Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

De ce n-as merge pe xxw30 la  benzinar...

Argument de la cei care au trecut primii de la trasura la motor..  cu experienta peste 100 ani...

 

List of Mercedes-Benz Approved Synthetic Engine Oil (2005-2009 Models):

Mobil 1 SuperSyn European Car Formula 0W-40
Castrol Syntec European Formula 0W-30*
Pennzoil European Formula Ultra 5W-30*
Quaker State European Formula Ultra 5W-30*
ELF Excellium 229.5 5W-30*

Mobil 1 ESP Formula M 5W-40
Valvoline SynPower MST 5W-30*
* Not approved for use in AMG engines 

 

 

Deci nu la benzinare  scumpe (AMG).... stiu ei de ce   la fel si inginerii de la PORSCHE

la masini de consum merge ...tb sa se vanda sa pice repede....

 

Alegi oricand 0w40 de top   pt benzinar in loc de 5w30

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu contest faptul ca 5w30-ul nu "rezista" in motor dublu insa depinde si in ce conditii, conditii care nu se regasesc la noi in tara.

La mine baza conteaza, aditivii antifrictiune folositi, care cu parere de rau, am incredere mai mare in cei traditionali sa zic asa.

5w30-ul dupa nici 20.000 Km pun pariu ca daca ii faci un test nu iti mai iese sanatos sub nici o forma.

Si faptul ca nici un 5w30 nu are toate aprobarile si certificarile ce le pot indeplini varfurile 5w40-ului spune ceva in ceea ce priveste protectia oferita.

 

Dar orice ulei schimbat la jumatatea intervalului va proteja suficient motorul fara discutie.

 

Legat de fiabilitatea motoarelor sub 1.8, depinde mult de exploatare.

De acord, in afara unde ai strazi, autostrazi pardon si unde mergi mult timp la viteze de peste 120 la ora, acolo conteaza sa ai un motor mare, pt ca turatia la acea viteza va fi tot timpul sub 2/3 din turatia maxima.

La 1.6, mai merge cum merge, la 4500 ture ai vreo 150-160 dar deja la 1,4 si mai mic deja esti cam la limita.

Despre motoare de 1.2 sau 1 litru nu mai vorbesc, acolo deja peste 100 Km/h deja sunt turate.

 

Vad ca am tastat in acelasi timp cu nec :)

Oricum, ideea de baza ramane aceasta: schimburile dese cheia marilor succese. turatiile modeste, iti da longevitate.

 

Tot nec a pus linkuri cu motoare de pe taxi, ce au mers toata viata cu mobil semisintetic sau mineral 15w40, schimbat insa des si au prins milionul de Km. Cat timp nu apuca uleiul sa-si piarda din calitati va proteja motorul si atat trebuie tinut, nu mai mult. De aceea se tot bate apampiul cu 6 luni si 7500 km indeosebi la traficul de la noi, unde multi mergem 60 urban/40 extraurban.

Cei din flote, e alta treaba, eu fac referire indeosebi pt uzul casnic. Si daca stau bine sa ma gandesc, poate un 70/30 ar fi mai optimist.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti ca vara sa mergem cu un ulei mai gros, sa zicem 10w40 si iarna cu 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in conditii extraurbane/autostrada 5w-30 LL poate fi folosit dublu nr de km, deci mergand ipotetic paralel 2 masini pe autostrada (in luna mai), la 15 mii km cea cu ulei normal s-ar opri, iar cea cu LL ar mai putea merge inca pe atat conditiile din teren ramanand la fel.

 

concluzia, aditivii din LL sunt mai buni/stabili decat ceilalti in conditii normale de utilizare(mai ales extraurban).

 

LE: ca si timp, rezista 2 ani fiindca avem combustibili euro 5(fara sulf).


Ce parere aveti ca vara sa mergem cu un ulei mai gros, sa zicem 10w40 si iarna cu 5w40?

sigur nu-i face bine. ideal, motorul ar prefera la pornire, indiferent de temperatura, sa fie 0w.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Long life in RO in motor da o paine buna tare celor ce repara turbine...la grupul vag..

MOBIL  nu da garantie la motor LA ULEIURILE SUPERPREMIUM.. la cel mai bun pachet de aditivare al sau  "Extended life" ce e cu 50% mai mult cantitativ decat la vechiul MOBIL1  

DECAT MAXIM 16000 KM in regim normal si luni tot maxim 12....

