Jump to content

Golf Mk4 1.6 Fsi


Max_VR6
 Share

Postare recomandată

Nu va mai prostiti cu benzina pentru ca benzinele noastre nu sunt calitative... Cum benzina noastra nu e calitativa si aia de 98 e un fel de 95 sau 91 imaginati-va cum e aia de 95...

Da-mi voie sa te contrazic din pozitia de `inside man'. La Petrom benzina de 95 are CO mai ridicat decat 95. iar Top99+ are C0 > 100! Benzina de 95 este aceeasi la statiile Petrom, OMV (carrera 95) si MOL (tempo plus 95); este carburant romanesc. Difera doar aditivii adaugati de fiecare comerciant. Top99+ este fabricata in RO, OMV Carrera 100 este adusa din Austria, MOL EVO 5 este si ea importata.

Din pozitia de consumator: folosesc doar Top99+ pt motorul meu AZD 1.6 16v pt ca asta e recomandarea producatorului (CO min. 98). La inceput bagam MOL Tempo Plus 98 si eram la fel de multumit cum sunt acum cu Top99+. Singura diferenta este in buzunar de aprox 10%. Masina are aproape 160kkm. O am de la 100kkm. In tot acest timp nu am avut check engine niciodata aprins, nu am schimbat sonde lambda, am bujiile de 40kkm (bosh platinum), nu am variatii de turatie la ralanti.

Numai bine,

C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi voie sa te contrazic din pozitia de `inside man'....

La inceput bagam MOL Tempo Plus 98 si eram la fel de multumit cum sunt acum cu Top99+. Singura diferenta este in buzunar de aprox 10%.....

In tot acest timp nu am avut check engine niciodata aprins, nu am schimbat sonde lambda, am bujiile de 40kkm (bosh platinum), nu am variatii de turatie la ralanti.

Dar nu m-ai contrazis deloc :D . Chiar ai intarit ce am spus. MOL e benzina buna. In plus ai adaugat ca Petrom 99+ e identic cu MOL Evo 5 doar ca pretul difera. Nu vad unde-i contradictia :icon_thumright:

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor

imi cer scuze ca scriu pe acest topic dar nu pot incepe altul, nu-mi dau seama de ce, primesc niste erori pe forum

am si eu tot un golf IV 1.6 FSI si am probleme cu incalzirea in sensul ca climatronicul nu mai baga caldura (nici pe aeroterma nici pe aer conditionat); initial, la pornirea climatronicului, sa zicem la 25 grade, intra aer cald cam 10 secunde dupa care se raceste incet-incet pana ajunge sa se raceasca aproape de tot...

nimic in bord aprins, apa nu pierd si nu se incalzeste, sta la 90 fara nici cea mai mica abatere, mecanicul la care am fost spune ca termostatul se deschide, alti mecanici zic ca termostatul ramane blocat.

a facut masinii un test cu un tester mai rudimentar (soft neactualizat sau incomplet) si a scos eroarea: "Servomotor clapeta de retentie defect"...mecanicul spune ca aici ar fi problema, apa calda nu intra in radiator din cauza acestei clapete (nu e sigur isi da si el cu parerea, oricum nu am incredere in el)

in alta ordine de idei, am observat ca ventilatoarele nu pornesc, am stat cu masina in service pornita cam 30 minute timp in care apa a ajuns la 90 grade dar ventilatoarele tot nu pornisera; ma gandesc ca si aici ar putea fi o problema, mecanicul nu a putut sa imi explice fenomenul...

multumesc anticipat pentru sfaturi

eugen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia din care cauza nu poti deschide topic se cheama REGULAMENT si se vede sus in stanga scris cu rosu cand deschizi forumul :) si mai e o chestie se cheama SEARCH si e in dreapta sus tot cu rosu scris. Nu mi-o lua in nume de rau dar daca nu-ti ziceam eu sigur iti spunea moderatorii.

