Jump to content

Consum Exagerat Ulei


_GOLF4_
 Share

Recommended Posts

La motoarele din grupul vag racirea uleiului se face in capul pistonului pentru a prelungi viata motorului

:P .... cum se face in capul pistonului? Eventual capul pistonului se raceste datorita uleiului iar mersul sportiv incinge pistonul care la randul lui arde uleiul.

Link to comment
Share on other sites

sa verificati daca iese fum pe esapament ..un pansament steril plasat in capatul esapamentului daca se albastreste inseamna ca segmentii din motor sunt aproape de duca dar daca se innegreste motorul trebuie segmentat dar mai bine inlocuit .....

si mai este o chestie de retinut...orice motor vw haleste ulei ....bine in procentaj micut dar haleste asa sunt facute pentru o ungere mai buna....un consum bun ar fi 500 ml la 8000 -10000 km cam asta e procentaju'

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca orice motor VW papa ulei. De exemplu la mine ... am schimbat uleiul la 8500 KM si in acest interval nu am completat deloc ... si nici nu scazuse nivelul.

Link to comment
Share on other sites

Hristos A Inviat!

Revin in forta documentat si apt de a-mi sustine cauza si pe cei care spun ca motoarele din grupul vag sunt proiectate sa consume ulei, ca unele nu consuma e atat mai bine pentru proprietarii acelor masini, costuri de intretinere reduse. In imgine de mai jos o sa aveti un print screen din carte de intretine de la golf4, unde mi se pare ca producatorul e destul de clar in afirmatia respectiva, sau incearca sa se absolve pentru unele erori de proiectare aparute la masini, fapt ce genereaza acel consum de ulei. Ramane de vazute pereri pro si contra.

Cu stima,

Andrei.

post-32041-1240225713_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ii dau dreptate colegului de mai sus, e normal ca motoarele sa consume ulei, dar mai exista si cazuri cel putin ciudate in care nu se explica cum dispar 2 l la 300 km si nu se vede nici o urma de scurgere de ulei, nu exista ulei in lichidul de racire, nu scoate fum negru-albastrui, nu este ulei in filtru de aer, nimic! Asta am patit eu la masina din semnatura, cu mentiunea ca este un motor SR (nu ma intrebati ce inseamna exact ca nu am habar). Am incercat cu diferite tipuri de ulei si de diferite vascozitati si nimic. Am schimbat simeringurile la supape, segmentii si acum s-a rezolvat. Problema e ca mecanicul nu vroia sa desfaca motorul pentru ca nu stia daca este consum din cauza uzurii sau altceva, dat fiind ca nu dadea nici un semn din cele enumerate mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am un Golf 4, 1.4 16V din 2000. Am facut schimbul de ulei cu ulei Mobil 10W-40, Mobil Super S.

Am 500km de cand am facut schimbul de ulei si s-a aprins martorul galben. Am oprit si am constatat ca nivelul uleiului era exact la jumatatea dintre minim si maxim adica exact la fel ca la momentul schimbului. Am completat aproximativ 300 ml ulei, nivelul ajungand pe maxim, dar martorul galben nu s-a stins. Precizez ca am schimbat si senzorul de ulei odata cu schimbul de ulei pentru ca imi facuse asa si inainte. Martorul se stinge doar in momentul in care scot borna de la baterie.

Care ar putea fi problema? Poate fi o problema electronica, deoarece cand am completat martorul nu s-a stins.

EDIT : Mentionez ca masina nu scoate fum, trage bine, nu are nici un semn de motor obosit.

Edited by Adry
Link to comment
Share on other sites

Pe joja este o zona hasurata... Acela este intervalul in care poate fi uleiul. Daca depasesti cantitatea, risti sa iti arunce uleiul pe evacuare si sa crezi probleme la catalizator, de unde si apare psobil indicatorul de motor. Indicat este sa dai drumul la ulei pana ajungi in maxim plaja hasurata de pe joja!

sa verificati daca iese fum pe esapament ..un pansament steril plasat in capatul esapamentului daca se albastreste inseamna ca segmentii din motor sunt aproape de duca dar daca se innegreste motorul trebuie segmentat dar mai bine inlocuit .....

si mai este o chestie de retinut...orice motor vw haleste ulei ....bine in procentaj micut dar haleste asa sunt facute pentru o ungere mai buna....un consum bun ar fi 500 ml la 8000 -10000 km cam asta e procentaju'

Este adevarat ca motoarele mai noi VW halesc ulei. Acest lucru este scris si in cartea masinii. Daca va uitati la capitolul despre ulei din cartea masinii, veti vedea ca scrie ca este normal ca motorul sa consume ulei, iar acest consum poate fi pana la 1l/1000km. Si eu m-am speriat cand am citit, dar mi-a fost confirmat acest lucru de la mai multi mecanici care lucreaza in reprezentante VW din Germania si Spania. De aceea trebuie folosit ulei care sa nu creeze probleme catalizatorului, adica uleiul indicat de constructor.

