Jump to content

CARBURATOR


lucian
 Share

Postare recomandată

FRATILOR !!!

Omu cat traieste invata, si broscarii, doar daca nu obosesc, nu se lasa de mesterit la brotac. Azi am cumparat din targ ( il vanam pe tip de 3 saptamani) un corp de carb 34 PICT 3 NOU!!. Surpriza secolului ! are data gaura ptr vaacum in tunelul principal, am pus poza! Deci domnilor, asta era. trebuie sa aveti o gaura acolo unde am incercuit eu cu rosu , ca sa puteti spune ca aveti Av vacumatic.Si Mihaiachi draga, daca ai mers pana acuma cu vacumul legat la tuturoiul din fata nu e mare scofala, atata doar ca ai avut un avans prea mare la relanti si probabil ca, consuma ca porcu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am cumparat din targ ( il vanam pe tip de 3 saptamani) un corp de carb 34 PICT 3 NOU!!. Surpriza secolului ! are data gaura ptr vaacum in tunelul principal, am pus poza!

Poti sa te uiti, te rog, in lateralul corpului, la baza, in zona flansei de prindere, ce cod VW e scris acolo?

Pardon, m-am uitat si se vede bine in poza.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Facand curat pe hard, iata ce am gasit de pe vremea comunitati.ro

Volkswagen broscuta

Mesaj primit la 07:34 03-02-2003 de la Radu M. G. :

Subiect : Re: Necaz

Cristi,

Intai sa ne lamuresti si pe noi ce beculet de benzina

rosu se aprinde ca pe la broastele noastre nu exista asa

ceva :P

Daca o fi vorba de cele DOUA beculete, unul care indica

presiunea la ulei si celalalt incarcarea pe dinam,

atunci mai venim de acasa... ;)

Fa-ti talica timp si desfa carburatorul frumos, pune-l

in decarburol vreo doua trei zile (mai putin membranele,

daca vrei sa le mai ai dupa!), apoi curata toate

pasajele si JICLOARELE cu aer comprimat (merge si o

pompa de masina daca vrei sa faci muschi sau ai fraierit

pe cineva sa dea la pompe ca disperatu' de nspe mii de

ori prin fiecare gaurica!).

Inainte de asta, cand desfaci carbul, baga de seama care

de unde este, mai ales ca cele doua jicloare de care

zici din partea dreapta nu sun intersanjabile intre

ele!!! Cel mai bine ar fi sa le scoti pe rand si sa

notezi ce scrie pe fiecare si sa ne spui si noua care de

unde a iesit. A, si sa nu uit, zi-ne si ce model de

carburator ai si din ce an e masina (seria de motor

SVP!). Asa iti putem spune daca erau puse corect de la

inceput ori nu sau daca sunt cele care se pupa cu carbul

tau...:P

Reglajul carbului se face in doua etape:

- la rece, cand surubul de pe cama dintata a

acceleratiei se surubareste in asa fel incat o foaie de

hartie sa ramana usor prinsa intre surub si cama;

- la cald cand raportul dintre relanti si emsii se face

DOAR din cele unul/doua suruburi de amestec din stanga

(dupa model si an, deh...)

Pentru ca mi-e lene sa traduc tot, citeste ce scrie mai

jos sau daca nu poti sa vezi mesajul, du-te pe

http://www.geocities.com/aussiebug1970/index.html,

sectiunea carburator si da-i bataie!

SOLEX 30 PICT/2 CARBURETOR ADJUSTMENT PROCEDURES

This procedure should also work for the 30PICT/1 and 28

series carburettors having a single adjusting screw on

the side of the carburettor.

Before we begin to adjust the carburetor; the valves,

points, and timing should be set. This is important, and

they should be set in the order shown, as we start with

the engine cold, and finish with it warm.

Setting the valves

The engine must be completely cold to set the valves.

0.004 inches is the factory setting for pre 71 engines.

Some folks find that results in the valves being too

tight when the engine warms up, and use .006 inches.

1971 and up engines use .006 inches. The aim of the

tappet setting is to provide virtually no gap when the

engine is at operating temperature.

Setting the points

Now set the points at .016 inches. If they are pitted or

damaged, or if the rubbing block is badly worn, replace

them. Put a small dab of grease on the cam lobes whilst

you are at it. Also pull off the rotor arm and have a

look at the spindle it sits on. If there is a felt pad

in there (some have it, some don't), put a few drops of

oil (engine oil is fine) on the pad to help lubricate

the distributor. Don't overdo it - just a few drops.

