Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Toate motoarele TDI livrate pe masinile grupului VW incepind cu jumatatea anului 1999 au ca cerinta ulei de motor ce trebuie sa se incadreze in specificatia proprietara grupului VW si anume vw506.00 (mai putin motoarele PD) sau vw506.01 (inclusiv PD-urile).

Aceste tipuri de uleiuri se intilnesc numai in specificatia SAE 0w30 (pina in momentul actual)

Intrebare: Nu este mult prea fluid acest tip de ulei pentru un motor supraalimentat? Cum se comporta TDI-ul la conditiile de clima vara in Romania?

In state exista o adevarata disputa pe acest subiect. Multi sunt fff conservatori si nu renunta la uleiul no1 la ei DEVLAC1 (5w40).

Voi ce parere aveti? Ce baga dealeri de la noi la service-ul de schimb ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

de la care dealer ti-ai luat masina ca sa stim macar unde o sa-ti faci reviziile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Porsche Bucuresti. Cred ca reviziile le poti face unde vrea muschiu' tau :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru PD-uri Porsche recomanda Aral Tronic 431 5w40. Riscul cu uleiurile vascoase este presiunea crescuta la temperatura scazuta si turatie mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi,

Uleiul Aral precizat de tine nu respacta vw506.01 sau macar vw506.00. Pentru motoarele PD vw506.01 este singurul ulei recomandat.

Pe situl ARAL singurul care merge este SuperTronic 2, dar este 0w30, deci revenim la problema din topic - NU ESTE PREA LICHID pentru clima din RO vara? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca aral 5w50 respecta vw506.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu ender - tocmai am fost la Paneuro si cu ocazia asta am intrebat de SLX Longlife (vezi mai sus) - 750.000 lei/l. SLX normal = 725.000lei/l.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am pus Aral 431, cel recomandat de ei.... l-am luat cu vreo 450K lei, de la un prieten, fatza de 570K cat il dau cei de la Tess......

vreti sa spuneti ca nu e bun???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In motoarele PD cu pachetul QG1 - service "flexibil" long life teoretic se pune, asa cum a spus foarte bine ender ulei care respecta normele vw506.01 si atunci intervalul service este cel mare de pana la 50.000 Km sau 24 luni in functie de parametrii de condus.

Dar in tarile lumii a III-a (printre care si romania), unde combustibilul are un nivel de sulf mai ridicat decat specificatiile VW, intervalul service a fost redus la 7500 Km si atunci se poate folosi ulei norma vw505.01 (asa cum respecta Aral Tronic 431, recomandat cu incredere de geniile de la reprezentante).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi,

Tu mergi pe ideia ca daca nu-i motorina buna, are sulf mult, nici uleiul nu trebuie sa fie de foarte buna calitate.

Cu tot respectul, NU CRED ca este bine; In cazul in care folosesti ulei mai viscos (specific noremelor 505.00, 505.01) intr-un motor facut pentru a functiona cu ulei de ultima generatie, ai mari probleme cu filtrele si cu segmentii de "foc" (cei ce etanseaza prin expansiunea gazelor) - segmenti ce se pot bloca prin arderea uleiului. In acest fel pierzi presiune de compresie, diluezi uleiul cu compusii de ardere si motorina (radicali sulfurici + apa = :-( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu alimenta polemica inutil si a lamuri neintelegerile legate de normele VW si specificatiile SAE respectiv de indicele de vascozitate a uleiurilor avem doua lucruri distincte.

A. indicii de vascozitate ai uleiurilor (temperatura joasa si temperatura de regim)

B. normele recomandate VW/Audi si clasificarile diferitelor uleiuri.

Cele doua clasificari NU SUNT ECHIVALENTE.

Pentru clarificarea confuziilor legate de recomandarile VW pentru uleiuri (vezi raspunsul oficial VW la o nelamurire similara - scrisoare scanata)

vw_letter.jpg

Nu amesteca notiunea de "ultima generatie a uleiului" care se refera la comportamentul si proprietatile imbunatatite ale uleiurilor in timp ca urmare a curbelor termice de exploatare si presiune repetate din timpul utilizarii si rezistenta la contaminare cu "indicele de vascozitate" si ceea ce este mai grav cu "calitatea uleiului".

