Jump to content

CARBURATOR


lucian
 Share

Postare recomandată

Proabil deja stitzi ca mi-am luat kit de reaparatzie pentru 30 PICT 3 meu.

Aseara tirziu, cercetind eu garniturile si pozele de prin manuale, n-am mai putut rabda sa nu stiu daca am luat ce trebuie. Asa ca m-am dus sa dau jos doar capacul carbului, sa ma uit la garnitura si m-am intors cu el in casa :shock:

Una dintre garnituri se potrivea perfekt, aceea cu conturul interior mai simplu...

Am desfacut pompa de spritz, membrana era rigida si avea pori. A fost destul de usor sa curatz jegul de pe arc si din lacas.

Desi nu ma asteptam, membrana pompei de vacum era varza. Cauciucul de pe pinza din care e facuta se topise probabil de la caldura rezistentzei de la soc si naclaise tot, inclusiv niste canale foarte subtziri. S-a curatzat mai greu.

Evident, n-am putut rabda si, pe la 1 noaptea, in fatza blocului (cind esti ars de o idee, frigul nu te mai necajeste) am pus carburiciul la loc, am turnat benzina in pahar, am dat sfert de cheie si a pornit! Cam prea turat, chiar cu socul automat. Dupa care am facut o excursie pina in Pantelimon, facind, ca pretext, pe ghidul pentru unul care nu stia sa iasa din Bucuresti ca sa plece la Constantza. Nu a mai facut figurile cu opritul la stop, si-a recistigat demarajul, dar in dimineatza asta si-a reluat proastele obiceiuri.

Concluzia e ca a meritat sa schimb membranele si garnitura.

Problema e ca nu stiu daca am montat corect elementul de incalzire al clapetei de joc. Cumva spirala termobimetalului trebuie tensionata sau cirligul trebuie sa intre doar in asa fel incit sa miste clapeta de shoc? La sfirsitul cursei socul era deschis, dar relantiul parea, dupa ureche, cam mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Exact acelasi lucru l-am costatat si eu cu membranele mele.

2. Daca sucesti in sens contrar acelor de ceasornic (parca) socul, o sa se deschida mai greu la caldura. Vezi ca e o descriere in fisa carburatorului cu privire la reglajul asta. Se zice acolo ca socul trebuie reglat atunci cind motorul e cald (dupa 10 minute adika), cind clapeta ar trebui sa fie deschisa complet. Il invirti exact atit cit intinderea bimetalului (deja incins) sa nu opuna o rezistenta la clapeta de soc, deschisa la maximum ... (nu stiu daca m-am exprimat cum trebuie).

-Oricum, parerea mea: pina nu vom avea un martor de temperatura corelat exact si care sa actioneze precis clapeta de soc (printr-un mecanism inteligent, pregresiv) - adicatelea un computador de bord ... nu vom rezolva cu consumul la pornire, si alte aspecte ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finetzea asta, chiar daca o stiam, nu mai aveam energie s-o aplic pe la 3 noaptea in fatza blocului, ca ar fi dat moshii si babele cu :12: :12: in mine.

Ai fisha carburatorului? Ada la moshu incoa'!

Am uitat sa spun ca prin membrana pompei de spritz curgea benzina ca la balamuc, pe motor, iar in masina putzea de trasnea. Intrasem la idei negre, cum ca ar curge si pe la axul clapetei, dar aseara era mai curat si mai uscat!

Care e rolul pompitzei de vacum? Am ramas uimit de cite trasee de aer si benzina trec prin carburatorul asta, zici ca esti in Calatorie spre centrul pamintului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubu, din cate shtiu pe capacelul (carcasutza) bimetalului e un semn care tre' sa se pupe cu un altul de pe capacul carburiciului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnele s-au pupat, dar credeam ca bimetalul ala se poarta ca un arc de ceas care trebuie oarecum tensionat? Zic si io, ca nu-s sigur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se tensioneaza nimic, e un bimetal, nu arc !

