Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

16 minutes ago, liviu. said:

Inseamna ca mult blamatul Castrol nu e chiar asa de prost. La mers normal nu sare de 90 grade ,de obicei sta la 88 si indiferent de forje nu sare de 100 grade.

Nu sunt in Romania, incearca sa mergi 1 ora cu 3000rpm si vezi ce temperatura ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3000  nu e o turatie mare ,daca  motorul intra pe rosu la 6000. Am urmarit temp la ulei inclusiv pe transalpina cu 4 persoane tinuta peste 3000  si nu sare de 100 grade. Vorbesc de Castrol  autentic .

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inteles formularea. Temperatura creste in timp. Mergi sustinut 1 ora si vezi ce temperatura ai.

 

Nu e tot una sa mergi 5 minute sau 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect. Ca sa traversezi Transalpina cu un motor mic si 4 pasageri din care 2 peste 100 kg pe urcare trebuie sa tii motorul in ture ridicate ca altfel nu duce si dureaza peste o ora urcarea.Nu laud uleiul ,spun doar o realitate.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu pe circuit am avut vreo 116-118 grade parca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviu. Temperatura uleiului am spus că este doar un parametru, ca să tragi concluzia că un ulei este de calitate, o analiză de uzuri este sacră. Din câte am vorbit cu cei care au analizat Castrol pe îndelete, când este proaspăt, se ține destul de bine. Numai că are un punct, în general în jurul a 5000 km, când se întâmplă ceva cu el. Pare a fi un ulei fragil care își pierde destul de repede proprietățile chiar dacă este adus din Germania. Cam la fel pățeau toate uleiurile care respectau norma 504.00-507.00 când a apărut. Interesant este de văzut când au fost aduse la zi ultima oară rețetele. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mobil 1 ESP 5w30 ar avea rețeta actualizata? Întreb ca m-ar bătea gândul ca schimbul viitor sa l fac cu el la phaeton 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca temperatura uleiului reflecta calitatea lui, depinde de f. multi factori externi, termostat viteza de deplasare, temperatura mediului, regimul de turatie. Ideea e cat de bine isi pastreaza proprietatile  de ungere.  Mobil 1 ESP Formula 5W-30, punctul sau de aprindere e 254, vascozitatea la inalta turatie 150 gr. e la 3,58 cu  viscozitatea cinematică 100 C, 12.1 nu vad de unde se deduce ca la 120 de grade temp. ar fi slab calitativ, cat testele de fabrica se fac de la 100 gr. ca etalon de pornire. Se exagereaza fara nici o baza reala.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe net sunt liste cu motoarele așa zis ,,oil killere" care fie că funcționează la temperaturi ridicate, fie contaminează excesiv. În cazul primelor, clar, temperatura nu mai reprezintă un criteriu de calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca temperatura nu e un parametru relevant in primul rand din cauza variatiilor mari de temperatura ambianta, asa cum se si vede din postarile anterioare, avem ierni cu -20 si veri cu +40

Ar fi excelent daca am pune mana de la mana si sa mai facem din cand in cand cate o analiza a uleiului uzat, asa cum fac unii prin America si nu numai.

Nu stiu ce laboratoare avem in Ro, dar in America am vazut ca fac si interpretari ale rezultatelor comparand cu analiza anterioara (ceva gen "a crescut cantitatea de sulf fata de analiza de anul trecut etc")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, Trofin Liviu said:

Pe net sunt liste cu motoarele așa zis ,,oil killere" care fie că funcționează la temperaturi ridicate, fie contaminează excesiv. În cazul primelor, clar, temperatura nu mai reprezintă un criteriu de calitate. 

Poți pune, te rog, un link? Mulțumesc!

Modificat de Lyxi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi uleiul pana in 15k. iti garantez ca nu o sa ai probleme din cauza lui, nu ai nevoie de nici o analiza, ce omoara motoarele e intervalul asta long life de 30K. care l-au imbratisat toti producatorii.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mers pe cruise-control cu 120km/h la mine sta pe la 101-102C. Cu aceiasi viteza pe cruise control la urcat la munte pe autostrada ajunge pe la 107-108C.

Castrol 5W-40. 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat și eu recent fuchs după 5000km crezând ca e uleiul slab. În oraș dacă sunt peste 25 de grade afara îmi ajungea și la 100 de grade. Mers pe autostrada 120-130 ajunge la 105-107. La viteza de peste 150 pana în 180 se duce la 112-115 grade. Am pus Ravenol vmp si o și nici o schimbare. Termostatul funcționează bine din cate am verificat cu vcds. Acum nu știu sa zic dacă e mult sau e ok. Mașina are soft de putere.