Link to comment
Share on other sites

mi se pare aberant consumul asta de ulei de 1l/1000km. Nici wartburgul 353 nu consuma atat... (poate ne da DragosR mai multe detalii :blah_: ). O masina pe benzina, euro 4, care consuma atat ulei se mai incadreaza in norma de poluare initiala??? En fine, eu cred ca VAG vrea sa scape de niste responsabilitati cu un asemenea consum incadrat in `normal' (vezi motoarele de 2.0i de pe golf 4).

numai bine.

Edited by abuwz
Link to comment
Share on other sites

Am citit topic-ul cap coada pentru si a mea face la fel. Motorul este 1.6 16v cod BCB si de cand am intrat in posesia ei am facut 3 revizii si am incercat 2 tipuri de ulei si degeaba. Prima oara am pus Mobil 1 5w/40 si dupa 10500km mi s-a aprins becul in bord si la verificare nivel dupa racirea motorului, joja era 1 cm sub minim.

Speriat m-am dus in service sa-mi fac compesia crezand ca am busit ceva pe acolo mergand fara ungere. Insa la masurare, compresia era maxima. Am schimbat uleiul si am trecut pe Castrol Magnatec 10w40 (revizia am facut-o in ianurie anul acesta) am parcurs de atunci ~3500 km si nivelul a scazut putin, a fost nevoie sa completez cu ~600 ml ca sa revina la maxim.

In service mi s-a spus ca singura metoda ca sa vada daca am segmenti dusi este sa desfaca motorul si nu prea ma incumet sa-i las deocamdata. Masina nu scoate fum, benzina in ulei nu am, probleme cu presiunea nici atat, scurgeri nu sunt si totusi uleiul se duce.

Ma gandeam sa verific catalizatorul daca este infundat...stie cumva cum se poate face asta? Este nevoie de un drum la service pentru analizarea lui, sau se poate si undeva pe o rampa?

Edited by vaurel
Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema si aceleasi simptome le am si eu (ca ssi cel de mai sus).

Eu am considerat ca mai bine completez cu 1L la 10000km decat sa maruntesc motorul :icon_thumright:

@ vaurel daca descoperi problema, da-mi si mie un PM.

PS: ati vazut ca nu mai apare nr de postinguri? :screwy:

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni 1L la 10000 de km inseamna 100 de ml la 1000 de km... trebuie sa fim realisti... toate masinile mananca ulei, pentru ca nu pot sa mearga fara ungere si automat mai intra ulei si in camera de ardere.

Ganditi-va ca 100 grame la 1000 de km nici nu se poate numi consum, ganditi-va cate rotatii are motorul in 1000 de km si intr-o rotatie de cate ori se misca pistonul ala in cilindru. Are sa va iasa o cantitate infima de ulei ramas pe cilindrii si care nu sunt "stersi" de segmenti, cantitate care e normal sa ramana acolo pentru ca altfel ar freca pe uscat si ar fi uzura mai mare.

Nu contesc ca si uleiul este o cauza a consumului dar la un motor stricat orice ulei ai baga tot atat iti ia. La un motor bun diferenta de consum al uleiului dintre diferite tipuri de ulei e infima.

Inca un fapt in plus... daca motorul este supra turat cand e rece automat manaca ulei pentru ca pistonul ala nu are temperatura optima de functionare si nu e dilatat... deci sunt o gramada de chestii care trebuie luate in considerare la un consum de ulei. Insa un consum de 100 ml la 1000 de km e parfum, inseamna ca aveti motor bun si ar trebui sa fiti fericiti in loc sa-l dezmembrati...

Majoritatea avem masini cu ceva km la bord. Nu sunt noi, e normal sa ia ulei... dar limita de uzura a motorului e de 1L la 1000 km.... batem apa in piua asa aiurea cu consumul cand defapt e ceva normal...

Link to comment
Share on other sites

scurt si la obiect ... incercati sa conduceti "mai normal" si o sa observati o scadere a consumului de ulei.