Concluzie:

Pentru uleiuri corespunzand normelor VW 505.00 sau VW 505.01 (PD) intervalele service recomendate de reprezentanta de 7500 Km sunt OK.

Pentru intervalele flexibile de service trebuie obligatoriu folosite uleiurile care respecta normele VW 506.00 respectiv 01 (PD).

Cine doreste sa foloseasca uleiurile VW 506.00 (01 - PD) pentru schimburi de ulei la intervalele de 7500 Km nu fac altceva decat sa "arunce banii pe fereastra" fara a aduce imbunatatiri in functionarea motoarelor sau prelungirea duratei de viata a acestuia.

Toate referirile la intervalele service din acest post sunt corespunzatoare numai motoarelor diesel fabricate dupa 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este vorba de polemica, sau de discutie de dragul acesteia.

Mii de scuze daca am lasat sa para asa.

Topicul a fost deschis pentru a lamurii (daca se poate) problema viscozitatii scazute (0w30) asociata cu uleiutile vw506.0x recomandate de VWAG, in respect cu temperaturile relativ ridicate vara in RO.

Atasez mai jos o lista cu uleiurile existente pe piata ce se potrivesc cu normele vw50x.xx. Din pacate nu mai am referinta acestei liste.

Se poate obseva ca pentru 506.0x SAE este numai 0w30.

Repet intrebarea: NU este prea fluid pentru RO SAE 0w30????. De ce dealerii de la noi NU baga acest tip de ulei in ALH-urile cu service variabil??? (ulei 506.00 sau 506.01))

VW Norm 503.00 and 506.00

Agip 7005 SAE 0W-30

Antar Innovia Premium SAE 0W-30 (Anbieter: TotalFinaElf)*

Aral SuperTronic 2 SAE 0W-30

Avia Synth FE 30 SAE 0W-30

BP Visco 7000 FE SAE 0W-30

Castrol LongLife SAE 0W-30

Castrol SLX LongLife SAE 0W-30

Cepsa Star Top Synt SAE 0W-30

DEA Ultec Syn-T Marathon SAE 0W-30

DEA Viscobil I.Q. SAE 0W-30

Divinol Synthoilight SAE 0W-30 (Anbieter: Zeller + Gmelin)

Elf Evolution SAE 0W-30

Esso Ultron Long Drain SAE 0W-30

Fina First SAE 0W-30*

Fuchs Titan Supersyn SL PCX SAE 0W-30

Galp Formula Ultra SAE 0W-30 (Anbieter: Petrogal)

Gamaparts Motoroil Longlife SAE 0W-30 (Anbieter: Bucher)

Gulf Formula XT SAE 0W-30 (Anbieter: TotalFinaElf)*

Igol Process 503/506 SAE 0W-30

Labo Carat SAE 0W-30

Liqui Moly Synthoil Longlife Plus SAE 0W-30

Meguin Ultra Performance Long Distance SAE 0W-30

Mobil SHC Formula V SAE 0W-30

Motorex Concept V-XL SAE 0W-30 (Anbieter: Bucher)

Motul 8100 E-Tech SAE 0W-30

Neste City Pro W SAE 0W-30 (Anbieter: Fortun)

OMV full syn extra SAE 0W-30

Q8 Formula Excel ED SAE 0W-30 (Anbieter: Kuwait Petroleum)

Quaker State Synquest Longlife SAE 0W-30 (Anbieter: O"l-Brack)

Repsol Elite Eco-XXI SAE 0W-30

Shell Helix Ultra-X SAE 0W-30

Statoil Lazer Way LL 503-506 SAE 0W-30

Sunoco Synturo Brilliant SAE 0W-30 (Anbieter: Sun Oil)

Texaco Havoline Synthetic SAE 0W-30

Total Activa 9000 SAE 0W-30*

Total Quartz 9000 SAE 0W-30

Valvoline SynPower XL SAE 0W-30

Vapsoil Syn Longlife 030 SAE 0W-30

Veedol Syntron LongLife SAE 0W-30

Wintershall Viva 1 SLV SAE 0W-30 (Anbieter: SRS)

Yacco VX 2000 SAE 0W-30 (Anbieter: TotalFinaElf)*

VW Norm 503.00, 506.00 and 506.01

(diese so genannten Kombiprodukte ersetzen die ausschlie?lich nach der Norm 506.

