul arată altceva decât vcds-ul atunci problema este clară: ECU  defect (asta în absenţa codurilor de eroare, dacă sunt coduri de eroare în primul rând trebuie verificat cablajul şi dacă acesta este în regulă aceeaşi concluzie: ECU defect.

 

 

 

1 hour ago, Robert Ro said:

am pus-o si am vazut ca masina merge la fel si cu sonda si fara sonda

este explicabil pentru că scoaterea sondei lambda determină ECU să înlocuiască valorile măsurate de ea cu o valoare de înlocuire, cred că 0,45V (nu sunt sigur) ceea ce este cam acelaşi lucru cu ce măsoară sonda ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE

Revin, după ce m-am documentat puţin asupra sondei lambda de bandă largă.

http://circuitszoo.altervista.org/Bosch_LSU_WB02.html

 

Se pare că tensiunea aia între 0.4 şi 0.5V este normală şi că măsurarea factorului lambda se face prin măsurarea curentului şi nu a  tensiunii, cel puţin asta am înţeles eu din link-ul de mai sus.

Cam complicat, trebuie neapărat comparat cu un AZD ok, vorba lui Emy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Cu placere, din cate am citit si eu da AZD are prima sonda lambda cu 6 fire, eu tipul asta de sonda l-am mai intalnit pe la BMW. Se pare ca masoara diferit fata de ce este pe passat. Totusi trebuie sa vad pe ce canale in VCDS indica lambda starea amestecului la AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ECU de AZD nu cred ca ar fi mai mult de 100 lei. Facut immo off si pus pe masina si testat. Sa stii macar daca e din ECU. Pentru ca daca Ecu ar fi bun si era problema de cablaj sau sonda, ar fi dat eroare. 
Merge testat si asa: deconectata sonda lambda si vazut daca da eroare fara ea? 
Am mai vazut ECU-uri defecte la generatiile MK4, dar ce-i drept nu prea multe. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu banuiesc ECU, Robert a zis ca are deja un ECU identic de pe alta masina. O metoda simpla de verificare ECU ar fi asta din "autodata"

diagnostic lambda.jpg

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar dacă nu am mai postat nimic și eu ma lovesc de aproximativ același probleme cu lipsa de putere. Mulțumesc tuturor celor care își dau interesul sa ajute. Părerea mea de amator, cel puțin în cazul meu este ca am catalizatorul parțial înfundat. O sa revin cu detalii după ce îl schimb la mine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am gandit la Catalizator si am mai gasit informatia asta prin mai multe forumuri straine. CAT infundat si nu mergea cum trebuie. Robert a testat cu desfacutul galeriei / dat gaura inainte de CAT  DAR nu-l ajuta pentru ca asa ar anula valorile date de sondele LAmbda si ECU nu mai stie sa faca corect amestecul/ injectia. 

Eu as merge pe ECU/ SONDE Lambda / CAT. 
de la ieftin la mai scump. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca are relevanta, insa la mine am pornit frumos masina, daca o las sa mearga la relanti, ies afara.. nu pot respira la ce miros de benzina/gaze este.. merg putin cu ea o incalzesc dupa nu se mai simt asa tare, pentru mine si asta e un semn de intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil nu are amestecul facut cum trebuie...din X motive. La rece se intampla ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@seby99 și la mine la fel este, un miros ciudat de benzina nearsa, combinat cu ceva parfumat, oricât de ciudat ar părea. 

@Emy D eu când am luat mașina avea martorul motor acoperit frumos în bord :))) bineînțeles ca avea eroare pe sonda lambda 1, care a fost ulterior schimbata cu ngk...s-a schimbat în bine mersul motorului după aia dar lipsa de putere a rămas mereu, parca se manifesta mai tare când e motorul cald,chiar dacă nu mai am de vreo 2 ani nici un martor aprins în bord sau vreo eroare stocata pe undeva. În posturile anterioare am și eu loguri făcute, screenshoturi...nu prea știu de ce sa ma mai iau, pot zice doar ce s-a schimbat de-a lungul timpului fără vreo diferența semnificativa în mersul motorului (sonda lambda 1 ngk, bujii ngk, segmentat motor + distribuție, pompa benzina, regulator presiune rampa injectoare, filtru benzina schimbat la fiecare schimb ulei,egr, curățat map, egr +clapeta accelerație, un regulator de tensiune de pe alternator...cam atât cred :)

