Jump to content

CARBURATOR


lucian
 Share

Postare recomandată

eu am pe masinile celelalte numai carburatoare care nu au decat surubelul de aer (deci echivalentul celui mic de la solexul broscutelor). turatia de relanti in final se regleaza prin deschiderea clapetei de acceleratie....

De aceea as fi vrut sa vad cum e cu surubul mare.

Poate are altcineva o schita ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mare dreptate a avut :frigbaitata:. E suficient sa studiezi o sectiune desenata prin carburator si sa incerci sa intelegi cum functioneaza. Acel surub regleaza cantitatea de benzina din amestecul de ralanti

deci de asta consuma ca un rechin!

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ce fel de carburator ai in primul rind? sint de 28pict, de 30pict, mai nou 30/31pict si 34pict(rar in romania).

eu cred ca tu ar trebui sa reglezi dupa cel de 30pict si pagina asta este pentru acel reglaj:

http://www.vw-resource.com/30PICT2.html#carb

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Mai clar nici ca se poate! inglez sa stii! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor

As avea nevoie de o informatie.

Am un bus 1980 (patrat, dupa unii tip 2 dupa altii 3) , motor 1600 si carburator 34 PICT 4.

Am incercat reglarea carburatorului dupa diferite instructiuni de pe internet, inclusiv unul tradus in romana. Practic fiecare zice sa dezsurubez surubul de dozaj pentru CO (cel mic) cu 2,5 ture, dupa ce l-am inchis complet si dupa acea sa pornesc motorul si sa reglez turatia la 850 rot-min din surubul cel mare, de aer. Insa acest lucru este imposibil, nu pot porni motorul decat daca deschid surubul mic cu cca 4 rotatii (fata de inchis complet) iar cel mare de aer, cu cca. 6-8 rotatii fata de inchis complet. Dilema mea este referitor la surubul pentru aer, respectiv daca surubul de amestec, cel mic, este desfacut cu 2,5 rotatii fata de inchis complet, cel mare de aer cu cate rotatii trebuie sa fie deschis (fata de inchis complet)? Poate a facut cineva acest reglaj si puteti sa-mi raspundeti la aceasta intrebare.

Multumesc anticipat,

G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum carburatorul este vechi are si el uzura lui. Ce e scris acolo este pt cazul ideal cu un carburator fara uzura. Cel mai bine se regleaza (in cazul tau) dupa "ureche" si cu un senzor de gaze la espament care sa te orienteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai intai de toate ar trebui sa stii ca in general, dupa ani multi de functionare cotele carburatorului s-ar putea sa nu mai fie in parametri normali, apar uzuri, decalibrari, etc. in general reglajul de care vorbesti, merge bine cu 0,5-1 tura in plus fata de valorile indicate in instructiunile pe care le-ai scris mai sus.

DAR!

in primul rand ar trebui sa verifici daca toate jiglere (jicloarele) de pe carburatorul tau au aceleasi valori ca cele din specifiicatiile tehinice. si aici ma refer la cel principal, cel de aer si cel de relanti. apoi, trebuie sa verifici daca ele mai sunt in cotele respective, pentru ca, traind in Romanica, este foarte posibil ca fostul proprietar sa fi vrut sa traga masina mai bine sau d'astea, si a recurs la largit gaurelele sau din contra, blocat cu sarmulitze (posibilitatile sunt nenumarabile :king: ).

daca esti sigur ca valorile respectiv sunt corecte cu realitatea, iti recomandsa verifici toate garniturila care tin de relanti, respectiv o-ringurile celor doua suruburi de reglaj, garnitura principala de sub carburator si garnitura dintre corp si capac. (cel mai recomandat ar fi sa comanzi un set complet de garnituri, care include aproape tot, inclusiv surubul mic de amestec, special pt 34 pict3).

apoi sa verifici ca nu cumva sa-ti traga aer fals. posibilitatile sunt iarasi multe. pe la talpa carburatorului, care se curbeaza in timp, pe la axul clapetei carburatorului (care capata in timp uzura destul de mare), pe la garniturile galeiei de admisie, la contactul dintre galerie si chiulasa, etc.

