Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

ce vrei tu e inutil pt 165cp, doar daca turbna actuala e pe duca, e bine venit momentul upgrade-ului. Chip e destul.

Cat despre "cat va tine", depinde de tine si de piciorul drept. Porniri in tromba si in curba iti vor duce pe apa sambeteli ambreiajul si planetarele.

 

PS: axul cu came sa nu-l dai pe vina chipului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare

pentru masina din semnatura merita sa-i fac chip tuning ?

precizez ca trage destul de bine si sunt multumit de cei 170 cp .. dar ma intreb daca este loc si de mult mai bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, ii CR sau PD. Eu zic ca merita, nu neaparat ptr cifre, adica ptr a optine cat mai multi ca, ci ptr  linia de cuplu si de cai sa fie mai lineara si mai lunga. Mai ales ca ii si 4motion, deci grupu hadlex o ingreuniaza mai mult ca un fwd. Astai parerea mea, oricum resoftarile nu se fac numai ptr a optine cat mai multi cai...

 

 

P.S Fa numai daca ai la cine face, de incredere si iti poate testa inainte si dupa, si iti da fisa in mana nu pe vorbe la colt de bloc.

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna e loc de mai bine…

Cat despre " fa daca ai la cine ", se gasesc in tara asta destui cu renume care au fost discutati si pe forum…gen tcm, revo, rbn, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

binenteles ma refer la chiptuning software ... nu si hardware ca asta nu este masina de curse, tinand cont ca are aproape 2 tone ...

ma tot gandesc daca se justifica si din punct de vedere al costurilor care sunt destul de mari si mi-e frica ca diferentele vor fi asa mici incat o sa ramana totul la stadiul de subiectivism si atata tot :sly:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la exemplele care le-ai dat te pot cita "este loc de mai bine" ... nu iti "citesc cai" si inainte si dupa. Sunt firme cu renume, dar trebuie sa mergi la sediu sau la alte firme cu rezultate concrete si fise dyno.

Eu am avut experiente cu firme si in Ro si in Fr... diferenta de pret se justifica parerea mea. De exemplu mergi la APEC Belgia pe un edc 16 PD pretul lor ii de injur de 500 euro timp 4-5 ore, mergi la X in Ro, intr-o ora ii gata si iti spune , no ai x cai... ii intrebi de cuplu, grafic, bari in turbo... ce sa mai zic de Mafless.

Nu zic ca in ro nu se face tuning, am intalnit oameni care fac poate mai bine ca ori unde, dar cum ziceam mai sus cu fisa in mana nu pe vorbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce inseamna diferenta aia de pret pentru tine ; cuplul si puterea isi fac simtita prezenta dupa resoftare...este ceva in plus acolo, destul de sesizabil ; pe youtube ai o gramada de demonstratii ale celor care si-au resoftat masinile inainte si dupa ; tragi singur concluziile. nu stiu la motorizarea ta in ce conditii afecteaza DSG-ul, la ce cuplu rezista, stiu ca au fost probleme cu DSG-urile intr-un timp dar nu ma pricep pt ca nu m-a interesat subiectul asta ; eu nu o sa-mi iau niciodata automata, imi place sa pedalez :) documenteaza-te despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un B5.5, motor tip AVF 131cp, 6+1 trepte, merge resoftare safe pana la 160-165cp? Masina are 234.000 km, luata din Germania. Merge si trage bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge. Doar ca nu se face pe mufa OBD, ci direct pe ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ii diferenta intre obd 2 si direct pe ECU , am mai auzit ceva discuti si ziceau unu ca prin bdm direct pe ecu is oare cum mai reali cai... ce parere ai? Sau dc l-ai sfatuit direct pe ecu?

P.s ptr colegu cu B6, ptr a nu avea dubi si satisfactie, ia in calcul ce ti-am zis mai in sus. Daca ai cutie dsg , poti sa ii faci softare si la cutie. Merge bine pe tdi pe tfsi erau cv probleme acus cativa ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B5.5 nu te lasa imobilizatorul sa faci resoftarea pe mufa de diagnoza. Pentru asta trebuie sa desfaci carcasa de plastic a ECU si sa te conectezi, cu un cablu special, direct la ECU. Nu trebuie sa desigilezi carcasa metalica a ECU, cum trebuie sa faci daca folosesti BDM.

