Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

In primul rand: Multumesc pentru raspuns!

 

De curand am schimbat si radiatorul si cei de la Mitsubishi Motors (Bucuresti) mi-au zis ca pe una dintre gaurele(asa am inteles eu ) scapa ulei si ar trebui schimbat

 

 

Tunnerul ales este fara indoiala TCM, la altcineva  nu am incredere. Inainte de asta vroiam sa verific si suportii motor deoarece simt ca

la relanti zgomotul produs de motor s-a accentuat considerabil, plus ca sunt momente in care dimineata cand o pornesc simt ca imi da cineva cu bolovani sub maneta.

 

In legatura cu chip-ul:

 - sunetul motorului s-a mai accentuat?

 - Consumul?(sunt constient ca va fi mai mare,dar cu cat? si aici ma refer la mers normal)

 - cati cai ai pus in plus?

 - ce consumabile au mai picat intre timp?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.sunetul nu s a schimbat

2.consumul mediu a crescut cam cu 1 litru la 100 km

3.am avut mai multe variante, dar varianta de care iti vorbesc(motor stock/turbina originala) era de 160cp si 387nm masurati pe dyno.

4.consumabilele sunt discutabile pentru ca de fapt conteaza mai mult stilul de mers decat softul in sine. Nu pot sa spun ca datorita softului am schimbat piesa x y z ci datorita stilului de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
MosCraciunRevine

In sfarsit postez dupa ceva timp.140cp original,170 cp dupa resoftare.

 

Resoftare facuta la TCM Turbo(vorbit cu domnul Dragos la telefon si Domnul Mugur),in final mi-a facuto domnul Mugur.Am facut o rezervare pentru ziua in care plecam la mare,m-am oprit in bucuresti si timp de 1 ora jumate sa zic maxim am facut 3 log-uri + resoftare si tot.Mai mult a durat drumul chinuitor prin bucuresti cu esente de ambreiaj ars:)),sa continuam!

 

Am facut resoftarea pe 3 septembrie 2014.S-a modificat putin sunetul masinii,in bine zic eu,parca se simte mai usurata la orice turatii.Masina trage de rupe si de la 3500-4000 rpm.Numai da in bot asa de rau la schimbarea vitezelor(cine are G5 cu 140cp 2.0 TDI stie de ce vorbesc),foarte putin da in bot sa zic 1 secunda si dupa iara te baga in scaun.Nu scoate fum deloc(nu am iesire de la esapament,spoiler negru de plastic care il acopera),dar nu se vede deloc.Nu mananca ulei deloc,se comporta foarte bine si ma rog sa se comporte in continuare.

Prima impresie dupa resoftare a fost frumos!nu wow,frumos!Dar normal ca asa e omul nesimtit(eu) si ma gandeam ca daca aveam modelul de 170cp ,il resoftam la 200-210:)).Cel mai bine si iti amintesti de resoftare cand te iei cu cineva,mai ales cu cineva care are motorul de 140cp sa faci o comparatie.Ca si comparatie,a luat acum un prieten o masina...Seat Leon 2006 2.0 140 cp,fara filtru particule,DSG6,l-am facut din viteza 1 fara sa se apropie de mine.

 

Consumul adevarat a crescut,fara sa supar pe cineva,Domnul Mugur a zis ca se poate chiar sa scada,poate la alte masini.Nu a crescut mult 0.5-1L in oras.In afara mi s-a parut la fel,poate chiar mai scazut.

 

Cine mai vrea sa stie alte detalii in legatura cu resoftarea il astept cu mare placere in privat sau aici,cum doriti,dar fara spam!Pot sa spun ca am fost speriat in legatura cu aceasta resoftare si m-am interesat groaznic de mult...chiar am deranjat ceva persoane de pe forum cu mesaje insistente despre resoftarile lor.

 

Ca un bonus 7.8 secunde 0-100 km/h!!Daca ma chinuiam poate scoteam si un 7.6,dar deja dadusem in ambreiaj de cateva ori si mi-a fost mila.

 

2.0 TDI 140 cp 1 axa cu came 8V.

Modificat de MosCraciunRevine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna, ma intereseaza ceva impresi de la persoane care si-au facut resoftare pe motor si turbo stock (peste 200 mi km sa fi avut motorul). Sa fie facut pe passat B6 combi din 2006 pana in 2008 2.0 TDI PD 8V bmp.