Am facut un drum de Germania cu viteze mari xxxxxxx si am avut consum de ulei la un drum de ~3.500km aproximativ 0,7l.

Am mai facut acelasi drum circuland cu viteze "normale" (130-140km/h) si pot sa zic ca nu am sesizat aproape nici un pic de consum de ulei (ochiometric).

Masina se afla in 170.000km.

Deci, concluzie - mai atent si cu pedla de acceleratie :offtopic:

Edited by xxnelu
Link to comment
Share on other sites

1l la 1000 de km este ok intr-adevar, dar mie imi ia mai mult, daca in 3k km am pus 600ml se ajunge la putin peste 2l in 10k km, ceea ce mie mi se pare putin exagerat. Nu pot sa zic ca merg subturat/ batraneste, insa nici nu omor masina. Niciodata nu depasesc 2200 - 2400 ture pana nu ajunge apa la 90 grade, schimb normal pe la 2700 - 3000 ture, nu dau in ea ca nebunul.

am facut drum de 500km la viteza de croaziera pe A2 (120 km/h) si la intoarcere se dusese un pic de ulei, ceea ce iar nu e normal.

E prima mea masina din grupul VAG, si nu contesc ca e normal sa manance ulei intre schimburi, dar cum am zis si mai sus, peste 1.5l-2l intre schimburi mi se pare mult, atata timp cat nu o alerg cu motorul rece. Pana acum a avut toate reviizile la zi, ulei de la 0km la 95k km doar Mobil1 si la ultimul schimb Castrol.

Singurul motiv de uzura mai mare la masina mea ar fi doar faptul ca am serviciul destul de aproape de casa (2km) si de 2 ori pe zi fac drumul acesta dus-intors, timp insuficient pentru incazirea motorului mai ales pe vreme racoroasa.

Oricum vreau sa vad daca se poate inspecta catalizatorul sa vad daca e infundat, chiar am eu un pitic pe creier si nu suport sa stiu ca ceva nu merge la masina. Asa ca daca stie cineva daca se poate sa o pun pe o rampa si sa umblu la catalizator fara a mai fi nevoie de o vizita in service, i-as fi recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

Am atasat o imagine cu fila din cartea masinii. Se vede clar care este consumul limita de ulei! Asa cum am mai spus, motoarele astea sunt "flamande" dupa ulei!... si din pacaet este destul de scum uleiul de calitate!

post-43233-1241126408_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu am mai auzit la nici un alt producator de autoturieme sa incadreze un consum de 1l/1000km in normal.

Link to comment
Share on other sites

maurice2001

Verifica daca nu ti-l arunca pe undeva.

Nu are cum sa nu scoata fum albastru daca consuma 1litru de ulei la 1000km.Cum sa die normal consumul asta de ulei, adica ...completezi 15 litri de ulei intre schimburi.E absurd .

Link to comment
Share on other sites

golf1.8gti

Salutare la toata lumea! Ceea ce a atasat colegul @wesmike in postul #89, gasiti in romana in postul #79. E normal sa consume masina 1l/1000 km, dar recent am aflat ca acest consum poate fi normal doar in perioada de rodaj a motorului, nu cand deja motorul are peste 100k km. Deci cand masina este noua se poate ajunge la acest consum.

@vaurel cum poti sa spui ca 1l/1000 km este intr-adevar ok si sa spui ca ti se pare mult 2l la 10000. Colegul @aerofan a punctat bine aspectele consumului in postul #86, asa ca luati aminte ca 1l/10000 de km este un consum normal de ulei si nu trebuie sa apara motive de ingrijorare. Ca o fi 1,5-2l la 10000 iar nu vad de ce sa fie cineva ingrijorat deoarece e si dupa stilul fiecaruia de mers.

O zi minunata va doresc de 1 mai muncitoresc.

Cu deosebita stima,

Andrei.

Link to comment
Share on other sites

@ golf1.8gti Eu am pus atasamentul pentru a intari afirmatia postului #79, ca si la alte tipuri VW (in spetza VW Sharan), producatorul da aceleasi specificatii! Cu toate ca la Dealer in Germany mi-a spus ca 150-200 ml/1000km este absolut normal, pt ca asa sunt construite modelele mai noi de motoare pentru prelungirea vietii motoarelor. Nu stiu exact in ce consta acest consum, dar nu cred ca este vorba de o pierdere ca rezultat al uzurii simeringurilor sau a segmentilor de ulei. Cred ca este oarecum "dirijat" acest consum! Clar este ca in final este evacuat prin gazele de evacuare, motiv pentru care VW impune uleiurile speciale care sa nu creeze probleme catalizatorului sau filtrului de particule la motoare diesel! Ca eficienta, este mai rentabil sa completezi ulei decat sa schimbi motorul sau sa faci o reparatie capitala pe la 100-150k Km!