Modificat de giamgiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confundați temperatura uleiului cu cea a antigelului. Dpmdv, e normal ca uleiul să sară de 100*C în anumite condiții. Important e să își mențină calitățile și la temperaturi mai mari.

Am 2 analize restante cu Fuchs, n-am apucat să le trimit. Dacă vrea cineva din București să își analizeze uleiul uzat și vrea să ne combinăm la un transport, îl aștept cu un mesaj. Intenționez să le trimit în max 2 săptămâni la Blackstone. Recipientele se pot cere gratuit de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, calin.g said:

Daca schimbi uleiul pana in 15k. iti garantez ca nu o sa ai probleme din cauza lui, nu ai nevoie de nici o analiza, ce omoara motoarele e intervalul asta long life de 30K. care l-au imbratisat toti producatorii.

Am auzit un punct de vedere de la un inginer si este unul destul de corect. Nu conteaza numarul de km ,conteaza orele de functionare.Poti face 30000 in mai putine ore fata de 15000.

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce scrie @liviu.. Eu asa m-am si orientat la schimb...pana in 300h de functionare ale motoruluitimp in care am facut 7500km. La fel voi face si pe viitor. Probabil la 15.000km o sa am deja 2 schimburi la activ dar cand circuli in Bucuresti nu ai ce face.

Stiu unii vor spune ca sunt bani aruncati ca uleiul este LL etc.

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat pentru motor, cat si pentru restul componentelor adiacente, turbina, DPF ( regenerari ) am folosit un ulei bun, si schimbat des. adica max 10.000km. Multi au zis ca sunt bani aruncati. Dar e ca la igiena corporala, una e sa te speli pe dinti in fieare zi, alta e sa te speli la 3 zile :)

Inteleg si rationamentul cu intretinerea LL, dar clar nu este valabila decat in tarile cu apa calda, autostrazi, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac schimbul 1 data pe an sau 15k. dar niciodata nu s-a intamplat sa fac mai mult de 8-9k. in acest interval, cam 200 de ore de functionare dupa computerul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este valabil pentru voi care stați in orașe mari. Eu am doua semafoare in tot orașul. Deci Nr de ore ar cam fii la fel cu km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Ce de lucruri offtopic mai poti citi pe aici... De fapt orice, inafara de "ce ulei recomandati". Ore de functionare? Da, valabil la masini agricole. La autoturisme nu cumva conteaza daca mergi 1h cu 4000 ture sau 1h cu 2000 ture? Km conteaza, si cu asta, basta. Mai sus era un criteriu de calitate al uleiului, presiunea uleiului. In cazul acesta, bagati ulei de cutie in motor (cum fac unii samsari sa vanda masinile cu motoarele terminate si cu becul de presiune ulei aprins), si sa vedeti ce presiune excelenta aveti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ore de functionare, valabil si la masinile noastre. Cand stai blocat in coloane prin Bucuresti, Valea Prahovei etc. cu motorul pornit si faci 3-4 km intr-o ora nu se mai uzeaza uleiul?! Sunt multe masini care vad exclusiv trafic de oras cu lunile, mai ales la orele de foc, si ajung sa faca sub 15.000 km pe an dar cu multe ore de functionare la activ. Sau iarna cand stai cu motorul pornit si astepti sa se dezghete masina cate 20-30 minute, unde nu misti roata nici macar 1 metru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  De cazurile astea nefericite de utilizare a masinii nu tine cont calculatorul masinii si te trimite la schimbul de ulei si la 1/2 din intervalul maxim posibil? Alta treaba nu mai avem decat sa notam orele de functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculatorul tine cont cat de cat si te trimite cu 2-3000km inainte de cei 30.000km. Daca treci pe interval fix, adica 15.000km, nu se mai modifica nimic. Asta doar la modelele mai noi... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Ebi a scris:

   Ce de lucruri offtopic mai poti citi pe aici... De fapt orice, inafara de "ce ulei recomandati". Ore de functionare? Da, valabil la masini agricole. La autoturisme nu cumva conteaza daca mergi 1h cu 4000 ture sau 1h cu 2000 ture? Km conteaza, si cu asta, basta. Mai sus era un criteriu de calitate al uleiului, presiunea uleiului. In cazul acesta, bagati ulei de cutie in motor (cum fac unii samsari sa vanda masinile cu motoarele terminate si cu becul de presiune ulei aprins), si sa vedeti ce presiune excelenta aveti.

Eu am mers pe uleiul OEM vw. La phaeton chiar  îmi arată temperatura la ulei și a fost mereu constanta. Nu știu dacă schimbul următor sa merg tot pe el sau pe altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!