 La fel ca și la ceilalți colegi nu prea îmi vine sa o iau de la capăt cu alta, plus ca nu am multe pretenții și una mai noua nu prea ar avea ce sa îmi ofere în plus ( nu ma dau în vânt după lane assist sau ce alte funcții au mai apărut :)))) consumul e în limite, motorul merge rotund, nu mai consuma după segmentare gram de ulei, doar problema asta o am, de la 120 încolo parca își da duhul și nu poate mai mult...motorul devine cumva zgomotos, ca și cum ar da peste 100% din ce poate...în plus în nici o viteza și plecand de la orice turație nu te pune deloc în scaun când pui pedala la fund 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv @Emy D Salut baieti, revin cu alta informatie, am zis astazi sa scot mufa la sonda lambda 1 sa ma conving daca merge la fel sau nu si da, asa e, masina merge la fel si cu mufa si fara mufa, de fapt fara mufa nu mai raspunde bine la acceleratie pierde foarte putina putere dar in tras trage la fel de lenes si puturos, exact la fel, nici nu zici ca i-am scos mufa ca merge la fel masina. Am facut si o poza la coduri sa vedeti ce erori imi da pe vcds ca incep sa banuiesc si eu ca voi ECU dar va zic sincer ca la ECU nu as umbla niciodata pentru ca mi-e frica ca o fac de nu mai merge deloc, asa a patit un prieten la AZD, a schimbat ECU si i-a dat boala, a fost cu ea pe la multi pana i-a dat de cap si i-a facut-o inapoi... si oricum eu nu mai am ceasurile originale cu care a venit masina din fabrica si baiatul care ma ajuta cu chestiile astea a zis ca imi trebuie ceasurile cu care a venit masina ca altfel nu pot schimba ECU ca nu am pinul la el dar am cerut pinul ceasurilor vechi de la persoana care ii le-am vandut si mi l-a dat... ECU cumpar imediat nu e problema dar v-am zis, mi-e teama ca nu o mai fac niciodata si am nevoie de masina zi de zi ca merg cu ea la servici si alta masina nu mai am...

WhatsApp Image.jpg

@S3rial_thrilla La tine nu merge mai mult de 120km/h? Pai eu i-am dat si 190km/h, intr-adevar am tras rau de ea ca urca ca un melc dar am avut un prieten cu 1.6 16v BCB si mai mult de 120/130km/h si 4000 de ture nu se ducea si problema a fost ca avea dop la catalizatorul din fata de la galeria de evacuare, a spart dopul acela si acum ii rupe masina dar ce-i drept la mine si la @seby99 e altceva pentru ca noi nu avem putere deloc, pe mn ti-am zis ma face si 1.2 si 1.4, pai am mers cu multe masini 1.2 si 1.4 16v si trag bine rau de tot fata de a mea, adica gen au putere cand trag, au zvac, au forta, la mine cand apas acceleratia in orice treapta sau la orice turatie zici ca sta pe loc, si la 100km/h daca apas pedaua la blana nu face nimic... mai mult se tureaza motorul dar in turatie nu creste aproape deloc, si da ambreajul nu are nimic, sincer nu mai stiu ce sa-i mai fac...

