Jump to content

Problema Martor Presiune Ulei ! :(


tiefschwarz

Recommended Posts

Am fost azi la mecanic. Am testat presiunea cu un manometru in locul sondei. Era intre 2 si 4 bar in functie de turatie. Mecanicul a zis ca e ok. Voi ce parere aveti?

Am dat totusi baia de ulei jos pentru a verifica interiorul de impuritati. Sita sorbului parea sa aiba ceva depuneri iar pe fundul baii am gasit putine depuneri nisipoase. Voi schimba si senzorul de presiune ulei.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tiefschwarz

    11

  • xxnelu

    7

  • silviu18t

    6

  • Al Bundy

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

inteleg... Am fost cu ea la reprezentanta vw si au zis ca presiunea nu ar fi buna din cauza ca am turatia scazuta, mi-au adaptat clapeta de acceleratie, dar in fine nu are legatura ca tot se aprinde.

Posted Images

Daca nu exista alte specificatii pt. motorul tau, ai mai jos presiuni pt. 1.6MPI de pe O2.

LE: pentru alte motoare (tot de pe O2...1.4 si 1.6 FSI) este specificat ca, la 2000 rpm, presiunea sa fie minim 2 bar.

presiune_ulei.rtf

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Daca nivelul de ulei depaseste considerabil limita maxima, atunci s-ar putea crea o presiune mare in carter, cu consecintele de rigoare (fortare semeringuri, ulei care poate ajunge in camera de ardere si apoi in evacuare cu consecinte asupra catalizatorului...) sau, crearea unei spume care ar putea afecta ungerea cuzinetilor DAR, nu scaderea presiunii in sistemul de ungere. Scaderea presiunii poate fi o consecinta a uzurii cuzinetilor, a unei probleme la pompa de ulei sau, filtrul de ulei.

salut!

Am un golf4 1.6 si am probleme la presiune ulei, este scazuta si sub capacul de la ulei gasesc spuma. precizez k am schimbat senzorul de presiune(3 am schimbat), am cumparat alta pompa ulei si tot se aprinde in bord "presiune ulei" si "STOP". Ar trebui sa schimb cuzinetii biela??

Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca sorbul din baia de ulei l-ai verificat, nu? La mine ala a fost problema.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Eu am patit cu motorul din semnatura. 1.4 16v, s-a aprins martorul de ulei. Am oprit, repornit de vreo 3 ori tot pe la 2000 ture aparea bipul si semnul luminos.

A patra oara nu a mai pornit, desi facusem in total cam 400 metrii. Rezultat, motor distrus, blocat ambele axa cu came, toate supapele de admisie indoite (au dat pistoanele in ele) reparatia iese mai scump decat un motor SH.

Eu personal n-am avut nici o sansa sa salvez motorul. Ma mir ca la unii dintre voi ati putut parcurge distante uriase comparat cu ce am reusit eu. Abia am iesit din garaj si pornit la drum, si mi s-a calit motorul.

Deci la semn de presiune ulei, opriti, chemati o platforma, si direct la service doar sa fiti siguri ca motorul va mai trai.

Link to post
Share on other sites

stai asa sa ne lamurim. de ce au lovit pistoanele in supape? distributia ce a avut? uleiul in ce stare era? care e explicatia mecanicului?

Link to post
Share on other sites

A lovit in supape caci asa e la cele 1.4 16v OHC. Se intampla si cand se rupe cureaua de distributie.

Uleiul avea cam 8000 km de la ultimul schimb si se prezenta in stare buna chiar si vizual. Distributia n-a avut nimica, era schimbat de vreo 40kkm si aprox. 2 ani.

Se pare ca am avut eu ghinion.

