Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

SacreDro.   eu am mentionat un ulei eftin...si ff bun   pentru posesori de 1.9 ALH  , si clasicele 1.4 1.6 benzina masini de 3-4k euro care nu mai merita uleiuri de 50roni L

 

  Sunt q8 cu specificatii bune si pentru motoare de generatie noua de genul acesta http://www.online-lubricants.co.uk/Q8%20Formula%20V.pdf 

 

sau acesta facut special pentru Mercedes , interesant ca desii nu apare in PDF si acest 5w40 apare in lista Porsche a40 http://www.oils.am/home/556.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ajungem la vorba lui nec: daca nu aveti bani, asta e, luati ulei gen Q8 insa schimbati-l devreme, in conformitate cu schimbul recomandat de vw pt regim de exploatare sever. Garantat mtorul va fi mai protejat decat cu un LM, Valvoline sau ce vrei voi insa schimbat la 1 an si 15.000 Km.

Oriocum faptul ca are Porsche e un lucru de laut in seama. Ca nu are MB 229.5, nu e chiar asa de rau, oricum e peste Castrol Magnatec spre exemplu si alte braduri mai renumite, ce nu au nici macar Porsche A40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e aditivat cum spun in fisa de la Q8 ROMANIA si are MB 229.1  e jalnic..e facut pt tari emergente....  daca nu are

 

PORSCHEA40

APPROVED scris langa norma PE BIDON

SI

MB229.3  

 

la cel de Ro indexul de vascozitate e jalnic si flash pointul la fel....iar  A3-B4 sant din 2002 jalnice....

asa ca atentie nu tot ce se vinde in RO  e la fel cu ce se vinde afara am mai atentionat odata.    

De aici probabil si pretul de semisintetic.....21 RON 

 

http://q8oilsromania.ro/specs/motoare/Q8%20FORMULA%20EXCEL%205W%20-%2040.pdf

 

Mai bun IN LOC DE Q8 e la benzinar  sau diesel ATENTIE!  fara PD si fara DPF   un        

Mobil Super 3000X1  5W40  tinut 6luni/7500km   e carare batuta ...

Bidon cu eticheta suplimentara alba in Romana   lipita sus unde scrie producatorul (blenderul) sa fie BELGIUM.

Pt best buy perf/cost  mai degraba ai lua un VATOIL SYNGOLD 5W40     eu zic ca e cu mult peste  Q8 5w40   F Excel Gama pt ROMANIA   pentru o dif mica in ron pe litru, la  6luni/7500km  cade orice caroserie varza de rugina  pe motor bun (fara anexe)  

Pt VAT aveti aici discutii, in forum

http://vwforum.ro/topic/86550-ulei-vat/

VATOIL e  MADE in HOLLAND 100%                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta le are si costa 100 ron bidonul de 4 litri, nu stiu de ce cautati alte variante:

 

28mi5us.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EXCELENT ulei  performanta/cost  FUCHS e  ulei de prima umplere de fabrica VW

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca puteti folosi orice ulei ieftin atat timp cat il schimbati des, gen de 2 ori pe an sau la 5-7500km. Astea sunt cuvintele unui mecanic care a vazut multe motoare la viata lui si care numai asea folosea si motoarele desfacute erau curate.

Eu cred ca la urmatorul schimb o sa bag Lukoil ca e ieftin si am vazut ca are rezultate bune la rusnaci sau eventual un Valvoline/Liqui Moly daca le gasesc la un pret bun.

Cum 10000 de km nu prea ii fac pe an si l-am schimbat de 2 ori in primul an si apoi decat odata in urmatorul an, la mine nu e problema mare de uzura.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca acel pdf de la Q8 este unul tradus in romaneste dupa un PDF foarte vechi.  Nu exista q8 facut pentru romania.  Pentru toata piata EU este doar un model scos in aceeasi rafinarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie cerut o fisa si un certificat de calitate la zi de la importator e simplu.

inclusiv ce are approved pt UE  prin certificate oficiale de testare..

in fisa 24-12 2014

de pe siteul general

Q8 5W40 F EXCEL 

are numai MB 229.3 approved

restul e specification sau "recomennded"

http://pds.q8research.com/sheetcommercialpdf.php?id=128&taal=E

 

Nu mai bine cauti aici aprobate (freigaben) si gasesti sigur..."oficial" aprobate

 

https://geizhals.at/eu/?cat=aummoel&v=e&hloc=at&hloc=de&hloc=uk&bl1_id=30&sort=bew&xf=3122_Synthese#xf_top

 

Dupa cum vedeti Castrol si Valvoline inca n-au aprobarea OFICIALA   pe noile game

la norma   VW 50700 /PORSCHEC30

respectiv noua gama EDGE TITANIUM  si  VALVOLINE EXTREME  sant in curs de aprobare oficiala.

sant doar specification....sau recomended deocamdata.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as merge foarte mult pe aprobarile altor constructori.