DACA

totul este in regula....nestatul la relanti se poate datora si reglarii proaste a aprinderii si a reglajului tachetilor.

alta munca, alta distractie.

eu am pe masina un 31 pict 3 care se regleaza in acelasi mod ca si al tau. spre norocul meu, totul este in cote, iar la surubul mic, cel de ameste am 2,7-3 ture si la cel mare, cel de aer, 0,7 ture.

mult succes!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri

Cotele sunt cele originale, carburatorul curatat, garniturile bune. Nu am aer fals decat cel de la regulatorul de aspiratie a aerului cald la porniri reci, care acum la canicula asta este practic deschis tot timpul (un jiglor de cca. 1,5 mm inchis -deschis de un bimetal)

Urmeaza sa incerc cu varianta de 2,5 (3) cu 0,7 ture.

Eventual m-ar mai interesa de unde pot gasi un jiglor principal de X130 , ca sa-l schimb pe cel vechi cu toate ca si cel care este acum in carburator este original (neumblat la el) insa cam vechi (cca. 100.000 km).

Numai bine,

G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulatorul ala de aer cald e facut sa traga "aer fals" mereu, se modifica infim debitul de aer tras cald/rece. Prostia aia mica din filtru (cu lamela bimetalica si bilutza) are niste orificii pe unde trage mereu aer. Incearca sa astupi admisia aluia si sa blochezi clampeta de la filtru, poate e mai bine. Dar la iarna, mai ales cind e umiditatea mare :offtopic:, automatizarea asta e f. utila, daca functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

reglaj carburatoare

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti cumva care sunt carburatoarele pierburg care ar putea fi adaptate pe broasca?

acelea care opresc electrovalva la frana de motor, dar nu sunt comandate de ecu, ceva gen pierburg 2e

eu am gasit asta: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=54

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema cu carburatorul. Am vazut ca in ultimul timp pornea greu masina si trebuia sa o tin din acceleratie pana se incalzea. Am decis sa dau jos carburatorul, am citit documentatia de pe forum despre reglare( este un 30 pict2), si reglarea este f usoara la tipul asta, se scrie. La mine ramasese blocata deschisa clapa pe unde trage aer (deci de asta imi murea la relanti). Am desfacut socul (alea 3 suruburi de la arc) a revenit clapa jos, apoi am pus din nou arcul dupa ureche, ca nu stiam cat sa l mai tensionez. (cand motorul e cald clapa e deshisa complet oricum, deci nu e prea tensionat)

Acum problema. Cu motorul rece, porneste la prima cheie, se ambaleaza bine, stau cateva minute inainte sa plec si de acum incepe sa moara motorul. Sau daca il ambalez si plec pleaca greu cu zdruncinaturi, in a 2 la fel, apoi daca opresc la stop, moare motorul. Am umblat din nou la motor, am reglat avansul, apoi surubul care care modifica amestecul de benzina aer trimis in motor (am marit un picpana cand a crescut turatia), am reglat din nou avansul, nu e subturata. Dau sa plec la fel, zdruncinaturi.

Poate sa faca asa si din cauza frigului asta, sa nu mai ajunga la bujii benzina vapori ci picaturi si sa faca parca are convulsii? Am vazut ca se formeaza zapada pe conducta de sub carburator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai infundata galeria de preincalzire si pe vantu asta iti dai seama cat ii trebuie motorului sa se incalzeasca, vezi ca e un post spalata e ca noua-vezi acolo cum se curata

socul la pornire tre sa fie inchis la max iar dupa 5-10 min sa fie deschis la max, il reglezi la max cu motoru rece si il urmaresti si in functie de cum se deschide il mai strangi sau destrangi

si apoi te mai distrezi din reglaje si ai grija bujiile sa fie intr-o stare buna, poti sa micsorezi distanta ca sa porneasca mai bine iarna-depinde daca esti pe clasic sau `electronic`

