Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

Eu zic sa citesti postul#68(eventual si 2-3 mai inaintea lui),daca nu l-ai citit si dupa aceea poate nu vei face acea verificare,mai ales cu instrumentul asemanator unui pix,cu led-uri.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca ar imperios necesar ca si statiile de ITP sa aiba un instrument de verificare a starii lichidului de frina si sa fie o procedura obligatorie pentru toate autovehiculele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi schimbat lichidul de frana si filtru de combustibil, mecanicul care a facut operatia ma intreaba de ce vrei sa schimbi lichidul de frana, ca ala nu se schimba niciodata, nu i-am zis nimic, dar cand la scos pe cel vechi si-a dat seama ce prostie a zis si l-am lasat in pace, dar revenind la ce se discuta aci, lichidul de frana l-am luat de la volksman, 55 ron - 1.25l firma ATE, din care a intrat in instalatie max 1 l si am ramas cu 250ml. ce vreau sa zic, lichidul vechi arata maroniu inchis si daca mai il tineam 1-2 ani cred ca se facea negru, fata de cel cumparat care arata ca uleui de masline. uleuil la bagat cu un aparat care creaza presiune in instalatie, si la fiecare roata a dezaerisit si a iesit uleuil urat si apoi incepea sa iasa uleiul bun(nou). din cel vechi a iesit max 600ml. la manopera mia luat 55 ron, in care sa incadrat si schimbiul de filtr de combustibil. nu prea sunt de acord cu pretu la monpera dar data viitoare nu mai ma prind astia de la Go-Go auto focsani, sanatate.

ma bucur foarte mult caci am schimbat lichidul de frana si va sfatuiesc sa il schimbati ptr 55+manopera face toti bani, cand o sa il vedeti in borcan pe cel vechi o sa va dati seama ce bine ati facut ca la-ti schimbat.

LE : Dragos sunt foarte obosit, rog moderator sa modifice, paste fericit tuturor.

Modificat de Cristian-Vn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea sunt de acord cu pretu la monpera dar data viitoare nu mai ma prind astia .....

... va sfatuiesc sa il schimbati ptr 55+manopera face toti bani...

aha...daca ai luat teapa cu pretul asta vrei sa luam si noi ?? :lol:

scrie si tu cu punct si virgula sa intelegem mai bine, nu de alta dar si eu romin ca tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 55 ron manopera, nu este mult... Cam la cat te asteptai? Per total, ai ajuns cu schimbul de lichid, la 110 ron. Pret acceptabil, avand in vedere ca pe aici se vehiculau preturi de 200 ron.

Cat de vechi era lichidul de frana? Si eu voi face aceasta operatiune in curand. :coffee_lol: Insa mi se pare ca ti-a intrat cam putin lichid... Din cate am inteles la G5, ar trebui sa intre 1.15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai importanta caracteristica a lichidului de frana (care este un lichid hidraulic) este punctul de fierbere. Ca orice lichid care are la baza carbonul ca element chimic, in timp, acest lichid isi schimba proprietatile foarte mult. Folosesc in service-ul in care lucrez un aparat pt verificarea punctului de fierbere cu afisaj (exista si cu leduri cum spuneau si altii in acest topic), spre exemplu un dot 3 trebuie sa reziste la minim 140 grade Celsius (altfel trebuie inlocuit). Pentru ca punctul de fierbere este afectat de contaminarea acestuia cu Fe, Al, H2O, oxizi, acizi si alti compusi, consider ca ce afirma constructorii si anume ca lichidul de frana sa fie inlocuit la 2 ani este ceva absolut normal si nu ar trebui luat in ras ( cum facem unii dintre noi, romanii - ne pricepem la orice ). In afara de aceasta contaminare chimica mai exista si una fizica, adica partcule metalice, de plastic, cauciuc care pot afecta rar dar grav sistemul de franare. Nu recomand amestecarea si nici schimbarea Dot 3 cu Dot 4 sau Dot 5.1 fata de ce recomanda constructorul, aceste lichide au formule chimice diferite si pot ataca diverse garnituri sau o-ringuri din componenta sistemului de frana sau ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gHapciu, 55ron mi se pare mult, la cat a muncit mecanicu, nu stiu cum stai tu cu finantele sau ce inseamna mult sau putin ptr tine, sa nu crezi ca te iau peste picior, dar mai mult de 30 ron la ce a facut nu merita, ma scuzi dar asta e parerea mea.

lichidul vechi era de cand a iesit masina pe poarta fabricii, cred ca 3-4 ani cel putin, dupa mine cred ca nu a fost schimbat. iti recomand si te oblig verbal cum zice si colegul in postu de mai sus, imediat ce ai sa schimbi ai sa vezi de ce. nu a intrat putin lichid si volksman mi-a zis ca intrat max 1l, de accea am luat inca 250ml in plus ca masura de siguranta. ce pot sa zic atata a intrat.