Ce faci acolo, bomba cu ceas ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte, zicea ca tre sa faci un reglaj, impingind putzin tija membranei de vacum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misto faza cu gazul care curge pe motor :salut: La mine tisnea direct pe dinam ... mai avea doar putin pina sa ia foc. :33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica la ultimele dacii carburate, din cuza scurgerilor de gaz, s-a inventat un soi de tipsie sub carburator pe care sa se prelinga gazul si sa nu mai cada pe maruntaie. Asa e la romani: avem o problema, nu o rezolvam, ci incercam sa-i reducem efectele! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte, zicea ca tre sa faci un reglaj, impingind putzin tija membranei de vacum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limiteaza cursa socului din cate stiu, adica il impiedica sa se inchida in deccelerare (sper sa tin minte bine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa ma prind, desi nu intzeleg! :cub:

Tot timpul, intre partea superioara a carburatorului, guvernata de clapeta de soc pina se incalzeste motorul, si carburatorul propriu-zis, exista diferentze de presiune. La decelerare, se formeaza o depresiune sau invers? :salut: , care, probabil, actzioneaza, printr-un canal, acea membrana care potoleste socul. Parerea mea. Daca am dat iama in pepeni, scoateti-ma de acolo, va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubule, nu mai stiu. Din carte n-am priceput nici eu, m-am prins cu carbul in mana.( am un 30 pict-3 pe care-mi place sa-l privesc :salut: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca tot despre asta e vorba. Datorita depresurizarii clapeta are tendinta sa se inchida cu totul. (?!) Ma rog cu alte cuvinte ... poate ne mai edifica cineva. Auzi, Bubu, pai poate chiar acolo era problema ! Tu spuneai ca iti murea cind luai piciorul de pe pedala de acceleratie ! pina sa ajungi la ralanti (asa tineam minte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canalul din capacul pompei de vacum, prin care circula aerul din corpul carburatorului in spatele membranei triunghiulare, ca sa o impinga sau sa o soarba, ma rog, era infundat cu cauciucul ala topit. L-am curatzat cu rabdare de chinez, iar asta noapte nu s-a mai oprit neam la vreun stop, a mers ca in tineretea ei. In schimb, dimineatza mi-a facut tarantele. Ori s-a infundat si canalul din corpul carburiciului, care foarte subtzire, ori nu asta era problema.

Jupine Radui, sa nu dai in fetishism cu carbul ala daca il mai privesti mult! Pune-l la munca! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca erau/ sunt doua probleme distincte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica la ultimele dacii carburate, din cuza scurgerilor de gaz, s-a inventat un soi de tipsie sub carburator pe care sa se prelinga gazul si sa nu mai cada pe maruntaie. Asa e la romani: avem o problema, nu o rezolvam, ci incercam sa-i reducem efectele! :salut:

Tavitza aia din cate shtiu eu a fost dintotdeauna. Motivul existentzei sale e simplu: galeria de evacuare e undeva dedesubt, benzina ar pica direct pe ea in caz de ceva :cry: . Nashpa, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm.... as zice, din experienta (daciile din 77 n-aveau tavita aia) ca aia foloseste mai mult sa nu ii cada tantalaului fo piesa ceva pe acolo, cand umbla in carb, ca n-o mai scoti. De scurgerile alea n-am auzit, in general carfilul nu prea curge. E drept, fips sub tavita e "saxofonul" care frige nene ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proabil deja stitzi ca mi-am luat kit de reaparatzie pentru 30 PICT 3 meu.

...eu unul nu stiam, n-am fost informat.. :mrgreen:

ca idee de unde l-ai luat si cati bani ai dat pe el...ma gandesc ca s-ar putea gasi si pentru 31 PICT3 sau 34 PICT3.

inca ceva...ce contine kitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi pe tips&tricks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis in tips&tricks tot ce contzine. Cred ca una dintre garnituri e suitabila la 31 PICT 3 si 34 PICT 3. 450 de kROL. Magazinul Al Padrino de la Dunarea. Daca vrei, itzi iau eu unul si vedem cum facem sa il posedezi. Tipatescu zicea ca a daulat cautind prin alte partzi si ca doar astia ar mai avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea cu alte masini, pompa aceea de vacuum are rolul sa deschida un pic clapeta de soc in momentul in care se tureaza mult motorul (prin deschiderea clapetei de acceleratie). Practic lasa la turatii mari sa intre mai mult aer (in conditiile de motor rece cand socul ar trebui sa fie complet inchis). asta pt. a evita inecarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, ai dreptate. Da, tineam minte un pic diferit, am verificat acu, asa e. Oricum, asta retinusem: rolul e evitarea innecarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest gogosarul_camper

Mi am adus ieri duba acasa; drum lung- 200km. Am constatat ca in general merge dar am probleme cu carburatorul; mai precis miros de benzina nearsa, turatie mare, clapeta de soc si altele. Vad ca sunteti doctori in carburatoare (si nu numai) iar pe mine ma depaseste problema. Are careva timp de o consultatie (hard nu online)? Apreciez timpul pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!