Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Fix 0.4l

<{POST_SNAPBACK}>

nu imi dai si mie te rog frumos sursa de unde ai gasit aceasta informatie? Daca se poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu imi dai si mie te rog frumos sursa de unde ai gasit aceasta informatie? Daca se poate  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Te-am intrebat de sursa pentru ca se pare ca ai dreptate si vroiam sa stiu sursa sau doar din experienta ... ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sa va spun o chestie: la megane cind pornesti motorul timp de circa 5 sec apare pe display nivelul uleiului. La motoarele VW nu-i la fel? Eu nu-s int obisnuit sa ma tot uit la joja. N-am mai facut chestia asta de la Dacia, ce naiba.

Sint obisnuit sa dau la cheie si sa plece. Restul (ulei, filtre, etc) - la revizii, nu?

Ca doar nu-i vad pe nemti umblind dimineata pe la joje, inainte sa se duca la job!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Sa va spun o chestie: la megane cind pornesti motorul timp de circa 5 sec apare pe display nivelul uleiului. La motoarele VW nu-i la fel? Eu nu-s int obisnuit sa ma tot uit la joja. N-am mai facut chestia asta de la Dacia, ce naiba.

Sint obisnuit sa dau la cheie si sa plece. Restul (ulei, filtre, etc) - la revizii, nu?

Ca doar nu-i vad pe nemti umblind dimineata pe la joje, inainte sa se duca la job!

<{POST_SNAPBACK}>

se pare ca aceasta functie este necesara numai pt. motoarele renault, la motoarele nemtesti nu este nevoie B)

serios vorbind, am vazut si eu chestia asta cu nivelu de ulei la Kangoo, e okay, dar nu stiu cat de exacta e (n-am avut kangoo decat 5luni/5kkm, timp in care nu s-a modificat nivelul de ulei).

cred ca are mai mult un caracter preventiv, pentru a evita utilizarea motorul cu nivel minim de ulei si totodata stii din timp ca ceva se intampla daca tot scade nivelu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari : Stie cineva ce specificatie are Castrol SLX LongTec? (0w30). 50x.xx?

Am masina de 2 luni si asa a venit din Germania ( Long Life Garantie) . Pt completare pot folosi Castrol SLX Long Life II ?

Cei de la Castrol mi-au spus ca SLX LongTec nu este pt. PD , atunci de ce nemtii l-au folosit ?

La ce interval sa il schimb ? Uleiul are 9400km ( 3000 in Rom. )

Golf IV 1.9TDI , AXR, 74kw, KM 109200, ...02.2002 ....QG1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Intrebari :
Modificat de dpolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
to ake: Nu conteaza SAE! Trebuie sa bagi norma vw.

In curind se va face unificarea tuturor normelor vw sub sigla vw507.00. Va fi numai SAE 5w30.

O sa revin cu un link util pentru a lamuri toate aceste probleme

... asta-i link-ul:

http://forums.tdiclub.com/showflat.php?Cat...0&page=6#962333

@ender

revin la acest subiect pentru ca, trecand pe la dealerul de la care cumpar eu ulei am observat ca au adus ulei dupa norma VW 507, si care este acum 5W30. Nu doresc sa fac reclama unui tip de ulei si de aceea nu-l numesc aici. Se confirma deci ca nemtii au unificat normele iar fabricantii de uleiuri au produs acest ulei care se intinde acum pe o plaja mai larga de temperatura.

Eu am schimbat uleiul anul trecut cind masina avea 85.000 km. Am pus 0W30 fiindca am QG1 si conditiile de exploatare ale masinii sint de peste 80% extraurban sau drumuri lungi (dupa cum poate reiese din semnatura golfuletul este masina de oras si de toata ziua, iar passatul de concedii si deplasari extraurbane), motorina cu nivel redus de sulf, etc. Mai mult, ma straduiesc sa conduc corect, nu o forjez cu motorul rece, iar la cald accelerez constant si urc mai mult in turatie ca sa "satisfac" turbina. (In celelalte 20% din cazuri o conduce socru-meu... :blink: )

Astea fiind zise, acum masina are 94.000 km. In conditiile date eu as putea sa duc uleiul asta fara probleme 15.000 km, ceea ce inseamna pina la 100.000 km. Dar parametrii pentru QG1 introdusi la efectuarea schimbului ma vor lasa pina la 30.000 km sau 24 luni... - in specificatia uleiului se spune pina la 50.000! - dar totusi mi se pare un pic cam mult pina la 115.000 km. Si atunci ma leg de constringerea de timp: o sa schimb uleiul dupa 2 ani, cu citi km s-or stringe (probabil ca atunci voi avea aproximativ 20.000 km de la schimb)! Ce parere aveti, o sa fiu "on the safe side"? - e vorba de cei 5000 km in plus fata de celebrii 15.000 km care se recomanda, dar pe de alta parte, si totusi fiind in RO si nu in DE, incerc sa mentin balanta intre costul uleiului pentru QG1 si limita de km pina la care sa il folosesc, fara a afecta performantele motorului. A, si voi pune de-acum 5W30.