Setting the timing

The usual timing is as follows:

1200cc with single vacuum distributor - 10BTDC (Before

Top Dead Centre). This is set with the engine off

(static timing).

1300/1500/1600cc with single vacuum distributor -

7.5BTDC. This is set with the engine off (static

timing).

1300/1600cc with double vacuum distributor - 5ATDC

(After Top Dead Centre). This is set with the engine

idling, so that the retard vacuum line is operating. It

would be unlikely to see a double vacuum distributor on

a vehicle equiped with a 30PICT/2 or earlier

carburettor, as these have only one vacuum point on

them, so this last para is included just to point out

the difference in the double vacuum set-up. It is

conceivable to use a double vacuum distributor with the

retard vacuum line disabled, (then using the 7.5BTDC

setting), but the advance curve of this distributor may

not suit the earlier carburettor/engine set-up.

ANY VW aircooled engine using the Bosch 009 or other

centrifugal advance distributor - 28-30 BTDC at

3000+rpm. It is important to set the 009 at the maximum

advance point - the total advance varies on them, and

the maximum advance is more important than the idle,

which usually ends up somewhere in the 5-8 BTDC range.

If you have non-oxygenated fuels of high enough octane

(exact octane requirements depend largely on compression

ratio), you can use 30-32 with the 009. It is very

common to see the 009 being used as a replacement for

the original vacuum distributors (which can be hard to

find), but you should note that the 009 was never

developed for the beetle, and was never used on beetles

by VW. They do work, but not as well as the appropriate

vacuum distributor - often leading to flat spots on

acceleration, and a lack of 'pick-up'. Because they have

a lower maximum advance amount compared to vacuum

distributors (which can provide up to 40-42 degrees

advance under the right conditions), 009s will result in

slightly increased fuel consumption.

Checking the choke

Now warm the engine up, take the aircleaner off the top

of the carby (if it's the oil filled kind be carefull,

you don't need a shoe full of oil) and check that the

choke butterfly is standing vertical. If it isn't, run

the engine some more to make sure it's throughly warm,

and check the choke butterfly again. If it is not

standing vertical, the butterfly needs adjusting or

fixing (another topic). It's important to set the

valves, points timing and check the choke before setting

the carburettor, they all work together for a smooth

running engine.

ADJUSTING THE CARBURETTOR

There is a lever on the left side (left is left side of

car) with a cable connected to it. This is the THROTTLE

LEVER.

On the throttle lever is a small screw which sticks out

towards the back of the car. This is the IDLE ADJUSTMENT

SCREW.

The idle adjustment screw rests on a strange-looking

flat piece of metal with steps cut in it. This is the

FAST IDLE CAM, and works with the choke to give a

reliable idle on a cold engine.

The engine must be warm to set the carby, so that the

choke is off, and the IDLE ADJUSTMENT SCREW is sitting

at the bottom of these steps (at the BOTTOM, not on any

of the steps themselves). Directly beneath the fast idle

cam on the left side of the carburetor you will see a

screw with a spring wrapped around it. This is the

VOLUME CONTROL SCREW.

On the side of the carburetor body is a barrel-shaped

object, about the size of a pen-light battery, with a

wire connected to the outer end. This is the IDLE FUEL

CUTOFF VALVE (solenoid). This shuts of the fuel when you

turn off the engine, to prevent ¡®running on'. Be sure

the wire is connected and runs to the (+) terminal on

the coil. (This usually runs off the same wire which

attaches to the choke.) Also make sure that this

solenoid is screwed into the carby snuggly, and not

rattling loose. Don't overtighten it though, it's got a

fine brass thread and screws into aluminium - both quite

soft metals. You can test the operation of this solenoid

very easily. Turn on the ignition, and pull off the wire

on the valve. Touch the wire on the connector, and you

should hear a clicking sound as the valve inside moves.

If not, check for 12 volts on the wire (small trouble

light, voltmeter etc), and replace the solenoid if

required - if it's not working, you won't get a proper

idle, and you'll get rough running at traffic speeds

too.

As stated previously, make sure your engine is warm and

the choke butterfly standing upright. Make sure the air

cleaner is ON when adjusting the carburettor- the engine

expects it to be there.