Problema la tine nu e nici termostatul si nici nu ai vreo clapeta care sa-ti lase apa sa intre in radiatorul de caldura. Problema la tine este clapeta ce dirijeaza aerul rece de afara. A ramas blocata sau se blocheaza pe rece. Adica in loc sa-ti dirijeze aerul de afara spre calorifer sa-ti incalzeasca masina iti dirijeaza aerul rece direct in masina.

Cauta un electrician bun sa-ti rezolve problema si spera sa nu trebuiasca dat jos tot bordul. :(

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru sfaturi Aerofan

o ultima mentiune as vrea sa fac si anume:

masina nu baga caldura atunci cand computerul de bord nu indica temperatura reala de afara

azi, am pornit masina si pana am curatat gheata de pe ea (cca. 20 minute), computerul de bord arata -2 grade si a ramas asa, apa s-a incalzit, caldura nu baga deloc...dupa ce am plecat dupa cca 10 minute de mers, computerul a aratat -4 grade si imediat masina a inceput sa bage caldura la parametrii normali...nu stiu ce sa mai cred

multumesc anticipat pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu m-ai contrazis deloc :wacko: . Chiar ai intarit ce am spus. MOL e benzina buna. In plus ai adaugat ca Petrom 99+ e identic cu MOL Evo 5 doar ca pretul difera. Nu vad unde-i contradictia :P

Ba da, te contrazic in afirmatia ca `noi avem' carburanti de proasta calitate si ca cifrele lor octanice sunt mai mici decat ceea ce adverteaza comerciantul. Si ma refer la postul in care ziceai:

Cum benzina noastra nu e calitativa si aia de 98 e un fel de 95 sau 91 imaginati-va cum e aia de 95...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil fiecare avem fixuri cu benzina,eu folosesc numai benzina 95 de la Petrom si nu am avut probleme.Masina de serviciu este tot un benzinar 16V,nu a vazut numai benzina de 95 si asta de La MOl pt ca acolo avem cardurile ,in cei 77.000 km nu a fost o problema din cauza benzinei .Sunt de acord ca la un motor mai performant ex.1.8 turbo 110kw,e nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare ,pt a se evita detonatiile.E o parere personala ,deci nu dati cu bulgari! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pai la tine este recomandata benzina de 95.Benzina cu cifra octanica mai mare este recomandata masinilor cu un raport de compresie mai mare...Deja suntem :blink:

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, revin cu o problema pe care am mai avut-o. Acum 4 luni aveam in bord martorul de la gaze evacuare aprins, am fost la diagnoza cu vag-com si cel care a facut testul mi-a zis ca sonda lambda si 1 si 2 merg in parametrii si ca s-ar putea sa am 2 senzori defecti care au rol in formarea amestecului. A sters erroarea si pana ieri nu s-a mai aprins, ieri am observat ca este aprins iar martorul de la gaze evacuare si nu stiu care ar fi problema, tin sa mentionez ca am observat ca daca incerc in mers sa tin motorul turat la o anumita turatie, parca merge in hopuri. Daca a mai intalnit cineva aceasta problema si a scapat de ea as fi bucuros sa aflu si eu care a fost cauza.

As fi recunoscator daca cineva din Bv care are Vag-com m-ar ajuta cu o diagnoza . Vreau sa remediez aceasta problema. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme de aproape 2 ani cu vestitul "tremurat la relanti".

Si am tot cautat, cu multe testere, penultimul la reprezentanta Seat din Pantelimon { la iesire} si nimic concret - doar "posibil".

Asa ca mi-am luat inima in dinti, am vb cu cineva si l-am trimis cu masina la Porche, si surpriza......

SIGUR e senzorul NOX de pe galeria de admisie, pret 940 ron la reprezentanta pe original.

Asa ca........un sfat....................mergeti la reprezentanta, platiti o constatare{ costa cam 150 ron} si o atentie pt cel care va verifica masina sa o caute bine si pe urma f diplomat pute-ti spune ca veti revenii pt reparatie cand veti avea banii necesari - daca sunte-ti f mandrii!

Dupa ce fac rost de bani si schimb senzorul o sa va comunic rezultatul!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca la scanare cu vag-com nu iti iesea senzorul asta, dar la Porsche ti l-au gasit defect?