 

Vrea sa isi faca un prieten, a mers cu batranul meu B5.5 dar al meu nu ii stock si eu is acum la 188 cp cu fisa dyno... el vrea atat din turbo stock i-am explicat ca ii imposibil dar nu intalege asa ca cer parere la colegi de aici care au acest motor si au resoftare pe motor si turbo stock.

 

Am mers cu passat din 2010 dar 2.0 TDI CR facut de TCM in bn, si ii mai ok decat stock dar tot nu se aproprie de al meu...

 

Asa ca daca aveti ceva impresi negative si/sau pozitive... sa ii spun ... eu ii tot spun ca nu are rost pe totul stock, mai bine un turbo mai mare sau hybrid si un soft bun.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 188 cp din AVF cum se poate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, cum ziceam mai sus nu cu turbo stock... nu stiu daca ii voi sa dau detali aici ca nui topicul dedicat, vb pe pm daca vrei detali...

Astept in continuare detali despre resoftare pe B6 tdi PD 8v break.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care-i diferenta intre un soft eco si un soft tuning ? Pe mine nu cred ca m-ar interesa neaparat putere crescuta cat mai mult un consum scazut urban extraurban. Nu ca ar consuma ea mult dar de ce sa nu consume mai putin ? :) Adica acum in viteza a 6a am 3000 rpm+, Cu softul eco ar avea mai putine turatii ? Ar merge mai lejer ? 

 

Softul Eco e acelasi cu cel chiptunning ? 

Modificat de AndreiCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softul eco mi se pare o mare pacaleala ; doar e parerea mea ; turatia in fiecare treapta nu are nicio treaba cu softul ; rapoartele tin de cutie, deci atata timp cat nu schimbi cutia nu se modifica turatia ; tine de cantitatea de combustibil injectata, presiunea din turbina si mai multe nebunii ; resoftarea stage 1 creste puterea pt motoarele turbo cu ~ 20-30%, depinde ; se simte din plin dar implica si o oarecare uzura la unele componente ; desigur niciun tuner nu iti va spune asta ; daca softul este facut cum trebuie, la acelasi stil de mers vei avea acelasi consum ; poate scadea cu ~ 0.2%, o valoarea infima ; cand o calci blana normal ca va consuma mai mult, dar simti cum masina prinde viata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai lamurit.

Mai clar de atat nici nu se putea. Intrebam ca-i tot auzeam pe baieti ca si-au facut soft si merge altfel motorul , parca nu mai e asa sugrumat , etc si credeam ca se poate reflecta si in consum. Am sa o las asa  Eu economisesc mai mult de 0.2% doar daca schimb rotile care sunt mereu pe 18" , indiferent de anotimp :)

 

Ms ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MosCraciunRevine

Da mie mi se pare de ex la a mea ca motorul merge mai "uns" mai rotund in turatii mari.Se aude mai frumos pe langa ca trage mult mai tare.Daca ai CC cu 2.0 TSI 200 CP si ai si jante de 18" ca asa sa fie frumoasa masina si acum te plangi de consum nu e de vina motorul acela.Da sunt frumoase niste jante pe 18...dar diferenta dintre R16 si R18 poate sa fie si de 2 L lejer,ca sa nu mai zicem de uzura pieselor,bucsaraie si altele pe la roti.

 

Si mie mi se pare o pacaleala resoftare ECO,dai bani ca sa ce?Ti-ai luat motor 2.0 TSI si ai jante pe 18 ca sa faci resoftare eco?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd_b92 Nu ii chiar asa ... sunt multi factori... tu vb numai de cai... ai uitat ce ii mai important, cuplu Nm... Normal ca motorul merge mai "usor" daca cuplul creste la aceasi turatie pe minut, de aici scade si consumul la o turatie constanta si viteza.

 

Sunt multe tipuri de tuning, vorba ta depinde de tunar, acum toti stiu face... cu 15 dolari gasesti pe eBay peste 80 de mi de harti modificate ptr motoarele din 1998 pana in 2011...

 

Eco tuning ii mai mult ptr camioane, sau dube. Eu am resoftari de prin 2008... acum am in familia VW si o duba LT, de ceva timp studiez un chiptuning eco. 

Am prieten care are Eco chiptuning  pe Scanina V8 de 500 cai si consumul a scazut cu 3 la suta, ceea ce ii enorm.

