Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Schimbarea prematura a uleiului nu numai ca atrage cheltuieli supplimentare, dar, paradoxal, accelereaza uzura motorului. Se facuse pe undeva un studiu si era chiar de pe forumul asta un link acolo, dar nu mai stiu sa va spun unde era. Oricum, ca idee, se spunea ca si uleiul asta are mai multe etape de viata. Prima etapa, cand se poate spune ca "se obisnuieste" cu motorul, genereaza o uzura mai mare a motorului. Binenteles, acesta uzura este microscopica si a fost masurata in nu stiu cate particule de fier (shpan) in nu stiu ce cantitate de ulei.

Dupa un anumit numar de km, aceasta cantitate de particule a inceput sa scada, crescand iar dupa un numar de km. Eu nu ma declar nici pe departe specialist, dar ma gandesc ca daca schimb uleiul pe la 7500 km nu e corect, pentru ca el atunci este in parametri optimi. Hai poate ca nici la 15000 nu e corect, luand in calcul mult discutatele conditii din Romania, dar un 12500 ar fi optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

...

La conditiile din RO, lipsa unui mers pe autoband zilnic, eu zic ca un ulei garantat 15.000 se poate schimba la 10.000, ca nu sta nimeni sa se uite pe joja ca sa vada vascozitatea lui la 90 grade ;)

...

Viata motorului e uleiul si filtrul de aer

...

<{POST_SNAPBACK}>

In conditiile din .ro, schimburile sunt recomandate la 7500-12500, putind varia din multe pdv: regim de conducere, calitate combustibil, clima, etc. Bineinteles cu conditia unui ulei de calitate, minim semi-sintetic. + filtru de aer!

Ca sa dau o alta definitie: uleiul + filtru aer = singele + plamanii motorului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa dau o alta definitie: uleiul + filtru aer = singele + plamanii motorului!

<{POST_SNAPBACK}>

Se pare ca suntem pe aceeasi lungime de unda ;) Scopul acestui forum este sa intre si altii pe aceeasi lungime de unda, nu?! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca suntem pe aceeasi lungime de unda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mamaa ...domnilor cind vad ce atzi scris aici chiar ca ma crucesc (nu contest ca uleiul ar trebui schimbat la 7500-12500) da eu sincer de 4 ani incoace pe un a6 1.9tdi foloseam numai ulei valvoline 5w40 ca asa mia zis mecanicul bata-l vina si eu de...o fii stiind el ce zice ca doar daia e mecanic si schimbam uleiul si filtrul numai dupa 25-30 de mii de km vaiii amu imi dau seama de greseala facuta bravo celui care a inventat forumurile astea ca baiat destept a fost:) dar totusi asa ca chestie mergea bine masinutza si nici nu scotea gram de fum dupa 200k km . noo si cu astea fiind spuse ...byee all:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

daca masina a mers pana acum cu aral 505.01 made in germany (scria pe ambalaj...) oare e bine sa schimb cu castrol txt 505.01? pe ambalaj la castrol scrie fabricat in UE!!!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la lucru si am verificat pe bidoane....

SLX Longlife II norma 506.00/506.01 recomandat numai pt service LL (vezi si denumirea) si 99% pt. tari fara mult praf (la noi numai cu schimburi mai dese filtru de aer...din pacate)

Ieri am cerut si o parere la un neamt care a venit cu un Tuareg V10 TDI care avea Agip 506.01 LL in masina...38000km si ulei de loc pe joja....emotii mari....

completat din lipsa de agip cu castolul de mai sus....

SLX LL e un ulei mai subtire la consistenta si nu e facut numai sa protejeze masina

mai bine...la viteze si turatii mari este un ulei care nu cedeaza dar e consumat

conform neamtului masina V10 a mers din germa pana in ro cu vit 180-200 si chiar mai mult unde i-a permis.

Deci eu raman la parerea ca 5W40 norma 505.01 e cel mai potrivit pt romania si conditiile ei de praf tinand cont si de intervalul mai scurt de schimb al uleiului.

Si personal recomand Aral sau Castrol pret mai mare e drept 610.000/685.000

dar la Mobil sau Valvoline sau Halvoline nu imi inspira nici o incredere pretul de 320.000>400.000.