01 freigegebenen O"le)

Aral SuperTronic LongLife II SAE OW-30

BP Visco 7000 LongLife II SAE 0W-30

Castrol SLX LongLife II SAE 0W-30

Veedol Syntron LongLife II SAE 0W-30

VW Norm 503.01

Addinol Extra light MV 038 SAE 0W-30

Agip 7006 SAE 0W-40

Aral SuperTronic SAE 0W-40

Bot SLX/A SAE 0W-30 (Anbieter: Castrol)

Castrol Formula SLX SAE 0W-30

DEA Ultec Syn-T SAE 0W-30

Esso Ultron Fuel Economy SAE 0W-30

Fuchs Supersyn SL SAE 0W-30

Labo RC SAE 0W-30

Liqui Moly Synthoil Longtime SAE 0W-30

Megol Motoreno"l Super Leichtlauf Multisynth SAE 0W-30 (Anbieter: Meguin)

Mobil 1 SAE 0W-40

Opaljet 32 S SAE 0W-30 (Anbieter: Unil Opal)

Panolin Racing Synth DC SAE 0W-30

Pentospeed 0W30VS SAE 0W-30 (Anbieter: Pentosin)

Q8 Formula Special SAE 0W-30 (Anbieter: Kuwait Petroleum)

Quaker State Synquest SAE 0W-30 (Anbieter: O"l-Brack)

Shell Helix Ultra SAE 5W-30

Teboil Diamond Plus SAE 0W-30

Texaco Havoline Synthetic DS SAE 0W-30

Valvoline Synpower MXL SAE 0W-30

Vapsoil 50301 SAE 0W-30

Veedol Syntron SAE 0W-30

Vapsoil 50301 SAE 0W-30

York 748 SAE 0W-30 (Anbieter: Ginouves)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oh god, I love this forum !!!

Continui lista postata de tine cu celelelte uleiuri care corespund normelor VW 500.00/505.00/505.01 Intr-adevar toate sunt 5W-40

AD Parts AD SDI SAE 5W-40 50000/50500/50501

Addinol Addinol Light MV 0546 PD SAE 5W-40 50000/50500/50501

Agip Agip 7004 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Aral Aral Tronic 431 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Avia Avia Turbo CFE PD SAE 5W-40 50000/50500/50501

Bucher AG Motorex Profile V-XL SAE 5W-40 50000/50500/50501

Castrol Castrol 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Castrol Castrol GTD 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Cepsa Cepsa Star TDI synt SAE 5W-40 50000/50500/50501

Chevron Havoline 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Conqord ROLOIL 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

DEA DEA Ultec Diesel SYN SAE 5W-40 50000/50500/50501

DEA DEA Viscobil ST SAE 5W-40 50000/50500/50501

Delek Israel Delkol IDI SAE 5W-40 50000/50500/50501

Denicol Motor Oils Denicol Pro Syn 4 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Elf Elf Excellium DID SAE 5W-40 50000/50500/50501

Esso Esso 505 01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Eurolub (Hunold) Eurolub Synt PDI SAE 5W-40 50000/50500/50501

FL Italia Pulsar Progress SAE 5W-40 50000/50500/50501

FL Italia Selenia Performer SAE 5W-40 50000/50500/50501

Fuchs Fuchs Motorenoel G052 167 02 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Fuchs Labo Syntha High Tech Synthese SAE 5W-40 50000/50500/50501

Fuchs Motorenoel G 052 167 02 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Fuchs Titan Supersyn SL-F SAE 5W-40 50000/50500/50501

Ginouves York 742 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Hunold Hunold Synt PDI SAE 5W-40 50000/50500/50501

Igol Igol Process 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Kuttenkeuler Sorotec Pdi SAE 5W-40 50000/50500/50501

Kuwait Petroleum Q8 Motoroil 505.01 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Liqui Moly Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40 50000/50500/50501

Liqui Moly Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40 50000/50500/50501

Meguin megol Motorenoel Super Leichtlauf Technology SAE 5W-40 50000/50500/50501

Millers Oils Millers XFE-PD SAE 5W-40 50000/50500/50501

Mobil Mobil Syst S Special V SAE 5W-40 50000/50500/50501

Mobil Mobil TD SAE 5W-40 50000/50500/50501

Molyslide Molyslide Formula L2 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Motul Motul 6100 SAE 5W-40 50000/50500/50501

Oest Mineral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 este mai potrivit pentru RO decit 0w30?