Mecanicul explica ca s-a uzat pompa, probabil din vreun motiv s-a aprins si martorul prea tarziu. Parerea lui este ca de un timp in partea superioara era deja deficitara ungerea, chiar daca nu s-a aprins martorul, de aici distrugerea in timp atat de scurt de la aprindera martorului.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Si eu am patit inevitabibilul:VW golf 4 1.4benzina 2001.Mi s a aprins becul rosu de ulei si Stop!Am tras pe dreapta si verificat uleiu totu era k.Ulei Castrol 10W40 schimbat acum 3000 de km.am repornit si nu mi s a mai aprins delok timp de 300 de km.Ieri aceeasi problema mi s a aprins iarasi si mi se parea ca motoru scoate un zgomot mai tare decat de obicei.M am speriat si am oprit masina si acolo am lasat-o!Imi puteti da cateva indicatii?Costuri la ce sa ma astept?multumesc

Link to post
Share on other sites

Trebuie verificat presiunea uleiului, ca sa excluzi ca e defect senzorul, dar daca spui ca se auzea si motorul mai tare ca de obicei sunt sanse mici sa scapi doar cu senzorul. Trebuie desfacuta baia, verificat sorbul din baie daca nu cumva e infundat. Daca e ok, atunci se merge mai departe la verificarea pompei de ulei cum a zis si colegul mai sus.

Link to post
Share on other sites

Gaby saracu' a devenit expert pe partea de ungere si distributie a motoarelor cu 16 supape de la VW. :))

Si eu cred ca trebuie facut cum au zis si colegii: verificat presiune si pe urma restul pasilor, ramanand la urma pompa de ulei. Daca vreunii din cei care au postat pe-aici au ceva aditivi de-aia minune care fac cilindrii sa se umple la loc si segmentii sa se ingroase ca in primul km de viata, parerea mea e ca e bine sa renuntati la ei. Daca ati face vreo 150.000 de km cu masina pe an, as intelege sa cauti masuri sa mergi cat mai mult cu motorul. Eu personal am mers 30.000 maxim intr-un an, si aveam si seri cand ieseam pur si simplu ca sa ma plimb si colindam cate 40 de km prin Bucuresti toata noaptea.

In concluzie, parerea mea e ca ar fi bine sa renuntati la acei aditivi! Daca motorul avea nevoie de ei, se gasesc in uleiul recomandat de fabricantul masinii, iar in caz contrar scria in cartea masinii sa puneti ulei nu-stiu-de-care+aditiv pentru 1.000.000 de km in plus cu motorul fara reparatii.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Gaby m-a sfatuit sa merg la un mecanic mult laudat pe forum. Il stiti. M-am dus prima oara pentru comutatorul AC-ului pe bord. Era canicula si geamul deschis la stop nu era o solutie. A reparat AC-ul, dar comutatorul de la invertorul de caldura nu mai era de folos daca dadeam din greseala pe incalzire. Trebuia oprita masina ca sa nu devina cuptor cu microunde si pus iar contactul. In fine, a doua vizita a fost pentru consum exagerat de ulei (am povestit pe alt topic cum scotea fum ca un foc de frunze de sareau vecinii cu extinctoarele). Ma sacaia si martorul "check engine" mereu aprins in bord, chiar si dupa ce am schimbat EGR-ul. Dupa cateva saptamani lungi si-a facut timp mecanicul si pentru masina mea. Inca de la inceput a insistat ca eu si sotia doar ne inchipuim ca se aprinde martorul in bord pe autostrada, ca nivelul de ulei nu e scazut si ca degeaba completam uleiul la fiecare 400 km. Nu am putut sa-i aratam tromba de fum albastru fiindca doar la pornirea la rece, dimineata, vedeam asa ceva, dar s-a incumetat sa desfaca motorul si sa schimbe garnitura de chiulasa (doar ca sa ne faca pe plac, desi cica era acceptabila la 86.000km). Am platit (destul) si am plecat. Dupa cateva zile, aceeasi oprire obisnuita pe autostrada pentru completare de ulei, acelasi fum albastru dimineata. Ne-am intors la service. Acelasi text la mecanic: noi suntem naivi si masina e excelenta. I-am lasat-o in teste ca sa se convinga singur. Dupa o saptamana (fix inainte de ninsori) ne suna ca a depistat scurgerea de ulei (o supapa pe admisie, habar n-am ca daca aveam o reparam eu, ulei abundent pana la planetare). A zis ca a facut o schimbare de traseul uleiului cu niste furtune + DuraLube. L-am crezut si am plecat cu masina. Nu i-am dat voie sa sada sub nameti, dar nici de mers nu a mers nimeni cu ea in ultima luna. A fost pornita 15-20min in fiecare seara (ca sa nu moara bateria) pana s-a consumat aproape toata benzina. A pornit de fiecare data la prima cheie si nu a scos fum albastru. In acest weekend am vrut iar sa ies cu ea fiindca a fost cald dar la pornire parca era sudata de asfalt (uscat, fara gheatza). A icnit, s-a balansat, si apoi motorul s-a oprit. Sub masina nu era nici un obstacol. La a treia incercare s-a urnit dar am auzit un trosnet metalic. Am coborat sa vad ce am "lovit", dar nimic. Nu am avut inspiratia sa ma uit dupa lantul de la pompa de ulei. Motorul mergea bine, insa imediat a inceput iar sa scoata fum albastru. Deja ma obisnuisem si in consecinta am plecat la drum in oras. Dupa vreo 7km a inceput sa piuie senzorul de presiune ulei, la intervale din ce in ce mai mici. M-am intors acasa si acum mi-e frica sa o mai pornesc. Motorul s-a auzit bine pana la oprire si sper sa nu fie avariat. Maine o pun pe platforma si o las tot pe mana acelui mecanic. Deja ma uraste sincer.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

