Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Ca sa lamurim lucrurile, vw506.00/vw506.01 nu este SAE 0w30 si atit! Este mult mai mult, si protejaza fara probleme in orice conditii de trafic daca se alimenteaza cu motorina cu continut scazut de sulf, minim 50ppm.

Acest ulei este 0w30 tocmai pentru a suporta foarte multa cenusa pe toata durata exploatarii. Se stie ca uleiul se ingroasa in diesel odata cu trecerea timpului

Daca se merge pe varianta ulei ieftin / motorina ieftina, o sa se cheltuiasca ulterior bani pe curatarea sau schimbarea admisiei/EGR-ului/turbinei. Motorul este astfel mult mai sensibil la mersul "de baba"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aici nu sunt de acord cu tine, ce sa inteleg, daca am ajuns la concluzia ca, la rece, 506.xx face o ungere mai buna si la temepraturi ridicate isi pastreaza vascozitatea, de ce nu este recomandat in oras? In oras, de acasa pana la serviciu, cand e mai rece afara, poate nu ajunge motorul la 90 grade.

Numai bine.

<{POST_SNAPBACK}>

Bine ai venit in topic, dl. sebica79

Dpdv tehnic sigur ca asa este, 506.xx (0w-30) protejeaza mai bine motoru decit 5w-40 pe toata plaja de temp. (sper ca si la temp. f. ridicate de clima!?), fiind extrem de stabil. Deci este estrem de recomandat si in oras! Dar NU e rentabil daca-l schimbi la 7500, fiind totusi mai scump! Asta-i tot. Dar daca ai bani, merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ex, eu cand am facut prima data schimbul in Ro la VW, nu am apucat sa le zic ce sa-mi bage ca deja au si turnat Mobil 1 in motor, 5w- 40 sup synth S , ceva pt PD oricum. Eu initial am vrut sa merg pe Castrol SLX Long Life, exact pe aceeasi idee, pt o lubrifiere ceva mia buna la rece.

Acuma eu vreau sa va intreb ceva, cat de bun e si mobil-ul asta?! Eu in Germania nu am auzit aproape deloc de Mobil, ci doar de Aral si Castrol, cel putin la service-ri cate de cat mari.

Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit in topic, dl. sebica79

Dpdv tehnic sigur ca asa este, 506.xx (0w-30) protejeaza mai bine motoru decit 5w-40 pe toata plaja de temp. (sper ca si la temp. f. ridicate de clima!?), fiind extrem de stabil. Deci este estrem de recomandat si in oras! Dar NU e rentabil daca-l schimbi la 7500, fiind totusi mai scump! Asta-i tot. Dar daca ai bani, merita.

<{POST_SNAPBACK}>

Te-am inteles perfect!!! POate ca trebuia sa ma prind :D Dar e pacat totusi sa nu-l bagi in motoras, mai ales daca protejeaza o idee mai bine, stiti cum este, si in motor, e vorba de microni :). Pt ce, pt 1 milion in plus pe schimb. Si daca nu tii sa zic masina foarte mutl timp, cel care o va cumpara, macar se va bucura de ea si va stii ca o masina buna este aia care a fost rasfatata cu un ulei de calitate.

Poate am fost OFF TOPIC un picut, dar am vrut sa subliniez o chestie de mentalitate, chair si de bun simt cand vinzi o masina.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai auzit numai de Castrol si Aral pt ca le fabrica ei (nemtii) si sunt un pic mai conservatori. Si doar stii ce e in De cu lucrul nemtesc, fata de cel americanesc, spaniolesc si mai ales frantuzesc. Poate sa fie oricat de prost, numai nemtesc sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

No bun, clar, asa este, neamtul este conservator si cu asta se spun multe, intr-adevar.

Ca si o concluzie, eu zic, ca se pot baga ambele uleiuri: 0W-30 si 5W-40, si sa se schimbe la maxim 7500, 8000 km. Cu premizele acestea, motoarele vor functiona mult si bine.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe site ul Aral:

-------------------------------------------------

Marke: Skoda

Modellreihe: Fabia Diesel

Typ: Fabia 1.9 TDI (74kW)

Baujahr: 2000 bis jetzt

Betriebsstoffe Liter

Motor, Dieselmotor, 4-Takt, wassergekühlt + Turbo + Ladeluftkühler, 2

Ventile/Zyl.

