Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

nam cum sa fac log ca nam aparat si nici persoane calificate:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pop cristian - ma refer la consumul care mi-l arata pe computerul de bord.

Modificat de STOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil circuli numai noaptea :P sau Pitestiul e un oras fara trafic..1.9TDI si pe o caroserie precum cea de Passat sa consume 5.5% in oras? Vorbim de consumul memoriei 1 sau 2? Ca pe 2 si eu am 6, dar ala e un consum mediu general. Pe memoria 1 consumul in oras nu scade sub 7-7.3, si daca mai dau drumul si la AC vad si 10.

Mergi cu un plin numai in oras si apoi fa-i un calcul de consum pe metoda clasica (plin-plin, la pompa) si o sa vezi ca nu consuma 5.5 in oras...

Resoftarea scade consumul dar nici chiar asa ca doar nu e 1.5dci de 70cp :D

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si eu zic ca e mare consumul de 10%,la mine dupa resoftare si PB a scazut consumul si eu circul in Italia si la viteze de 150km/h acum imi consuma 6-6,3% cu clima pornita,dar eu nu am tipul tau de motor si am si alta masina,dar asa ca sa auzi si parerea mea,eu zic ca e normal sa scada consumul dupa resoftare in acelasi regim de condus ca si inainte,dar daca ii dai mai mult in gura pt ca trage mai bine, atunci da consumul va fi mai mare,asa este si la mine,daca e sa ii dau tot timpul in gura si in oras si in afara orasului e posibil sa imi consume si mie 9-10%,dar daca ar fi sa ii dau tapla in afara orasului ar insemna sa rulez cu peste 200km/h pt ca atinge 240km/h si eu nu relez ca un nebun,deja 150 km/h pe alte drumuri nu autostrada e mai mult decat suficient,deci oricum nu cred ca ar ajunge la 9% consumul,parerea mea ca consumul tau e mult prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cutie cu 5 trepte o fi si asta o cauza ...tot in jur de 150-160 merg si eu pe autostrada

consumul este verificat traditional la pompa :D nu pe bc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ciuley eu am tot motor bkc(fara remap) si imi consuma undeva la 7-7,3% in oras,stau in Timisoara si e trafic nasol.O tin undeva la 2000rmp si schimb la 2500,o si calc cand am unde,dar daca merg frumos scade consumul undeva pe la 6.4%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am tot 5 trepte,deci de la cutie sigur nu este :icon_cheesygrin: ,sincer nu stiu ce sa mai zic,dar consumul e mult prea mare,parerea mea,eu de ex la 150km/h am 3000rpm, fa o comparatie si vei vedea ca si tu ai in jur de 3300-3500rpm la viteza aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5,5 % in oras =))) , poate in filmu ala " i legend" unde nu mai era nimeni . 5,5 nu scot nici in afara

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu circul numai noaptea. Cu masina plec la serviciu, cu masina ma intorc acasa, iar seara tot cu masina ies in oras.

Si da, cat despre consum atat imi consuma masina. Poate pentru ca este si Bluemotion de asta am si un asemenea consum.

O sa-i fac si consumul dupa metoda clasica cu plinul la rezervor si voi posta iar consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal all, pana la urma a facut cineva chip la bmp cu dsg ?? Se face chip la BMP ?

Si daca a facut cineva as dori si ceva impresii legate de consum ,tinuta etc

Multumesc anticipat

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut ieri stage 1 la VW Passat motor 2.0 TDI CR 110 CP. Pe aceasta cale tin sa le multumesc d-lor Mihai Nistor si Dragos Voinea. Schimbarea se simte imediat, iar acum cand apesi pedala efectiv te baga in scaun. In ceea ce priveste consumul am observat la mers normal o scadere cu 0.2-0.3 l/100 pe CB. O sa revin cu alte impresii dupa ce o sa mai fac km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toţi din concediu.Referitor la chiptuning , merita facut pe orice motorizare fie benzina sau diesel, dar la cei care sunt in domeniu. Am avut un golf IV alh 90 cp, iar dupa resoft la tcmturbo bucuresti a rezultat aprox 118 cp.Senzatia a fost superba, nu mai "mestecam in viteze la depasiri", nu simtea deal ,ac,sau incarcatura.La consum ,la mers normal a scazut cu peste 0.5% (medie max .5%) ,iar cu remorca si incarcat la refuz , pe autostrada si in tara,tras de masina max.6.2% cu medoda clasica de calcul. Resoftarea s-a facut la 230.000km acum 3 ani,la momentul vanzarii aveam 428.000 km, nu am avut probleme cu nici o componenta de motor, nici macar completare de ulei nu a trebuit sa fac , am schmbat doar consumabilele.Recent am achizitionat un A6 ,1.9tdi AVF, pe care voi aplica "acelasi tratament" fara a mai sta pe ganduri . Va recomand la toti TCMTURBO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva resoftare la 2.0tdi bkd ? Nu o fi daunator pt cutia dsg?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

daca se tine cont ca ai cutia DSG cand se face softul cu siguranta nu sunt probleme de la resoftare. Exista limitoatoare si mape ce se modifica special pentru DSG (fie ca ai TDI sau TSI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

intrebare: am un megane 1.5dci 101cp si as fi interesat de un chip tuning. Intai, caut oameni priceputi si preturi. Gasesc pe forum aici pers calificate / f buni in chestii din acestea [si] pe megane?