Modificat de Cristian-Vn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gHapciu,are dreptate;El s-a referit la preturile care se practica in service,nu la puterea noastre de cumparare,sau daca e justificat pretul;mie la reprezentanta(unde se face schimbarea prin suprapresiune,mi-a cerut 200Ron!pentru aceeasi operatie(bineinteles ca nu m-am dus,ca nici eu n-am bani de aruncat,da daca gaseam cu 55 ron,deja-l schimbam demult).Ei vand lichidul la litru cu 600Ron,deci manopera ar fi in acest caz 140 Ron,dar cum ei aduc in butoaie lichidul pe care-l schimba ei le iese mult mai ieftin.Asa ca,sa fii multumit ca ai gasit la pretul asta.Asta e manopera in service.Crezi ca-i convine cuiva?

L.E.De fapt e explicabil de ce ti-a luat doar atat,daca el zicea ca nu se schimba niciodata;ma mir ca i-a reusit operatia cu succes.Daca gasesti mai ieftin,zi-mi si mie ca vin si eu acolo sa fac schimbul :biggrin:

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, nu ma intelege gresit, si bugetul meu este foarte restrans, insa trebuie sa te gandesti ca un service are multe cheltuieli. Respectiv utilitati, salarii, chirii, etc, plus ca o astfel de operatie presupune asumarea unei raspunderi, corect? Daca tie iti pierde pe undeva lichid, ce faci? Te duci peste ei, nu? Mie personal, mi se pare un pret foarte corect. Voi ati risca sa va duceti la cineva care sa va umble la frana, si sa se multumeasca doar cu 30 de ron? Vorbesc despre un service, bineinteles. Asa, intotdeauna se vor gasi mesteri, la coltul strazii, care sa iti ofere un pret mai bun.

Acum ca mi-am terminat off-topicul pe ziua de azi :Driver: sa revenim la partea tehnica.

Ai spus ca ti-au iesit maximum 600 ml din instalatie. Instalatie in care ti-au intrat 1000 ml de lichid. Teoretic tu mai aveai 50-60% din lichidul pe care ar fi trebuit sa il ai. Ti s-a scurs pe la vreo garnitura?

Si daca mai aveai doar atat de putin lichid, cum se comportau franele inainte de schimb?

LE: Mi se pare un topic foarte util, si foarte interesant. Cred ca ar trebui mutat in aria Tehnic

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te inteleg gresit, fiecare face cum vrea si ce vrea. oricum ti-am zis schimba-l daca tre sa il schimbi ptr ca e dark :banghead: . eu am terminat off-topicu.

da in jur de 600ml, nu am putut sa il masor, nici nu era intr-un vas gradat, dar mai mult de 600-700ml nu au iesit, in sensu ca apoi venea lichidul curat, dupa acesti ml. in istalatie nu cred ca a intrat 1000ml, de ce? simplu ptr ca am vazut cand a luat aparatu de presiune de pe masina, si mai avea in el, iar nu pot sa precizez cat ptr ca nu era gradat, si era si intuneric in vas, nu iti puteai da seama, oricum banueiesc ca intrat in jur de 800-900ml. da teoretic, oricum frana foarte bine masina, la fel ca si acum, numai ca acum tre sa schimb si placutele pe spate de frana, pentru ca le-am vazut uzura cand a facut opertia cu schimbarea lichidului. din cate am vazut eu nu sa scurs pe la nici o garnitura, si nici in zilele ce au urmat nu am bagat de seama sa fie ceva pe sub ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stie cineva ce lichid de frana e la touran 1,9 tdi AVQ din 2004?DOT 4 sau DOT5?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea se plang ca nu mai tin franele bine dupa ce au facut schimbul de lichid de frana si aerisirea rotilor......Nu e mai bine sa trag eu usor cu siringa lichidul de frana din vas si sa il amestec cu unul nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca operatiunea este efectuata asa cum trebuie, nu exista pericolul sa nu mai tina franele dupa schimbarea lichidului de frana. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica sa se faca aerisirea in mod corect :icon_thumright:

