Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Eu am aproape 90k Km si am mers numai cu Castrol LL2 - 506.01/506.00 SAE 0w30. Rviziile la 20k Km

Masina merge ca si noua, de fapt, mult mai bine :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ender: sa inteleg prin revizii la 20.000km ca schimbi uleiul LL la km astia, si nu lasi IC sa decida?

Totusi cum ramane cu LL III, ala cu norma 507? pe cutiile de ulei Aral LL III, scrie ca este compatibil cu normele anterioare, dar nu specifica care.

Cu tot praful de la noi, sunt determinat sa merg pe LL dupa cum dicteaza IC-ul, asa merg pe Golf-ul meu, si asa intentionez sa procedez si cu cel pe care tocmai l-am achizitionat pentru taica-miu. Chiar vreau sa stiu daca 507 merge pe motor ALH in regim LL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am facut schimbul la Autotest in Bucuresti cu numai 1200000 incl filtru si manopera. a folosit un ulei german SWD cu cu aprobare de la VW 50501. Merg a doua oara cu el 15000 Km. uleiul apare si in lista VW:

http://vwforum.ro/index.php?showto...findpost&p=6806

servicul il gasiti la:

http://www.autotestserv.ro

:hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ma nene

Eu am in motor Mobil1 0w30 cand am plecat de la nemtzi aia mi-au pus in motaur ....

Ce standard vw e uleiul asta (citind topicul ar trebui sa fie 506.01 LL) ?

Mentionez ca in cartea de service a mashinii era trecut activarea serviciului LL si ca mashina are pana la 110k 4 revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la ce motor ai si ce vascozitate are eu zic ca este sigur un 506.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ender . cat ulei pui tu in motor ? Adica cati litri are baia ta de ulei ?

Si apoi cu cat mai competezi pe parcurs pana la 20 mii km ??

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ender are ca si mine SO1 ALH si are baia de 4.5l(daca nu a facut modificari). Mie de exemplu consumul mi-a scazut , in prima 15k mi-a luat 1l, apoi schimbat si pana la 30k doar 300 grame. Acum am 3000 km de la revizie si nu s-a modificat vizibil nivelul de pe joja. Deci cred ca dupa rodaj 300-500 de grame la 15000k e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu acuma la 162.000 de km inca mai folosesc LongLife II 0W-30 de la castrol.

E indicat sa-l schimb ,adica sa trec la alta norma, dupa un anumit nr de km ? Cam care ar fi pragul, momentul cand ar trebui sa schimb norma ?

Sau nu trebuie schimbata si e indicat sa merg tot pe LL 2 506.01 ?

Si daca e sa o schimb ... catre ce sa ma indrept ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu acuma la 162.000 de km inca mai folosesc LongLife II 0W-30 de la castrol.

E indicat sa-l schimb ,adica sa trec la alta norma, dupa un anumit nr de km ? Cam care ar fi pragul, momentul cand ar trebui sa schimb norma ?

Sau nu trebuie schimbata si e indicat sa merg tot pe LL 2 506.01 ?

Si daca e sa o schimb ... catre ce sa ma indrept ?

Buna ,

La Audi A6 quatro 180 CP-2003 pe care il am, schimburile de ulei au fost facute in Germania cu ului LL tip BP Visco7000,LongLifeII-SAE0W-30. Stie cineva de unde sa cumpar ulei BP din Romania???

daca cumva nu exista ce recomandari aveti -CASTROL sau ARAL LL II cae evident sa corespunda normelor vw506.01

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ,

La Audi A6 quatro 180 CP-2003 pe care il am, schimburile de ulei au fost facute in Germania cu ului LL tip BP Visco7000,LongLifeII-SAE0W-30. Stie cineva de unde sa cumpar ulei BP din Romania???

daca cumva nu exista ,ce recomandari aveti -CASTROL sau ARAL LL II cae evident sa corespunda normelor vw506.01??

Multumesc,

Mai jos si caracteristicile uleiului BP:

Visco 7000 Longlife II

Spezial-Motoren

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui orice are norma 506.01. Eu am mai zis ca am pus Castrol pentru ca din asta am gasit cel mai usor. Si ca o idee BP detine Aral din cate stiu (in .DE benzina si motorina de la BP era identica si ca nume si ca pret cu cea de la ARAL) cred ca mai bine mergi pe ARAL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stabilim un pic cum se "masoara " acest consum de ulei, ca sa nu apara neconcordante in felul in care ar trebui sa se faca.

Adica la o prima vedere unii pot calcula (gresit ) consumul de ulei :

Dupa ce au facut schimbul merg ce merg sa zicem 7000 de km si mai completeaza cu vreo 300 ml de ulei ca sa readuca nivelul la cel putin mijlocul zonei hasurate de pe joja. Si astfel merg pana la vreo 15000 km moment in care iar este scazut nivelul uleiului. Si la acesti nr de km ei schimba uleiul si astfel raman cu parerea ca masina lor a consumat 300 ml de ulei ...ceea ce este gresit.

Corect este ca a consumat 2x 300 ml adica 600 ml ulei. Primii 300 ml in primi 7000 de km si restu de 300 ml pana la 15000 de km

Corect ??

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incorect......adica eu am completat 200ml pe la 8000 km si 150 pe la 14800. Asa de nebun. Dar fara sa-mi dau seama, eram cu gandul altundeva. Tine minte totusi ca eu am un motor cu pompa VE si e normal sa ia mai putin ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am si eu o intrebare pentru cunoscatori : uleiurile din norma 507.00 pot fi folosite la motoare cu norma 506.01 ( PD ) ? Ar fi minunat daca ati posta si vreun link ceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiurile din norma 507.00 pot fi folosite la motoare cu norma 506.01 ( PD ) ?