Aral Tronic 431 SAE 5W-40 5

Schalttransaxle

Aral Getriebeöl EP SYNTH. SAE 75W-90 1,9

Servolenkung

Technische Dienst fragen 0,8

Hydraulikbremssystem mit ABS

Aral Bremsflüssigkeit HS DOT 4 0,5

Aral Bremsflüssigkeit HS DOT 4 Super 0,5

Aral Bremsflüssigkeit XHS DOT 5.1 0,5

Kühlsystem, rot

Aral Anti/Easyfreeze Silikatfrei ( auf gleiche Farbe achten ) 6

--------------------------------------------------------------------------------

Am mers numai cu Aral Tronic 431 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Ca si o concluzie, eu zic, ca se pot baga ambele uleiuri: 0W-30 si 5W-40, si sa se schimbe la maxim 7500, 8000 km. Cu premizele acestea, motoarele vor functiona mult si bine.

...

<{POST_SNAPBACK}>

As reformula putin concluzia, daca-mi permiti:

Pentru motoare TDI PD se pot baga ambele uleiuri: 505.01 (5w-40) sau 506.01 (0w-30) si sa se schimbe la 7500 - max. 10000 km.

Cu premizele acestea, motoarele vor functiona mult si bine.

Axioma valabila pt. RO, bineinteles.

Concluzie personala: daca la inceput eram 99% sigur ca voi face schimbul cu ulei 505.01 (5w-40), gratie argumentelor d-lui Andi TDI (care unde este?), acum sunt 99% sigur ca voi face schimbul cu ulei 506.01 (0w-30), gratie d-lui ender, DACA-L voi gasi la un pret bun (diferenta de 10-30% la pret)!

Dl. ender, te rog sa-mi raspunzi la postul #23 (sper ca nu gresesc nr.)

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne ghidam dupa indici, atunci parerea mea este ca ne bazam pe ce zice producatorul si conform acestor indici SAE un ulei 0w sau 5w unge la fel de bine la -30 grade adica suficient pentru 99% din cazuri in Romania. In acest moment se spune: da, insa in realitate nu este tocmai asa. si de aici ... mai departe, discutzii. Nu este nimic cert. Daca avetzi voi informatii certe, va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Am mai vazut si discutzii de genul 0w si 5w sunt sintetice, dar 0w este mai sintetic decat 5w.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

www.autototal.ro

Castrol SLX LongLife II, pret 816.000ROL

Cred ca-l gasesti mai ieftin in alta parte. Vezi la Dragos Voinea (PM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

to ake: Nu conteaza SAE! Trebuie sa bagi norma vw.

In curind se va face unificarea tuturor normelor vw sub sigla vw507.00. Va fi numai SAE 5w30.

O sa revin cu un link util pentru a lamuri toate aceste probleme

... asta-i link-ul:

http://forums.tdiclub.com/showflat.php?Cat...0&page=6#962333

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Multumesc de link ender.

Poate ce spuneam ca nu va inceta niciodata isi va gasi o finalizare macar dpdv VW. Se muta/ramane polemica probabil pe producator, care va face cel mai bun ulei cu norma VW :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar vreua sa va intreb si eu, am mai intrebat o data mai sus, ce credeti despre Mobil Synt S Special V SAE 5W-40? Merita continuat sau sa renunt si sa merg pe un Aral sau Castrol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Chiar vreua sa va intreb si eu, am mai intrebat o data mai sus, ce credeti despre Mobil Synt S Special V SAE 5W-40? Merita continuat sau sa renunt si sa merg pe un Aral sau Castrol?

<{POST_SNAPBACK}>

Acest ulei se află pe lista uleiurilor agreate de VW pentru norma 505.01

Bineînţeles că nu e singurul, mai sunt vreo 40 pe listă (Andi TDI a postat lista intr-un topic ...).

Daca motorul tău nu consumă ulei, turbina vâjâie/trage, ai consum redus (în specificaţii), motorul toarce (nu are zgomot excesiv), performanţele dinamice sunt în specificaţii (sau peste), ..., ATUNCI NU VĂD NICI UN MOTIV pentru a schimba uleiul de motor.

La câţi km faci schimbu?