Link to comment
Share on other sites

passat19tdi

toti producatorii dau acest consum ca fiind normal (1l/1000km) inclusiv dacia 1300 are acelas consum ,daca totul e ok la motor (compresie , presiune ulei ,etanseitati) sunt sigur ca cei care au aceste consumuri merg pe ideea ca 'daca producatorul a dat ca 6500 rot/min turatie maxima atunci pot sa o duc de cate ori vreu eu acolo" si asa constati ca motorul se aproprie de consumul maxim de ulei.Ia incercati sa mergeti cu turatia in zona cuplului maxim macar 1000 km .In alta ordine de idei motoarele cu turbina au consumuri de ulei mai mari pt ca ungerea la turbina se face in circuit deschis.Masina mea are 220k km si am avut consum de ulei intre 500 ml si 800 ml la 15k km in functie de cata talpa i-am dat.producatorul da ca ulei 10 w 40 cu uleiul asta am avut consumuri minime pe cand cu 15 w 40 am avut consumuri maxime(de ulei)

Link to comment
Share on other sites

@golf1.8gti , scuze a fost greseala mea de scriere, vroiam sa zic 1l la 10.000km, nu 1000km.

Ideea este ca un motor aspirat nu are motive sa manance ulei chiar daca sa zicem propietarul o mai calca. Singura uzura mai mare este daca o calci cu motorul rece cand uleiul nu apuca sa urce din baie. Eu am specificat clar ca am mers normal, fara talpa, fara sa depasesc 3500 ture in nici o treapta si totusi uleiul a disparut, deci e clar ca oricum as merge cu masina tot o sa manance. Nu neg ca este posibil la un mers mai sportiv sa manance mai mult, insa se pare ca pana la urma asta este un viciu de fabricatie voit sau nevoit de fabricant.

La urmatorul schimb, la sfaturile unor prieteni, o sa incerc sa adaug pe langa ulei si un aditiv si anume Metabond sa vad daca se modifica ceva in comportamentul motorului. Pana atunci nu am decat sa completez ulei si sa am grija sa verific nivelul sa nu cumva sa scada sub minim.

Link to comment
Share on other sites

@ Varurel Vezi ca la postul #89 unde am atasat copia din cartea masinii scrie ceva deasupra de zona incercuita de mine. Spune care e treaba cu adaugarea aditivului si riscurile care ti le asumi. Asigura-te ca este compatibil aditivul cu uleiul care il bagi in motor. Este posibil ca uleiurile ce le indica VW pentru folosinta sa faca ceva reactii cu anumiti aditivi!

Link to comment
Share on other sites

passat19tdi

nu cred ca e o idee buna sa bagi aditiv si nici sa treci pe 10 w atata timp cat cartea spune 5 w la consumul care il ai sunt sigur ca ai pierderi.....verifica etanseitatea ..semeringuri , garnituri consumul tau de ulei l-am avut la vechea mea dacie cu motorul refacut si 80k facuti

Link to comment
Share on other sites

@wesmike am citit acolo ca sunt riscuri daca adaugi aditiv, insa o sa ma documentez bine si o sa mai cer pareri pana la revizie, oricum mai am cca 6k km, probabil prin vara o voi face. Insa vreau sa fac ceva, pentru ca imi place masina si este suficienta pentru mine si chiar vroiam sa o tin 2-3 ani!

Insa nu am chef ca dupa ceva timp sa-mi pice catalizatorul din cauza uleiului ars care ajunge pe evacuare, mai bine prefer sa incerc ceva acum decat sa o dau.

Link to comment
Share on other sites

golf1.8gti

@vaurel citeste cu atentie topicul de Aici cu atentie sporita si o sa gasesti in el tot ce trebuie sa stii despre acesti aditivi de ulei si cam ce face fiecare in parte. Vezi ca in postul #8 colegul @X-Ecutor face trimitere la un alt topic special creat pentru dura-lube si acolo, dupa umila mea parere, e punctat fiecare aspect al folosirii de aditivi in ulei. Documenteaza-te bine inainte de a lua o decizie pe care s-ar putea sa o regreti ulterior.

O zi buna.

Cu stima,

Andrei.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ce volum de ulei incape in baie in zona hasurata ?

Edited by gavrochem
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!