 

https://mobiloil.com/en/article/warranties/limited-warranty/mobil-1-oil-warranty

 

teapa la longlife sant lunile   nu km.....

si constructorii stiu asta   prelungirea timpului (2ANI) nu a km la ulei le asigura caderea motorului  lent fara probleme  in km proiectati....

 

Deci in RO orice ulei  FULL SINTETIC  LIGHT DUTY oricare ar fi el... e gata in 12 luni si max 10000km....fiind regim maxim mixt....nici vorba de long life regim in RO...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci il adaugam si pe cel recomandat si folosit de mine si anume Motul 8100 Xcess 5w40.

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184

Indeplineste trio-ul adica Vw 502.00, Porsche A40 si MB 229.5

 

 

XClean 5w30 nu indeplineste MB 229.5, ci doar 229.51.

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/original/8100_X-clean_5W-30_%28GB%29.pdf?1418142806

 

Eu oricum sunt de parere ca 5w40-ul e mai bun ca 5w30 in ceea ce priveste protectia, cel din urma fiind bun doar pt ca iti ofera interval mai lung de timp si atat.

 

Vezi ca Motulul indicat de tine (xclean 5w30) nu are aprobari VW, varianta xclean+ 5w30 e cea cu aprobarile vw 504/507.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am recomandat xcess 5w40 si are aprobare vw 502.00.

Oricum ar fi, Motul mi-a depasit asteptarile, dupa ce consideram Mobilu-ul simplu ce-i drept un ulei f bun, acum Motul il consider fenomenal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca Motulul e foarte bun fiindca nu-mi mai trancane mult tachetii pana se incalzeste motorul. Am incercat si xcess 5w40 de 2 ori, dar nu se compara cu xclean+, la motorul meu consumul e neglijabil cu ambele.

 

Legat de consumul de ulei, eu nu mai complectez deocamdata cu ulei fiindca am observat ca daca tot complectez la maxim, nivelul tot scade spre jumatatea intre semne asa ca l-am deocamdata acolo si observ ca stagneaza, nu stiu care e explicatia cert e ca am observat asta la mai multe masini cu motorizari variate.

 

Legat de consumul de benzina fiindca am si alternat 5w30 cu 5w40 si invers, am observat modificari de consum in favoarea celui mai subtire, binenteles restul factorilor ramanand constanti (tip de mers, traseu, sezon, etc).

 

In sezonul rece am mai obs. ca bateria invarte mai usor (e din 2006) cu 5w30. Iar in sezonul fierbinte il voi pastra deoarece citind mi-am dat seama ca un ulei mai fluid va raci zonele de contact a pieselor in miscare prin debitul marit care il are, aceste zone de contact au tendinta sa se incalzeasca excesiv de la combustie + temp. generata de frecare, si in acele zone doar uleiul e agent de racire nu antigelul cum se crede in general.

 

Nu imi fac probleme pentru filmul de ulei fiindca rezistenta lui e data calitatea la nivel molecular a uleiului, si e masurata in HTHS, iar in exemplele date de mine mai sus ambele sunt in categoria de HTHS mare cum cere VW si au peste 3,5 cu o diferenta neglijabila de 0,1 (care e data artificial de vascozitatea mai mare) dar cu o calitate mai buna a bazei pentru 5w30 care chiar si la maxim un an de folosire isi va arata beneficiile.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu tine, insa pe mine acei agenti antifrictiune ce nu mai sunt prezenti in acceasi formula in 5w30 ma face inca sa nu-l folosesc.

Ei sustin ca au diminuat sulful, zincul si fosforul si i-au inlocuit cu alti aditivi, in care eu sincer nu am incredere mai mare fata de cei diminuati.

Momentan eu nu am nici un zgomot la tacheti, si la -20 de grade a pornit masina perfect si la sfert.

 

Oricum, eu sunt de parere ca 5w30 nu rezista cum spune teoria intr-un motor ce e utiliat in mod server de exploatare, specific tarii noastre. 5w30-ul isi va arata beneficiile intr-un mod de utilizare cu porniri relativ scazute, cu drumuri lungi, preferabil constante. Acolo pulseaza si isi arata beneficiile iar eu cel putin deocamdata nu am stilul asta de exploatare.

 

Iar hths-ul e cel care dicteaza vascozitatea, 5w40-ul fiind usor mai gros, vascozitatea cinematica nu are treaba neaparat cu hths-ul.