 

Cresterea de putere NU depinde de interfata cu care se face resoftarea, sau de metoda de citire/scriere a ECU, ci de hartile folosite pentru a modifica softul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau de mofidicarea hartilor originale. Se face la AVF prin OBD, se citeste si modifica dupa acceea. Totul prin cablu. Asa ii la mine la passat, si la golf prin 2007 am facut la voi la tcm prin obd, deci nu stiu ce sa zic.

Stiu ca cai sunt aceeasi, auzisem niste discuti amuzante de diferente intre resoftare intre ecu si bdm. Infine. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CACAii sunt aceeasi e una…ca nu-ti permite imobilizatorul sa faci resoftarea prin mufa obd e alta…diferente de putere nu sunt, doar ca tunerul presupun ca are mai mult de munca ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B5.5 nu te lasa imobilizatorul sa faci resoftarea pe mufa de diagnoza. Pentru asta trebuie sa desfaci carcasa de plastic a ECU si sa te conectezi, cu un cablu special, direct la ECU. Nu trebuie sa desigilezi carcasa metalica a ECU, cum trebuie sa faci daca folosesti BDM.

 

Cresterea de putere NU depinde de interfata cu care se face resoftarea, sau de metoda de citire/scriere a ECU, ci de hartile folosite pentru a modifica softul original.

 

Poate nu ai interfata care trebuie sau gresesti ceva, merg fluierand B5.5-urile prin portul OBD !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Merge prin obd 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare in legatura cu acest chip tuning. De o vreme ma intereseaza si pe mine, am o jetta 1.6mpi Bse de 102 cp. Cautand si sapand pe net , am discutat cu cineva si mi-a spus ca el imi poate oferi 30 de cp in plus doar prin remapare, cu pretul ca imi scoate motorul din zona de safty. Acum...nu stiu ce sa cred, din cate stiu mai mult de 10 cp nu pot sa scot din el,deci se poate asa ceva? Si ce as avea de pierdut scotand motorul din aceasta zona de safe, avand in vedere ca nu fac liniute cu masina,doar ca la drum lung simt nevoia de cativa caluti in plus la depasiri (bagaje multe,masina full) . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-a cam luat la misto…real nu se pot scoate nici 5 cp dintr-o aspirata banala…vrei putere, schimbi motorul / masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Expertu59, 30 de cai poate castigi daca iti montezi compresor si daca modifici adminisa si evacuarea cap coada, dar nu cred ca merita investitia. Dupa cum a spus si colegul bgd_b92, care a avut inainte o aspirata pe benzina, nu se obtine cine stie ce putere din acest tuning software. In mare, se modifica hartile de injectie, dar sigur gasesti suficiente detalii daca vei cauta aici pe forum.

 

Eu am un 1.4 aspirat la care am facut resoftare si ceea ce intr-adevar s-a simtit binisor a fost cresterea cuplului in regim de turatii medii, adica la mersul in oras. Practic, se castiga ceva cuplu care sporeste cu putin "placerea" condusului in oras; posibil sa scada si consumul cu 0,2-0,3l/100km, dar numai daca insisti sa mergi batraneste. Personal am observat imbunatatirea reprizelor 80-120km/h, dar nu ceva semnificativ (se castiga oricum peste 1 sec., dar masurat prin mufa OBD, nu panarame de filmari facute cu telefonul mobil), dar efectiv cresterea puterii maxime e dificil de evaluat fara dyno, mai ales ca forta de aspirarea a aerului ramane constanta daca nu schimbi admisia si evacuarea cap-coada.

 

Scoaterea motorului din zona "safe" inseamna sa iti urce limitarea de la sa zicem 6.000 rpm inspre 6.500 rpm, adica exact acolo unde incep pistoanele sa se topeasca. :) Probabil ca pentru o depasire la limita te-ar putea ajuta, dar nu cu mult, intrucat dupa 5.500 rpm la un aspirat scade dramatic si puterea si cuplul, deci o schimbare in treapta superioara ar putea ajuta uneori mai bine.