Cred ca senzorul NOX nu e pozitionat pe galeria de admisie, ci undeva in zona catalizatorului ... parca inaintea catalizatorului.

Modificat de gavrochem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca la scanare cu vag-com nu iti iesea senzorul asta, dar la Porsche ti l-au gasit defect?

Cred ca senzorul NOX nu e pozitionat pe galeria de admisie, ci undeva in zona catalizatorului ... parca inaintea catalizatorului.

Exact!

Am facut numeroase testari, inclusiv la reprezentanta Seat!

Si Porshe la gasit din prima!

Ac....tb sa fac rost de bani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Randul meu! Nu sunt foarte entuziasmat, dar cred ca n-o sa va suparati pe mine de asta.

La masina din semnatura s-a schimbat distributia si role intinzatoare&ghidaj transmisie acum o saptamana. De atunci am mai mers cu ea pe -10 grade de vreo 3-4 ori si nimic deosebit, ba chiar a mers si pornit foarte bine (mai ales ca a fost noua distributia).

Am pornit masina de dimineata, am stat pe loc pana s-a incalzit la 75grade sa zicem, am mers cu ea vreo 3km prin oras, si la un semafor, fara sa o turez/derapez/patinez (fara sa se intample ceva iesit din comun) stateam la rosu la relanti si motorul se tura singur pana pe la 1100-1200 rpm, cate 2-3 secunde, asa scurt, ca si cum as calca pedala. In acest timp vibrau toate, esapamentul parca simteam ca imi muta scaunul, schimbatorul de viteze, plus observam in bord ca si lumina scade si creste proportional cu turatia.

Bag in viteza, si cu ambreiajul calcat accelerez un pic, scot inapoi la liber si totul e normal. S-a mai repetat treaba si in trafic, tot la liber, pana am ajuns la lucru.

Interesant... mentionez ca mai am becul aprins la gaze de evacuare.

Masina nu are antecedente de genul cu motorul de cand o am, adica de 6000km. Acum are 140K...

Daca se mai repeta, evident voi merge la mecanicul ce a pus distributia, si cand voi avea bani evident ca rezolv si situatia cu martorul din bord...

Dar in afara de asta, aveti alte sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

@bogdinamita Referitor la problema ta pot spune ca si la mine se manifesta intr-un mod relativ asemanator (eu am motor 1.6 FSI - BAD).

Diferenta este ca la mine se tureaza mai mult de 1-2 secunde (nu am apucat sa vad exact ... mai mult de 2 minute nu am avut rabdare) plus ca nu merge metoda ta cu ambreiajul calcat si accelerat. La mine se rezolva doar cu oprirea motorului si repornirea ... dupa care dupa un timp turatia crestea iar la 1000 RPM. La un moment dat l-am ignorat si am mers mai departe si am constatat ca isi turatia isi revenise la valoarea initiala (860 RPM daca nu ma insel).

Inca o diferenta este faptul ca la mine nu vibreaza masina si nici intensitatea luminii din bord nu se modifica.

Am fost cu ea si in service si mi-au curatat clapeta de acceleratie ... dar nu a disparut problema cu turatia. (au verificat parametrii si nu au gasit vreo problema sau vreo eroare).

Am mai intrebat in stanga si in dreapta si am mai auzit o varianta (nu garantez ca este asa ci doar iti zic ce mi s-a zis) si anume ca la temperaturi joase motorul isi face o calibrare ... o setare a parametrilor in functie de conditiile de utilizare ... de aici ar aparea turatia ridicata, dar tremuratul nu stiu de unde. Explicatia mi se pare cat de cat plauzibila ... poate este cineva in masura sa ne si confirme sau infirme acest lucru.

