Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

@gabivvx

1. din cate am inteles s-a folosit un spectrometru pe care daca nu stii sa-l utilizezi...citesti ce ti se pare...

2. daca schimbul de lichid de frana se face cu pompita, siringa sau mai stiu eu ce dispozitiv improvizat e clar ca ramane o cantitate de lichid vechi care-l contamineaza pe cel nou cu consecintele de rigoare

3. asta cu firmele de colectare e partial corecta, e adevarat ca cer bani pentru anumite deseuri dar dau bani pe acumulatori. pe de alta parte mi se pare iresponsabil sa-i dai bateriile uzate unui Gigel care le dezmembreaza si arunca pe te-miri-unde acidul si plasticele dupa care se duce victorios cu doi plumbi la centrul de colectare

@divinewind

imi pare rau daca ai avut parte de experiente nefericite in service, e un domeniu in care progresam lent din pricina mentalitatii "las' ca merge si asa" dar incearca totusi sa nu generalizezi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau sa merg linistit la service cu masina, ca acolo sunt nenea buni, care stiu ce si cum cu masina si schimba exact ce trebuie si cand trebuie. daca lichidul de frana este chiar atat de periculos de uzat il schimbi pe loc acolo, nu lasi masina sa plece daca este pericol public, sau orice alta piesa vitala, nu?

Modificat de forceturbo
Este topic tehnic, nu social!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

intrebarea esentiala fiind este mecanicul de service un Robin Hood al timpurilor moderne sau este doar o senzatie generalizata in randul celor care ajung cu masinile pe acolo?

Da, pentru ca asa sunt condusi/lasati sa se conduca... de sus...

Indiferent cat de greu le e unora sa creada, zicala "pestele de la cap se impute" are foarte mult adevar in rromanica noastra draga si are foarte mult lipici la toata lumea...

Exemple negative aveti cu duiumul in topicuri: PBN, Cardinal, etc, etc.

Doua exemple pozitive pe care la fel le vedeti in topicuri sunt Elcar Gid Buzau si Autogrup Constanta sud, pe care elad/Vlad la nivel de service a reusit sa le aduca in top si cat mai aproape de ceea ce-si doresc clientii. Probabil ca nu-i singurul dar in aceasta bransa cei asemenea lui sunt atat de rari... Respect pentru astfel de oameni! :salut:

Pentru ceilalti... :Computer:

:offtopic:

Fara a avea intenta sa jignesc pe cineva, parerea mea personala este ca astazi e foarte foarte foarte greu sa mai gasesti mecanici de service in rromanica noastra draga.

Desi pe ecuson/stat de plata, etc au scris in dreptul lor mecanic, aproape toti sunt doar schimbatori de piese noi si atat.

PS:

N-am niciun chef sa intu in polemici cu nimeni, asa ca luati tot ceea ce am scis mai sus drept o pare personala.

A mea.

PPS:

Incheiem aici off topicul?

Pentru ca topicul era dedicat altui subiect, nu? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc multi mecanici buni care s-au lasat de service si lucreaza acasa ,si in loc sa castige 30-40 mil castiga si 2000,3000 euro pe luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

captain slow

va spun un caz "extrem" intamplat azi iarna

una dintre colege, posesoare de Passat B5 apare la birou : "m-au lasat franele, abia am ajuns"

telefon la service, dus masina acolo, verdict: apa in lichidul de frana care a inghetat, blocand instalatia

solutie: inlocuit lichid frana, rezultat: masina franeaza bine din nou

bineinteles ca nu l-a schimbat la 2 ani , nu l-a schimbat niciodata, nici nu stia chestia asta

in oras la ora de varf dimineata e una, mergi ca melcu'in coloana,faci eventual un mic "poc" si o amiabila, dar la drum intins...

acu' cine vrea sa il schimbe il schimba cine nu, nu, zice ca e mit sau tre' sa castige aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca as pati ce a patit prietena ta as completa repede lichidul de frana cu niste antigel din ala roz, OEM, G12, sa reziste cam pe la -40 grade celsius ca si cel din radiator si am rezolvat problema.

