Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

@xmisterx Salut Marian, nu patineaza ambreajul pentru ca atunci cand am facut motorul a spus ca ambreajul e bun ca pare schimbat, am plecat de pe loc si cu a 4 a deci nu cred ca are treaba ambreajul, @vasi67 Mecanicul care mi-a facut motorul e super bun, toata lumea cand aude motorul spune ca merge impecabil, rotund, fara intreruperi si fara oscilatii, ambreajul este bun, nu patineaza deloc pentru ca stiu cand patineaza si cand nu, daca patina urcau turatiile aiurea dar mie nu-mi urca deloc si doar se tureaza motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neapărat un lucru bun că ai putut pleca de pe loc cu tr. IV... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKe Dar cum se pleaca, cu acceleratie sau doar cu ambreajul? la mine pleaca de pe loc si fara acceleratie in treapta 1, eu zic ca nu are nimic ambreajul, se tureaza motorul ala in draci si urca in 7 zile lucratoare si 2 weekend-uri, nu stiu ce sa ma mai fac... cand te gandesti ca am bagat bani in toata mecanica, e schimbat totul si masina nu merge calumea... m-a terminat de tot, iti jur ca sunt disperat, mai face si lumea misto de mine ca trage mai tare un scuter sau un matiz, nu ca n-ar fi adevarat... Daca stiam ca e asa puturos 1.6 16v AZD imi luam 1.4 16v AXP ca am mers odata cu un AXP si ma baga in scaun, rupea, imediat a urcat la 100km/h, cand bagam piciorul in ea se ducea, nu se juca... imi fac downgrade de la 1.6 16v la 1.4 16v si sigur o sa fiu super multumit ca, cu asta al meu cand apas acceleratia la blana sta pe loc, nu face nimic, sincer nici nu zici ca am acceleratie la golf si nu sunt nebun, au mers multe persoane cu golf-ul meu care si ei la randul lor au tot golf 4 1.4 16v sau 1.6 16v si toti au zis ca a mea nu se compara cu ale lor ca e moarta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro Asa ca idee iti spun ca, eu cu cotetul din semnatura nu pot pleca cu a 4-a de pe loc, moare motorul. Motorul este reconditionat complet de mine personal la fel si abreiajul. Din postul tau anteriror reiese ca ambreiajul patineaza, daca motorul se tureaza iar viteza nu creste, e clar ca ambreiajul este dus. De aia te-am pus sa tragi frana de mana si sa pleci cu masina in treapta intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost posesor de 1.6 AZD ( sau BCB dar sunt tot cam aceiași brânză) iti spun ca dacă e în mințile lui, nu te face de ras absolut deloc. Nu zic ca e racheta dar ca idee, 1.4 MPI de Logan nu avea nici o șansă.

Băieții zic bine, cu a 4a de pe loc nu trebuie sa poți pleca ci sa moara motorul.

A mea nu pleca de pe loc dacă nu o și acceleram putin.

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKe @xmisterx Eu am plecat de pe loc cu a 4 a dar am si accelerat-o, cum se testeaza corect ambreajul? sa trag frana de mana si sa plec de pe loc cu acceleratie sau fara ? Eu in general cand plec de pe loc tine cam la jumate ambreajul si pleaca mereu fara acceleratie, motorul se tureaza si viteza creste ca un melc, creste dar cu lag foarte mare, apas acceleratia acum si se accelereaza maine. @smecs am mers cu logan 1.4 MPI si pot sa zic ca e ZEU pe langa 1.6 16v al meu, rupea 1.4 ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, tot posesor 1.6 16v azd (234.000 km) .. exact exact aceias problema ca a lui @Robert Ro.. Am luat-o usor prin a schimba chestii "elementare". Am ajuns in stagiul in care am pus 2 egr-uri second le-a blocat pe excesive flow.. am luat unul nou.. am zis ca rezolv problema, respectiv dupa o saptamana a inceput sa faca la fel, aceleasi simptome.
Sondele lambda ambele schimbate, aveam consum extrem de mare.. 100 la ora iau dupa ceva timp.. se plafoneaza la 140-145.

