Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Si la ce putere ii estimata lucrarea?

Consumul mixt aprox care ar fi.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 135 cp si 310 nm. Stage 1. Nu am obiectivat cp pe dyno, insa am facut un test drive intre stock si chip in 2 zile consecutive pe acelasi traseu. Repriza de la 50-90 kmh in treapta 3 a scazut de la 7.5 la 5.7 secunde masurate manual, de 2 ori.

Ultimul consum mers doar in Bucuresti, doar un drum pana la Otopeni si atat, pe 900 km a fost de 7.3. Stiu ca o sa sariti ca e prea putin pentru oras, dar sa nu uitam ca e vorba de weekenduri, iesit si seara, unde adeseori merg cu un 6.5. O zi nemenajat consum real 8-8.5-9

La drum intins, media pe 3500 km cand am fost in vacanta in Grecia, AC non stop a fost de 6.2. Cu o vara mai devreme (stock), mers prin Europa 4500 km cu Ac 70% din timp, tot 6.2 media.

Mentionez ca ceea ce e pe bord e verificat la pompa.

Modificat de vwvlad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Acum o saptamana am facut si eu un remap stage 2 . Cadou de ziua mea , deh om bătrân si fara minte. :)

Cumatra mea , skoda superb din 2010 , motor 2.0 tdi cr 170 cp , 263.000 km .

Mugur de la TCM , el a facut remap-area mi-a spus ca rezultatul va fi in jurul 205 cp cred ca a avut dreptate.

Prima impresie dupa vreo 400 km e ca motorul e altul. Fuge. Are draci pe ea. Patineaza rotile si intr-a 3-a .

Nu pot spune nimic despre consum momentan pentru ca sunt in concediu si chiar nu ma intereseaza.

Nu stiu ce ma va lasa primele ; amvelopele , turbina , motorul :)

Dar pentru ca sunt un șofer matur (44) , constient si educat vreo 4 ani de poliția din Anglia sper totuși sa nu ma despart prea repede de prea multe componente.

Multumesc lui Mugur pentru treaba făcută.

Off topic : Mugur pompa de injecție nu are nimic. Supapa de retur de pe pompa are buba pe ea . Deci am rămas cu vreo 1200 € in buzunar.

Drumuri bune tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reio..dar ceva mai mult fum la accelerari ai ? fata de motorul stock anterior. sau nu s-a observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dstdan   Fum nici nu va vedea pt. ca are DPF. Cel mult, regenerari mai dese ale Dpf-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, dar la cei fara DPF ma refer, cu resoftare scoate fum negru mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de soft si de starea masinii ; a mea, 1.4 tdi ( 45.000 km ) + soft la tcm nu scoate pic de fum in orice plaja de turatie as calca-o.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel la mine..G5 dpf.Nu conteaza neaparat dpf,conteaza foarte mult calitatea softului care daca e masina in stare buna nu ar trebui sa scoata fum,dar daca deja are niste probleme chiar si mici sau a scos fum sau scoate putin fum o sa scoata mai mult.In concluzie resoftare nu inseamna fum,asa am crezut si eu,ca o sa scoata masina fum,dar dupa foarte mult citit si discutii fum iese decat daca nu e masina in stare perfecta indiferent de dpf sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am văzut niciodată fum in spatele mașinii . Evaluările mele sunt cromate si sunt la fel de curate si strălucitoare ca acum 5 ani cand a fost făcută

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mugur@tcmtuning

multumim de apreciere REIO YSA, multumesc pentru informatie.

 

POPALIN90 ai perfecta dreptate dar mai trebuie sa fac o precizare si anume ca unele masini culmea scot fum nativ (foarte putin desigur nu pacla dar usor sesizabil ) si cu dpf-ul pe ele in perfecta stare si fara probleme de dpf sau motor ex: ford kuga 2.0 tdi 136cp mai ales vara cand temperaturile depasesc 30 de grade, touareg 2.5 tdi prima generatie (primi ani de fabricatie cu dpf) si poate si altele (astea mi-au venit in cap acum).