[pe reno forum sunt doar din acestia... universali. iar de universalism ma cam feresc... ]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu as vrea sa-mi fac o resoftare la babuta mea (an 2000 - 300.000 km), dar inca nu sunt convins ca nu dauneaza motorului.

Iar faptul ca, creste puterea scade consumul iar nu mi se pare logica ( regula de 3 simpla ), un PD de 101cp consuma mai mult ca ALH de 90cp nu?

Nu inteleg de ce fabricantul (producatorul) nu a optimizat softul masinii astfel incat sa obtina performantele maxime cu un consum cat mai mic asta cauta orice fabricant auto nu? Firmele de tuning pot face asta mai bine decat producatorul?

Eu totusi cred ca scade durata de viata a motorului, mai apuc milionul de km ?

Nu vreau sa fiu Toma necredinciosul, dar vreau sa fiu cu inima impacata ca fac un lucu bun, asa ca cine imi da ceva explicatii peste care poate eu am sarit cand am rasfoit paginile topicului sunt binevenite.

Mi-am reparat de mai multe ori masina datorita informatiilor de pe acest site scutind sume bune de bani, asa ca resoftarea as face-o practic gratis.

Multumesc vwforum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai reparat masina singur, esti la un nivel la care poti face resoftarea.

adica sa nu accelerezi puternic atunci cand ai motorul rece, cand e cald poti apasa pedala cat vrei doar dupa 2000 rot/min,

dupa un mers mai in forta, cu motorul incins, nu oprest motorul imediat, mai stai 1 min la relanti.

despre consum: ai cuplu mai mare, mergi mai putin turat, ai poate o alta harta de avans si de acolo rezulta un consum mai mic.

de ce nu face producatorul? pentru ca nu toti tin cont de ceea ce am scris mai sus, ori in DE mai sunt unii care vor merge zeci de km cu pedala la max. crescand mult riscul de a topi vreun piston.

durata de viata da scade, dar prea putin, in comparatie cu satisfactiile aduse de un motor mai puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se tine cont ca ai cutia DSG cand se face softul cu siguranta nu sunt probleme de la resoftare. Exista limitoatoare si mape ce se modifica special pentru DSG (fie ca ai TDI sau TSI)

Salut. Acum am descoperit si topicul asta....

Zilele trecute am fost la Mugur si mi-a schimbat softul cu unul de stage 1 ,asa cum vorbisem pe mail. Ideea e ca nu cred ca ti-a zis ca am DSG,asa-i ? Nu de alta dar nu imi place deloc acum cum se comporta masina cind este mai subturata datorita DSG-ului... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresiile mele dupa 2 ani de tuning ....

Am avut prima oara facut un ecotuning.... Se presupune ca imi dadea ~10cp si un consum mai mic de combustibil.

Nu stiu daca a fost efect placebo sau nu, singura parte certa era ca la accelerare scoteam ceva fum in spate....lucru care cu softul original al masinii nu se intimpla...

Acum 2 saptamini am zis sa fac un "upgrade" , sa trec si eu la stage 1 (initial motorul avea 140cp , cu ecotuning 150cp si acum urma sa ajung la 170cp)

Efectul tuningului : masina tragea ca disperata, incredibil as putea spune, zbura de sub mine, insa in acelasi timp in spate lasam o perdea groasa de fum....

de asemenea, zgomotul general al motorului (turbina in realitate) era putin mai ridicat...

Sa zicem ca as fi putut trece peste aceste 2 aspecte , insa nu am putut trece peste al treilea : cutia DSG .

Dupa acest tuning, datorita puterii crescute si cuplului marit cu ~ 30% , cutia se comporta hilar : disparuse orice urma de "smoothness" schimbarea era brutala si parca atunci cind nu trebuia.... Pur si simplu simteam ca, cutia nu fusese programata sa mearga cu aceste valori, era prea brutala forta cu care se actiona din partea motorului asupra ei... In plus softul fusese programat in anumite conditii sa reactioneze altfel, astfel ma trezeam in anumite situatii cu masina prea subturata sau ca schimba prea devreme si raminea subturata pre mult...

Urmare a acestei experiente....am revenit la softul original.

Cutia schimba incredibil de frumos acum, nu simt nimic, motorul toarce si oricit m-as chinui sa ii dau talpa sa scot fum in spate nu reusesc.... Nu zic ca nu o scoate, dar in retrovizoare noaptea nu se mai vede nimic, comparativ cu inainte cind se innegrea totul....