In lista de mai sus nu exista nici un ulei cu specificatia vw506.xx

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dealerii folosesc 5W-40 (VW 505.00/505.01) la recomandarea VWAG care conditioneaza mentinerea garantiei de reviziile facute la 7500 Km indiferent daca modelul este prevazut sau nu cu posibilitatea service-ului variabil long life.

Justificarea acestei decizii este legata de comportamentul uleiurilor care respecta normele VW 506.00/506.01 in prezenta compusilor sulfurosi din combustibilii de pe piata romaneasca si nu au legatura cu vascozitatea uleiurilor.

Normele VW se refera la proprietatile de lubrifiere a uleiului in conditiile formarii depozitelor de carbon si a temperaturilor mari (300

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatiile de mai sus se potrivesc si daca alimentezi cu motorina euro OMV. Care este continutul de sulf la eurodiesel OMV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai atins un punct sensibil.

Cel declarat este mai mic decat 300 ppm dar atat timp cat nu exista un mod independent de supraveghere si control a calitatii si compozitiei chimice a combustibililor, care sa monitorizeze permanent mostre de motorina din toate statiile OMV care livreaza Eurodiesel, nu cred ca se respecta intotdeauna criteriile prescrise.

LukOIL-ul de exemplu nu specifica ca fiind eurodiesel ci diesel 0.2% Sulf si diesel 0.035% Sulf (care oricum este mai mult decat cerinta de sub 0.02 %).

Restul de declaratii ale tuturor furnizorilor de Euro Diesel, campanii PR pentru clientii care au dat o caruta de bani pe masinile lor si pe care nu ii intereseaza costul combustibililor si compozitia lor ci lansarile fastuoase de servicii noi si spalatul gratis al parbrizelor si controlul presiunii pneurilor dupa alimentare.

In alta ordine de idei am inceput sa ma interesez de posibilitatea de a afla rezultatele diferitelor laboratoare petrochimice cu privire la compozitiile chimice ale combustibililor.

Cine are relatii sau cunostinte in domeniu va rog sa subscrieti aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dl. Andi TDI, vreau sa te felicit pentru concretetea si documentarea raspunsurilor pe care le dai, nu numai in acest topic.

Si acum sa revin la subiect. Uleiul PD vw 505.01 este interesul meu imediat, tocmai ma pregatesc de un schimb (si nu 506.01, din motivele enumerate de tine mai sus, cu toate ca masina exact acest tip de ulei il are acum in ea - luata din .de acum 2 luni).

Deci, daca se poate sa-ti aduci aminte unde ai gasit lista de mai sus cu producatori de uleiuri PD 505.01, sigur s-a mai updatat cu alte versiuni de produse/uleiuri.

Eu am gasit numai

http://www.volkswagen-environment.de/buste...praxis_1650.asp

cu specificatii 503.00, 503.01, 506.00, 506.01, adica ce a gasit si ender, in rest numai site-uri in germana (nu le am).

danke (atata stiu!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl. Andi TDI,

...

danke (atata stiu!)

<{POST_SNAPBACK}>

Ce ulei ai acum in masina sau recomanzi?

Motorul meu este ASZ, tot de 130cp.

danke schon (evoluez!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand Castrol SLX LongLife II. Pretul este foarte apropiat de Castrol TXT 505.01 si se justifica diferenta de pret prin faptul ca primul ulei protejaza mai bine la pornirea la rece.

Este un ulei cu lubricitatea crescuta (HTHS 3) si cu viscozitate redusa, special pentru TDI-uri, cu aprobari din partea VAG.

Eu folosesc acest ulei de 50K KM si sunt multumit de prestatiile lui:

- ZERO depuneri dupa valva EGR, adica in galeria de admisie

- Mecanismul VNT se misca "la mina" ca nou

- Consumul mediu este sub specificatiile producatorului.

