Jump to content

Priza Bricheta In Portbagaj


Bogdan Ungureanu
 Share

Postare recomandată

Salut,

in primul rind La multi ani, tuturor membrilor acestui forum.

Am verificat in cutia de sigurante si exista montata siguranta nr. 35 in valoare de 30 A.

Imi aduc aminte de cind mi-am montat singur tempomatul ca firele ce plecau din spatele cutiei cu sigurante erau invelite intr-un manson asa ca un bandaj negru. Fiindca acum afara este vreme urita nu este prea placut sa stau sa desfac pe acolo, dar bazindu-ma pe amintirile de mai sus ma intreb cum as putea urmari firele prin acel bandaj negru. Nu as vrea sa-l sectionez si sa se imprastie toate firele care-ncotro !

Stiti cumva daca nu exista vreo alta mufa de conexiune pe undeva pe vreunul din stilpi unde as putea verifica existenta firului (firelor) ce ar pleca de la acea siguranta ? Eventual numarul conectorului, al pinului sau al pinilor din conector, precum si cum sa dau tapiseria la o parte fara stricaciuni pentru a ajunge la acel conector ?

Ma gindesc la faptul ca daca exista siguranta, dar nu am mufele in spate, probabil ca fabricantii nu au mai dus traseul complet pina in spate si s-au oprit undeva la un conector mai aproape de cutia sigurantelor.

Daca colegul Al Bundy ar fi amabil, eu aproape ca sunt convins ca el ar avea niste raspunsuri bune la intrebarile male.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani tuturor !!!! Inlegatura cu problema ta nu fi descurajat ,doar ai masina nemteasca iar acestia nu fac masini de ieri .Daca dai jos tapiteria din STINGA [la variant ] deci nu numai capacul de la triunghi ,vei gasi acolo acele doua mufe ,pentru bricheta si lumina portbagaj .Ca sa dai jos tapiteria trebuie sa desfaci cele doua suporturi de jos pentru bagaje ,tapiteria de jos ,plasticul ala unde este agatatoarea de la portbagaj ,se desface prin tragere spre interior,iar tapiteria din stinga se ridica putin in sus, se rabateaza spatarul scaunului si iese .Spor la treaba!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, daca ai fir care pleaca din sig 35 acesta ajinge direct in portbagaj, nu mai are mufe intermediare pe nicaieri.

soket.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intilnit azi cu colegul Al Bundy si impreuna am desfacut partial tapiteria din portbagaj partea stinga.

Am gasit mufele.

Concluzia este urmatoarea:

Daca aveti siguranta 35 montata de fabrica in soclu, atunci sunt si mufele in portbagaj.

La Variant, colegul Al Bundy sustine ca fara exceptie aceste mufe exista la toate masinile. Nu am motive sa nu-l cred, mai ales ca le-am gasit si la mine.

Pentru colegii cu Variant care au cautat mufele si nu le-au gasit as dori sa le spun ca fara a demonta tapiteria din stinga, macar partial, nu exista sansa sa fie gasite fiindca sunt bagate cumva in jos spre contraaripa unde locul este foarte strimt si nu incape miina. Nu exista nici o sansa sa fie vazute din compartimentul triunghiului reflectorizant !

Pentru demontarea tapiteriei este obligatoriu ca prima piesa demontata sa fie aparatoarea din plastic a cuiului portbagajului si apoi se scoate partial chederul portbagajului in stinga in zona tapiteriei.

Apoi la usa din spate stinga undeva jos este un surub mare din plastic ce trebuie demontat si apoi se scoate partea de plastic ce acopera contraaripa.

Pentru scoaterea tapiteriei din portbagaj, se scot intii cele 2 cirlige pentru bagaje si apoi se trage cu grija lateral, inspre interiorul portbagajului. Noi am demontat numai atit, nu am scos-o complet, a ramas cumva prinsa in partea de jos si nu am insistat, fiindca a fost suficient pentru a gasi mufele.

Mai este o "camasa" din pisla care imbraca mecanismul centurii de siguranta spate stinga, dar aceasta "spune" singura cum se monteaza datorita formei sale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, nu mi se mai pare atit de multa munca. E greu pina cind umbli prima data.