In testul pentru uzura a camelor din MB229.5 nu inteleg o chestie. Se specifica uzura maxima de 90um pe motorul OM 646, specific MB (state-of-the-art la momentul asta, zic ei). Ce are in comun partea superioara a acestui motor cu cele de la VW? Ma refer la axa cu came si culbutori. O performanta mai buna a unui ulei in acest motor inseamna automat o uzura mai mica si in motoarele VW?

Pe de alta parte, testul PV 5106 de la VW, efectuat pentru certificarea VW 502.00, specifica uzura maxima de 75um pentru came, intr-un motor VW.

Si apropo, un ulei MB 229.3/229.5 trebuie sa treaca toate testele VW 502.00 ;) Eu inteleg doar ca MB are niste cerinte speciale pentru ungerea axei cu came, dar care nu se aplica neaparat si la VW. Poate pentru un TDI PD asta ajuta, dar la un benzinar sau TDI non-PD nu stiu daca face vreo diferenta.

 

Se vorbeste, de asemenea, despre aditivi versus baza uleiului. Am facut o comparatie intre 2 analize de ulei nou pentru LM Leichlauf (cu 229.5) si Synthoil (fara 229.5). Leichtlauf are un pachet de aditivi mai slab, fosfor si zinc mai putin, calciu mai putin si ... bor deloc; fata de Synthoil care contine si bor (folosit pentru proprietarile anti-uzura). Daca pui si baza PAO de la Synthoil vs HC la Leichtlauf, mie mi se pare Synthoil superior din ambele puncte de vedere, baza si aditivi.

Deci care sunt aditivii aia mai buni din Leichtlauf? Nu zic ca nu i-ar contine, poate nu se vad in VOA, dar care sunt? Ajungem iar sa ne bazam pe spusele producatorului. Este la fel ca si cum as zice ca bag uleiul recomandat de producatorul masinii, ca stie el mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MB229.5 este mult mult peste  VW50200  ca norma 

 

https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/RelativePerformanceTool/default.html

 

TestulOM646LA 

este mult mai nou si simuleaza mai bine conditiile reale de funtionare a motorului porniri la rece multe si repetate,

din moment ce e cel mai acceptat de industrie  si se testeaza uleiul unde e cel mai solicitat pe cama...si se testeaza si uleiurile de flota care au cerinte cu mult mai dure inca  din proiectare.

75 de microni e un maxim admis  de norma

mult depasit astazi de uleiuri in 2015

Valvoline 5w40 gama noua (extreme)  vw50501 obtine 40 micron in testul pe cama OM 646LA

 

Daca totusi vrei sa verifici spusele LM oficiale   mergi cate 10000 km cu ambele uleiuri comparate  in aceleasi conditii si apoi faci o UOA  la  LICLA PLOIESTI, si inlaturi dubiile.

 

Un alt argument pt uleiul pt benzinare aprobat de AMG de la LM  este ca are si  "recomandare" normele  Peugeot Citroen (PSA) B71 2294 ; Peugeot Citroen (PSA) B71 2296  singurul constructor auto  care cere  suplimentar  la normele sale obligatoriu si  test 4 ball wear    cu obligativitatea scar range  in test de maxim 0.5mm (excelent)

Datorita restrictiilor de mediu si protectiei sistemelor de evacuare  pachetele de aditivare incep sa contina aditivi solizi si  polimeri  antifrictiune in detrimentul ZDDP  cu acelasi nivel de protectie sau chiar mai bun.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de recomandarile producatorilor eu cred ca este un mare interes comercial la mijloc si nu cred ca are o legatura stransa cu calitatea uleiurilor.  Reprezentantele pot primii un discount frumusel atata timp cat fac reclama unui producator de uleiuri.    Renault are stickere de fabrica cu ELF, BMW are busonul de ulei cu inscriptia Castrol, mecanicii care asambleaza motoare Ferrari au salopete cu emblema SHELL  si asa mai departe.

    Daca mergeti oricare dintre voi intr-un local in care se comercializeaza doar gama Pepsi sau doar Cola  puteti fii sigur ca acel local a primit o suma frumoasa pentru exclusivitate. Asa cred ca se intampla si in reprezentante . 

