Jump to content

CARBURATOR


lucian
 Share

Postare recomandată

@MikeRG

pai asta intrebam, cit e nivelul? e 19 sau nu?

unde as putea gasi asta?

Pentru reglaj, multumesc mult.

@ tipatescu

e de pe un Golf 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tipatescu

e de pe un Golf 1

<{POST_SNAPBACK}>

Iar carbul va lua drumul unei dacii, in ideea ca va reduce consumul. Io l-am chemat pe om aici la noi... dar i-am spus sa nu-si fac iluzii legate de scaderea consumului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tipatescu

e de pe un Golf 1

<{POST_SNAPBACK}>

Iar carbul va lua drumul unei dacii, in ideea ca va reduce consumul. Io l-am chemat pe om aici la noi... dar i-am spus sa nu-si fac iluzii legate de scaderea consumului...

<{POST_SNAPBACK}>

Pai cauta un manual de ....Golf 1 ! Sau intreaba pe la "Golf1", poate-ti zice careva de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MikeRG

pai asta intrebam, cit e nivelul? e 19 sau nu?

unde as putea gasi asta?

Pentru reglaj, multumesc mult.

@ tipatescu

e de pe un Golf 1

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.ruddies.business.t-online.de/solex.htm

nu stiu daca nivelul indicat de mine e aplicabil si pentru polo/golf 1 dar poti sa il incerci ceva intre 19 si 21 mm

uite ce de carburatoare aici

http://www.ruddies.business.t-online.de/zvergaser.htm

se pare ca la o saiba cu o grosime de 1/2 mm nivelul se modifica cu 1 mm

http://www.mbzponton.org/valueadded/mainte...carbrebuild.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor.

Nivelul nu e scris nici acolo, dar o sa mai intreb.

Editat: nu pentru a scadea consumul vreau sa-l montez (am consum de 5,5-5,8 la drum cu Carfil-ul) ci pentru stabilitatea reglajelor.

Modificat de diaconuliviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Solexurile de broasca— 30, 31, 34 PICT 1, 2, 3, nivelul corect este 19,5 ± 1 mm. Daca nivelul e prea mare, se pune o saiba/distantzier mai subtzire, daca e prea scazut, se pune una mai groasa; cartea zice ca saibele astea sint calibrate si au grosimi de 0,5; 0,8; 1 si 1,5 mm. Unde naiba se gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Solexurile de broasca— 30, 31, 34 PICT 1, 2, 3, nivelul corect este 19,5 ± 1 mm. Daca nivelul e prea mare, se pune o saiba/distantzier mai subtzire, daca e prea scazut, se pune una mai groasa; cartea zice ca saibele astea sint calibrate si au grosimi de 0,5; 0,8; 1 si 1,5 mm. Unde naiba se gasesc?

<{POST_SNAPBACK}>

OK, multumesc, bubu.

Nu am demontat ans. poantou de la locul lui, daca vad diametrul spun; stiu ca pe la magazinele cu piese de dacia erau niste saibe din cupru, parca de 0,5.

Nu stiu pentru ce se folosesc, le-am vazut si am cumparat 2 buc, imi trebuiau pentru altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Solexurile de broasca— 30, 31, 34 PICT 1, 2, 3, nivelul corect este 19,5 ± 1 mm. Daca nivelul e prea mare, se pune o saiba/distantzier mai subtzire, daca e prea scazut, se pune una mai groasa; cartea zice ca saibele astea sint calibrate si au grosimi de 0,5; 0,8; 1 si 1,5 mm. Unde naiba se gasesc?

<{POST_SNAPBACK}>

pai le gasesti in kitul ala de reparatie de carb, dar nu mai sunt din metal ci din material asemanator garniturilor

imposibil sa nu se brodeasca ceva de pe la bricostore...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor.

Nivelul nu e scris nici acolo, dar o sa mai intreb.

Editat: nu pentru a scadea consumul vreau sa-l montez (am consum de 5,5-5,8 la drum cu Carfil-ul) ci pentru stabilitatea reglajelor.

<{POST_SNAPBACK}>

si ce te face sa crezi ca un solex vechi poate fi mai stabil decat un carfil/weber nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce te face sa crezi ca un solex vechi poate fi mai stabil decat un carfil/weber nou?

<{POST_SNAPBACK}>

Constructia mai ingrijita..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai le gasesti in kitul ala de reparatie de carb, dar nu mai sunt din metal ci din material asemanator garniturilor

imposibil sa nu se brodeasca ceva de pe la bricostore...

<{POST_SNAPBACK}>

Io n-am gasit decit o saiba de cupru, de 1,5 mm. Am pus-o pe aia. Pe vremea asta cretina nu stau sa reglez nivelul din carburator...

Cred ca stabilitatea reglajelor de carburator depinde in primul rind de calitatea benzinei. Si de restul (dar lista e lunga). E utopic sa ne imaginam ca, o data reglat, carbul asa moare. Dar nici sanatos nu e sa stai toata ziua cu surubelnitza in el. Pentru confort exista masini moderne, TDI sau MPI, asistate de calculator. Pentru maniaci, SOLEX! :drunken:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau masochisti, daca e sa fim rigurosi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constructia mai ingrijita..