:)

glumesc, e bine sa fie schimbat semestrial sau chiar si lunar daca locuiti in zone foarte umede sau unde ploua regulat in locatia in care va deplasati cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cu motorul oprit daca apesi frana pedala trebuie sa se duca incet incet la fund sau nu? Am schimbat lichidul si am facut cativa km (aprox 200) si as vrea sa mai aerisesc inca o data. De prins prinde bine insa poate e loc si de mai bine.Are rost sa aerisesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, am o problema dupa ce am schimbat lichidul de frana, prin faptul ca pedala este moale. Am facut aerisirea clasica, insa in cursul ei cred ca a luat aer, uitand sa completez cu lichid la timp, aer care probabil a ajuns in pompa abs. Am VAG-COM si am vrut sa urmez procedura de pe Ross-Tech de aerisire a pompei abs, dar in modulul ABS Brakes, Basic Settings-04, la grupul 002 imi spune ca nu este disponibila optiunea. Am activat Output Test-03, a pornit motorasul de la pompa, dar au trecut mai multe minute (2-3) fara sa se opresaca, asa ca l-am oprit manual. Ma puteti lamuri cum se face aerisirea pompei abs? Trebuie apasata pedala de frana inainte? Inca ceva, nu am ridicat masina, ca sa fie rotile suspendate atunci cand am incercat aerisirea. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu am reusit nici eu aerisirea abs-uluiconform ross-tech. La output test trebuie sa dai tu next, iti afiseaza cand sa apesi pedala de frana si cand sa-i dai drumul. Trebuie sa faci la toate 4 rotile, deci citeste ce-ti afiseaza acolo( va lua fiecare roata in parte) pana iti apare " output sequence complet" sau " test end" nu mai stiu exact.Martorii esp si abs iti vor ramane aprinsi dar dupa cateva frane in mers iti vor disparea.Succes

Am mai facut azi o aerisire manuala (dupa 200 km aprox de la schimbarea lichidului) si aveam aer pe spate. Nu mult dar totusi. Acum pedala e tare, numai cat o ating si deja rotile franeaza. Deci recomand ca dupa cativa km parcursi cu noul lichid sa mai faceti o aerisire caci nu strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat dureaza, aproximativ, de la pornirea Output Test pana cand iti afiseaza pasul urmator? Eu am dat next, dar nu se schimba nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

aproximativ 5 min pt toate 4 rotile(toata procedura). Nu trebuie sa vezi tu daca se schimba ceva(ma refer la zgomote sau miscari ale rotii).Pe vag com iti scrie ce face in banda aia. Doar dai next,astepti 2-3 secunde,iar next, o sa-ti spuna sa apesi pedala, se va auzi pompa abs,ti se va intari pedala (ti-o impinge inapoi),iar dai next si tot asa pana la sfarsit cand iti apare output sequence complet.

Totul e sa citesti ce-ti scrie acolo. Deci pt fiecare pas dureaza aprox 5 secunde.

L.E: oricum cu output testul asta nu scapi de aer din instalatie. Eu iti recomand sa mai faci o data aerisirea manuala daca banuiesti ca ai aer. Pentru 10 min cat dureaza nu are rost sa te complici, si in plus de asta e mai sigura.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tocmai mi-am schimbat si eu lichidul de frana...pe testerul de lichid aprea cu rosu, deci cam era cazul. Masina are 3 ani jumatate. Stiu ca trebuia sa-l schimb mai demult, insa am tot amanat-o aiurea. Schimbul s-a facut cu metoda clasica: s-a scos lichidul din vasul de expansiune, s-a umplut ochi, apoi aerisire la fiecare roata. La sfarsit s-a completat pana la semn. Am folosit putin peste jumatate de litru. Manopera a fost ca pentru mine, un suc :D

Ca feedback: pedala este mult mai tare, franarea pare mai rapida si mai eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu cilindrul de la ambreiaj cum a ramas....nu a fost aerisit si pe acolo sa iasa lichidul vechi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
jack_bristow