Poate e doar o prejudecata pt. ca nu tot ce e scump e si bun dar 90% ESTE mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

daca masina a mers pana acum cu aral 505.01 made in germany (scria pe ambalaj...) oare e bine sa schimb cu castrol txt 505.01? pe ambalaj la castrol scrie fabricat in UE!!!?

...

Ieri am cerut si o parere la un neamt care a venit cu un Tuareg V10 TDI care avea Agip 506.01 LL in masina...38000km si ulei de loc pe joja....emotii mari....

...

SLX LL e un ulei mai subtire la consistenta si nu e facut numai sa protejeze masina

mai bine...la viteze si turatii mari este un ulei care nu cedeaza dar e consumat

...

<{POST_SNAPBACK}>

- aral este unul din putinele uleiuri din europa pe care mai scrie tara de origine, dar nici asta nu este o garantie :) spunea cineva pe un topic ca aral-ul se ambaleaza la noi in bidoane de 1L din butoaie de 200L si aici mai intervin "baietii" nostrii. deci, orice ulei de marca e bun numai sa respecte norma constructorului, in cazul nostru 505.01 sau 506.01

- si nu i s-a aprins bec pe bord? poate s-a verificat nivelul imediat dupa oprirea motorului ...

- LL e mai subtire dar e consumat numai de motoare cu set-ul mai uzat! mie in 5kkm nu mi-a consumat (aproape) deloc si am venit cu 150 din .de (max 180). uleiul din motor este Shell Helix Ultra 0w-30 LL

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la lucru si am verificat pe bidoane....

SLX Longlife II norma 506.00/506.01 recomandat ...  99% pt. tari fara mult praf (la noi numai cu schimburi mai dese filtru de aer...din pacate)

I

Unde scrie acest lucru? Hai sa nu ne mai dam cu parerea in mod inutil si sa incercam sa venim cu argumente solide, bine documentate.

Daca este asa cum spui tu hai sa vedem mecar o analiza a uleiului dupa 38k Km si sa determinam continutul de siliciu din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie acest lucru? Hai sa nu ne mai dam cu parerea in mod inutil si sa incercam sa venim cu argumente solide, bine documentate.

Daca este asa cum spui tu hai sa vedem mecar o analiza a uleiului dupa 38k Km si sa determinam continutul de siliciu din el.

<{POST_SNAPBACK}>

Legat de uleiuri (nu e chiar offtopic) unde putem face o analiza a uleiului? Ca MOL a zic ca ei fac dar nu pentru o masina - doua ci pentru flote... Eu n-am flota :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare, cam cat ar fi cantitatea de ulei consumata de un TDI PD? Condus ortodox sa zicem, schimbat pana in 3000 rot/min si viteze in afara constante de 120-130 km/h. Sa zicem la 7000-8000 km. Poate sunt si eu OFF Topic un pic dar aceata intreabre e valabila pt un ulei 5W.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare, cam cat ar fi cantitatea de ulei consumata de un TDI PD?

...

<{POST_SNAPBACK}>

in urma discutiilor de pe forum s-a agreat ca fiind normal un consum de 100-150ml / 1000km, cu un regim de conducere obisnuit (in general pasnic dar mai scapi si niste forje mici).

peste 200ml/1000km poate insemna ceva (nu detaliez ca sti si tu) iar sub 100 este ceea ce ne dorim cu totii!

PS1. am ignorat manualu care zice: normal pana la 1l/1000km, sper ca nu am gresit

PS2. nu vreau sa ma laud dar am 5kkm si nivelu nu s-a miscat (ulei 0w-30)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa fac! ALH-ul meu tzacane destul de tare in sarcina intre 1200-1900rpm dupa ce am pus ulei Castrol SLXII 0w30! Curios e ca daca iau piciorul de pe acceleratie tzancaneala dispare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi Km are masina? Este QG1? Consuma ulei? Care estre istoria uleiului cu care a mers? (ce marca, norma, SAE ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

127.000km, are QG1 si nu imi consuma ulei! Din Germania a venit cu Castrol SLX II. Primul schimb a fost cu Mobil 1 0w40 iar penultimul cu Aral 5w40, ultimul fiind cu Castrol SLXII 0w30 cu care am facut 150km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este un "tacanit" care apare intre 1700-1900rmp si dispare in sarcina este OK.