 

  Interesant cum normele privind uleiurile sunt tot mai severe si motoarele tin tot mai putini KM fara reparatii serioase.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reprezentanta doar poate "recomanda" marci   nu poate impune decat norme la ulei  atat

Este  reglementare  UE in sensul asta. Nici un dealer oficial nu-ti da o hartie cum ca e obligatoriu sa pui o anumita marca....Pt  masini ce sant ff rulate cu ff multi ani si valoare f mica de revanzare  cel mai simplu iei cel mai ieftin ulei vestic  din lista oficiala aprobata la zi  si-l schimbi la 6luni/7500km, si tin motoarele nu tot mai putini km  cum vor constructorii ci tot mai multi km cum vor cei ce tin masina mai mult,si vor sa o vanda cu motor functional cat de cat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe net si la magazinele de piese Valvoline Maxlife 5w40, dar nu am gasit. Am gasit in schimb doar 10w40. Stiti vreun magazin care sa comercializeze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu tine, insa pe mine acei agenti antifrictiune ce nu mai sunt prezenti in acceasi formula in 5w30 ma face inca sa nu-l folosesc.

Ei sustin ca au diminuat sulful, zincul si fosforul si i-au inlocuit cu alti aditivi, in care eu sincer nu am incredere mai mare fata de cei diminuati.

Momentan eu nu am nici un zgomot la tacheti, si la -20 de grade a pornit masina perfect si la sfert.

 

Oricum, eu sunt de parere ca 5w30 nu rezista cum spune teoria intr-un motor ce e utiliat in mod server de exploatare, specific tarii noastre. 5w30-ul isi va arata beneficiile intr-un mod de utilizare cu porniri relativ scazute, cu drumuri lungi, preferabil constante. Acolo pulseaza si isi arata beneficiile iar eu cel putin deocamdata nu am stilul asta de exploatare.

 

Iar hths-ul e cel care dicteaza vascozitatea, 5w40-ul fiind usor mai gros, vascozitatea cinematica nu are treaba neaparat cu hths-ul.

Am citit tot la noi pe forum, un test facut la noi ni tara de un coleg ce lureaza intr-un laborator ce testeaza si uleiurile si din pacate, hths-ul 5w30-ului scade f mult cu Km facuti, undeva la 10.000 deja avand o valoare critica. Ca-si mentine alt proprietati, se datoreaza si bazei si altor aditivi folositi insa sincer eu si daca as avea masina nou nouta pe benzina nu as folosi la noi in tara 5w30-ul. As pune 0w40 din start. Cum de altfel fac multi si cu golf 7, renuntand la service-ul extins in favoarea celui fix.

 

Dar la schimbul in jumatatea intervalului, orice ulei din cele 2 va fi perfect pt motor.

Oricum, noi nu avem motoare, ma refer strict la motorul tau si la al meu care sa strezese la maxim uleiurile astea. Sa fim realisti.

 

Nu cred teoria conspiratiei ca normele mai noi sunt facute sa distruga motorul.

Nu cred ca graficele Lubrizol pot fi afisate oficial si public, si nimeni sa nu aibe dosare penale daca ar fi false cum sustin unii forumisti, deci uleiurile 504/507 sunt cele mai bune pt. VAG daca motorul le suporta.

Motorul meu si al tau trancane de noi la -20 de grade, nu stiu daca exista motor diesel sau benzina care sa scape de acest efect, uleiul subtire doar ii amelioreaza acest efect nedorit asupra metalelor interne reducand uzura.

Deci 5w30 este peste 5w40 in orice regim de utilizare (nu ma refer la racing), sever (la jumatate), normal, longlife, urban, highway, DAR poate fi folosit doar in motoarele proiectate pentru el si care nu sunt terminate. Un motor VAG terminat are tolerante demne de Dacia 13xx si poti folosi ce baga dacioti, si anume 10w40, 15w40, 20w40.

 

Acum ma refer in general nu la cineva anume:

Unii sunt teoreticieni si schimba uleiul la 10-15k sau un an si poate mai baga si ulei de pana in 40 de lei/litru sau nu respecta normele ca stiu ei mai bine sa interpreteze fisele... iar altii sunt practicieni si schimba uleiul la 7500 sub un an, baga ulei de peste 40 lei/litru de la producator serios cu toate normele tari posibile (VW, MB, Porche) plus bonus filtru de calitate reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile 5w30 vw50700  uzeaza mai mult axul cu came pe termen lung  fata de uleiurile 5w40 VW 50501 C3  (schimb scurt)

 

In linkul urmator e un test oficial pe cama  cu gama extreme (ultima aparuta)  

click pe bidonul Valvoline din baza paginii  cu steluta galbena  in pagina e un grafic cu nivelul de uzura din teste.