PS1. Vezi că are şi dl.voinea acest ulei, poate-l scoţi la un preţ mai avantajos

PS2. Acest ulei este şi pe lista mea, dacă te "încălzeşte" aşa ceva B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa lamurim lucrurile, vw506.00/vw506.01 nu este SAE 0w30 si atit! Este mult mai mult, si protejaza fara probleme in orice conditii de trafic daca se alimenteaza cu motorina cu continut scazut de sulf, minim 50ppm.

Acest ulei este 0w30 tocmai pentru a suporta foarte multa cenusa pe toata durata exploatarii. Se stie ca uleiul se ingroasa in diesel odata cu trecerea timpului

E drept, uleiul pentru un motor diesel trebuie sa suporte o mare cantitate de cenusa. Dar aceasta este data de clasificarea API. De exemplu special pentru motoarele cu EGR este API CI-4. O intrebare cu care m-am tot framantat, de ce nu pot folosi intr-un motor de camion, diesel, ulei API CF? De ce trebuie CH-4 sau CI-4? Si tehnologia diesel la camioane este inaintea celei de pe turisme. Rampa comuna si pompa-injector au fost introduse pe autoturisme de abia din 1998-2000. Pe camioane existau cu ani buni inainte. Pe diesel heavy-duty se foloseste de cativa ani HEUI (hydraulic electronic unit injection), sistem care incepe de abia acuma sa fie implementat pe turisme in forme asemanatoare(vezi noile injectoare piezo).

Eu folosesc ulei Mobil Delvac 5w40 CI-4 pe CRail-ul meu, cu schimbare la 10k km. Pentru diesel pot sa spun ca CI-4 este supreme performance oil. E drept ca de fiecare data cand ma duc si cumpar doar un bidon de 4 litri (1.070.000 lei) ma intreaba vanzatorul daca este pentru camion :D

Interesant, ca intr-un motor diesel modern de camion, nu am voie sa folosesc ulei mult laudat pe la 5-600k lei litru. Oare cat marketing se ascunde in spatele uleiurilor?

In viitor nu o sa mai fie diferenta intre uleiurile pentru motoarele Otto si cele Diesel in grupul VAG? Este stiut faptul ca un motor diesel are alte cerinte...

Parte mai grea este sa faci un ulei cu vascozitate redusa sa ajunga la clasificarea CI-4.

CI-4-- 2002 for Severe-Duty Diesel Engine Service

The CI-4 performance requirements describe oils for use in those high speeds, four-stroke cycle diesel engines designed to meet 2004 exhaust emission standards, implemented in October 2002. These oils are compounded for use in all applications with diesel fuels ranging in sulfur content up to 0.05% by weight. These oils are especially effective at sustaining engine durability where Exhaust Gas Recirculation (EGR) and other exhaust emission componentry may be used. Optimum protection is provided for control of corrosive wear tendencies, low and high temperature stability, soot handling properties, piston deposit control, valve train wear, oxidative thickening, foaming and viscosity loss due to shear. CI-4 oils are superior in performance to those meeting API CH-4, CG-4 and Cf-4 and can effectively lubricate engines calling for those API Service categories.

http://www.fuchs.com.sa/appendix.asp

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc ulei Mobil Delvac 5w40 CI-4 pe CRail-ul meu, cu schimbare la 10k km. Pentru diesel pot sa spun ca CI-4 este supreme performance oil.

Hai sa-ti spun ceva despre CI-4 si despre uleiul pe care-l bagi tu.

Norma nu garanteaza ca este un ulei full sintetic

Acest ulei este facut prin modificarea chimica a moleculelor provenite din petrol.

Normele vw506.00/506.01/503.01 garanteaza 100% sintetic, adica molecule provenite din reactii chimice ce nu au la baza molecule organice petroliere.

Marea majoritate a uleiurilor "sintetice" sun de fapt semisintetice.

Ex: Castol 505.01 sau Castrol TXT 505.01 nu sunt uleiuri 100% sintetice

In state au fost o multime de procese pe aceasta tema.

In momentul actual un ulei sintetic de ultima generatie are un spectru larg de utilizare. Stresul suprem pentru ulei se gesete intr-un motor turbo-diesel cu longlife-service-interval.