Eu nu am zgomote suspecte in sarcina, la incarcare motorul este mai linistit, numai turbina se aude ...

Cum se auzea cu Aral 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POate un sunt un pic off topic:

Sunt curios sa stiu cat ulei intra in zona hasurata, nu intre cele dou curburi pe joja ci doar zona care se recomnda sa fie pastrat, zona hasurata.

Stie cineva de cat ulei e nevoie pt zona hasurata?

Cat despre sunet, deschide capota si uita-te putin la toti conectorii de plastic ce intra in contact cu caroseria, sa nu fie ceva care e f slabit sa chiar rupt si sa sune. Din proprie experienta iti spun ca in zona unde este N75-ul era o ureche rupta ce vine prinsa de caroserie, si aia imi facea si mie galagie pana la 2000 rot/min, apoi disparea :banghead:

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix 0.4l

<{POST_SNAPBACK}>

Excelent, mersi frumos, atunci pot sa zis ca im consuma si mie la 5000 KM cam 250 grame. NU cred ca e f rau :banghead: pe un motor QG1 la 125.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, zgomotul metalic se aude intre 1500-2000rpm numai in sarcina! Daca iau piciorul de pe acceleratie dispare! Cu Aral 5w40 se auzea parca mai incet!Oricum nu mi se pare normal sa se auda. Mentionez ca pe tur la motorina am multe bule. Cineva imi spunea ca zgomotul poate fi de la un injector datorita bulelor!??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu mergi intr-un service bun pentru o diagoza competenta?

Este greu sa dai un sfat/solutie fara sa auzi sunetul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un carton pe joja de ulei unde scrie cu pixul ca am ulei Castrol TXT 50x.01 5W....

In loc de x e o mazgaleala, cred ca s-a gresit si corectat, dar poate fi 5 sau 6, desi acum aduce a 8. Iar in loc de ... nu am nimic, ca s-a ros cartonul de ceva si nu se intelege nik.

Sa inteleg ca am de fapt TXT 505.01 5W40, deci semisintetic ? Totusi motorul e PD. In aste conditii, cand sa ma duc sa schimb uleiul ? 7500, 10000 sau 15000km ? Odata cu schimbarea uleiului si a filtrului, sa cer toate operatiunile care se fac la o revizie normala, adica si filtru aer si ce se mai schimba pe acolo, asta chiar daca fac schimbul de ulei mai devreme (sa zicem la 7500). Ce ulei sa pun ? Sa merg tot pe asta sau sa incerc un 506.01 0W30 ? Chiar daca as pune din asta, tot pe la max 15000 as schimba. Ideea e ca nu cumva sa uzez prematur motorul folosind 505.01, care am inteles ca este non-PD.

In primii km ai masinii, nivelul uleiului era fix la a doua curbura a jojei, iar acum a ajuns in partea de sus a zonei hasurate. Limitele min-max sunt indicate de zona hasurata sau de cele doua curburi ale jojei ? Sper sa fie prima varianta, ca altfel mi-au pus astia mai mult ulei.

Dac tot s-a discutat de filtru aer si motorina, acestea cam pe la ce intervale se schimba "safe" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am lamurit cu uleiul, daca e 505.01 5w40. E si asta pt PD, dar pentru interval fix, 15000 km, iar 506.01 e tot pt PD, dar interval variabil.

Raman valabile celelalte intrebari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce vreti sa spuneti ca bagati in motoare TDI-PD ulei 0w-30 haahha...super tare , ia uleiul Castrol e doar pt VW si Audi acum depinde de fiecare.La Skoda merg numai pe Aral si sunt foarte multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, orice am vrea sa spunem, o facem folosind si virgule, ca sa fim mai usor intelesi. Care ar fi ideea ascunsa in spatele acestui sir lung de cuvinte - in skoda sa bagam ulei mai ieftin si in vw si audi mai scump ? Poi nu-s aceleasi motoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!