 

La cei fara dpf fumul suplimentar este dar de regula de uzuri mecanice daca se foloseste soft stagiu 1 si nu altceva agresiv de exemplu.

Modificat de mugur@tcmturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da domnule Mugur stiu acest lucru de la dumneavoastra (cand am facut resoftarea la g5 cand v-am zgariat din greseala oglinda:)) ).Mi-ati spus ca tocmai din fabrica aceste motoare de 140cp scot putin fum,dar de exemplu cum am eu acoperita evacuarea cu bara clasica normal ca nu se vede.Oricum de atunci nu scoate fum deloc in orice plaja de turatii,merge perfect de atunci,turbo imediat il corecteaza la 2.2 si in vitz 5-6 daca tii blana mai sta la 2.3-2.4,doar ca fluiera putin mai tare ca vara trecuta,in rest valorile sunt ok.Am mai spus aceste lucru cu fum-ul din fabrica dar unii oameni de aici nu pot sa inteleaga acest lucru si de aia nu am mai insistat:D!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Lerian

Am 1.9 tdi bxe pe passat, B6, 2006. Am 18 000 km de la chip tuning. General vorbind, nu am ce reprosa tuningului. Trage uniform si predictibil pe toata plaja de turatii. Nici nu iti dai seama ca ai ajuns la 4000 rpm si motorul nu e plafonat, asa cum e stock de pe la 3000. Motorul "parca merge mai rotund", conducand in acelasi stil econimic, masina consuma la fel. As putea sa zic ca mi se pare ca la mers un pic ciupit (o depasire, o repriza), consuma chiar mai putin decat inainte de chip, ajungand mai repede la viteza target si lasand-o moale imediat.

Nu pot vorbi de fiabilitate dupa 18 000 km. Stiu insa ca scot fum daca o calc. Nu imi dau seama cat. Insa diferenta de satisfactie intre stock si chip e mult prea mare ca sa ma intereseze eventualele costuri de reparatie pe viitor. Dupa mine, passatul acum a ajuns la echilibrul de putere cu care trebuia sa fi iesit din fabrica.

Deci pentru placerea condusului si siguranta in depasiri, merita chiptunningul. De fiabilitate, nu pot vorbi. 18 000 km si un an.

Soft facut de Tcm turbo Bucuresti, Mugur

 

 

Mulțumesc, între timp am făcut și eu resoftarea, tot la Mugur. Mașina e mult mai sprintenă și răspunde mai prompt la comenzi chiar și la ture mici. E mult mai ușor de condus în trafic, și consumul parcă a scăzut și el - pe pilot automat, în a 4a la 55-60 (1500rpm) și a 5a la 80 (1500rpm) consumă în jur de 3,2 (oscilat între 2,8-3,5 pe BC).

La mine e o problemă cu avansul injecției, și probabil din cauza asta motorul dezvoltă o vibrație mai puternică și un zgomot mai accentuat. Mâine merg să rezolv problema cu avansul și sper să fie un pic mai silențioasă după, sau cel puțin să nu mai dezvolte vibrația aia care face să rezoneze ceva de sub capotă destul de urât, mai ales între 1000-1500 de ture.

Pragul de putere e pe undeva pe la 2500 de ture, unde ridică botul și mă bagă în scaun destul de brutal.. poate că mi-ar fi plăcut să fie un pic mai liniar.. sau poate că am rămas eu obișnuit cu 6 în line :D. M-am uitat după fum dar nu scoate, și sper să nu scoată prea curând. I-am dat un pic blană în niște depășiri dar nu i-am făcut 0-100 și nici nu cred că o să-i fac, să nu trag inutil de ambreiaj/volantă.