|Salutare asa am patit si eu la un golf 4 si de vina a fost o problema la alternator.

Link to post
Share on other sites

Salutare. La golf daca rifici capota se reseteaza pt 100 km orice martor aprins in bord. Trebuie sa verifici uleiul si daca totul e ok inseamna ca ai presiunea FOARTE mica la ulei. Eu asa am patit si cand am masurat presiunea initial avea 2-3 bari iar in timp ce se incalzea apa la motor (urca spre 90 grade) scade presiunea. Din cate am inteles pentru a "scapa pe moment" de problema, poti completa cu ulei de cutie de viteza (cica nu are nimic) dar intr-un interval relativ scurt trebuie sa ajungi la un service (mecanic) care sa iti dea baia de ulei jos si sa verifice pompa de ulei sau sorbul. Am inteles ca sansele sunt 50% sa fie de la pompa sau de la sorb, dar exista si cealalta parte de 50% in care sa nu fie DOAR astea! Iti doresc multa bafta. Apropo.. o pompa de ulei pt golf 4 benzina e in jur de 450 ron, la care mai adaugi manopera.

Spuma aceea cafenie care se observa la capacul de completare ulei cica apare cam la toate masinile pe timp friguros deoarece face condens. Se spune ca nu e problema pe timp de iarna acea spuma. Si eu m-am speriat in iarna, dar acum cum s-a mai incalzit, am observat ca a disparut, deci aveau dreptate cei care spuneau acest lucru.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

salutare

am si eu o problema cu uleiul la un polo 2001 1.4 16 v, i-am schimbat valvele de evacuare dupa ce au fost indoite din cauza curelei rupte. a pornit imediat dar la plecarea de pe loc trebuia sa o accelerez bine ca sa nu moara motorul. moare la apasarea ambreiajului cand schimb viteza, si daca ii dau mai tare o turez peste 2500 in mers se aprinde martorul de ulei. o fi distributia pusa gresit la asta ma gandesc de nu are putere. sa fie si pompa de ulei?

Link to post
Share on other sites

Pai fa o verificare si vezi daca e la semn. La un service dureaza 2 minute. Dar nu cred ca asta e problema. Esti sigur ca au fost facute toate reparatiile corect dupa ruperea curelei? Adica planat chiulasa si poate si scaunele valvelor. Ai schimbat si simeringurile de supapa? Poate ar trebui sa faci un test de compresie sa vezi daca totul e regula cu motorul inainte sa cauti in alta parte.

Link to post
Share on other sites

nu am planat chiulasa nici scaunele dar am schimbat simeringurile,am dat arborii cu came cu un dinte mai in spate cum am vazut ca scria un coleg, si a pornit bine si avea putere, am facut cam un km si m-am intors in parcare unde a murit motorul, l-am pornit si mergea cam rau turometrul indica vreo 200 ture mai mai sa moara apoi s-a aprins martorul de ulei si l-am oprit.data trecuta se aprindea martorul de ulei daca ii dadeam in mers peste 2500 ture. l-am mai pornit de vreo 2 ori si tot asa mergea pe la 200 de ture. apoi nu a mai vrut sa porneasca, am incercat de vreo 3 ori. nu am reusit sa verific presiunea de ulei.