@Mrs10Gbr Cat despre service-urile reprezentantelor nu stiu ce sa iti zic ... baietii pot sa iti zica orice numai sa iti ia banii ... eu era sa dau total aiurea banii pe un termostat pt ca ei au zis ca e defect si trebuie schimbat (intr-adevar se aprinsese martorul de check engine in bord dar masina mergea perfect ... temperatura apei era in parametrii ... totul functiona normal mai putin faptul ca se aprinsese acel martor). Ulterior am mers la un alt service care mi-a resetat (cred ca a rescris) valorile termostatului respectiv cu ajutorul Vag-Comului si problema a fost rezolvata. Nici pana in prezent nu mai am problema asta si au trecut vreo 6 luni. Explicatia a fost ca e posibil ca Computerul de bord sa fi stocat o problema mai veche cu acel termostat si sa nu fi fost stearsa, astfel ca el a reafisat-o.

A nu se intelege ca service-urile reprezentantelor nu sunt bune sau nu au dreptate, ci doar incearca sa vezi in mai multe locuri daca ce au gasit ei chiar exista. Mai exact poti sa te duci la un alt service cu care ai mai lucrat si ai incredere cat de cat in ei si sa le zici ca ai o problema cu senzorul de NOX (asa ai citit pe forum si dupa cum se manifesta asta crezi tu ca ar fi) si vezi ce raspund iti dau. Mai departe stii ce concluzii sa tragi.

Multa bafta si weekend placut.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! sper ca postez pe unde trebuie, dar nu vad de ce nu pentru ca e acelasi motor pana la urma...relanti-ul care creste cum doreste apare si la mine, doar ca asta se intampla la prima pornire dimineata sau dupa ceva timp de stat cu motorul oprit, cam >1h! mi se pare normal sa creasca uneori, tinand cont de faptul ca benzinele nu sunt asa cum ar trebui, bateriile sunt chinuite pe gerul asta, iar calculatorul nu face altceva decat sa ne tina motorul pornit asa cum poate! toamna cand era mai cald, am observat si eu o anumita trepidatie si relanti-ul topaia pur si simplu intre 600 si 700RPM, dar dupa ceva timp de meditat asupra problemei mi-am amintit de cum facea Transporter-ul lui taica-miu chiar daca n-are decat 20k km...cand porneste electroventilatorul se consuma mult curent, iar trepidatia aia apare pentru ca mai porneste inca ceva pe sasiul masinii...trepidatia la mine se simtea ca un subwoofer pe langa masina si era ca 2kick-uri, unul mai accentuat si unul mai timid! asta e doar parerea mea, nu cred ca am vreun motiv de ingrijorare...toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun pret pentru senzorul NOX, gasit de mine este de 770 RON, in Suceava la Adria. Acest senzor se gaseste numai pe original.

@Mrs10Gbr - incearca la magazinele de piese auto unde ai sansa sa il gasesti mult mai ieftin ca la reprezentanta(exact acelasi senzor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun pret pentru senzorul NOX, gasit de mine este de 770 RON, in Suceava la Adria. Acest senzor se gaseste numai pe original.

@Mrs10Gbr - incearca la magazinele de piese auto unde ai sansa sa il gasesti mult mai ieftin ca la reprezentanta(exact acelasi senzor).

Vineri am facut rost de cod!

De maine o sa incep cautarile!

Multam!

Vb!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan

Intr-adevar este cum ai zis tu numai ca atentie la ce comandati.

In link-ul postat de tine se specifica modelele pentru care se potriveste piesa. Cititi cu atentie! Cu toate ca in descrierea intiala apare si 1.6 FSI daca va uitati cu atentie in codurile de motor date mai jos si puterea lor in KW si PS o sa vedeti ca el nu apare (nici Mk4 si nici Mk5) ... acum nu stiu daca nu apare pentru ca au uitat sa il treaca sau chiar nu se potriveste piesa.

In rest si eu sustin aceeasi idee. Caut piesa in afara si o comand. Decat sa dau de 2 ori mai mult pe ea la reprezentanta mai bine asa.

Multa bafta.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu l-am schimbat si am platit anu trecut 690 ron pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu toate ca l-ai schimbat, imi aduc aminte ca ai spus ca tot tremura. Curios e un lucru .. acelasi motor il are si frate-miu si nu are nici cea mai mica problema cu tremuratul, si ii mai pune cateodata si benzina de 95. De ce la noi tremura, iar la altii nu ?