Concluzie: ecotuningul dpmdv este marketing pur, in realitate nu se prea schimba nimic si chiar daca se schimba costul enorm al operatiunii de tuning nu se justifica in economia pe care o faci teoretic....poate la camioane....dar la masina normala nu....

Tuningul stage 1 este relativ ok cu o singura conditie: sa mergi in limitele normalului si SA NU AI CUTIE DSG !!!

Risti sa distrugi cutia garantat in timp, in plus toata masina se schimba intr-o bruta la schimbat viteze, zici ca schimba mamaia care doar ce si-a luat carnetul....

Parerea mea este ca daca la DSG acest stage 1 venea si cu un tuning pe partea de DSG garantat rezultatul era un succes.

Si mai am o curiozitate pentru dragos, caci stiu ca urmareste acest topic : de ce softul original salvat de pe masina (pe care l-am pus acum, din nou) are peste 1 mega fisierul in timp ce, celelalte 2 softuri (eco si stage 1) sunt ambele la vreo 250k fiecare ca marime ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde ai facut tu soft-ul, daca tot la TCM, dar eu acolo il am facut, cutie DSG pe masina (s-a tinut cont in mod expres de acest amanunt) si a schimbat si schimba la fel de lin si de frumos vitezele si cu soft stock si cu stage 1 si acum cu stage 2, indiferent ca sunt in D sau in S.

Fum nu mai scoate deloc, nici la forja acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1) fisierele original si tunat sunt la fel ca marime. Formatul in care le-ai vazut tu sunt pentru o interfata ce le decomprima singura cand scrie (deci tu poti sa vezi marime diferita intre doua file de la aceasi masina)

2) tu ai mers 2 ani pe soft ECO => chiar cauti sa ai o economie de carburat , iar calculatorul DSGului tau e invatat pe asa ceva. Cand ai pus cuplu mult era bine ca sa resetam si cutia de viteze ca sa reinvete noile valori (caci ea obijnutia cu X Nm la 1300rpm acum gasea X+30Nm si poate de aici deranjul tau. Dupa 2-3000km sigur era ok . Vezi cazul celor ce cumpara masini SH si nu le place cutia dar dupa cateva saptamani masina e ce trebuie. Se adapteaza pe stilul soferului cutia.

3) fumul e un lucru normal la unele masini . Nu mai este noua si clar inseamna ca ceva nu-ti merge ok . Se poate monitoriza pentru a afla ce nu-ti raspunde ok . Ai pus deja originalul. Poate din frica , poate din autoprotejare...

Puteam comunica despre problemele tale. Tu acum vrei raspunsul meu sau al comunitatii ? (al meu ar fi venit prin email detaliat , al comunitatii sunt multi care stiu si intelg si mult mai multi de dragul chat-ului pe aici...)

PS: si eu am DSG pe masina si doar automata mi-as cumpara pe masina de oras de acum inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, m-ar interesa f mult sa am cei 170cp (merg normal. ii folosesc exclusiv pentru situatii normale, nu ii dau cox) insa partea cu resetarea cutiei am facut-o sieu, inclusiv recalibrarea ei conform Ross tech (am vag com si am mai facut recalibrarea si in trecut) insa tot asa este ...

Sunt dispus ca la urmatorul drum la bucuresti sa ne vedem si sa incercam sa gasim, daca nu te deranjeaza, o solutie de compromis.... E putin frustrant pt mine sa dai banii de 2 ori si sa te intorci de unde ai plecat...

Eu aici nu am criticat softul TCM ci doar am zis ca in cazul meu, din motive care nu stiu cit% tin de mine, rezultatul combinatiei cu DSG nu este tocmai cel dorit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

       Buna. De ieri am trecut si eu de la 140cp la 175cp (sa inteleg ca este stage 1) multumita lui Alexandru (un tip foarte de treaba) reprezentant TCM in Timisoara. Nu am apucat sa testez masina foarte mult deoarece nu am avut drum mai lung ca sa imi pot da seama mai mult de cea ce poate dar o prima impresie pe care mi-am facuto a fost ca:

  - se cunoaste diferenta intre ce a fost inainte si ce este in momentul de fata, motorul trage liniar incepand de pe la 1800-4300 trage ca nebuna, simti senzatia aceea de a fii superior fata de altii ce sa zic intr-un cuvant BETOOOON,ma lasat fara cuvinte !

  -motorul merge mai in largul lui.

  -consumul la turatii de peste 2000 este mai mare fata de cel care l-am avut inainte dar pana in 2000 este mai mic fata de cel pe care l-am avut si anume inainte la un mers frumos in afara fara clima, de pana in 100km/h consum 6,5l in momentul de fata 5,8l. Daca depaseam viteza de 100km/h inainte nu prea reuseam sa trec de 7,5l acum depasescde 8,5 lejer (mentionez ca masina are doar 73000km si consumul dat de carte este de 4,8 in afara, 7,5 in oras si de 5,5 combinat).

   Intrebarea mea este daca este cam normal consumul pe care l-am avut inainte de a schimba softul cat si cel din momentul de fata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!