Link to post
Share on other sites

Salut.Sa va dau si eu cateva indicatii prin ce am trecut din cauza lipsei presiunii de ulei.Dc cititi mai in spate am postat un comm. ca mi s a aprins becul magic cu stop lipsa presiune de ulei.Nu am mai mers delok cu masina.Cu platforma si direct in service.S-au dus :ax cu came,cuzineti,pompa de ulei,semeringuri,chiuluasa remediata,distributia schimbata !total 3000 cu manopera cu tot!!!Deci nu i de joaca!

Link to post
Share on other sites

Da, poate fi si asta, in cel mai rau caz. In cel mai fericit, cum a fost cazul meu, pompa de ulei a fost infundata cu diverse. Cum "doar" 3000 lei manopera? Sau era euro? Si eu care credeam ca mecanicul Ciprian de la servisul din Aparatori (amintit si mai sus) mi-a facut o pomana luandu-mi doar 1800 lei (schimbare semeringuri de supape la prima "reparatie") + 1300 lei la a doua reparatie (conform facturii, schimbati doar 6 din 9 segmenti de piston, garnitura chiulasa si filtru ulei) dupa numai 2 luni, cand am varsat-o de pe rampa in service... Am schimbat si ambreiajul, uleiul si antigelul - cumparate de mine.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

revin cu problema, deci masina porneste bine, merge normal vreun minut doua si apoi incet incet scad turatiile pana aproape moare si se aprinde martorul de ulei, sa nu se alimenteze bine?

Link to post
Share on other sites

@Maga - Cheltuielile sunt mari in ambele cazuri. La dvs. nu stiu cat au costat piesele, dar eu am facut un calcul pentru reparatia mea cu repetitie:

- 3200 Lei in buzunarul mecanicului (manopera + 6 segmenti + garnitura chiulasa + semeringuri supapa + senzor presiune ulei + filtru de ulei Mahle)

- 550 Lei kit complet ambreiaj Sachs (puteam sa-l las pe cel vechi ca mai ducea, dar daca tot am dat atatia bani nu are rost sa mai desfac prea curand motorul)

- 120 Lei 3x1L ulei Castrol Edge 5w30 Professional (a3/b4, norma 502)

- 150 Lei aditiv DuraLube (asta a fost "abureala" dintre reparatii, cand am revenit cu masina in service de cateva ori fiindca ma lasa fara ulei in 400km).

Total: 4020 RON

Nu am adaugat aici benzina consumata dupa fiecare predare a masinii mecanicului (a facut "teste" de utilizare zilnica casa-atelier+autostrada de weekend timp de peste o luna insumata, ca vreo 2 saptamani motorul a stat imprastiat). Am incercat sa raman politicos in speranta ca masina e pe maini bune. Nu am primit inca un raspuns la intrebarea de ce pe factura am 6 segmenti, pe pistoane sunt 9, iar in portbagaj mi-au fost pusi 14. Nu am primit raspuns nici la intrebarea de ce mi s-a aprins martorulul "Check engine" in bord dupa nici 50km de la segmentare. In schimb, sunt multumit de faptul ca uleiul nu mai scade pe joja, nu mai e pic de fum la esapament si motorul toarce ca un motan. Ramane insa jecmaneala si dezgustul de "profesionalismul" unora.

Link to post
Share on other sites

Deci eu in caz similar, blocare ax came admisie, 8 supape indoite admisie, am preferat sa schimb motorul. Cumparat una din 2008 cu km sub 60kkm, distributie etc. pe motor.

Cost total: 550 euro motorul + 1200 RON (manopera+ulei+filtru ulei + filtru aer+epurator nou de ulei + o piese de la sistemul de actionare a schimbatorului).

Si motorul nu a trebuit s-o caut si s-o transport eu. Totul a fost rezolvat de service.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept