Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Un ulei cat mai ieftin si schimbat cat mai des e cheia succesului longevitatii motorului. Am stat de vorba cu un mecanic bun care a avut un service si mi-a zis asa "am cumparat ulei scump acum cativa ani cand am luat masina ca sa-l completez, era sa sparg motorul la cat de prost era, probabil au scos din el si au bagat altceva in cutie sau era contrafacut. De atunci bag numai ulei romanesc si motorul are 700.000 de km si uzura pe cilindrii nu sunt. Uleiul schimbat din 5 in 5 mii de km la un A6 2.5 diesel". Deci ce sa zic...omul foloseste ulei romanesc Xoil daca nu ma insel si nu are probleme si litrul de ulei e 10-15 lei la noi din cate am vazut.

Exact asa a zis si un mecanic american, ca ia cel mai ieftin ulei de pe piata cu certificare API pe el, "gogoasa" aia cum e la ei si la noi si nu a avut nicio problema. Asa ca dupa cercetari si datasheet-uri peste datasheet-uri cu nspemii de specificatii si studii am ajuns la concluzia ca e mai bine pentru motor sa schimbi uleiul cat mai des cu unul ieftin si cu certificare API, ACEA etc. Atat timp cat indeplineste aceste specificatii e bun pentru mine.

M-am uitat la uleiul Lukoil de exemplu si acolo scria frumos pe site care aprobari MB, Porsche, Bmw, VW, Renault etc si respectivele aprobari expirau anul trecut si anul asta. Cum au expirat aprobarile, dintr-o data pe cutie nu mai apar. Vreti sa-mi ziceti ca uleiul gata e "expirat" si ca nu mai e bun?

Eu zic sa nu sariti toti pe uleiuri scumpe ca vezi domne alea sunt cele mai bune, platiti marketing-ul si brand-ul mai mult.

Exista motoare care au milionul de km dusi cu ulei mineral si apoi semi-sintetic de merg brici cu schimburi regulate.

Asta e parerea mea pana acum, mi-am facut singur capul calendar ca sa caut ulei X sau Y "bun, dar ieftin" si nu am gasit...timp pierdut degeaba pe la magazinele de piese auto. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Detin un Golf 5 1.6 BGU 102 CP 190k km. Masina am luat-o in luna septembrie din Germania si i-am pus filtru Mahle cu ulei Castrol 10w40. Am observat ca il cam papa, intradevar, masina a vazut si turatii peste 4000-5000 ture. Acum trebuie sa ii fac schimbul si as vrea sa imi recomandati altceva pentru amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil, Liqui Moly, Valvoline, Bixxol, Motul, Lukoil etc. Schimbat din 5 in 5 mii si iese uleiul curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi din 5 in 5 mii.. eventual daca mergi si la curse... drifturi ...

Mi se pare ca se exagereaza destul cu sfaturile astea de schimbat uleiul timpuriu (5k, 7.5k etc).

Tendintele sunt sa se creasca numarul de km facuti cu un schimb de ulei.

Am inteles cu totii aproape revizia extinsa nu se prea preteaza la noi, dar... nici schimburi de ulei la 5k km ... ma gandesc ca lumea mai are si alte treburi, nu doar sa schimbe uleiul la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare exagerat schimbul la 5k, pe de alta parte inteleg sa schimbi putin mai repede de 10k in functie de stilul si regimul de condus si binenteles de calitatea uleiului pe care il ai in motor.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5k poate parea ceva prea repede, insa un 7500 e chiar recomandat de producator in caz de regim sever de exploatare. La noi in romania, 80% din persoanele fizice in acest caz se incadreaza ( multe porniri, mers preponderent in oras, drumuri f scurte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb la 5-7.000 km pastreaza motorul curat in regim de oras. Daca faci numai autostrada merge si 10.000. Voi credeti ce scrie pe cutia de ulei? Astea de la Bmw spuneau sa schimbe uleiul la 20.000 si neamtul asa facea si cand s-a depus mazga in motor se mira de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Long Life nu e valabil nici macar pentru mersul pe autostrada indiferent de uleiul folosit.  VW pe dubele lor Crafter mai nou au ca service interval Long Life  40 000km !   Si ii auzi pe multi spunand " nu mai fac astia dubele la fel cum faceau LT'urile de 2.5" .

 

 Exemplu de ce se petrece intr-un motor daca nu se schimba uleiul regulat.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la al 3lea schimb cu Mobil1 5w-30 esp formula si totul e in parametrii. De schimbat il schimb intre 15.000 si 20.000km in conditiile in care 90% masina merge pe autostrada. Nu am sezizat niciodata ca zgomotul motorului s-a schimbat dupa un schimb de ulei cum tot spun unii.

In legatura cu schimbul la 5.000, mi se pare o idee cam des. As zice ca un schimb intre 10.000 si 20.000km in functie de conditii stil de condus e foarte ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu mergi pe autostrada si ai si diesel care ajuta la lubrifiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor TURBO diesel deterioreaza uleiul  mult mai repede decat un motor pe benzina datorita temperaturilor foarte mari la care ajunge o turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu nevoie de o parere si de la voi. Pana acum masina a mers numai pe castrol edge/slx profesional 5w30.

Eu sunt multumit de cum merge si mai important, nu consuma deloc ulei.

Are rost sa incerc si altceva? Tot aud peste tot numai rele de castrol.

Motul m-ar tenta sau fuchs, dar as merge pe principiul if it ain't broken, don t fix it:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol e un ulei suficient de bun, insa problema cea mai mare ce o da este tocmai consumul marit de uleui in unele motoare.

Daca masina ta nu consuma ulei si functioneaza bine cu Castrol, nu ai nici un motiv sa-l schimbi. 

 

 

Nobosound, de acord, daca compari tdi-ul cu un benzinar aspirat, insa totusi uleiul ce unge cilindrii e mult mai stresat termic la o benzinara, din ce stiu eu gazele de ardere spre exemplu la un diesel ajung cam pe la 500 de grade, in timp ce la benzinare pot ajunge si la 800.

Astfel turbina unui benzinar turbo va fi mult mai fierbinte fata de cel al unul diesel turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... motiv pentru care turbinele la benzinare sunt racite cu apa.

la diesel mai rar, doar la cele performante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt la al 3lea schimb cu Mobil1 5w-30 esp formula si totul e in parametrii. De schimbat il schimb intre 15.000 si 20.000km in conditiile in care 90% masina merge pe autostrada. Nu am sezizat niciodata ca zgomotul motorului s-a schimbat dupa un schimb de ulei cum tot spun unii.

In legatura cu schimbul la 5.000, mi se pare o idee cam des. As zice ca un schimb intre 10.000 si 20.000km in functie de conditii stil de condus e foarte ok

 si eu folosesc tot Mobil 1 5w30 ESP formula si sunt f multumit. nu trec la alt ulei. schimb intre 15000-20000km. "mananca" 0,5L la 10.000km. cei care schimba la 5000km nu au ce face cu banii probabil

Modificat de sandman84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt unul dintre cei care schimba uleiul mai des. Nu-l schimb chiar la 5000 de km, dar la 7-8000 de km fac schimbul. De ce ? Nu pentru ca nu am ce face cu banii, ci pentru ca tin la masina mea si pentru ca vreau sa duca motorul asta cat mai mult. :D

Mai ales ca in majoritatea timpului merg prin oras, consider ca merge schimbat mai des uleiul. Vreau sa ma bucur din plin de masina, pentru cat mai mult timp. Recomand cu incredere Valvoline SynPower 5W-40. :icon_thumleft:

@sandman84 cati km are de curiozitate masina ta ?

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

182.000km are. toate reviziile au fost facute din 30 in 30.000km in germania pana la 150.000km si eu sunt la a 2a revizie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza e ca uleiul ala are 30k dar are mai putin de 6 luni in motor. In regim de autostrada e ok. Dar sa stai 2 ani de zile cu un ulei si sa faci 30k si in oras, succes! Eu vad ce se intampla in 5000 cu un ulei folosit in oras si nu imi place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu tot la 6-8 luni il schimb. 20.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul ala folosit in regim preponderent extraurban va tine dublu decat frecat zilnic in oras pe distante scurte.

De aceea recomandarile de a schimba un ulei non long life la 7500 si long life la 10.000 sunt pt cei ce 80% din drumurile lor le fac in oras unde abia apuca se se incalzeasca motorul, uleiul cel putin iarna neajungand niciodata la temp optima de lucru.

Dupa ce acul la temp din bord ajunge la 90, mai treb sa mergi vreo 2-3 Km cel putin in oras pana cand uleiul sa ajunga cat de cat la 90 de grade.

Insa iarna, cand e f frig afara, in exploatare mica, adica sub 3000 de ture, pun pariu ca nu trece de 80 grade uleiul.

 

Practic, cu cat uleiul vede cat mai putine cicluri incalzit/racit, cu atat va duce mai mult.

 

Insa mei e un aspect: la benzinare, se cunoaste predispozitia blocarii segmentilor de ungere, astfel incat, preventiv se recomanda shimbul cat mia des, pt a preintampina depunerile.

Recomandarile astea nu sunt generaliste, sunt strict pe baza petaniei altor posesori, ce au avut pbme cu consumul marit de ulei tocmai din cauza acumularii de depineri la segmenti. Din cauza service-ului anterior neconfirm, desigur.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu nevoie de o parere si de la voi. Pana acum masina a mers numai pe castrol edge/slx profesional 5w30.

Eu sunt multumit de cum merge si mai important, nu consuma deloc ulei.

Are rost sa incerc si altceva? Tot aud peste tot numai rele de castrol.

Motul m-ar tenta sau fuchs, dar as merge pe principiul if it ain't broken, don t fix it:)

Eu folosesc motul 5w30 norma 507.00, pana acum cand ma pregatesc sa fac urmatoarea revizie nu mi'a consumat deloc ulei[emoji4]
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc acelasi ulei, tot fara consum. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee daca exista vro diferenta intre cele 2 uleiuri? Pe unul scrie Full sintetic si pe unul HC Synthese. 

 

Din ce am gasit pe net diferenta ar fi ambalajul din Germania unde nu au voie sa minta ca si cu ar fi full Sintetic.

 

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2231527

 

post-42557-0-96447700-1425928293_thumb.j

post-42557-0-45384200-1425928350_thumb.j

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,se pare ca nemtii inteleg altfel "Full Sintetic"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee daca exista vro diferenta intre cele 2 uleiuri? Pe unul scrie Full sintetic si pe unul HC Synthese. 

 

Din ce am gasit pe net diferenta ar fi ambalajul din Germania unde nu au voie sa minta ca si cu ar fi full Sintetic.

 

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2231527

Pai si la noi incepusera sa apara Mobil si Castrol cu HC Synthese in loc de Full Sythetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!