Am citit tot la noi pe forum, un test facut la noi ni tara de un coleg ce lureaza intr-un laborator ce testeaza si uleiurile si din pacate, hths-ul 5w30-ului scade f mult cu Km facuti, undeva la 10.000 deja avand o valoare critica. Ca-si mentine alt proprietati, se datoreaza si bazei si altor aditivi folositi insa sincer eu si daca as avea masina nou nouta pe benzina nu as folosi la noi in tara 5w30-ul. As pune 0w40 din start. Cum de altfel fac multi si cu golf 7, renuntand la service-ul extins in favoarea celui fix.

 

Dar la schimbul in jumatatea intervalului, orice ulei din cele 2 va fi perfect pt motor.

Oricum, noi nu avem motoare, ma refer strict la motorul tau si la al meu care sa strezese la maxim uleiurile astea. Sa fim realisti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in discutie daca nu e cu suparare.Eu nu sunt atat de documentat dar consider ca fiecare masina e cu uleiul ei.Spre ex. inainte am avut AZD.Il cumparasem cu 180k km reali.Avea ulei Mobil 10w40,schimb facut de fata cu mine de catre proprietarul anterior.Acesta m'a avertizat ca la 10k km trebuie completat cam 1l de ulei.Deh,neavand suficienti bani atunci,am zis ca m'oi descurca eu 1 an 2 cu golfuletul si ca nu ma deranjeaza acest aspect.Mesterind si pasionat de fel,am investigat.VAGul era ceva nou pt mine,dandu'mi examenul de treapa pe Dacia :) .Si uite asa dupa vreo 8000  km(eu nu tin uleiul mai mult in motor),si completand cam la 2500km ulei ca tot scadea nivelul,am decis ca daca tot schimb uleiul,schimb si marca.Am folosit cu succes Castrol 5w40 vreo 10 schimburi fara a fi nevoie sa mai completez.Foarte placut impresionat.Apoi subit si deodata la vreo 5000km s'a aprins martorul galben de ulei.Initial am zis ca a picat senzorul ca motorul meu nu consuma pic de ulei,nu facea fum plus ca mai scoteam si mustul din el.Cand trag joja....uscata.Nu pierdusem pe nicaieri...il mancase.Si asa ajung sa caut set motor ca "dom'le i'a venit vremea...are aproape 300k km...era cazul".La recomandarea unui amic cu magazin de piese...am zis sa incerc WURTH 5w40 si ca daca mi;l tot mananca,nu i'l platesc :) .Masina a fost vanduta cu inca 2 schimburi de WURTH facute pe care nu il manca. :) Pe scurt,baza da,este teoretica...dar la pusul in practica eu sunt de parere ca ne oprim,pt ca nu avem masini noi.

Revenind la discutatul MOTUL,acum am si un 1.8t :icon_bounce: .Am ajuns la al treilea schimb.Maine il fac.Primul a fost cu Valvoline 10w60...l'a papat in vreo 6000km(ce e drept aveam probleme la busonul de la baie si curgea si pe acolo).Am pus Valvoline 5w40.Acum aproape de 8000km motorul a devenit mai zgomotos(sper ca de la ulei) si uleiul e negru tuci.Deci am zis PA valvolineului.Maine pun MOTUL 8100 xcess 5w40.In afara de specificatiile tehnice "ochioase",chiar daca am gasit ca si reviewuri pareri si pareri,totul se reduce la vechimea/starea motorului.Ce m'a incantat vis-a-vis de reviewuri pe bune,nu scrise de bloggeri :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre uleiul de la Shell de Hellix ce ziceti? Din cate stiu e de mult timp pe piata la noi si multa lume in lauda, dar nu prea se mai gaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A spus Nec100, despre Shell, Ultra cu baza GTL e super bun.

 

De acord cu tine Zebro, fiecare motor dupa un anumit timp va prefera un anumit tip de ulei.

Dar in cazul tau, avand un 1.8 turbo e logic ca va stresa uleiul mult mai mult decat un 1,6. Alte temperaturi, alte presiuni.

Nu mai spun daca il tunezi, deja acolo dupa mine as folosi un ulei cu HTHS preferabil de 4 sau mai mare.

Dar eu cred ca Motul 8100 in motorul tau, cum nu e tunat va face fata.