<{POST_SNAPBACK}>

Intamplator le am cu istoria Daciei, initial un R12 asamblat aici, apoi produs partial aici si care era o masina fiabila la vremea aia, si care, din pacate, dupa 84 cand si-au bagat coditza diversi sub-furnizori de subansambluri, a devenit ceea ce stim. Dacia asta 1300, a fost dotata initial cu un carburator SOLEX 32 EISA 3. Apoi s-a renuntat la el in favoarea lui Weber 32 IRM (de ce oare... ? ).

(p.s. weberul asta a fost produs apoi sub licenta , la Brasov, sub denumirea de Carfil 32 IRM, intr-o uzina de traditie, astazi s.c. Carfil s.a, infiintata in 1922 - "Fabrica de masini si turnatorie Dumitru Voinea - Sucursala Brasov")

Ca nu-ti mai suna bine Carfil pe Dacie, asta-i altceva, nu inseamna Solex e varianta cea mai buna. Din cate stiu, daca nu ma insel, si VW a renuntat la Solex in favoarea Pierburg-ului (foarte posibil sa ma insel, astept sa ma contrazica careva de la Golfuri). Daca vrei fiabilitate "crâncena", de ce nu optezi ptr. un Weber ? Si, sugerez de asemenea sa fie nou. Un Weber / Solex uzat e la fel de prost ca si un Carfil uzat.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplator le am cu istoria Daciei, initial un R12 asamblat aici, apoi produs partial aici si care era o masina fiabila la vremea aia, si care, din pacate, dupa 84 cand si-au bagat coditza diversi sub-furnizori de subansambluri, a devenit ceea ce stim. Dacia asta 1300, a fost dotata initial cu un carburator SOLEX 32 EISA 3. Apoi s-a renuntat la el in favoarea lui Weber 32 IRM (de ce oare... ? ).

(p.s. weberul asta a fost produs apoi sub licenta , la Brasov, sub denumirea de Carfil 32 IRM, intr-o uzina de traditie, astazi s.c. Carfil s.a, infiintata in 1922 - "Fabrica de masini si turnatorie Dumitru Voinea - Sucursala Brasov")

Ca nu-ti mai suna bine Carfil pe Dacie, asta-i altceva, nu inseamna Solex e varianta cea mai buna. Din cate stiu, daca nu ma insel, si VW a renuntat la Solex in favoarea Pierburg-ului (foarte posibil sa ma insel, astept sa ma contrazica careva de la Golfuri). Daca vrei fiabilitate "crâncena", de ce nu optezi ptr. un Weber ? Si, sugerez de asemenea sa fie nou. Un Weber / Solex uzat e la fel de prost ca si un Carfil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cel Solex am observat existenta acelei electrovalve cu sectiunea de trecere mult mai mare.

O sa spun-sincer- dupa adaptare rezultatele.

<{POST_SNAPBACK}>

Electrovalva de pe Solex nu reduce consumul, doar taie benzina de ralanti cand opresti motorul - cica in felul asta se mai reduc noxele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva de pe Solex nu reduce consumul, doar taie benzina de ralanti cand opresti motorul - cica in felul asta se mai reduc noxele

<{POST_SNAPBACK}>

pai nu acea electrovalva, corect ci acel montaj care preia doua informatii:

turatia (de la platina) si pozitia obturator - inchis sau deschis; cind pedala e libera si turatia > 1400 rpm, adica frina de motor, valva se inchide. Cind turatia scade sub cele 1400 rpm sau pedala e calcata, se restabileste circuitul de reranti; acea turatie e aleasa "empiric" incit sa nu se produca oprirea datorata inertiei amorsarii circuitului de relanti.

Acea electrovalva (in sistem clasic) de fapt previne intrucitva inecarea motorului cald-cel putin asta e explicatia data la carburatoarele dublucorp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce etichete are unul din carburatoare - cel cu rezistanta de incalzire care banui a fi un Pierburg; cu ocazia asta intreb cu ce e mai bun Pierburgul decit clasicul solex? Pe ele scrie acelasi lucru si chiar arata identic, in afara ca cel "Pierburg" are doar o conducta de imbogatire si acea rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce etichete are unul din carburatoare - cel cu rezistanta de incalzire care banui a fi un Pierburg; cu ocazia asta intreb cu ce e mai bun Pierburgul decit clasicul solex? Pe ele scrie acelasi lucru si chiar arata identic, in afara ca cel "Pierburg" are doar o conducta de imbogatire si acea rezistenta.

<{POST_SNAPBACK}>

Habar n-am de ce e mai bun. Pierburg scrie la mine pe pompa de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

daca nu ma inseala memoria, sunt carburatoare de motoare industriale (combina, pompe, etc) care lucreaza in regin stationar, adica turatie constanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, dar eu am gasit 3 carburatoare SOLEX 32-PDSIT 2 din care doua sunt identice iar celalalt e in oglinda, si am gasit si niste tije si cred ca sunt gen dual carburator.

Am gasit si o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit...

"solex 32 PDSIT 2/3 - these carbs are specific to the VW 1500S model, from production years 1964 and 1965 (from august 1963 till august 1965) These carbs, together with the domed pistons for higher compression, make this S-engine put out a hefty 55HP."

Modificat de ir7arte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel asa ceva a avut un prieten pe un Opel Rekord din 67 motor 1.7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum se vad in poza par a fi carburatoare de typ 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt carburi de 1500S - 1600 cmc.arata bine.Sunt noi?Le vinzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!