 

Cea mai mica uzura in 2015 "Conform" evolutiei lubrifiantilor  la zi e sub  40 micron

Concret cu uleiurile   vascozitatea  5w40  C3   vw50501.....  (cea mai mica posibila) CONFORM  ultimelor  teste performanta  uleiuri  aprobate oficial de industrie

 

Deci "dpmdv" concluzie schimb ff scurt cu  ulei C3 vw50501  din lista oficiala aprobata la zi....

 

http://www.valvoline.ee/rus/index.html

 

Graficele de la Lubrizol nu acopera nivelul de uzura pe ax came unde uleiul e cel mai solicitat  cel mai sever din tot motorul

 

Dovada cea mai buna este ca LA ALTE NORME ex CJ4   care este cea mai acoperitoare  la motoare diesel in graficele Lubrizol nivelul de uzura pe cama fata de CI4+  este mai mare iar la celelate componente mai mic.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca 5w30-ul cu a sa norma vw mai evoluata din prisma economiei de combustibil si a protectiei mediului, era asa de superior, trecea toate testele dure de andurata. Nu le trece, deci pt mine mai rezistent la uzura e tot 5w40-ul.

Ca w30-ul e mai subtire, e alta poveste, insa cu prima ocazie o sa fac un film sa vezi cum imi porneste masina la -20 de grade. Fara pic de tracaneala, sau zgomot suspect. Daca pelicula de ulei se tine pe piesa si e rezistenta la rupere, ofera protectie acele cateva secunde pana cand ajunge si 5w40-ul peste tot in motor. Si la rece, w30-ul e tot un 5w. Poate sa dureze mai putin 1-2 secunde din acel timp teoretic de 5-6 secunde dat de producatori pana ajunge uleiul peste tot, insa tot pe acolo este.

Doar 0w-ul e mai bun daca se doreste curgerea mai buna la rece.

 

Dar na, noi vorbim in teorie, practica e alta. 

Atata timp cat masina imi merge f bine cu un ulei il voi recomanda, ca sunt si altele mai bune, cu certitudine, insa ar fi culmea sa le pot testa pe toate. Sunt sigur ca va merge f bine si cu 5w30-ul, fara discutie, pana la urma schimbat la jumatatea intervalului nu are cum sa faca ceva rau, dar na, pur si simplu eu cred ca a fost proiectat pt alt regim decat cel din Romania (porniri rare, implicit ciluri rare rece/cald, mers preponderent constant, etc, etc. specific pana la urma unei exploatari nicidecum severe cum e la noi).

Iar despre teoria conspiratiei...hmm, sa fim seriosi, tot ce se fabrica e calculat sa tina precis un anumit timp. Nu se mai practica over engineering-ul, asta sa folosesc un termen englezesc. Totul in ziua de azi se rezuma la bani si la posibilitatea de a face cat mai multi. Noi ca si clienti suntem pe locul 2. Simplii consumatori. 

Pt mine important e sa ofer masinii o viata cat mai lunga. Chiar daca ar fi sa o schimb maine, asa imi place sa am grija de lucrurile mele.

AZD-ul cu 600.000 Km la bord ce mi-a fost dat sa-l vad mergea de f mult timp cu 5w40 de la Mobil. Bine, masina exploatata in Germania, cu uleiuri si service de acolo. Aia a fost cireasa de pe tort. Am vazut ca se poate.

 

Dar pana la urma, concluzia eu cred ca s-a tras: schimburile dese cheia marilor succese.

Acele masini americane care se lauda cu milione de mile, folosesc 15w40 mineral, nicidecum o formula cu nu stiu ce baza ultrasofisticata.

 

Insa neavand masini de curse de sute de cai putere si cel putin eu incadrandu-ma in clasa celor ce nu fac multi km pe an, (6-8000) ar trebui sa facem ceva mai consturctiv: sa gasim cel mai ieftin ulei suficient de bun.

Daca ar fi sa dau cezarului ce-i ai lui, as spune ca Fuchs cu al sau Titan GTi ar fi recomandarea mea.

La 100 lei un schimb bate de departe Motul-ul pe care am dat aproape 167 lei, adevarat bidon de 5 L.