Pareri, please. Ca daca e ok asa, o sa-mi cumpar pe anul asta un litru din cel existent, de completare, pina nu se scoate din circulatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. vw506.01 (SAE0w30) este cel mai performant ulei pentru motoarele diesel VAG produse dupa anul de productie 2000 ( din iulie1999 si pina-n prezent ). Este un ulei full sintetic.

2. vw507.00 (SAE5w30) a fost produs pentru a impaca norma de poluare Euro4 cu filtrul de particute de pe motoarelel de ultima generatie. Nu este mai performant decit vw506.01. Nu este full sintetic.

3. Cu vw506.01, si in special cu modul tau particular de folosire a masinii, poti merge SAFE 20.000Km, dar nu mai mult de doi ani.

3. Pentru a "dormii linistit" poti coda IC-ul pentru service long life, astifel incit acesta sa contorizeze acumularea de soot si deprecierea termica in timp a uleiului. Daca se depasesc parametrii mai sus mentionati sau daca trec doi ani, apare mesajul "Service in 3000Km".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! ;)

Pai tocmai asa m-am gindit si eu...si IC-ul chiar este setat pentru long life service interval, l-au setat bajetii cu VAG-COM-ul imediat dupa ce am facut service-ul. In aceste conditii nu am decit sa astept linistit mesajul care va apare aproape de depasirea celor doi ani.

Si dupa ce apare, tinind cont de diferentele, enumerate mai sus, dintre uleiuri, sa ramin tot pe 0W30?

A, si inca ceva... :) o parte din consumabile (filtru aer si polen) n-ar trebui schimbate la jumatatea intervalului? Ca filtrul de ulei evident ca nu..sper sa reziste atita...iar filtrul de motorina, din cite stiu eu mai merge cam inca un interval de service - evident tinind cont tot de conditiile de exploatare ale masinii mele.

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba numai filtrele de aer, paraf/polen si motorina la 30k km, chiar daca momentul nu coincide cu schimbul de ulei/filtru-ulei.

Mergi in continuare pe vw506.01

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ce parere aveti despre Castrol GTD Magnatec 5W-40.

la cati km e recomandat sa-l schimb?

merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
3. Pentru a "dormii linistit" poti coda IC-ul pentru service long life, astifel incit acesta sa contorizeze acumularea de soot si deprecierea termica in timp a uleiului. Daca se depasesc parametrii mai sus mentionati sau daca trec doi ani, apare mesajul "Service in 3000Km".

Nu inteleg ceva aici. Eu dupa ce am facut schimbul de ulei, mecanicul mi-a setat din bord (din cele 2 butonase de reglat ceasul si de la cel de la kilometraj) sa ma anunte cu 3000 KM inainte de a face 15000. Adica din acel moment cand ajung sa fac 12000 km o sa -mi apara in bord service 3000 km --> asa cum zici tu Ender. Dar ce ti-am zis eu e o setare facuta manual ,si nu data de senzorii setati pe long life.

Precizez ca inainte de a face schimbul de ulei toate reviziile au fost facute la 30.000 km, deci am si eu activat long life.

Din ce zici tu inteleg ca noi doar activam din IC pt long life si in functie de cantitatea de soot si deprecierea termica in timp a uleiului, vom fi avertizati automat in bord fara sa ne mai facem probleme. SI deci fiecare in functie de stilul de mers si de locurile (atmosfera ) pe unde circula ..praf .. etc ..va fi anuntat unul pe la 9000 km daca a mers prin mai mult praf ..altul pe la 15000 daca a mers cat si cat ..iar cei din germania vor fi anunatti pe la 30000 ??

Daca e asa cum zici tu ..dece nu ne bazam toti pe acei senzori ..si nu mai avem indoieli daca e bine sa schimb uleiul acuma ..sau sa-l mai las. Asta-i nedumerirea mea.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul Long Life si service-ul variabil sunt doua lucruri diferite.

Daca ai resetat intervalul de service din IC, automat se trece pe service distanta/timp 15.000Km/1an.

Pentru a activa "variable service interval" - VSI, trebuie codat IC-ul cu ajutoarul VAGCOM-ului. In acest caz, resetul intervalului de service se va face numai cu ajutorul unei scule OBD2 (VAS, VAGCOM, etc). Odata activat, distanta minima parcursa este de 15.000Km iar distanta maxima 50.000Km (la diesel).