Mie in Austria mi-au pus Castrol LL3 (507.00) la schimb si au zis sa mai vin dupa 30,000 km. Ei din asta folosesc la Passat 2006 (PD). Mai am vreo 8,000 de facut pina la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw a declarat ca dupa unificarea tuturor standardelor 507.00 va fi singurul ulei folosit la VAG. Dar totusi 506.01 va mai fi folosit exclusiv doar la V10 TDI si R5 Tdi care au nevoi speciale de ungere. Deci daca 506.01 unge mai bine ...voi folosi in continuare 506.01 cu toate ca sunt sigur ca pentru masina mea si 507.00 este arhisuficient. 507.00 este folosit exclusiv la masinile dotate cu DPF sau modele f noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Vw a declarat ca dupa unificarea tuturor standardelor 507.00 va fi singurul ulei folosit la VAG. Dar totusi 506.01 va mai fi folosit exclusiv doar la V10 TDI si R5 Tdi care au nevoi speciale de ungere. Deci daca 506.01 unge mai bine ...voi folosi in continuare 506.01 cu toate ca sunt sigur ca pentru masina mea si 507.00 este arhisuficient. 507.00 este folosit exclusiv la masinile dotate cu DPF sau modele f noi.

:) DPF ? Ce-i aia ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incorect......adica eu am completat 200ml pe la 8000 km si 150 pe la 14800. Asa de nebun. Dar fara sa-mi dau seama, eram cu gandul altundeva. Tine minte totusi ca eu am un motor cu pompa VE si e normal sa ia mai putin ulei.

Ce e incorect in ce am zis eu ? ..tu ai zis doar incorect si ai batut campii cu ce ai facut tu cand erai inconstient ....

concret .. ??? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret...a consumat 350 de ml intre revizii. Acum daca-ti arde de glume...

DPF--> filtru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici gresesti pt ca am completat la 7500 cu 350 ml ..dar de la 7500 pana la 15000 a mai consumat inca 350 ml, desi nu a mai fost nevoie sa mai completez pt ca am facut schimbul de ulei.

DECI 350 + 350 = 700 ..parere mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la mine? Eu am scris clar ca ultima completare a fost exact la 14.800 si la 15.050 am fost la revizie. Deci clar 350 ml.

Acum am uleiul de 3000km si nu a scazut vizibil, sper sa scada totusi putin si consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca discutia :D referitoare la care ulei este mai bun si care este mai potrivit pt Romania poate continua la infinit, cred ca ar fi bine sa vedem un link de la VW.

http://www.volkswagen.co.uk/assets/Longlife_servicing.pdf

Aici spune destul de clar:

-daca mergi mult la viteza constanta in afara oraselor, pe distante lungi (50km) si fara acceleratii puternice, service-ul Long Life este cel mai bun, economic si iti va proteja mult mai bine masina.--> 506.01--> schimbarea uleiului la mai putin de 60000km

- daca stilul de condus e mai agresiv, faci drumuri scurte in care motorul se incalzeste doar partial, mergi mult prin oras, in aglomeratie, cu viteza 1 si 2, e mai bine sa folosim "time/distance". :hainoroc: --> 505.01 --> schimbarea uleiului la mai putin de 20000km.

In .ro, din cauza "conditiilor vitrege" ne-am obisnuit sa schimbam uleiul la 10-15000km, sa stam jumatate de ora la un semafor in Bucuresti, sa mergem 50000km doar in weekend, sa nu apuce motorul sa se incalzeasca pana cand ajungem la munca :P etc.

Eu inteleg ca VW ar recomanda in cazul nostru sa folosim un ulei 505.01.

Am dreptate cand spun acest lucru?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ceea ce zici tu este corect. Dar alea sunt recomandari bazate si pe ecologie. Adica da un ulei LL nu va tine 50k km daca nu mergi cu el corect, dar cat timp Skoda mi-a trimis masina comandata setata pe LL si cu ulei LL in Romania eu cred totusi ca este mult mai corect sa continui pe aceasta linie. Cum LL este 0W ai o ungere mai buna la rece, iar ca este 30 W nu este o problema pentru ca indicii de viscoziate il fac foarte apropiat de 40W. Iarasi trebuie tinut minte ca fiecare face cu masina lui ce vrea, adica daca eu gresesc eu voi trage ponoasele. Dar cum eu momentan respect cartea service (pentru Romania) nu inteleg de ce nu ar fi bine.

E aceeasi problema ca si la recomandarea schimbari distributiei la ALH recente. Eu in cartea service am la 150k dar evident ca in Romania tine doar 90k de ce oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alextz,

Nu am zis niciodata ca daca iti mentii masina dupa cartea service nu e bine. Nici ca un LL e mai putin bun decat un 5W40... Tot ce am spus este ca viata unui LL nu va putea fi niciodata la fel de lunga in Ro ca in strainatate. Nu neaparat pt ca alimentam cu motorina proasta (putem pune si euro5) si nu neaparat pt ca e mult praf (putem schimba filtrul de aer mai des). Ci pentru ca nu cred ca cineva merge zilnic 50km fara oprire, cu viteza constanta.

Chiar daca masina a venit cu LL setat, recomandarea mecanicilor de la service unde va trebui totusi sa iti faci inspectiile mult inainte de schimbarea uleiului, va fi sa schimbi mai des uleiul.

Intrebare:

La LL am eu impresia sau chiar e adevarat ca se activeaza un senzor din motorina care spune cand aceasta trebuie schimbata?

In documentul de mai sus scria ca daca se fac completari cu un ulei non LL, intervalul de service se va diminua simtitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!