Azi dupa amiaza am fost la dealer si mi-am cumparat priza de bricheta si capacul ei. Acestea erau pe stoc. Totodata mi-am comandat si lampa pentru iluminat, lampa ce se poate vedea intr-unul din posturile de la inceputul acestui topic deasupra prizei de bricheta. Daca tot umblu pe acolo macar sa impusc 2 iepuri dintr-o lovitura, fiindca e cam intuneric in porbagaj numai cu lampa de deasupra. Poate nu am fost prea explicit in postul anterior, dar cind am tot spus mufele, de fapt ma refeream la cea pentru bricheta si linga ea se afla si cea pentru lampa, asa ca ar fi pacat sa nu-i pun si lampa.

Firele la Variant vin din fabrica si pentru priza si pentru lampa.

Lampa nu era pe stoc si am comandat-o, va veni probabil dupa 4.01.2010, si cind voi avea ambele componente ma voi apuca de scobit.

Pentru ca ma rodea faptul ca nu scosesem complet tapiteria dimineata, dupa ce m-am intors de la dealer, am demontat singur precum am relatat in postul anterior si am reusit de data aceasta sa scot complet tapiteria. Mai are jos catre spate, cam sub gaura capacului pentru triunghi 2 "braduti" din plastic alb, care se elibereaza prin tragerea tapiteriei ceva mai tare dar nu brusc, catre interiorul portbagajului. Apoi am montat-o la loc ca sa am lectia invatata.

Acum cred ca sunt maestru emerit in demontarea acestei tapiterii, nu cred sa-mi mai mult de 15 minute de lucru ingrijit, ca doar e masina mea !

Clemele de plastic sunt destul de solide, nu cred sa se rupa asa de usor. Inaine de montare am intarit un pic clemele de metal ce ramin in caroserie in care intra clemele de plastic ale tapiteriei, ca sa nu apara "greierasi"

Poate voi pune niste poze atunci cind voi face operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul 41 este o foto a unei prize de bricheta,vad.La mine arata cam la fel,sunt doua mufe acolo.(asa le ai si tu?)La care te referi ca ar fi pentru lampa de iluminat?La mine nu e nici una libera;una e la priza de bricheta si cealalta se cupleaza cu o alta si intra undeva dupa plasticul din cutia pentru triunghi.Nu am acea lampa de care zici.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Remus66 - te rog sa faci cateva poze cand demontezi din nou. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@goofy4 Poza de la postul 41 arata altfel decit ceea ce am gasit eu, la masina mea.

In acesta poza se observa mufa de culoare alba, care se cupleaza la bricheta si anume cea care este deja introdusa in bricheta. Cea de-a doua mufa de culoare alba, care are numai fire, precum si piesa neagra de mai jos, care nu stiu ce poate fi, nu se regasesc la mine pe masina, sau cel putin nu le-am observat, fiindca nu cautam genul aceste de mufe.

Eu am gasit doar doua mufe, una alba cu 3 pini exact ca cea care se vede in poza din postul 41 deja cuplata la bricheta si inca o mufa mica, plata de culoare neagra cu 2 fire si aele atirnau cumva in jos pe linga contraaripa..

Ambele manunchiuri de fire ale acestor mufe, se desprind din manunchiul gros de fire ce vine din fata si merge catre consumatorii din spate (luneta, stopuri, etc) in dreptul centurii de siguranta dreapta spate si atirna pe contraaripa in jos astfel incit nu pot fi vazute fara demontarea tapiteriei.

Probabil ca aceste 2 componente, priza si lampa, sunt optiuni separate si atunci chiar daca ai priza, nu este oblicatoriu sa ai si lampa. Eu sunt de parere ca la tine, mufa pentru lampa este ascunsa acolo in contraripa.

Colegul Al Bundy spune ca la Variant toate masinile vin cu cablajul tras chiar daca nu se monteaza niciuna dintre optiuni.

Sper ca ai Variant si tu si nu am scris atit degeaba !!!!!!!

@DCC cu siguranta voi face poze, numai ca trebuie sa ai rabdare pina cind voi primi lampa.

Nu merita totusi sa umbli de 2 ori pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit la mine mai exact cum arata mufele,nu mai stiu exact si eventual o sa pun o poza,poate piesa aia neagra,sa fie?Acuma nu am masina aici dar o sa ma uit mai atent,stiu oricum ca sunt doua mufe,si sunt legate ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ goofy4

Am pozat azi mufele din portbagaj. Cea mare si alba este pentru bricheta iar cealalta trebuie sa fie pentru lampa suplimentara, vezi postul 12 din acest topic.

post-17663-1262548012_thumb.jpg post-17663-1262548033_thumb.jpg

Eu asa le-am gasit, dar ascunse pe contraripa.