 

P.S.: Iti recomand sa mergi si sa vorbesti direct cu un tuner serios (gasesti aici pe forum) si sa accepte banii inapoi in caz ca nu esti multumit de tuning (la modul 24h de proba). Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intereseaza sa scada consumul si nu am nici un stil de condus batraneste dar nici sportiv zilnic. De aceea am apelat la voi,pentru a auzi niste sfaturi, poate ati mai auzit astfel de intrebari iar unii dintre voi chiar va pricepeti la asa ceva si imi puteti da un raspuns concret. Ideea este ca mie mi se pare putin..sa zic asa suspect,25-30cp dintr-o aspirata stok, avand in vedere ca mai toti tunerii mai mult de 10 cp nu pot oferi. Dar mi-ar fi placut sa fie adevarat ceea ce spunea acel baiat, dar tot cautand pe net nu am mai auzit despre asa ceva. 

Pentru acest nenorocit de Bucuresti, chiar nu am unde merge mai tare (la o viteza de 30-40km/h) dar la drum lung simt nevoia de o putere mai mare in depasiri,mai ales cand suntem 4 persoane si bagaje,chiar si dupa ce ii dau inferioara peste 4500rpm ..abea urca in turatii. M-am grabit ca fata mare la maritat cand am achizitionat masina,abea dupa ceva vreme mi-am dat seama ca este cam submotorizata,dar am prins drag de ea si nu vreau nici sa o vand, este o masina buna dar motoru cam foarte lenes. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu poti scoate 25-30cp din soft-tuning, imi pare rau. :(

 

Poti sa incerci sa vorbesti cu un tuner serios (cauta aici pe forum, gasesti sigur 2-3 tuneri in mai putin de 5 minute), fa-ti o programare la el si vezi daca accepta sa iti dea banii inapoi in caz ca nu vei fi deloc multumit. Dupa cum am spus anterior, vei avea un castig mic al cuplului si al puterii in zona medie de turatii, lucru care creste confortul condusului, dar puterea maxima efectiva inscrisa in cartea tehnica a masinii nu poate sa ti-o creasca prin OBD-tuning cu mai mult de 10cp, iar ca sa verifici aportul de putere tb. sa platesti dyno inainte si dupa si sa faci comparatie.

 

Dupa tuning motorul va fi cu putin mai flexibil decat inainte si 80-120km/h (adica depasirile despre care vorbeai) le vei face cam cu 1-1.5 sec. mai repede decat inainte, in aceleasi conditii date (rogi tunerul sa-ti monteze in mufa OBD un logger si poti testa timpii inainte si dupa tuning).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inapoiaza nimeni banii inapoi, de asta m-am interesat eu ; nici macar jumate ; colegul trl e putin optimist cu +1-1,5 secunde pe 80-120 ; acum fiecare cu " ce simte ", insa s-au facut atatea teste cu / fara remap la benzinare cum s-au facut si cu admisiile " sport " si tobele sport ; castigul a fost mereu 0 barat ori s-au constatat pierderi de putere si de bani ; de asta am vandut si eu benzinara, nu ai ce sa ii faci, iar din cauza majoritatii care faceau remap si isi turau masina pt prima oara in viata lor apoi "simteau" efectul resoftarii am dat si eu banii de pomana, mai mult sa ma conving pe pielea mea ; asta e ; un motor e putin mai complicat decat zicala " dai aer + benzina si fuge …citeste putin despre cum functioneaza un motor si o sa ajungi la concluzia care ti-am zis-o ; aici ma refer la motoare normale, nu F1 sau mai stiu eu ce avioane…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie dl. Voinea mi-a spus ca daca nu sunt multumit primesc banii inapoi, motiv pt. care am acceptat sa fac la OBD-tuning la dansul, altfel nici nu ma apucam. Nu pot spune ca am fost impresionat de acest tuning, dar nici nu am avut expectative mari, ba chiar din contra. Ce mi-a placut a fost castigul vizibil de cuplu la turatii medii, dar in rest...nu prea e nimic altceva de punctat.