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca ceva bujiile mele au deja cel putin 22.000km, adica am luat o cand scria 5800 pe bord si cica facuse motorul, poate schimbase bujiile, si acum are 22.000km. E timpul sa le schimb? Caam tot citit dar nu ma lamuresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar cam trebui schimbate bujiile. Insa nu pot fi sigur ca doar asta va rezolva problema. din ce am citit ceea ce ai scris am inteles ca ai cam zapacit carburatorul...e posibil sa il fi dereglat total. ar trebui sa te duci la cineva care se pricepe la carburator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba-le oricum vor da alta viata motorului

bosch w 8 ac sau un echivalent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca ceva bujiile mele au deja cel putin 22.000km, adica am luat o cand scria 5800 pe bord si cica facuse motorul, poate schimbase bujiile, si acum are 22.000km. E timpul sa le schimb? Caam tot citit dar nu ma lamuresc

daca nu ai cumva buji "pe viata" ar merita un efort de 30-40lei pentru niste bujii, eu indic NKG B5HS... nu cred ca sunt bujii pentru mai mult de 5-6000km care sa functioneze bine tinand cont si de carburator, motor, ulei, aprindere... chiar numerita masina aia un efort de pretul a o naveta 2 de bere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le schimbam si mai repede, dar in vara am refacut motorul si l am intrebat pe mecanic daca sunt bune si a zis ca da, erau doar afumate. Acum am avut timp si am mai rasfoit pe forum si am vazut ca ar trebui sa le schimb. Retinusem deja marca asta de bujii plus bosch w8ac

daca nu ai cumva buji "pe viata" ar merita un efort de 30-40lei pentru niste bujii, eu indic NKG B5HS... nu cred ca sunt bujii pentru mai mult de 5-6000km care sa functioneze bine tinand cont si de carburator, motor, ulei, aprindere... chiar numerita masina aia un efort de pretul a o naveta 2 de bere?
Am intrat pe site ul tau si ti am citit istoricul, ai rabdare sa ti scrii toate intamplarile, mai vad si eu cum e si la altcineva cand are probleme. Ca atunci cand merge, merge dar si cand pica te lasa cand te astepti mai putin. Inclin sa cred ca totusi am o masina destul de buna ca nu am avut atatea probleme ca tine(nu mi consuma atat ulei, am mers vara asta vreo 3000km si a mancat cam 1 l si ceva si ma temeam ca e mult - cu motor abia facut). Am citit cu placere oricum Modificat de leventebest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeai problema am avut-o si eu dupa ce am dat jos carburatorul de pe brotacelul meu de 1300. Toate bune si frumoase pana se incalzea motorul. Am schimbat bujiile si acum merge rotund nu mai trepideaza si nu mai moare motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca s-a mai vorbit de asta pe acilea asa ca intreb si eu:

De cand am montat "kit-ul nou de reparatie a carburatorului" pierdea benzina pe la axul clapetei de acceleratie..... Ceea ce mi se pare ciudat, din moment ce chiar la ax nu am umblat deloc...... bine in afara de faptul ca am demontat si remontat tijele alea pe el. O perioada am mers cu ea cu un fel de garnituri facute de mine din silicon sanitar (nu radeti). Dar de cand am pierdut o piulita de la ax si a pus mana acolo un cunoscut sa o insurubeze la loc, a tras de "silicoanele" alea si iar pierde gaz. Cine s-a mai confruntat cu asta si ce masuri a luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca s-a mai vorbit de asta pe acilea asa ca intreb si eu:

De cand am montat "kit-ul nou de reparatie a carburatorului" pierdea benzina pe la axul clapetei de acceleratie..... Ceea ce mi se pare ciudat, din moment ce chiar la ax nu am umblat deloc...... bine in afara de faptul ca am demontat si remontat tijele alea pe el. O perioada am mers cu ea cu un fel de garnituri facute de mine din silicon sanitar (nu radeti). Dar de cand am pierdut o piulita de la ax si a pus mana acolo un cunoscut sa o insurubeze la loc, a tras de "silicoanele" alea si iar pierde gaz. Cine s-a mai confruntat cu asta si ce masuri a luat?