 

Silviu e normal sa nu fi fost multumit de el, la 330 de cai, normal ca i-a cerut Motoul 300V, care are hths-ul peste 4, deci o mult ma mare rezistenta a peliculei de ulei.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unu motor turbo  1.8 dus la 330 cai  eu zic ca poti incerca fara probleme uleiuri de curse , uleiuri stabile la temperaturi si stress maxim de genul w50 sau w60.  In cazul tau norma VW  nu mai are nici un sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul la -34 grd e nerelevant pt Romania SI NERELEVANT pt uzura in motor   teste cu sticute de suc sant asa comicarii de hobby cum sant si cele pe rola TIMKEN  ...sant pt multimi atehnice ce vin la prezentari de METABOND  si fac UAU UAU!  CE BUN E ZAMARLACUL TURNAT ! sau alte zamarlacuri neprobate.  SINGURUL TEST RELEVANT azi este testul OM646LA  si alte teste specifice aprobate prin coduri oficial de industrie si constructori.Multi dealeri de uleiuri in RO ale unor firme locul cel putin dupa 15 in clasamentul mondial al jucatorilor in lubrifianti isi pun armada de dealeri  din toate judetele sa posteze pe forumuri spunand ce bun e uleiul lor in detrimentul in general al primilor 3-4  jucatori mondiali in calitate/markeshare  mondial....dovediti de viata reala si motoare trecute de minim 400k fara nici un fel de uzura semnificativa. ASTAZI  an 2015  adevaratii jucatori in performanta cost  uleiuri auto sant cei ce dau testul de uzura  uzura pe ax came OM646LA si nivelul de uzura al camelor in test  unde se da adevarata batalie in performanta in protectia la uzura...

Astept lista uleiuri  la cei ce obtin "PANA LA" 40 micron pe ambele axe si evacuare si admisie  in test OM646LA  si o publica OFICIAL . Intelesii cu industria la minimul normei  sau stifturile de duzina ce au minimul normei (se incadreaza la MAXIMUL DE UZURA DAT DE NORMA)  sant cei mai vocali iar firmele respective daca sant intrebate pe mail raspund "uleiul nostru respecta norma"

Marii jucatori testeaza uleiurile in institute de cercetare independente si au certificarea institutului inainte de lansare in piata. Si in marea majoritate a lor aici...

http://www.swri.org/

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun la protectie la uzura LM 10w40 Super Leichtlauf   ajunge cam la" genunchiul broastei " la protectie dupa cum spune si LM oficial in  explicatii date de producatorul ULEIULUI 

bara 2  albastra sub fiecare tip ulei   arata performanta la  impiedicarea uzurii...(mai lunga inseamna ulei mai bun la protectie la uzura.)

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/3D913A75D1102FD6C12573DA00311658/$file/5439.pdf

 

Uleurile bune pt benzinare  cu motoare VW  E4 E5  sant  RESPECTIVELE de mai jos ....aprobate oficial dupa testare  pe circuit de curse de formula 1 (Nurburgring)  in Germania

La  masini cu motor benzinar sub  1.8 "ideal" e  schimb scurt in luni si km (6luni/7500km)

 

http://www.wrightune.co.uk/downloads/approved_oils.pdf

 

pt Lupo 1.4 asta e "lichidul" de UNGERE MOTOR "performant" de  la LM  

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_pszi8jz9uh.html

 

Daca benzinarele E4-E5  cu motor VW sant consumatoare   de  mult ulei  de la  uzura data de rulaj ff mare se trece eventual  la   Mobil 1 5W50   sau Valvoline VR1  5w50  nu la semisintetic 10w40  care e gros la rece si subtire (HTHS mic) la cald  si are timp de penetrare mare in motor la pornire  datorita bazei 70% minerale.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ce ulei imi recomandati pentru Golf 4 1.4 benzina? 

Mecanicul la care m-am dus de obicei si l-am chemat sa se uite la masina mi-a zis din prima ca o sa trebuiasca sa ii pun un ulei mai subtire. 

Acum dupa ce am cumparat masina m-a sfatuit sa iau 5w de la Liqui Moly si mi-a spus ca in caz in care cumpar alta marca sa nu iau Castrol. Pareri? 

Modificat de iAntonio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. iAntonio mecanicul te-a sfatuit bn :icon_thumleft: , eu merg pe LM de 8 ani si no problemo :D ; poti intra la ei pe site sa vz ce ulei se potriveste la motorul tau; decizia iti apartine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi si mai bine daca ar avea aprobari oficiale produsele lor (ma refer la cele anuntate ca full syntetic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e cel mai bun (in opinia mea) ulei de la LM pt benzinare VW rulate peste 80k. Un ulei excelent cam scumpisor dar asta datorita calitatii lui si produslui 100% in GERMANIA.Aprobarea AMG inlatura orice dubiu.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_pszi8jz9uh.html

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/gfx/7A594502FAFFA53DC12578D500247100/$file/Leichtlauf_HighTech_5W-40.jpg