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro nu am zis ca nu merge mai mult, am zis ca după viteza aia parca ma tem sa o mai accelerez la cum se chinuie sa tragă. La fel și eu, am ca mașina de servici un polo de 1.4 și merge mult mai bine decât a mea, nici aia nu te pune în scaun dar are alta viata motorul, parca ii face placere sa meargă, nu ca la mine sa se chinuie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S3rial_thrilla Da bro stiu, toate masinile merg bine indiferent de motor numai a mea, a ta si a lui @seby99 sunt moarte, doamne ca atunci cand am luat masina nu stiam codurile de motor ca nu imi luam in viata mea AZD, pe viitor daca e sa-mi mai cumpar un golf 4 imi iau direct 1.6 8v SR sau 1.8T altceva nu discut, pai am mers cu un vw fox 1.2 benzina nu stiu cati cai are dar mai mult de 60 nu cred ca are si cand o acceleram avea forta aia, avea zvacul ala care trebuie sa il aibe orice masina, se infigea bine si la fel si cu un golf 4 1.4 16v AXP, cand apasam acceleratia ma baga in scaun, nu-mi venea sa cred cum poate sa traga un 1.4 16v mai tare ca un 1.6 16v si a mea 1.6 16v 105 cai nu face nimic cand accelerez, parca ar fi sufocata, se chinuie prea mult sa traga, ceva nu o lasa sa mearga cum trebuie, de exemplu am mers cu un AZD al unui vecin de pe golf 4, pai cand apasam acceleratia se ducea frate, avea forta, imediat raspundea la acceleratie si imediat se infigea, si la servici am un coleg cu 1.6 16v AZD si i-am cerut-o sa vad cum merge si rupe frate, deci daca ii faceam spituri, o lasam ii dadeam ma baga in scaun, adica nu se compara cu a mea niciodata si e aceiasi masina, acelasi an, acelasi motor, acelasi ecu, e identica si e cazan fata de a mea, daca iti arat poze cu golf-ul meu zici ca acum e scos din fabrica dar degeaba arata bine daca nu merge bine, poate sa iti confirme si @xmisterx ca lui i-am aratat multe poze cu masina mea si mi-a zis si el sa o fac ca e pacat de ea ca arata bine si e ingrijita si intretinuta dar la cati bani am bagat in ea era si culmea sa fie cazan oricum am vazut ca astea neingrijite si care sunt vai mama lor, astea trag dar astea care bagi bani in ele nu merg deloc cum trebuie.

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro și eu am grija foarte mult de ea, cum trancane ceva o rezolv, chiar recent am băgat vreo 800 lei în ea ( telescoape spate,protecții, flanșe telescop, bielete de direcție, capete de bara) interiorul arata super și la mine (bine, a mea e seat) am investit în mici plăceri sa zic asa, colantari consola centrala și mânere portiere, bricheta cu usb direct în locul brichetei originale, cotiera,casetofon cu suport pentru camera marșarier, modul coming home...îmi place mașina, ma simt bine la volanul ei, sper sa ma și mulțumească cândva și felul cum trage 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de cele 2 erori de la sonda lambda postate de @Robert Ro , mie mi se pare suspect ca cele 2 erori fac referire numai la circuitul de incalzire si nici o eroare legata de lipsa semnalului pe care ar trebui sa primeasca ECU, cred ca ar trebui verificat ECU asa cum este descris in autodata, postarea mea anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. 
Putem avea o poza cu toate erorile? Mai trebuie sa fie una sus care nu a intrat in poza. 
 

@Robert Ro, daca e de testat cu ECU iar celui de schimb i se face immo off,  te joci usor cu el. immo off se face pe ECU. 

Masina ta + alt ecu cu immo off = o sa porneasca, totul ok. 
Pui inapoi ECU original -> ramane Immo cu cheile adaptate. 

Din ce imi aduc aminte esti in Bucuresti. Nu e mare lucru sa iti faca cineva immo off pe el cat sa il ai de test. Daca se schimba ceva, il pui pe ala de bun, refaci immo si gata :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D Mai sus sunt alte 2 erori de la EGR fiind deconectat de Robert, in rest nimic. Am eu poza completa trimisa de el. Cat despre immo off, Robert are si pinul de la acel ECU.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca exista pin-ul atunci se imperecheaza ecu cu ceasurile actuale si daca asta a fost rezolvarea... ramane cu el. 

Daca nici asta nu e.... e CAT-ul infundat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu înlocuirea Ecu ar trebui sa înceapă în acest moment.  Catalizatorul nu este înfundat, a facut niște teste câteva pagini mai în spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!