 

Am decis sa intreb si eu pe aici.. ma dau batut chiar n-am idee ce as mai putea sa-i fac, ce sa-i schimb, cum sa o aduc la viata inapoi..

 

edit: am si un logan 1.4 si pot spune ca e dumnezeiesc pe langa mk4 ( pe partea de putere... )

Modificat de seby99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Robert Ro said:

motorul se tureaza si viteza creste ca un melc,

Tu chiar nu înţelegi că există o relaţie fixă între turaţia motorului şi viteza de deplasare, relaţie dată de raportul de transmisie al pinioanelor din cutie. Iar elementul de legătură între cele două este ambreiajul. Adică la turaţia x, în treapta y trebuie să ai viteza de deplasare z. Nu se poate altfel decât dacă ceva patinează: ambreiajul sau roţile pe asfalt că pinioanele în cutie nu au cum.

În afară de testele sugerate de colegii mai sus mai poţi încerca asta: în treapta a 4-a, când acul turometrului este paralel cu cel al vitezometrului (de obicei se întâmplă când acele sunt pe la fără 10 cum ar fi pe un ceas), apeşi acceleraţia la podea. În mod normal acele trebuie să evolueze păstrând cât de cât paralelismul. Dacă acul turometrului o ia razna iar cel al vitezometrului creşte foarte încet te poţi duce direct la service să schimbe ambreiajul. Dacă acele păstrează paralelismul dar evoluţia este prea lentă atunci problema este la motor.

La mine când a început să patineze ambreiajul nu am observat probleme la plecarea de pe loc ci doar la accelerări mai bruşte mai ales în treapta a 3-a. Nu am mai făcut alte teste pentru că mi-am dat seama care este cauza de la prima patinare într-un sens giratoriu (tâmpită senzaţie când te aştepţi să te deplasezi cu anumită viteză şi tu aproape stai pe loc:))). Şi apropos de plecatul de pe loc cu treapta a 4-a, de curând am rămas din cauza timoneriei fără tr. 1 şi 2 şi a trebuit să plec cu a 3 de pe loc. Destul de greu, iar în rampă am mai şi omorât motorul cu toată turarea (şi este vorba de un diesel, iar maşina destul de mică). Cu a 4-a nu cred că reuşeam prea uşor.

 

1 hour ago, seby99 said:

am si un logan 1.4 si pot spune ca e dumnezeiesc pe langa mk4 ( pe partea de putere... )

Nu are cum, bineînţeles referitor la parametrii motorului. Dacă problema este la funcţionare este altă treabă

1 hour ago, seby99 said:

Am ajuns in stagiul in care am pus 2 egr-uri second le-a blocat pe excesive flow.. am luat unul nou.. am zis ca rezolv problema, respectiv dupa o saptamana a inceput sa faca la fel, aceleasi simptome.

Dacă ai avea şi codurile de eroare ar fi ok. Să înţeleg că o săptămână a mers în parametri şi apoi şi-a dat duhul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, lupo_bv said:

Dacă ai avea şi codurile de eroare ar fi ok. Să înţeleg că o săptămână a mers în parametri şi apoi şi-a dat duhul?

Cam fix o saptamana a mers, dupa iara a inceput sa oscileze, puturoasa mai tare ca inainte cand mergeam fara mufa pe egr.. 

 

erorile inainte de a schimba egr si lambda.. acum nu da nimic pe tester.

IMG_20221122_231530.jpg

Modificat de seby99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt codurile care reapar după ştergerea lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, lupo_bv said:

Astea sunt codurile care reapar după ştergerea lor?

A fost inainte de a schimba egr si lambda, acum sunt 0 erori 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR a fost adaptat după montare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, lupo_bv said:

EGR a fost adaptat după montare?

da da, adp ok.