Precizez faptul ca nu fac reclama la Castrol. Cred ca acelasi lucru se obtine cu orice ulei ce respecta norma vw506.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare d-lor,

Simt nevoia sa intervin si eu pe acest topic. Am observat ca la un moment dat dicutia parea divergenta.

Sa incepem cu normele date de producatori. Prin acele norme ei vor sa transmita clientului un mesaj, simplu, sa nu cumperi pe cel ieftin ca nu e bun, cumpara-l pe cel scump ca e mai bun. Normal este mai bun, dar, majoritatea uleiurilor scumpe sunt facute pt oamenii comozi, cei care nu au timp ei de stat dupa masina. Cei care nu-si bat capul cand si de ce trebuie schimbat uleiul.

Atata timp cat, schimbi uleiul cu cel putin 4000 - 5000 km fata de cat este recomnadat/garantat de producator, atunci este foarte bine.

De ex, Aral sau Castrol, in Germania, in regim de autoband, 5w-40, poti sa-l duci linistit la 25.000 km, lejer, si asta din surse foarte sigure, chiar de la fabrica de la VW. Dar, nu se poate d-lor asa, ce se mai face cu marfa, doar nu vreti sa ramana pe raft.

In Romania, se conduce cum se conduce, adica esti nevoit sa tragi de masina ca sa ajungi la timp la munca pt ca aici nu exista disciplina in trafic, cine se baga primul ala este :)

Daca doriti un ulei 0W-30, e ca si cum ati arunca banii pe fereastra. Cum spunea si Adi, nu ajuta la nimica, nu inbunatateste sau inrautateste performantele, repet, performantele. Insa, la rece, tot ce este syntetic este la fel de bun. 0W-30 a fost "inventat" pt cei care nu au vreme de stat prin service, si credeti-ma, e o chestie psihica - nu stiu cine are curajul, dar puteti incerca 15.000 km cu un 0w-30 si apoi cu un 5w-40. Dupa acesti kilometrii faceti o analiza a uleiurilor. Daca exista o diferenta, sa-mi dati un telefon.

In concluzie, sa nu va fie lene sa mergeti schimbati uleiul la maxim 7500 km, indiferent ca-i 0w sau 5w. Si masina mea, a fost schimbat uleiul la 30.000 km - Castrol SLX Longi Life , daca eram eu, nu-l lasam atata nici sa stau in cap.

Si asa, ca fapt divers, mecanismul VNT se misca bine pentru ca ai numai 50.000 km, ai condus poate corect in turatii masina, si ca turbina sa lucreze la presiunile specificate de producator, fara limp mode-ri, tot timpul trebuie sa se miste ca si noua, indiferent ca ai 300.000 km sau 50.000 km - No offense - uleiul ajuta la altceva turbina, VNT -ul tine de evacuare nu de lubrifiere. dca gresesc, corectati-ma.

Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare iata care sunt raspunsurile mele:

1) Uleiurile ieftine au indicele de volatilitate impropriu pentru motoarele cu EGR si CCV. In combinatie cu motorina proasta => depuneri pe traseul de admisie aer si mai neplacut la fenomenul de agatare a VNT-ului => limp-mode.

2) Nu din comoditate prefer acest ulei (506.01). Motivele sunt mai multe. Printe acestea economia de resurse naturale scumpe si protectia mediului inconjurator.

3) Un ulei 506.00/506.01 sae 0w30 cu HTHS intre 2.9 si 3.2, protejeaza mai bine la pornirea la rece si la temperaturi ridicate decit un ulei 5w40 norma 505.00/505.01. In mod particular cu Castrol SLX2 VAG a mers cu un passat TDI in Germania 100.000Km. VAG a facut teste cu trasori radioactivi si a statutat faptul ca uleiul este OK pentru TDI-urile cu service QG1

Eu schimb uleiul la 15.000Km in conditiile in care jumatate din acest numar de km este facut in oras.

Mai nou, am activat cu VAGCOM-ul senzoul specific LL din baia de ulei pentru a vedea daca sunt avertizat sa schimb uleiul mai devreme de 15.000Km. S-ar putea ca acest interval sa poata fi prelungit safely pina la 20k Km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc acest ulei de 50K KM si nu?! sunt multumit de prestatiile lui:

- ZERO depuneri dupa valva EGR, adica in galeria de admisie

...