 

Depinde ce cauti, daca cauti putere ai nevoie de cai si nm cat mai multi care reies din debit mare si mafless etc dar déjà suntem offtopic... Eu zic ca trebuie studiat si sa te informezi de la alti care vor sa iti zica, ptr ca sunt rari care isi vand pontu, de exemplu sunt aici pe forum colegi cu B5 de 1.9 tdi care merg cu 200 cai din 2006 ... dar nu prea zic ce si cum ...

 

Merci

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiCC, la benezinare nu am informati, mai ales astea de generatie mai noua, la audi A4 1.8T de 150 cai stiu ca creste consum dupa resoftare, mai ales daca nu-i facuta cum trebuie, eu mai sus vorbeam exlusiv despre motoarele TDI.  Sunt deaccord ca "resoftarea ECO" pe autoturisme este putin trasa de coada... Si oricum nu iti faci resoftare ptr a consuma mai putin, am intales, ceea ce ii sigur ca din experientele mele la drum lung de ex franta-romania consumul scade daca te abti si mergi ca si inainte de a face resoftarea...  dar ii foarte greu, sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MosCraciunRevine

SI eu am spus ca motorul merge mai lejer(de exemplu al meu) daca iti faci resoftare.Nu resoftare eco,ci resoftare standard.De aia si motorul care merge mai rotund si mai frumos,i maresti puterea si daca la 5.000 rpm cu 200 cp trage si se aude cumva daca mai adaugi 20-30-50 cp la aceleasi 5.000 rpm o sa se auda mai frumos si o sa traga mai frumos,i adaugi putere e logic ca se chinuie mai putin.

Si ca sa intelegi...decat sa-ti schimbi maparea masinii pentru 100-150 euro cat e un resoft eco,mai bine dai 250-350 euro si faci resoftare propriu zisa daca vrei sa mearga mai frumos masina si nu te intereseaza consumul si iti permiti.Dar vad ca te contrazici singur,daca te-ai saturat de "coxuri" si mergi foarte frumos nu are rost sa mai faci niciun fel de resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu i-am raspuns scurt si la obiect ; il interesa resoftarea eco, i-am zis parerea mea ; vorbeam de autoturism, nu de tiruri si camioane, deci nu vad rostul sa vorbesc aiurea sau sa ii spun ca se schimba sunetul motorului..incepe cumva sa cante rap in loc de hip hop?...este la mintea cocosului ca o data cu cresterea puterii intervine si cresterea cuplului, pt ca am specificat motoare turbo ; iar despre consum...daca voi a-ti halit reclamele cu scaderea consumului la acelasi stil de mers si acesta a scazut mai mult de 0.2-0.3% inseamna ca aveati masina defecta inainte. bafta

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multi colegi pe forum cu motor bmp resoftat intre 175-185cp. Am incercat sa ii contactez numai ca nu mi-au raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MosCraciunRevine

Trebuie cautati mai multi,asa am facut si eu inainte de resoftare,am cautat colegi cu motor BMM ca al meu...sunetul motorului se schimba clar:),nu mi sa parut.Poate nu la toate motoarele ,dar la 2.0 TDI 140 cp BMM da.Si consumul ori ramane la fel,ori creste,nu scade asta e clar,va spun si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

La cat off topic sa ajuns dintr-o simpla intrebare... eu zic sa reveniti on topic...  pana nu veti fi penalizati.

 

Am vb cu prietenul care si-a pus pe B6 2010 CR 2.0tdi care a avut stock 140, acum are undeva 170, eu nu prea cred... o zis ca s-ar putea sa o puna pe dyno... daca o pune o sa postez poza cu graficul aici. Oricum zicea ca nu era multumit de loc de masina pana nu ia facut resoftarea...