AM si eu o problema mare si nu stiu cum sa o rezolv. Vreau sa-mi schimb lichidul de frana si as vrea sa-i pun ATE GL6 . Acest lichid cica are vascozitatea de 700 in loc de 1400 cum este normal. Se zice ca este mai subtire si este indicat pentru ABS ESP...etc...etc..Intrebarea mea este urmatoarea : Daca ii pun lichid race sau mai subtire afecteaza sistemul anticoroziune? Cum ce este mai bun un lichid mai subtire? De ce este diferenta intre un lichid race si unul conventional DOT 4...in afara de pret ? Cea mai importanta intrebare este ....CARE SUNT DEZAVANTAJELE FOLOSIRII UNUI LICHID DE FRANA RACE FATA DE UNUL COVENTIONAL DOT4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajele sunt 0 barat daca nu mergi pe circuit, in viata de zi cu zi este absolut inutil. Daca mergi pe cirucuit trebuie sa ai si placute si discuri race ca sa faci ceva cu lichidul de frana race altfel iar e 0 barat :icon_thumright: pentru ca vei da de fenomenul brake fade pana sa ajunga lichidul de frana la temperatura de fierbere ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Legat de lichidul de frana am si eu o intrebare:

Ce se intampla daca am lichidul de frana mult peste maximul din recipient?

Practic lichidul este cam ca si cum recipientul este plin full pana la buza de sus si depaseste cam cu 1cm nivelul de maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand o sa schimbi placutele o sa dea pe afara cand presezi pistonasul, in rest nimic rau ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a aparut dot 5.1, a pus cineva? e mai "race" decat unul dot 4 race? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e race doar la pret si iti face in timp racea parcea si masina daca nu a fost prevazuta din fabrica sa functioneze cu gl 5. trebuie mult mai multe la o masina ca sa fie race, nu doar un amarat de lichid.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori daca nu ai un lichid bun si schimbat la timp poti face ceva pe franele "race", corect?

Un lichid cu adevarat bun este TYP200, mult mai bun decat BLUE RACE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poti spune -te rog frumos- de ce TYP200 este mai bun decat Blue Race ?

Sa inteleg ca te referi la acest lucru:

http://www.beastpower.com/p/bmw/ate-typ200/super/ATE-SB-BRAKE-FL

"ATE Super Blue Racing brake fluid is identical in specification to the ATE TYP200 brake fluid, the only difference being the color of the fluid (amber vs. blue)."

Modificat de K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca este diferenta intre ele la punctul de fierbere dar m-am inselat, Scuze. Oricum cele 2 tipuri de lichid de frana sunt cele mai bune la un mers sportiv/ race.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e race doar la pret si iti face in timp racea parcea si masina daca nu a fost prevazuta din fabrica sa functioneze cu gl 5. trebuie mult mai multe la o masina ca sa fie race, nu doar un amarat de lichid.

:)

faci confuzie intre DOT 5 si DOT 5.1.

DOT 5.1 e recomandat celor cu DOT 4, pe cand DOT 5 le e interzis.

nu mai postati pareri fara documentatie

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5

Using DOT 5 in a DOT 3 or DOT 4 system without proper flushing will cause damage to the seals and cause brake failure. DOT 5 brake fluid is not compatible with anti-lock brake

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1

http://www.braketech.com/index.php?option=com_content&view=article&id=81:whats-the-difference-between-dot-5-and-dot-51-brake-fluid&catid=18:faq&Itemid=79

DOT 5.1, albeit confusing in designation (thank the D.O.T. for that), is effectively a lighter viscosity synthetic poly glycol fluid with DOT 4 performance parameters. It was developed for use in mechanical ABS systems that require a higher cyclic rate capability.

DOT 5 is a silicone based synthetic fluid originally designed for use in military and government vehicles where regular maintenance could be problematic.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare , in decembrie se face 3 ani de cand am masina si eu nu am schimbat pana acuma lichidul de frana , si nici nu stiu cand a fost ultima data schimbat :blink: . Se poate intampla ceva rau ? Mersi . :icon_thumright:

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Recomandarea e schimbul odata la 2 ani. In cazul tau iti recomand sa il schimbi. Poate vei pati ceva, sau poate nu. Deci e un risc. Depinde cat de mult si-a pierdut lichidul eficienta. Se poate testa lichidul cu aparate speciale. Insa pt 100 lei aproximativ nu are rost sa stai pe jar. Schimba-l, fa o aerisire ca la carte, verifica si placutele de frana si poti sta linistit, mai ales ca e vorba de viata ta si a celorlalti participanti in trafic. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!