... orice ulei ce respecta norma vw506.00 vrei sa spui 506.01

<{POST_SNAPBACK}>

danke @ender, deci esti multumit de dansul!

Pe care-l schimbi la cati km?

De unde-l achizitionezi si cu cat?

Ce dif. de pret e fata de Castrol 505.01?

Ai idee unde se fabrica?

De acord, uleiul cu specificatie 506.01 este mai bun decat 505.01 din toate punctele de vedere (altfel nu l-ar fi inventat nemtii B) ), atat ca viscozitate, ca aditivi - conservarea proprietatilor+protectie motor la temp. extreme, oil & fuel saver, full syntetic, etc. Banuiesc/sper ca nu este problema si vara cu el, in conditiile de clima+trafic din RO, vorbesc strict dpdv tehnic. Asta este problema care o ridici tu si mi se pare corecta!

Deci cred ca intrebarea ta ramane deschisa, se mai poate discuta. Cu toate ca inteleg ca-l folosesti deja de 50kkm, deci ai facut vreo 2 veri cu el, fara probleme.

D-lor admin, permiteti sa ma risc cu o concluzie:

Pentru motoarele incepind din 2000-2001 care au QG1 ! NU este nici o problema (de fapt este recomandat de vw) utilizarea uleiuri 506.00 sau 506.01, adica cu viscozitate 0w-30, inclusiv pe perioada torida de vara, in RO punct.

Si acum ne intoarcem la rentabilitate (vezi dl Andi TDI): deoarece reprezentantele VW efectueaza/recomanda schimburile la 7500-10000, in conditiile din .ro, mai este rentabila utilizarea acestor tipuri de uleiuri 506.xx vs. 505.xx?

Raspunsul meu (+ concluzie din post-ul lui ender): DA, daca diferenta de pret nu este semnificativa. Totul fiind in favoarea motorului!

Dpdv a modului de exploatare a masinii vs. rentabilitate, ma risc cu doua variante (mai in extreme):

a. exploatare pe distante lungi, 70-80% inafara orasului: no doubt, ulei 506.xx (0w-30) cu schimbare la 10-15kkm.

b. exploatare preponderent (70-90%) in oras: ulei 505.xx (5w-40) cu schimb la 7500.

Si un ultim aspect: motorina folosit vs. rentabilitate:

a. Euro4 preponderent - ulei 506.xx cu schimb la 10kkm sau peste

b. Euro3 sau mai jos - ulei 505.xx (5w-40) cu schimb la 7500

Sper ca nu am epuizat subiectu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare iata care sunt raspunsurile mele:

1) Uleiurile ieftine au indicele de volatilitate impropriu pentru motoarele cu EGR si CCV. In combinatie cu motorina proasta => depuneri pe traseul de admisie aer si mai neplacut la fenomenul de agatare a VNT-ului => limp-mode.

2) Nu din comoditate prefer acest ulei (506.01). Motivele sunt mai multe. Printe acestea economia de resurse naturale scumpe si protectia mediului inconjurator.

3) Un ulei 506.00/506.01 sae 0w30 cu HTHS intre 2.9 si 3.2, protejeaza mai bine la pornirea la rece si la temperaturi ridicate decit un ulei 5w40 norma 505.00/505.01. In mod particular cu Castrol SLX2 VAG a mers cu un passat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpdv a modului de exploatare a masinii vs. rentabilitate, ma risc cu doua variante (mai in extreme):

a. exploatare pe distante lungi, 70-80% inafara orasului: no doubt, ulei 506.xx (0w-30) cu schimbare la 10-15kkm.

b. exploatare preponderent (70-90%) in oras: ulei 505.xx (5w-40) cu schimb la 7500.

Aici nu sunt de acord cu tine, ce sa inteleg, daca am ajuns la concluzia ca, la rece, 506.xx face o ungere mai buna si la temepraturi ridicate isi pastreaza vascozitatea, de ce nu este recomandat in oras? In oras, de acasa pana la serviciu, cand e mai rece afara, poate nu ajunge motorul la 90 grade.

Numai bine.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!