Orice ulei care trece acest test poate fi folosit fara probleme intr-un motor Otto modern

Din acest punct de vedere vw506.01 este uleiul "supreme performance oil" pentru TDI-urile VAG. El nu este certificat pentru alte motoare pentru ca nu s-a vrut acest lucru. Din "intimplare" este foarte bun si pentru Otto-urile VAG si a primit si certificarea vw503.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, norma API CI-4 nu garanteaza ca acest ulei este full sintetic. CI-4 garanteaza faptul ca acest ulei este in stare sa rezolve problemele datorate cantitatilor mari de cenusa specifice dieselului si sa-si mentina proprietatile in ciuda aciditatii ridicate in cazul motoarelor cu EGR. Se stie ca motoarele cu EGR au o temperatura interna de functionare mai mare cu ~30 de grade Celsius decat cele non-EGR. Recircularea gazelor introduce in plus sulfuri din gazele de ardere si creste aciditatea in interiorul motorului. De acea un ulei pentru motoare diesel are nevoie de aditivi alcalini.

Ei bine, avand in vedere toate acestea, pentru a mentine durata de viata a unui motor care doar el singur costa de la 20k $ in sus si pentru a asigura intervale de schimb mari (30k mile), si pentru a asigura un rulaj de ordinul milioanelor de km fara interventii in motor, conduce la nevoia unui ulei special.

Este destul de greu, poate poate chiar imposibil, sa aduci un ulei cu vascozitate redusa sa respecte norma API CH-4 sau CI-4. Din cate stiu eu, cel mai subtire ulei CI-4 este ceva 5W30, dar bine inteles nu il gasesti in Ro. Cele mai intalnite sunt mineralele 15W40.

Intamplator, Delvac 5W40 este full-sintetic dar asta este alta poveste.

Din fericire are si un pret prea bun ~250.000 lei. Si este aprobat si recomandat atat pentru CR, si pentru PD si pentru HEUI.

Si partea buna este ca pentru motoare Diesel, Renault nu si-a definit propriile norme.

Sunt doar curios, de ce un ulei 0W30 de 800.000 lei nu este capabil sa "satisfaca" un motor diesel care costa zeci de mii de $ si parcurge milioane de km? Daca mergi la un motor Caterpillar sau Volvo, sau MB sau Renault VI cu un ulei CF pierzi garantia...

Eu am ajuns la concluzia ca un ulei din acesta, ambalat la flacoane de 1 litru, are pretul umflat artificial tocmai pentru ca la o masina folosesti 4 maxim 5 litri. Pe cand la un motor care are baia de ulei de 20 de litri, si la care ambalajul minim este de 4 sau 10 litri, pretul este mult mai scazut.

Chiar, ultimele uleiuri 0w30 ce norme satisfac? Aproape sigur ca API CF/SL.

P.S

"Stresul suprem" :D pentru un ulei il gasesti la un diesel supraalimentat, de turatie redusa, care lucreaza in sarcina mare si viteza de deplasare mica. De ex. earthmoving machine (buldozere, excavatoare mari).

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E drept, uleiul pentru un motor diesel trebuie sa suporte o mare cantitate de cenusa. Dar aceasta este data de clasificarea API. De exemplu special pentru motoarele cu EGR este API CI-4. O intrebare cu care m-am tot framantat, de ce nu pot folosi intr-un motor de camion, diesel, ulei API CF? De ce trebuie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incep cu sfârşitul: Mobil Delvac 5W40 este tehnologie sintetică adică este semi-sintetic. Nu există ulei SAE 5W-40 full(pure)-syntetic (chiar şi preţul spune acesta). În plus nu am găsit acest ulei în lista vw 505.01, deci atentie că respectă numai norma 505.00.

Cred că norma API foloseşte criterii uşor diferite faţă de ACEA, pentru motoare diesel, şi mă gândesc în special la regimurile de lucru ale motoarelor, la combustibil şi la regimul de service. Din câte î-mi amintesc nivele CH şi CI au fost dezvoltate pentru motoare heavy-duty (camioane, tractoare si alte utilaje grele), ale căror motoare sunt proiectate cu înclinaţie spre cuplu f. mare la turaţii joase (1000-1500 min-1), cu turaţii maxime la 2500-3000 min-1, ceea ce nu este caracteristic motoarelor TDI. Combustibilul şi service-ul sunt alte aspecte caracteristice pt. heavy-duty, deci cred că acestă normă (ulei-uri) a fost special dezvoltată pentru a acoperi condiţiile specifice heavy-duty.