Eu am afirmat intotdeauna ca IC-ul, impreuna cu tot arsenalul software/hardware VSI, poate sa decida mai bine decit un mecanic cind trebuie schimbat uleiul, pentru motoarele codate QG1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori sa stiu daca motorul meu are QG1 ? Si ce ulei recomandati sa ii pun tinand cont ca e din 2001, nu stiu ce ulei a fost folosit inainte, nu stiu daca kilometri sunt reali, si nici nu stiu cand a fost ultima schimbare, dar imi apare Service in bord.

0w30 sau 5w40. aral sau castrol ?

ulei nu consuma mult, iar consumul de motorina e normal, ca in specificatii. turbo-ul si restul sunt ok dupa un test cu vag-com-ul...

filtre de unde iau si de care?

Modificat de Airscape
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
- LL e mai subtire dar e consumat numai de motoare cu set-ul mai uzat! mie in 5kkm nu mi-a consumat (aproape) deloc si am venit cu 150 din .de (max 180). uleiul din motor este Shell Helix Ultra 0w-30 LL

Reinviu acest topic pentru a impartasi o experienta empirica de-a mea care sustine mentiunea de mai sus.

Cu un ulei 0w-30 (coincidenta este chiar acelasi ulei - Shell Helix Ultra 0w-30 LL) am mers 9000 km in Romania timp de 6-7 luni luni de vara-toamna si consumul a fost insesizabil (~0).

Cu un ulei castrol magnatec 5w-40, 505.00, in tot atata timp motorul a consumat 700gr in 8000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da corect !

Din acest motiv este necesar sa se stie si numarul de km ai masinii pt a se putea recomanda un ulei corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O intrebare , scuze daca a mai fost pusa pana acuma : Pot pune ulei cu specificatia 506.01 la masina mea la urmatorul service? Mentionez ca acum am 505.01 de la Aral si vreau sa trec pe 506.01 tot de la Aral.

Masina are 100.000 km si codul motorului este AVF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George74: S-a mai discutat foarte mult pe aici de asa ceva. Citeste atent!

Pe scurt, daca ai QG1(interval de service prelungit) in cartea service poti baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George74: S-a mai discutat foarte mult pe aici de asa ceva. Citeste atent!

Pe scurt, daca ai QG1(interval de service prelungit) in cartea service poti baga.

Nu am asa ceva in cartea de service desi masina este 2002. Am inteles ca masinile >2000 pot folosi acest ulei (Sau nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Un update: am luat un Golf ALH, cu 177.000 km reali si dupa consultarea caietului de service si confirmat la VW, s-a mers 48.000km cu un ulei Castrol SLX II, care este 506 si 506.1 pana la primul schimb.

Am si o intrebare de lansat: in Iasi se aduce ulei de motor Motor Gold, fabricat in DE. Cel cu norma 506/506.1 costa 67RON/l si este Longlife II, si a aparut acum un Longlife III, cu norma 507, care costa numai 37RON/l. Este OK sa pun acest din urma ulei, pe ALH cu QG1 si sa las IC sa decida schimbul (codat pe service LL)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu as pune cu norma 507. Deci merg in continuare pe 0W-30 cu norma 506.01.

Ender zicea ca e mai bun 506.01 decat 507 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut prima revizie de 15,000 km in Austria la service Porsche. Ei mi-au pus Castrol Longlife III si mi-au spus ca asta recomada Porsche pentru TDI-uri. Urmatoarea revizie o fac la 45,000 km.

Ca fapt divers, Castrol LL III e 25 euro, iar LL II e vreo 22 (in service Porsche, pentru ca in magazine e cam cu minim 5 euro mai scump fiecare). E ciudat cum de e asa de ieftin LL III in Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost in Germania si am trecut de termenul de revizie. Asa ca m-am indreptat in service in Kassel dar din pacate din lipsa de timp am amanat interventia dar mi-am luat toate cele necesare. Dupa consultarea cartii service neamtul de la ghiseu mi-a dat 5 litri de Castrol LL II (pret de 23E pe litru) ca fiind cel mai bun. Evident ca la noi in service mi s-a zis ca ulei-u e nu'stu cum nu'stu ce. Dar cred totusi ca atunci cand mi-a fost livrata masina ea avand in ea Shell Helix 0w-30 si fiind codata ca QG1 are mai multa dreptate neamtul decat romanul din serviceul de la noi.

Iar o sa ma ia la revizie ca avem in tara motorina proasta,etc etc....dar eu tot Castrol LL II o sa pun in motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!