Sunt 100% sigur ca nu e vorba de uzura la motor(am compresia peste 13 la fiecare cilindru), si ca de vina ar fi acest NOX sensor. Poate l-a mai schimbat cineva si ne spune cum se comporta masina dupa asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul l-am schimbat pentru ca s-a aprins becul in bord iar la o diagnoza am vazut ca trebuie sa-l schimb...Un alt lucru ciudat care mi s-a intamplat e ca am fost la ITP iar valorile noxelor au iesit forte aiurea,mai exact valorile sondei lambda.De la un alt coleg de pe forum am inteles ca s-ar putea sa am neetanseitati in sistemul de evacuare sau sonda lambda sa fie pe duca...Din cat am citit cei doi senzori lucreaza impreuna...

Un alt aspect,dupa ce am schimbat senzorul NOx acele smuncituri s-au schimbat sa zic asa,in tremuraturi la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Imi incalc "promisiunea" pentru ca am spus ca nu mai postez aici.. Pot sa va spun ca si eu schimbasem NOX sensor.. m-a costat 720 RON atunci si nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii.. Una peste alta am platit la acea vreme 1400 de lei pe acest Nox sensor si o sonda lambda si masina a inceput sa traga foarte prost.. Va spun sincer ca nu se poate face nimic pentru functionarea fara tremuraturi a motorului FSI implementat pe Golf4 si Golf5 pana si cel de 2.0L are cam ac. problema.. este foarte sensibil la carburant si nu numai.. In concluzie lasati-l asa sa tremure ca nu se intampla nimic.. Orice mecanic care cunoaste implementarea acestui motor pe Golf4 cel putin va va spune acelasi lucru. Are 1000 de senzori 1000 de furtunase de vacuum si valve de vacuum.. nici nu vreau sa imi aduc aminte..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit cele scrise de mai sus nu pot sa zic decat ca ceea ce ai spus confirma spusele mecanicilor la care am fost ... si eu am problema asta cu trepidatul ... si recunosc ca este stresanta ... eu o sa mai incerc sa vad daca nu cumva este de la vreun furtun putin crapat care trage aer. Singura explicatie care imi trece prin cap ar fi legata de valva EGR sau de un furtun care trage aer ... din cate imi dau seama in momentul acelor trepidatii se modifica concentratia de aer/benzina si este afectata arderea ... O sa incerc sa vad daca reusesc ceva cu furtunele ... si o sa revin cu rezultatul ... dar o sa mai dureze cateva saptamani ... dupa care in functie de costuri ... nu stiu cat costa o valva EGR noua (daca se mai gaseste) sau macar sa vad daca se poate reconditiona ... am inteles ca ar fi vb de diverse depuneri care s-ar putea curata ...

Am mai remarcat ca dupa ce am schimbat uleiul vibratia s-a accentuat ...deci si proprietatile lui influenteaza intr-o oarecare masura ... urmeaza sa ii fac din nou schimbul si de data asta ori voi merge pe Motul 10 W 50 (parca asa mi-a zis mecanicul) sau am gasit Mobil 1 10 W - 60 ... Long life ...ambele full sintetice ... o sa revin cu impresii si despre capitolul asta.

Cat despre benzina pot sa zic ca influenteaza comportamentul motorului dar vibratia este tot acolo .. parca putin mai putin suparatoare cu benzina de calitate. Si am testat asta cu benzina din Austria (BP ... 95 Ultra ... sau ceva de genul) si din Germania Aral Ultimate 100. Oricum dupa acea calatorie am stabilit ca motorasul meu nu mai vede "mancare" sub Petrom 99+ ...

Daca mai aveti informatii sunt binevenite ... macar sa stim si noi ceilalti cu FSI-urile astea sa nu mai aruncam cu banii degeaba ... iar eu voi reveni cand voi reusi sa strang banutii necesari pentru a incerca cele de mai sus.

O zi buna si toate cele bune.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!