 

Deja cu cat imi cumpar 5 L de 5w30 fac 2 schimburi cu Fuchs. Pret/calitate/protectie si tot ce vrei in favoarea Fuchs-ului.

 

LE: alte parari despre cel mai bun ulei ieftin.

Q8-ul desi e cam la acelasi pret, il consider inferior, fuchs-ul e cert peste fara discutie.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuchs e un un ulei interesant, dar nu e transparent la fise, nu afiseaza HTHS, TBN sau alti parametri in fisa tehnica care ii dezbateti aici, si nu se gasesc fise msds sa vezi proportia bazelor uleiului, pt. ca daca alegi un ulei low saps te intereaza un blend mai bun. Am gasit una veche de 9 ani la un 5w30 revizuita acum 2 ani si care arata ca acest ulei nu are nici un sintetic in blend fata de alte marci care sunt mai scumpe, in speta Motul.

 

Legat de tacheti m-ai lamurit, daca e asa cum zici si motorul ti se aude la -20 de grade ca la 90 de grade, inseamna ca ori sunt subiectiv si vad sunete, ori sunt obiectiv si am ureche muzicala de opera si nu mi-am dat seama :10[1]:

 

Apropo: te-ai intrebat daca testele de pe alte motoare au vreo relevanta la al tau ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am spus ca mi se aude motorul al -20 ca la +90, nici un motor nu va face asta, insa nu are zgomote anormale, la asta m-am referit. Acum nu stiu la ce ai facut tu referire cand ai spus trancanit.

 

Testele mai exigente ale altor motoare trecute de ulei, imi da garantia ca in al meu motor va fi ca in vacanta. Si eu am curiozitatea asta sa vad daca gasesc un ulei care sa nu fie consumat de motor decat in cantitati neglijabile. Pana acum pot spune ca l-am gasit.

 

Fuchs sigur nu are o formula asa de avansata pt ca altfel ar fi fost intr-o alta zona de pret, insa dat fiind faptul ca e folosit ca ulei de prima umplere de Vw, zic eu ca e un ulei ieftin si sigur de folosit. 

Pt ca sigur sunt persoane ce citesc cele spuse de noi si multi cauta ieftin si bun.

Ieftin e si Castrol Magnatec spre exemplu, insa nu e la fel de bun. Ai inteles ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4000km+ cu Fuchs si  am verificat de 3 ori nivelul pe joja si tot la maxim este, exact cum era cand am facut schimbul de ulei. Mereu imi verific uleiul respectand anumiti parametri : teren cat mai drept, mereu asfalt/beton, mereu dupa 5 minute dupa ce opresc motorul, si stiind problema pd-ului si stiind ca axa cu came are uzura 0, mentin uleiul exact sub primul pliu de la joja, nu pe maximul zonei hasurate.

 

Atentie, am doar 272 000km.

 

Cu castrol edge completam 500ml la 10 000km.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul a fost intretinut cum trebuie tu abia ai trecut de rodaj.

Dar intradevar, era fair play din partea Fuchs sa fi pus mai multe detalii tehnice despre uleiurile sale. 

Posibil sa comercializeze mare parte din productie uzinelor auto si partea cealalta a persoanelor fizice sa nu fie asa de mare procentual. De accea e posibil sa se fi limitat in brosurile lor doar la vorbe, in detrimentul cifrelor.

 

Dar cumparat din sursa sigura, deja la 100 lei e o optiune f buna pt cei ce nu-si permit sau nu vor sa foloseasca un ulei mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ne expandam prea mult in teorie.. schimbul scurt cu orice ulei ieftin din lista aprobata oficial  prelungeste resursa motorului cu MINIM pana la 30%...

PROBLEMA e la masinile aduse de afara sh care f multe din ele  sant pline de sludge in motor de la schimburile LL la astea facem referire asa orice motor E4-E5  rezista 150k cu orice ulei aprobat  schimbat dupa manual..   dupa e problema daca se vrea extinderea resursei mai mult decat a vrut constructorul prin proiectare,aici e cheia longevitatii pe care nici un  constructor nu e interesat sa o dezvaluie

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poluati topicul inutil. Cititi titlul topicului: Ce ulei recomandati?

E simplu: se intreaba si se raspunde! Daca aveti timp si chef pentru dizertatii pe tema uleiurilor cautati alt topic sau alt forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare un ulei ok (motul xlean+ 5w30), dar, pare sub Mobil1 5w30 esp formula (din datasheet).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!