 

Eu mai am si acum logurile pe care le-am efectuat personal cu VAG Com-ul din dotare inainte si dupa OBD tuning; sunt cate 2 log-uri dus/intors pe acelasi drum, fara depasiri, facute in conditii similare (pedala capat, fara AC, vreme/temperatura similare). Mi-a scazut cu peste 1 sec. repriza 80-120km/h exclusiv in tr. a IV-a, probabil datorita unui cuplu ceva mai bun la turatii medii. Poate la mine, avand km putini, remap-ul acesta a ajutat ceva mai bine la cresterea cuplului, nu stiu ce sa mai zic. Ideea este ca in afara acelui plus micut de cuplu, masina merge la fel, adica incerc sa nu bag 4 oameni in masina niciodata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inapoiaza nimeni banii inapoi, de asta m-am interesat eu ; nici macar jumate ; colegul trl e putin optimist cu +1-1,5 secunde pe 80-120 ; acum fiecare cu " ce simte ", insa s-au facut atatea teste cu / fara remap la benzinare cum s-au facut si cu admisiile " sport " si tobele sport ; castigul a fost mereu 0 barat ori s-au constatat pierderi de putere si de bani ; de asta am vandut si eu benzinara, nu ai ce sa ii faci, iar din cauza majoritatii care faceau remap si isi turau masina pt prima oara in viata lor apoi "simteau" efectul resoftarii am dat si eu banii de pomana, mai mult sa ma conving pe pielea mea ; asta e ; un motor e putin mai complicat decat zicala " dai aer + benzina si fuge …citeste putin despre cum functioneaza un motor si o sa ajungi la concluzia care ti-am zis-o ; aici ma refer la motoare normale, nu F1 sau mai stiu eu ce avioane…

 

La TCM turbo ai un timp de cateva ore in care poti testa masina si daca nu-ti convine se poate baga mapa stock inapoi si banii i primesti inapoi.Nu te-ai interesat bine bgd :D .La fel am avut si eu la dispozitie ceva timp in care sa ma razgandesc, dar nici nu m-am gandit la asa ceva odata ce am reusit in sfarsit sa fac resoftare mai ales in Bucuresti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre asta este vorba,daca nu castig nimic avand in masina 4 oameni si bagaje ma las pagubas. In special la asta ma gandeam,ca la drum lung cu masina full este "cam" puturoasa. Trebuie sa o turez aproape de limitare sa fac o treaba buna in depasire si nici asa nu sunt multumit,dar bineinteles ca nu o pot compara cu un TDI de 130-140cp sa nu zic mai mult. Ideea este ca nu am decat 2 alternative, una ar fi sa fac o investite mare si sa imi montez un compresor cu turbina..etc , cealalta ar fi sa vand masina si banii de investitie sa ii adaug ptr a-mi lua alta masina. 

Cand auzisem eu 20-25 de cp din chiptuning la o benzinara aspirata am zis ca nu pot pierde aceasta sansa,bine ca m-am informat mai intai si tin sa multumesc tuturor pentru sfaturi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 cp doar daca iti pui compresor, dar tot tb. OBD-tuning, pt. ca degeaba bagi aer mai mult in motor daca ramai pe hartile vechi de injectie (castigul de putere va fi superior daca faci si OBD-tuning dupa ce pui compresor).

 

In caz ca o sa fie prea scump de pus compresorul (e posibil sa tb. schimbata si admisa + evacurarea, pt. ca nu stiu pe unde bagi caii aia in plus fara o evacuare marita) poti incerca totusi sa vorbesti cu  dl. Voinea sa vezi ce zice si dansul. Eu cred ca dupa un OBD-tuning facut cu seriozitate ai putea sa simti masina la drum lung ca avand 3 oameni in loc de 4, in caz ca ajuta cu ceva.

 

Totusi, daca mergi constant cu 4 oameni in masina, cred ca cel mai corect ar fi sa o vinzi si sa-ti iei alta masina care sa aibe macar 100cp/tona. In felul acesta nu vei mai avea dificultati in depasiri cand esti cu masina incarcata.

 

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!