Per total sunt mulțumit, sper să nu fi scăzut fiabilitatea componentelor mai ales că n-am neapărat un stil brutal de condus (din ce am înțeles frânele de motor inutile solicită volant destul de mult, mai ales după resoftare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soft TCM - Mugur acum ~1 an și jumătate, ~60k km. Acum mașina are ~90,5k km și merge la fel, și la mine are o vibrație intre 1000-1500rpm dar o avea și înainte de soft și vad ca în timp nu s-a accentuat. Estimat ~140cp și 315nm, 1.9tdi bxe. Consum cam la fel în general, mai mare puțin dacă e forțată, mai mic la mers regulamentar pe Ploiești-București fără aglomerație (intre 4 și 5%). Am făcut loguri de curând și sunt ok injectoarele, turbina, doar EGR parca da semne de oboseala și baga puțin mai multe gaze decât ar trebui, dar nu cred sa aibă legătură cu softul. Fum scotea de noua, dar puțin, acum scoate puțin mai mult, dar nu deranjant și doar în sarcina maxima. La accelerări normale nici urma de fum. Ca și comparație: trage mai bine decât 2.0tdi BKD pe Octavia 2, comparat de mai multe ori pe 0-100 și 0-140, deși nu ma așteptam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor.

Abia așteptam sa ma întorc "acasa" (Anglia) ca sa pot face comparația înainte si dupa remap (de la 170 la 200+). Aici cunosc motorina si drumurile .

Am sa revin putin la primele impresii. Si o sa vedeți de ce . Imediat dupa remap , trecând peste faptul ca masina rupe atat asfaltul cat si anvelopele , motorul avea un zgomot ciudat. Ca de masina puternica iar eu l-am identificat ca venind de pe la turbo. Si mie nu-mi plăcea deloc dar am tăcut din gura. Asta a fost cateva saptamâni cat am stat in concediu. Pana la prima alimentare in Austria. Doar vreo 30 litri ca atat a încăput. Zgomotul motorului a revenit la liniștea care mie imi place atat de mult. Deh sunt bătrân . Ca si concluzie , deși am alimentat de 4 ori de la companii diferite , motorina in tara este praf . Apropos, si consumul era in craci .

Si acum am sa va spun despre consum. Daca înainte de remap in oraș aveam un consum de ~ 32-33 mpg acum am sărit la 35-36 . La drum lung aveam ca si regula 52-54 mpg , zilele trecute in aceleași condiții si pe acelasi drum am scos 61.5 mpg . Deci una peste alta un minus de aproximativ 10% .

Un singur lucru nu imi place . Faptul ca turația nu mai este limitată si nu de putine ori m-am trezit pe roșu .

Multumesc inca o data , Mugur.

Modificat de REIO YSA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat...cred ca de fapt nu e limitarea scoasa...ci doar harta mutata mai sus...Eu spre exemplu, cu softul pe care il am acum pot urca in 4500 de ture in treptele mici..dar la viteza in 5 si 6...pa...maxim 4100 ca altfel o pune in nas. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrat de cateva ori pe roșu in treptele 1-2-3 . Mai sus nu stiu. In a 6 a m-am dus o singura data in Germania pana la 4400 cand m-am fugărit cu un M3 si aveam 220 km/h. Si nu mi-a pus-o nici acolo in nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pot sa ma duc pe rosu in 2-3-4 fara sa ma puna in nas(am resoftare).Stiu ca am lasat o data sa vad cat se duce turatia si sa dus pe la 4700-4800,dar totusi am lasato sa nu omor motoru.Pe autostrada tot asa am prins o viteza care nu poate fi specificata aici si tot nu ma pus in nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Abia așteptam sa ma întorc "acasa" (Anglia) ca sa pot face comparația înainte si dupa remap (de la 170 la 200+). Aici cunosc motorina si drumurile .

Am sa revin putin la primele impresii. Si o sa vedeți de ce . Imediat dupa remap , trecând peste faptul ca masina rupe atat asfaltul cat si anvelopele , motorul avea un zgomot ciudat. Ca de masina puternica iar eu l-am identificat ca venind de pe la turbo. Si mie nu-mi plăcea deloc dar am tăcut din gura. Asta a fost cateva saptamâni cat am stat in concediu. Pana la prima alimentare in Austria. Doar vreo 30 litri ca atat a încăput. Zgomotul motorului a revenit la liniștea care mie imi place atat de mult. Deh sunt bătrân . Ca si concluzie , deși am alimentat de 4 ori de la companii diferite , motorina in tara este praf . Apropos, si consumul era in craci .