1) Turn the VOLUME CONTROL SCREW in all the way - GENTLY

PLEASE. It is a needle valve, and you don't want to

enlarge the hole by forcing it home. Now unscrew it 2.5

turns. This is the starting point for the adjustment.

2) Start the engine, and turn the IDLE ADJUSTMENT SCREW

in or out to set the idle at 850 RPM. I'll let you work

out how to measure 850 rpm - but it's a fast idle.

3) Then turn the VOLUME CONTROL SCREW in slowly until

the engine speed begins to drop, then turn it out until

the engine runs at its highest idle speed. It should

still be within about

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva pe unde gasim corespondentza intre diverse modele de carburici si motoarele de broasca/duba? De ex., 31 pict 3 merge pe perlutza lu' Valee? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca merge, acu depinde ce set de jicloare are in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar corespondentze, eventual ce jigl. au, gasim pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre 31pict3 n-am nimic. Da-i cu Gogu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pun si io ceva interesant Misule! Fisele tehnice de la Carburatoarele de brotac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am stiut unde sa pun acest mesaj si cum era vorba de carburi, m-am decis sa-l pun aici. ce am patit cu carbul nou de pe masina mea(30/31pict)(radu vezi si tu pe a ta).intr-o zi am vrut sa pornesc masina si pornea, dar motorul se tot oprea(de vreo trei ori am incercat asta) si dintr-o data am auzit o bubuitura. nu o sa va vina sa credeti ce a fost, un capacel din corpul carbului(cea care este deasupra piulitei de prindere a carbului stemuita in trei parti) a zburat afara. dupa ce l-am stemuit la loc, parca motorul mergea si mai bine. inseamna ca am avut o "scurgere" mai tot timpul acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am stiut unde sa pun acest mesaj si cum era vorba de carburi, m-am decis sa-l pun aici. ce am patit cu carbul nou de pe masina mea(30/31pict)(radu vezi si tu pe a ta).intr-o zi am vrut sa pornesc masina si pornea, dar motorul se tot oprea(de vreo trei ori am incercat asta) si dintr-o data am auzit o bubuitura. nu o sa va vina sa credeti ce a fost, un capacel din corpul carbului(cea care este deasupra piulitei de prindere a carbului stemuita in trei parti) a zburat afara. dupa ce l-am stemuit la loc, parca motorul mergea si mai bine. inseamna ca am avut o "scurgere" mai tot timpul acolo.

ei bine, am patit si eu la fel mai demult, fara bubuiala dar am avut noroc si l-am gasit prin motor! asa ca ai intuit bine situatia!

vezi ca trebuie sa corespunda cu profilul venturi'-ului, adica sa nu il pui cu capu' in jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ai patit-o inaintea mea. da, am observat ca partea mai groasa merge in sus si cea subtire in jos. si de afara observind partea plata in semicerc trebuie sa fie in partea de sus. eu, in locul tau as desface tot carbul si as face o verificare mai atenta si as stringe tot ce se poate, doar este facut in mexic(calitatea este ca si cele facute la dacia veche) si nu in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut ,am si eu o problema cu carburatorul daca ma poate ajuta cineva!

Am pe broasca un 28 pict-1 care imi face amestecul prea bogat.Surubul de amestec,care regleaza aerul este deschis la maxim,e prins 2 spire doar sa fie acolo. Nu regleaza nimic,daca il strang acelasi mers il are.Daca il scot se tureaza si merge bine,dar trage aer fals si nu-l pot lasa asa. Cu el scos il reglez de pe scarita(desurubez) si merge super, dar...aer fals! Problema este ca dupa 50-100 km max. parcursi se fac bujiile negre de calamina si nu mai porneste la prima cheie nici moarta.Abia la a 2-a sau a 3-a.Daca in faza asta scot bujiile si le curat porneste la sfert! Mosu de la care am luat-o mi-a zis ca sunt bujiile prea reci! Bujiile sunt Brisk nk 15-ceva de genu asta-oricum sunt alea de care aveti toti,echivalentu lu Bosch w8ac. Carburatorul e spalat cu decarburl si suflat cu aer comprimat, nu cred ca e infundat,sta la relentiu, merge bine doar problema cu bujiile negre.Ati mai avut asemenea problema??