Cind va veni si lampa suplimentara la dealer, voi pune poze cu demontatul tapiteriei si cu rezultatul final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa cum am promis, revin cu amanute in cca ce priveste montajul prizei de bricheta, precum si al lampii de iluminat suplimentare.

Prima data trebuie demontat plasicul ce acopera incuietoarea portbagajului, dar din pacate pentru aceasta operatie nu am poze. Voi incerca sa explic prin scris.

Mai intii se extrage chederul pe toata lungimea plasticului.

Se ridica capcul rotii de rezerva si se sprijina cu tija sa.Cu mina stinga (podul palmei) se apasa itr-unul din capete moderat acest capac iar cu mina dreapta se trage de fata din interior catre fata, pina cind iese din primul "bradut". In mod similar se procedeaza la mijloc si apoi in celalalt capat. Odata eliberat din cei trei "braduti" din partea inferioara, se trage de capac usor in sus ca sa iasa din ceilalti 4 "braduti" aflati in partea superioara, in acelasi plan cu cuiul portbagajului.

post-17663-1264529123_thumb.jpg

Se desurubeaza cu mina piulita incercuita cu galben in poza de mai sus. Acesta se gaseste sub scaunul pasagerului din spate stinga.

post-17663-1264529134_thumb.jpg

Dupa extregerea piulitei si rabatera partiala a spatarului banchetei se introduce mina sub partea de unde s-a desurubat piulita si se trage usor in sus pina cind toata aparatoarea de plastic ce acopera oala rotii iese complet.

post-17663-1264529144_thumb.jpg

Poza reprezinta acest plastic (fata interioara) demontat complet iar cu galben sunt marcate urechile ce se imbina cu tapiteria portbagajului si la care trebuie sa fiti atenti sa intre la locul lor in momentul remontarii.

Clema de metal incercuita cu rosu se monteaza invers, trebuie sa fie ca celelalte doua. Mie mi-a ramas pe masina si am pus-o acolo pe locul ei la intimplare doar ca sa n-o ratacesc.

post-17663-1264529152_thumb.jpg

In portbagaj se demonteaza cele doua inele de fixare a bagajelor. Daca nu ma insel se foloseste un Torx 25.

post-17663-1264529162_thumb.jpg

Se continua extragerea chederului pe toata inaltimea tapiteriei portbagajului.

post-17663-1264529173_thumb.jpg

Se incepe demontarea tapiseriei prin introducerea unei surubelnite mai mari in zona aratata in poza si impingerea minerului surubelnitei catre exterior, asa cum indica sageata rosie. Protejati caroseria cu o bucata mai groasa de carton.

Poate ca si daca se trage cu mina orizontal catre interior, s-ar putea sa iasa, dar la mine tinea destul de tare. Cu surubelnita se pare ca se poate controla mai bine forta apasarii. In acea zona tine un bradut alb din plastic. Mai sunt doi braduti jos in dreptul locasului capacului de vizitare al compartimentului triunghiului reflectorizant.

post-17663-1264529193_thumb.jpg post-17663-1264529204_thumb.jpg

Odata eliberat bradutul din poza anterioara (incercuit cu galben in poza din dreapta) se introduce mina in locasul capacului de vizitare al compartimentului triunghiului reflectorizant, si se trage perfect orizontal, nici catre sus nici catre jos, in directia indicata de sageata galbena, adica inspre interiorul portbagajului. Tapiteria va iesi complet in partea de sus unde in afara de bradut mai este tinuta de 4 cleme de plastic (incercuite cu rosu in poza din dreapta). Concomitent cu aceasta miscare tapiteria se va elibera si din cele 2 cleme de plastic (incercuite cu rosu in poza din dreapta) aflate pe verticala in partea din spate.

Daca nu se elibereaza si din clemele din spate atunci continuati separat cu aceasta operatie.

Mai ramin de eliberat cei 2 braduti albi din partea de jos (incercuiti cu galben in poza din dreapta) acesta facindu-se tot prin tragere cu mina catre interiorul portbagajului. La mine acestia 2 s-au "lasat" cel mai greu, a trebuit sa trag destul de tare pina sa iasa, dar cu moderatie se poate reusi.

Cu aceasta tapiteria se poate lua in casa si gauri pentru montatrea accesoriilor.