Si acum am sa va spun despre consum. Daca înainte de remap in oraș aveam un consum de ~ 32-33 mpg acum am sărit la 35-36 . La drum lung aveam ca si regula 52-54 mpg , zilele trecute in aceleași condiții si pe acelasi drum am scos 61.5 mpg . Deci una peste alta un minus de aproximativ 10% .

Un singur lucru nu imi place . Faptul ca turația nu mai este limitată si nu de putine ori m-am trezit pe roșu .

Multumesc inca o data , Mugur.

Sigur nu este eliminat limitatorul de turație..

Deși pe bord linia roșie începe pe la 4500 rpm limitatorul de turație este undeva la 5100-5200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, depinde cum ii facuta resoftarea, poate fi mutata numai mapa mai in sus sau ,gen Popcorn, No limter, poate pusa limtare ptr luch control cu retur la anumiti Bari in turbo de ex limitare la 2.Bari etc.  Trebuie sa ai ceva limitare ptr a proteja volant, turbo etc.  Daca ii soft Mafless la fel. Faza cu pusu in nas nu-i ok.

 

Ca si sfat inainte a face remapare, verificati sa aveti avansu pe zero sau cum specifica vw ptr motorul vostru.

 

Eu l-am pus acum pe zerp si tage ca si o nebuna, cu toate ca am softu de aproape un an imd. Parca ii alta masina acum cu avansu pe zero.

Incarca parca turbo mai repede, si trage mult mai de jos si foare linear (zici cai bmw). Duminica am trecut prin Germania si 180-220 il face foarte repede.Acul de la vitezometru urca mai repede ca si cel de la turometru chiar si din treapta 4.

 

In sfarsit am ce mi-am dorit. Daca pana acum pe dyno scoteam doar 188 cp max, acum sigur ating targetul fixat (200cp).

 

Am vazut ca cu motorina din Romania cat am stat in concediu dupa 4 mi tur incepe sa fumeze putin, acum cu motorina de Total din Franta nu mai fumega mai de loc. Poate si cum iam curatat tobele cand am trecut prin Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Limitatorul de turatie in soft e o valoare fixa, un numar intreg, nu e nici o "scala" sau cursor sau mai stiu eu ce.

In plus, e valabila si la turatia in gol si la viteza x,y,z

asta cel putin la golf4, passat B5, generatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor!

Are cineva pe-aici soft pe motorul de 1.9 BLS cu dpf de pe golf 5?preferabil si cu multi km? Mi-ar placea sa aflu niste pareri despre cum se comporta. Pe mine m-ar interesa un soft inclinat spre "eco".imi doresc plusul de putere,dar nu vreau sa sacrific viata pieselor

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus de putere se obtine doar cu plus de aer si plus de carburant.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

da, dar in general, la condus normal, nu in regim de curse!, consumul de carburant se poate reduce, mai ales daca ai injectoare, sau duze noi. Reducandu-se timpii de injectie si pulverizarea in sine.


Prin noi, ma refer cu diametrul marit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

 

Am un Passat B5.5, an 2002, tip motor AVF 6+1 trepte, 131 CP, 230.000 KM. As vrea sa ii cresc puterea. Ce parere aveti de un chip tuning la acest model? Am inteles ca ar duce-o undeva la 165 CP, in regim safe.

 

Eu ma gandeam sa bag si o turbina VNT20 pe masina, si sa ii schimb si evacuarea. Cam cat ar costa toate acestea? Consumul va creste? Si ce ar pica la masina in urmatorii 50.000 kilometri dupa aceste modificari?

 

Sau mai bine sa fac doar chip tuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!