 

Uleiul are triple certificari oficiale(FREIGABEN) performante pt benzinare

PORSCHE A40, MB229.5 si VW50200

L-am dat in postul de mai inainte, dar am facut niste precizari suplimentare, exclusiv numai pt cine e interesat.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nec100 eu aveam porcaria de castrol magnatec 5w40 si il manca pe paine, am bagat ravenol vsi 5w40 si vreau sa zic ca sunt extrem de multumit. Tu ce parere ai de Ravenol VSI 5W40 eu nu am nimic ce sa ii reprosez, dar se poate si mai bine ? LM de care zici e mai bun ? precizez ca am Mk5 1.4 16v cod BCA ~203K km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca de uleiurile de la Lukoil nu prea se vorbeste tinand cont ca are aprobare de la VW, Prosche si MB, iar ca pret 4-5L e sub 100 de lei bidonul. A incercat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca benzina si motorina de la astia e de doi lei nu am pretentia sa faca ulei ok care, dupa parerea mea, este mult mai greu de construit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e cel mai bun (in opinia mea) ulei de la LM pt benzinare VW rulate peste 80k. Un ulei excelent cam scumpisor dar asta datorita calitatii lui si produslui 100% in GERMANIA.Aprobarea AMG inlatura orice dubiu.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_pszi8jz9uh.html

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/gfx/7A594502FAFFA53DC12578D500247100/$file/Leichtlauf_HighTech_5W-40.jpg

 

Uleiul are triple certificari oficiale(FREIGABEN) performante pt benzinare

PORSCHE A40, MB229.5 si VW50200

L-am dat in postul de mai inainte, dar am facut niste precizari suplimentare, exclusiv numai pt cine e interesat.

Dar acest ulei nu este "full syntetic" (dupa cum zice si producatorul)

Sa inteleg ca e mai bun decat un Syntoil HT 5w40, care este anuntat ca full syntetic de catre LM? ( dar fara aprobari oficiale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai cuminte cu LUKOIL de RO  stiu cum sant facute uleiurile la LUKOIL....RO 

lukoilul de vest e altceva... tocmai pe asta l-ai gasit?

De ex la PETROi TEL se face blending  inclusiv productie baze SI ULEI  pt OMV LUBRICANTS  care apartine de lukoil dar are capital austriac+ rus....

cand se face blending OMV se opreste productia cateva zile  de baze uleiuri pt luk se curata instalatiile si apoi se produc baze pt OMV totul supravegheat si controlat cu ingineri din Austria atat productia cat si blendingul...de aici si calitatea buna a uleiurilor OMV 

daca se uita cineva atent semisinteticul 10w40 OMV are MB229.3...NORMA F RARA LA 10W40 deoarece e mai buna.


 

Asta e cel mai bun (in opinia mea) ulei de la LM pt benzinare VW rulate peste 80k. Un ulei excelent cam scumpisor dar asta datorita calitatii lui si produslui 100% in GERMANIA.Aprobarea AMG inlatura orice dubiu.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_pszi8jz9uh.html
 
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/gfx/7A594502FAFFA53DC12578D500247100/$file/Leichtlauf_HighTech_5W-40.jpg
 
Uleiul are triple certificari oficiale(FREIGABEN) performante pt benzinare
PORSCHE A40, MB229.5 si VW50200
L-am dat in postul de mai inainte, dar am facut niste precizari suplimentare, exclusiv numai pt cine e interesat.



Dar acest ulei nu este "full syntetic" (dupa cum zice si producatorul)
Sa inteleg ca e mai bun decat un Syntoil HT 5w40, care este anuntat ca full syntetic de catre LM? ( dar fara aprobari oficiale)

 

DACA LM  iti da  SYNTOILUL slab la performante la impiedicarea uzurii tu pe cine crezi insusi producatorul uleiului sau  povesti de mecanic de curte recomandac de MAGNACUCU ce citeste doar contorul de curent  sau vanzatori de butic de piese.

 

(A doua dunga albastra mai scurta ulei mai slab la impiedicarea uzurii)

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/3D913A75D1102FD6C12573DA00311658/$file/5439.pdf

 

SYNTOIL are MB229.3

LEICHTLAUF HIGHTEC ARE MB 229.5

norma

MB229.5  MAI BUNA DECAT MB229.3   in protectia  pe cama cu pana la  20%

 

aici vezi cam wear outlet la MB 229.3 VS MB 229.5

http://www.lubritecinc.com/PDF/MB_Spec_EO_Service_Oils_2012.1.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!