Jiglorul principal de aer este de 130.Daca ii pun unul de 170 rezolv putin din problema sau fac mai rau?

Teoretic ar trebuii sa-i vina mai mult aer!

Multumesc anticipat pt raspunsuri!

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul de amestec,care regleaza aerul este deschis la maxim,e prins 2 spire doar sa fie acolo.

Jiglorul principal de aer este de 130.Daca ii pun unul de 170 rezolv putin din problema sau fac mai rau?

Teoretic ar trebuii sa-i vina mai mult aer!

Multumesc anticipat pt raspunsuri!

Surubul ala este mult controversat.... ala e surubul de ameste de ralanti ! Cu cat e mai deschis, cu atat benzina de ralanti e mai multa.

Din cate stiu, la 1200 jiclorul principal e de 112,5 sau ceva de soiul asta.

Later edit. aaa, de ala de aer zici ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.type2.com/library/fuel/kuhn2.htm

1964 and 1965

Type: 28 PICT-1

Venturi: 22.5 mm

Main Jet: 122.5 mm

Air Correction Jet: 130Y,145Y (Ghia)

Pilot Jet: 55

Pilot Jet Air Bleed: 2.0 mm

Accelerator Pump Jet: 0.050 mm

Power Fuel Jet: 1.0 mm

Float Needle Valve Diameter: 1.5mm

Float Weight: 5.7 grams

Accelerator Pump Feed: 1.1 - 1.4cc/stroke

Din cate stiu, la 1200 jiclorul principal e de 112,5 sau ceva de soiul asta.

Later edit. aaa, de ala de aer zici ...

112,5 e cel mai restrictiv, pus pe ultimele modele de carb pentru 1200, pentru ratiuni de noxe

x130 e cam mare pentru un carb pentru cilindree de 1200 iar x170 nu pui nici pe un 34 pict 3 in combinatie cu 1776 cm si mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc dar ajutati-ma un pic mai mult.Jiclorul principal este de 112,5 si jicloru principal de aer e de x130.Deci sa strang surubul din lateral cum zice RaduI ca sa-i dau mai putina benzina ?Dar exista jiglor de aer mai mic de 130? Da pana la urma ce face asta? Multumesc pt raspunsuri si mai astept cate cava.

Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa strang surubul din lateral cum zice RaduI ca sa-i dau mai putina benzina ?

strange surubul pana-l inchizi de tot; rasuceste-l apoi inapoi 2,5 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar exista jiglor de aer mai mic de 130? Da pana la urma ce face asta? Multumesc pt raspunsuri si mai astept cate cava.

Salut

http://www.vw-resource.com/jets.html#air

aici afli ce si cum cu jiglerele - ai sa vezi ca la jiglorul de aer e viceversa, cu cat e mai mare cu atat amestecul e mai sarac - asa ca tie iti trebuie - teoretic - fie un principal mai mic fie un "aer" mai mare - in cazul de fata, verifica daca ce ai in carb se pupa cat de cat cu lista data

scuze, din ce ai scris pana sa postez mai devreme, am inteles ca principalul e 130 - dar daca zici ca ai 112, 5 principalul si 130 aerul, esti cam in parametri - poate sa fie din reglajul gresit al surubului de amestec - insurubeaza-l in loc sa il desfaci complet; verifica sa nu traga si aer fals

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ verifica cuiul poantou, poate nu mai etanseaza pe scaun ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, deci unde era buba??? la surubul de reglaj!!! L-am insurubat si desfacut 2,5 ture si merge super,porneste super.Daca cu cat il insurubam mai mult da mai putina benzina nu ar trebuii sa-l insurubam si mai mult(sa-l desfacen 1,5 ture) ca sa dea si mai putina benzina, sa mearga mai sarac si teoretic sa avem un consum mai mic?A incercat cineva treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu glumesti, nu? trebuie sa fie un anumit(precis) raport aer/benzina ca sa obtii putere, ardere, consum perfect. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cu cat il insurubam mai mult da mai putina benzina nu ar trebuii sa-l insurubam si mai mult(sa-l desfacen 1,5 ture) ca sa dea si mai putina benzina, sa mearga mai sarac si teoretic sa avem un consum mai mic?A incercat cineva treaba asta?

Amestec prea sarac= pierdere de putere si supra-incalzire a motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!