 

 

Iar astea sunt erorile ce le aveam..au fost citite cu un obd2 chinezarie ceva.

Nici cu obd-ul asta nu mai am nici o eroare..  IMG_20221122_232511.thumb.jpg.9c1015449c0ad02b5a50c647a0aec78c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postării anterioare, este inutil şi neregulamentar în acelaşi timp. Răspunde direct.

Dacă s-a adaptat înseamnă că problema nu este la egr-ul actual. Dacă este să fie o recirculare excesivă asta poate fi şi din cauze exterioare EGR,  cum ar fi din cauza unui catalizator parţial înfundat, o distribuţie pusă greşit, etc.

Pentru lipsă putere cauze sunt destule, le poţi vedea în poza de mai jos. Necazul este că acele cauze nu prea dau erori şi îţi poţi da seama eventual urmărind parametrii live cu un vcds de preferinţă

1113771502_11-22-202211-54-52PM.thumb.jpg.9009b49bd3cdc8211fd1cb40c9e1cb78.jpg

 

Eu zic să te înarmezi cu un vcds şi să studiezi puţin materialele pe care le-am pus aici

Alte manifestări mai are în afară de lipsa de putere? Consum, fum, oscilaţii turaţie, etc?

O primă verificare foarte simplă pe care o poţi face ar fi să examinezi aspectul bujiilor (fă-le o poză şi pune-o aici). Aspectul lor poate reflecta anumite probleme de funcţionare.

Să mai răsfoieşti paginile din urmă pentru că am mai pus unele proceduri de verificare a unor componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deja vcds, fum nu da absolut deloc, maine iti atasez o poza cu bujiile, multumesc frumos pentru documentatie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Salut, am facut cum ai zis, de fapt am facut si mai de mult treaba asta, cu treapta a 4 a la 70/80km/h am bagat piciorul blana in acceleratie si urca si turatia si km in acelasi timp insa foarte greu, mi-a luat 10 secunde sa urc de la 70km/h la 90km/h si ea normal trebuia sa ia in 12 secunde de la 0km/h la 100km/h, eu zic ca ambreajul nu are nimic, cand fac o depasire trebuie sa ma duc in 5000/6000 de turatii ca sa zic ca trage cat de cat dar nici acolo sus nu trage bine, tot moarta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când ai schimbat ultima oară filtrul de combustibil? E extern sau în rezervor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este extern la azd, daca este la fel ca la bcb cum am avut eu. 
Parerea mea este sa ajungi la cineva cu interfata originala si sa faci niste log-uri in mers dar sa fie cineva care stie ce face, poti incerca la tcm la Voinea sa vezi daca te poate ajuta sau la Dop. Oricum ai cheltuit destul pana acum, asa macar poate o rezolvi, ii poti face si un soft daca afli care este problema si va fi alta masina.
Iti zic din experienta cu fosta mea masina, tot 1.6 dar bcb care pe dyno a scos stoc 100cp si 138nm parca si dupa soft a avut 112cp si 154nm. S-a simtit diferenta iar masina a mers bine mersi pana la 300k cand am vandut-o si merge in continuare la fel de bine la tipul care o are. 
Fara o interfata si cineva priceput nu ii dai de cap. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro da injectoarele le-ai verificat? sunt in regula?

inlocuieste filtrul de benzina Knecht Mahle KL79 sau Mann WK730/1, ori Purflux EP192PU

 

uite si aici https://www.epiesa.ro/filtru-combustibil-vw-golf-iv-1j1-1-6-16v-benzina-105-cai/14590/subcat-100261/

https://www.piese-autonext.ro/pachet-revizie-vw-bora-1-6-16v-77kw-cod-motor-atn-aus-filtre-ulei-motor

Modificat de vasi67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKe Sunt schimbate si filtre si tot tot tot, eu schimb toate filtrele in fiecare an odata cu uleiul, eu nu ma joc cu masina asta, am facut totul mereu la timp si am schimbat tot pe masina, motor refacut, tot tot, mi-a ramas de schimbat doar cutia si ambreajul si in rest am schimbat tot pe partea de mecanica...