Masurati bine inainte de a gauri ca nu cumva sa va incurce cutia triunghiului reflectorizant sau altceva. Tapiteria odata gaurita nu prea vad cum se mai poate repara in caz ca nu a fost bine gaurita.

post-17663-1264529210_thumb.jpg post-17663-1264529222_thumb.jpg

Mai sus sunt poze cu lampa pentru tapiterie neagra (stinga) si ambalajul cu codul lampii, iar in dreapta se poate admira rezultatul final.

Piesele au costat impreuna, cca. 90 de lei la un dealer VW din Bucuresti.

Montajul se face in ordine inversa, dupa parerea mea o atentie mai mare necesitind cei 2 braduti din partea inferioara a tapiteriei, acestia sa fie bine pozitionati in dreptul gaurilor, neexistind acces vizual asupra lor in momentul montarii si aripioarele plasticului de pe oala rotii sa se imbine corect cu tapiteria, precum si clemele de metal ale acestui plastic sa vina la locul lor pe marginea de tabla cu care se imbina.

Succes celor care doresc sa faca aceasta operatie, dar sunt de parere ca trebuie sa ai o oarecare indeminare in ale mesterelilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

f fain vreau si eu

poti posta codul lampii la mine nu-mi deschide poza nici mort

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-l zic eu...sper sa nu se supere nimeni pe mine :) 3B0 947 109 A B41

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vedea codul lampii in poza pe care a pus-o Remus66 cu lampa ambalata.

Cred ca merge montata priza si fara a demonta tot pe-acolo. O freza si aspiratorul in functiune cu capatul de furtun pe partea cealalta......Cu lampa este un pic mai dificil dar cred ca se poate decupa si pentru lampa cu putina rabdare.

Apropo de lampa. Codul este identic cu lampa de sus doar codul ce culoare din capat difera. In loc de gri e negru. Asa ca daca gasiti in dezmembrari lampa de portbagaj de sus, se poate vopsi negru foarte usor cu spray cu vopsea negru mat pentru plastic.

Multumesc pentru DIY Remus.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am facut si eu comanda de priza si lampa pentru portbagaj.

Sper sa ajunga saptamana asta si sa le montez.

N-am verificat existenta sigurantei pentru ele, ma bazez pe ce s-a spus aici ca exista mufele pentru variant.

Sper sa ma descurc cu montajul si sa nu stric ceva pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca voi sunteti mai norocosi, deoarece la Passat nu s-au deranjat sa traga nici macar firele. A trebuit sa trag fire din fata, de sub bord, sa bag soclu de siguranta, ca nu aveam nimic. Oricum, sunt foarte utile prizele din portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam, sper sa fie acolo firele, daca nu cred o sa vand pesele la un coleg care are trase acele fire. Comanda e facuta nu mai pot da inapoi. 120 ron costa bricheta, capacul de bricheta si beculetul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e pacat. In primul rand, poate sunt acolo. Daca nu sunt, iti tragi firele. Nu e mare inginerie si te ajuta foarte mult, prizele din portbagaj. Mai o lada frigorifica, o lampa, un aspirator, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fostul meu Passat B5.5 din 2005 aveam 2 prize in portbagaj, una langa alta. E adevarat ca doar una mergea, dar pana sa-mi dau seama ce e cu cealalta s-a duuuus Passatul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, Magnetu. Ca si la Golf/Bora, unele au, unele nu. Tine de varianta de echipare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul nostru moderator, Al Bundy, cel care m-a ajutat pe mine sa descopar modul de demontare a panourilor de tapiterie stinga, mi-a aspus ca Variant-urile au toate aceste fire trase.

Urmarindu-i postarile de-a lungul timpului, m-am convins ca este un tip foarte bine pregatit pe partea electrica a acestor autoturisme si nu am motive sa ma indoiesc de afirmatia lui. Acest lucru s-a adeverit si in cazul meu, dar mufele nu au iesit la iveala decit numai dupa ce a fost indepartat panoul stinga din portbagaj, asa de bine erau ascunse.

Prin urmare cei cu Variant, curaj ca trebuie sa gasiti acolo mufele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur ca e asa....la Variant - GolfIV si Bora.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la panoul cu sigurante si am siguranta 35 cu valoare de 30 A deci treaba e buna.

Astept sa-mi vina comanda si ma apuc de treaba.

Acuma intrebare cum stii unde sa dai gaurile si cat de mari sa fie acestea? Este marcat ceva pe dosul captuselii din portbagaj?

Sau le-ati plasat asa dupa intuitie iar gaurile le-ati taiat dupa bricheta respectiv bec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!