CH-4, CI-4 sunt proiectate pentru un regim de functionare sever.E drept. De aceea nu poti folosi CF in locul lor. Vice-versa merge :beerchug:

Mobil Delvac 5W40 sau Castrol Tection sua Elf Performance nu o sa il gasesti pe nici o lista VW 5xx.xx.

Si tin sa te contrazic in legatura cu uleiurile sntetice 5W. In ce sens spui ca nu exista 5W full-synth? Spui ca toate au baza din Group I II sau III?

Nu, Mobil Delvac este tehnologie PAO IV. De altfel si Castrol Elixion (nu este american, asa-i) este 5W30 FULL -Synth, tot PAO IV.

Celebrul proces prin care Mobil dadea in judecata Castrol pentru ca foloseste Base III (mult mia ieftin) si il eticheteaza full-synthetic a fost castigat de Castrol, pe motiv ca Synthetic este denumire comerciala. SI nu are a face cu SAE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest ulei se află pe lista uleiurilor agreate de VW pentru norma 505.01

Bineînţeles că nu e singurul, mai sunt vreo 40 pe listă (Andi TDI a postat lista intr-un topic ...).

Daca motorul tău nu consumă ulei, turbina vâjâie/trage, ai consum redus (în specificaţii), motorul toarce (nu are zgomot excesiv), performanţele dinamice sunt în specificaţii (sau peste), ..., ATUNCI NU VĂD NICI UN MOTIV pentru a schimba uleiul de motor.

La câţi km faci schimbu?

PS1. Vezi că are şi dl.voinea acest ulei, poate-l scoţi la un preţ mai avantajos

PS2. Acest ulei este şi pe lista mea, dacă te "încălzeşte" aşa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Ma intereseaza sa previn uzura prematura, intotdeauna cand toate merg bine si uleiul este bun, daca peste 20.000 km incepe sa sune urat astunci nu a fost bun uleiul - cam asa sta treaba.

Numai bine!

Chiar asa?? Pai preventiv ne putem apuca sa schimbam uleiul la 3000 km.. nu e rentabil. La PD-uri stiu ca se schimba mai tarzior spre deoesebire de TDI-uri cu pompa distrib. 15k ? cam asa ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa?? Pai preventiv ne putem apuca sa schimbam uleiul la 3000 km.. nu e rentabil. La PD-uri stiu ca se schimba mai tarzior spre deoesebire de TDI-uri cu pompa distrib. 15k ? cam asa ceva....

<{POST_SNAPBACK}>

Pai depinde cum te tin si buzunarele. Sincer sa fiu, nu stiu la cat se recomanda la un PD, la mine e la minim 30.000 maxim 50.000 :) Iti dai seama in ca in Romania nu poti sa faci asa ceva. Oricum, e bine totusi, daca se baga un 5w, sa se dea jos pe la 10.000, cunosc mai multi prieteni care au VW-ri, trecuti toti de 200.000 km, cu o 100.000 km facutin in Ro, schimbat tot la 10.000 km (ulei + filtre) si masinile merg f f f bine. Eh acuma, mai apare cate un limp mode dar nu e problema mare.

Sa zicem ca un ulei 5w-40 e garantat 15.000 km - se specifica oare ca se garanteaza in toate conditiile de trafic?! Cel putin eu zilnic merg pana la serviciu si vin acasa, abea stept weekend-ul ca sa-i mai dau - o decoxare ceva :)

La conditiile din RO, lipsa unui mers pe autoband zilnic, eu zic ca un ulei garantat 15.000 se poate schimba la 10.000, ca nu sta nimeni sa se uite pe joja ca sa vada vascozitatea lui la 90 grade :)

Fiecare isi intretine masina cum poate si cum o inteles el mai bine ;) Cei care isi cumpara masini pt 1 an de zile, crede-ma ca nu mai conteaza la cat il schimba.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie si la filtru. Pentru intervale lungi de schimbare trebuie si filtre speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie si la filtru. Pentru intervale lungi de schimbare trebuie si filtre speciale.

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

Corect, dar dupa cum am zis, chiar nu merita sa te "tragi pe cur" - scuzati-mi expresia - dar aste adevarul. Viata motorului e uleiul si filtrul de aer. Daca nu i le dai atunci capul in pamant si gura mica B)

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!