raduu, posibil ca cei pe care i-ai auzit au schimbat si placute si atunci e explicabil pentru o perioada de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot n-am inteles cum se schimba lichidul de frana.ma puteti indruma?n-am ABS.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Deci lichidul de frana este recomandat sa se schimbe cu pompa de vaccum, unde se face asta si cat costa schimbul de lichid de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Bai fratilor, am si eu o mare nelamurire privind lichidul de frana: cum anume reuseste sa atraga apa din moment ce instalatia este etansa...sau poate n-am inteles eu bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te uiti in vasul de expansiune (ala pe unde completezi cu lichid) o sa vezi o gramada de aer atmosferic. de-acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat lichidul de frana acum 2 zile, si totodata si placutele de frana pe spate , insa franele sunt groaznice acum.. tin ft jos . Mentionez ca intre timp am facut 350 km cu masina si tot la fel. Din ce am vazut eu la schimbarea lichidului franele au fost aeresite bine . Or fi de vina totusi placutele si nu s-au asezat inca cum trebuie? Din cate stiu la o franare prima data actioneaza franele de pe spate.. deci daca nu s-au asezat placutele ar fi explicabil intr-o oarecare masura.

In acelasi timp, am citit pe cutia de lichid ca nu e bine sa contaminezi lichidul cu murdarie, ulei , etc. Am observat ca mecanicul care mi l-a schimbat si-a bagat degetul murdar de toate alea in lichidul de frana.. nu stiu ce vroia el sa vada la sita aia!

Cineva care e oarecum in tema are vreo idee despre ce e vorba ?

Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu a curatat vasul lichidului de frana si a umblat cu degetele pline de "mal" imi imaginez ca poate nici aerisirea n-a fost facuta temeinic.

Poate ar fi bine sa verifici undeva/la cineva mai sarguincios.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, pana la urma se pare ca totusi de vina au fost placutele de frana . Au inceput sa se mai aseze si franele tin deja mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ideea care ramane valabila in continuare este ca :

daca a venit masina cu lichid de frana tip DOT 4 ..( DOT 3 pt. alte masini, DOT 5 la altii) trebuie sa folosim acelasi tip in continuare... ca doar,

NU cunoastem NOI mai bine decat cel care fabrica DEJA masini ,ce este mai bine sa se foloseasca!

P.S.

Si ca tot se comenteaza , ca se cere schimbarea lichidului la 2 ani...daca noua ne foloseste, sa fie schimbat atunci...daca trebuie , trebuie sa o facem,nu? vrem noi sa avem franele celor de pe dacia 1310?

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cateva zile am intrebat la PBN la cat se schimba lichidul de frana si raspunsul a fost ca "cel din fabrica tine 3 ani, dupa care, schimbul se face la 2 ani"

Banuiesc ca 3 ani/45.000 km respectiv 2 ani/30.000 km, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreadfull,

Nr. de kilometri nu are legatura cu varsta lichidului de frana ! Lichidul de tip DOT 3, 4, 5.1 bazat pe glicoli sufera niste degradari datorita faptului ca incepe sa absoarba umiditate imediat ce este introdus in instalatia masinii. Degradarea are prea putina legatura cu nr. de kilometri parcursi sau cu nr. de frane violente pe care le pune un sofer. Pur si simplu masina poate sta in garaj doi ani si lichidul se degradeaza si asa cum spune si titlul topicului, trebuie schimbat pentru ca isi pierde proprietatile si ca atare nu mai poate asigura franarea la parametrii la care a fost proiectat sa o faca. Ex:

bfluid.gif

@wolfvw,

Chestia cu "daca masina a venit cu DOT X trebuie folosit in continuare tot DOT X ca nu cunoastem noi" nu e o idee rea dar este discutabila pentru doua motive:

  • * un produs de generatie mai noua este (cel putin teoretic) mai bun deoarece aproape intotdeauna e conform ba chiar depaseste specificatiile/cerintele normate ale generatiei precedente
    * nu toti folosim masinile in mod identic, unii chiar le duc la limita si poate considera ca un lichid de frana de ultima generatie poate fi alegerea optima

Oricum, indiferent de ce se alege, regula de baza este schimbarea la 2 ani, de preferinta cu un produs de calitate... Care e mai bun sau de ce... vorba cuiva:

Using a $75/bottle Castrol SRF (you know, the stuff that could be launched into the center of the sun and not boil) isn't going to buy you anything if your idea of hard braking is stopping at the drive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!