 

Pana atunci pun fisa  mea, si inca 2 sau 3 cu rezultate frumusele din motoarele 1.9TDI PD...  Daca aveti alte informati despre resoftare B6 PD din 2006 si sa fie absolut combi... Merci

 

Astea sunt masini facute de tunerul care l-am cunoscut vara trecuta, om care chiar stie ce face, nu abureste, iti spune concrect cu fisa dyno in mana, nu pe banuieli ca si alti.

post-39904-0-89462800-1420573168_thumb.j

post-39904-0-05444500-1420573196_thumb.p

post-39904-0-33487600-1420573225_thumb.p

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers si eu cu 2.0 140 cp resoftat ; si cu cel de 170 cp stock ; se simt cam la fel..acum e posibil la cel de 140 sa te insele si cuplul..dar cum am spus si inainte, orice masina cu turbo, dupa o resoftare facuta profi prinde viata :)

P.s : de ce vrei neaparat cu B6 si mai ales break ? Ce relevanta are pe dyno ca e break ? Si motoarele sunt aceleasi la vw / seat / skoda ; cred ca orice grafic e binevenit ; din cate stiu mai e un topic pe forum cu grafice by exelixis motorsport ceva gen daca nu ma insel..in cazul in care vrei sa-l rasfoiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am facut intales, nu ii vorba despre mine, cum ziceam si pe pagina anterioara, am un prieten care vrea sa isi faca resoftare pe B6 PD combi, si mai multi tuneri din romania l-au aburit si promis marea si sarea ... cum ca il duce la nu stiu cati cai etc...  de aceea cer aici informati despre acest tip de masina ptr a imi comfirma negatiile ce ii le-am spus, cum ca ii imposibil valorile spuse de ei din motor si turbo stock.

El a mers cu a mea si crede ca dupa o simpla reoftare, va fugi ca si B5.5 meu.  Infine... o sa se informeze el mai bine.

 

In legatura cu graficile, vor aparea curand si cele de la TCM.

 

Eu am harti de la mai multi tuneri si cateodata mai imi vine chefu sa fac la taicamio pe golf o mica modificare etc si cum ziceam acum studiez ptr a imi face pe duba o harta frumoasa. Sunt amator, dar cand vad ca vin uni cu informati si cai atat de multi ma mir de unde ii scoat...

 

Have a good time... sa ne auzi cu bine

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret in cazul meu (2.0 tdi pd bkd):

- prima softare (soft noname si dyno Racing Code) =160 cp si 387 nm

- a doua softare = mai mult decat prima ca au baonit 2 turbine

- a treia softare = estimat( comparat pe strada cu alte masini aproximativ echivalente) 175-185 cai si aprox 400nm cuplu.

Asta pornind de la 140 cai din turbo gt1749va si ajungand la turbo 1749vc(miez de 170cp in corp de 140cp).

Good enough?

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va atrag atentia ca am curatat putin topicul.

ORICE post off-topic ce va urma va fi sanctionat conform regulamentului.

Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Actualul soft e facut de Adi Mazilu, jos palaria.

Turbina a fost facuta de la inceput de Cipos.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD cu DPF nu s-a facut, boss.

nu te saturi de cautat anturaj cu japca pe forumul asta?! chiar nu vezi ca incerci sa mictionezi impotriva vantului?

intelege ca nu-ti impartasim parerile sau convingerile si nici nu o sa o facem curand; asadar, multumim pentru prezenta, dar nu, multumim.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ceva impresii despre 1.9 tdi 105cp resoftat stage1 (137 -140cp)? Aș fi interesat să aflu părerea celor care au resoftare pe mașină de mai mult timp, despre cum se comportă mașina. Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Lerian

Am 1.9 tdi bxe pe passat, B6, 2006. Am 18 000 km de la chip tuning. General vorbind, nu am ce reprosa tuningului. Trage uniform si predictibil pe toata plaja de turatii. Nici nu iti dai seama ca ai ajuns la 4000 rpm si motorul nu e plafonat, asa cum e stock de pe la 3000. Motorul "parca merge mai rotund", conducand in acelasi stil econimic, masina consuma la fel. As putea sa zic ca mi se pare ca la mers un pic ciupit (o depasire, o repriza), consuma chiar mai putin decat inainte de chip, ajungand mai repede la viteza target si lasand-o moale imediat.

Nu pot vorbi de fiabilitate dupa 18 000 km. Stiu insa ca scot fum daca o calc. Nu imi dau seama cat. Insa diferenta de satisfactie intre stock si chip e mult prea mare ca sa ma intereseze eventualele costuri de reparatie pe viitor. Dupa mine, passatul acum a ajuns la echilibrul de putere cu care trebuia sa fi iesit din fabrica.

Deci pentru placerea condusului si siguranta in depasiri, merita chiptunningul. De fiabilitate, nu pot vorbi. 18 000 km si un an.

Soft facut de Tcm turbo Bucuresti, Mugur
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!