@gabriel88 Salut, am facut log-uri in mers si aici si m-a ajutat @lupo_bv si a zis ca totul e ok, apoi am fost la DOP Motorsport si au facut si ei niste loguri in mers, a verificat tot ce era de verificat si a zis ca totul functioneaza in parametrii si nu e nimic dereglat, a zis doar sa schimb benzina ca era cam proasta si cam atat, am facut si un test de dyno si am scos 86 cai si 120nm si ea trebuia sa scoata 105 cai cu 148nm, am facut si un test de compresie ca multi ziceau ca nu e facut bine motorul si n-am compresie si am compresie de 14, 13, 13, 14 pe pistoane, eu zic ca e foarte bine la benzina, ba chiar mare compresia, nu stiu ce sa mai fac, consuma si in balamuc, 10% prin localitate mers linistit cu 50/60km/h.

@vasi67 Salut, injectoarele le-am schimbat cu tot cu rampa, le-am luat de la o cunostinta cu 50.000km reali era golf-ul de pe care mi-a dat injectoarele, ale mele erau 2 OEM si 2 Aftermarket injectoarele si am zis ca e de acolo si le-am pus pe astea care le-am luat si merge la fel, filtre pun numai MANN si le-am schimbat in fiecare an odata cu uleiul, am schimbat tot tot tot, am bagat enorm de mult si tot nu merge cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Robert, nu am mai făcut nimic cu ea...în sensul ca tot asa merge. Am dat jos într-o zi senzorul MAP și l-am curățat...placebo sau nu mi s-a părut ca a mers mai bine o perioada, cred ca doar mi s-a părut. Pentru ceilalți colegi dar si pentru tine, un ambreiaj care patinează se vede imediat, al meu e schimbat de vreun an, l-am cunoscut din prima, la un drum lung când acceleram în viteza a 4-a o lua razna turația. Nu îți trebuie mecanic sau mari cunoștințe ca sa îți dai seama când are probleme ambreiajul. Deci una peste alta al meu AZD e la fel de leșinat, și în același timp fără nici un fel de eroare. Colegul Robert s-a exprimat nefericit când spune ca se tureaza motorul și mașina nu trage...cred ca la fel ca și mine încearcă sa spună ca urca greu în ture și nu trage indiferent de turație...și în același timp motorul e zgomotos,parca nu respira cum trebuie. Inclusiv a mea, comparativ cu un polo 1.4 e mai varza...la polo se simte ca atâta poate trage la anumite turații, totuși nici nu o simt când ating 100km /h...în schimb la mine la 100-120 km /h se chinuie grav...e zgomotos și parca se forțează sa atingă viteza aia

La mine în schimb consumul e în limite...8 în oraș la drum lung am scos și 5,9...am dat jos rampa cu injectoare, le-am curățat...fără efect. Cred ca de acum în primăvara o sa ma duc sa sparg catalizatoarele poate poate o fi vreo diferența...măcar sa știu dacă sa cumpăr altele sau nu. Mi s-a cam urât și mie cu mașina asta...mi-e dor rău uneori de fostul Opel Vectra 2.0 benzina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati catalizatoarele in pace.

Costa scump unul nou aftermarket la targuldepiese,autokarma.

Fara ala teoretic nu treci itp-ul ! :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut deja cat costa, le monitorizez deja de vreo jumătate de an. Precatalizatorul ala nu știu dacă are vreun rol în reducerea emisiilor, am mai citit despre oameni care le-au scos fără sa aibă apoi check engine aprins. Oricum nici asa nu îmi ies noxele, deci motorul teoretic e în parametri din moment ce nu am nici o eroare stocata 

Modificat de S3rial_thrilla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!