O cauza frecventa de "supuratie" se datoreaza pozitionarii incorecte sau lipsei ciocului de papagal din interiorul venturi-ului, aflat sub clapeta de soc; astfel sprituiala fie va picura direct pe axul clapetei de acceleratie fie, datorita lipsei ciocului, se va prelinge pe peretele interior al venturi-ului, mustind in zona talpii/axului clapetei de acceleratie.

Tzigania aia pe care ai facut-o cu silicon sanitar, tine exact cat face adica 0 - siliconul sanitar nu rezista la hidrocarburi; asa ca fa bine si pune garnituri de carton - chiar si unele facute din coperta de caiet sunt mai adecvate decat siliconul ala. Plus ca depresiunea care se formeaza in carburator datorita suctiunii motorului poate antrena acest silicon in diferite orificii...

Hai ca poate ne vedem odata la fata (parca ai masina pe la Rond) si dibuim un pic ce si cum pe la bietul carbelitor. La multi ani!

P.S. - inca o cauza ar putea fi reglajul cursei pompei de sprit; zici ca ai avut o problema cu ea; nu stiu daca a si umblat cineva la reglajul cursei

P.P.S - stiu, am gura spurcata... dar vreau sa treceti de chestii de suprafata si sa intelegeti ca ceea ce stiu doresc sa impart cu voi si sa va ajut :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani! si mersi de raspuns! M-am gandit si eu ca nu rezista siliconul la benzina dar mi s-a parut in momentul cand am curatat carburatorul ca a iesit un fel de silicon albastru de pe axul clapetei de aceleratie. Asa ca dupa ce am montat carbu' la loc si am observat ca supureaza, am vrut sa refac ce s-a pierdut si cum eram in renovari la casa, am avut mai la indemana siliconul respectiv. Acuma... o perioada a tinut dar si-a bagat mana acolo cine nu trebuia...

Cioc de papagal are cu siguranta pentru ca l-am admirat in actiune..

De reglaje nici nu vreau sa amintesc, pentru ca eu nu am facut decat sa curat, sa inlocuiesc ce era vechi cu ce am primit in kit-ul de reparatie, sa montez la loc si sa-i dau cheie. Si am ramas surprins sa observ ca mergea binisor! Pana cand am patit-o cu piulita respectiva si acu' clar mi s-a dat peste cap pompa de sprit, si mai si pierde benzina pe la ax :rolleyes:(

Dap, masina o tin la rond.. acum am reusit sa o bag in curte ca s-a mai astupat santul din fata portii. Mi-ar face o foarte mare placere sa vii sa arunci o privire. Graba nu-i prea mare pentru ca mi-a expirat acum pe 1 si verificarea tehnica asa ca pana se mai incalzeste vremea vreau sa o pun la punct bine de tot si sa trec pe bune cu ea de RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare colegi...

 

Poate cineva dintre colegii din Bucuresti sau imprejurimi sa ma ajute cu reglarea carburatorului la un Golf 1 1.3,carburatorul este un PIC34 (original),masina a stat mult pe dreapta si acum nu sta la relantiu decat cu socul tras (oricat de cald este motorul),consuma mult si nu merge rotund....din pacate reglarea carburatorului si a aprinderii la masina asta nu stiu sa o fac ...

 

Eventual daca nimeni dintre voi nu se baga,macar daca se poate indrumati-ma catre cineva (service) competent sa ma ajute in problema asta!

 

P.S Rog moderatorii sa ma scuze ca am intervenit pe aceasta arie si daca considera postul meu neconform sa-l stearga :mop:  cu scuzele de rigoare!

Multumesc anticipat,

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex ..icearca la dara19, sigur te poate ajuta,si in plus iti poate curata pe loc carburatorul cu ultrasunete!

Modificat de VW 1200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex ..icearca la dara19, sigur te poate ajuta,si in plus iti poate curata pe loc carburatorul cu ultrasunete!

Multumesc mult! Am fost si am rezolvat la @dara19 foarte repede si profesionist!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!