Jump to content

Jante si anvelope Polo 9N


Luc BGN
 Share

Postare recomandată

Da nu are rost sa ne inflamam ca nu ajungem la nici un consens fiecare isi mentine puncetele de vedere. Eu am fapt concret: la polo din semnatura nu i-a crescut consumul deloc cand am trecut de la jante pe 14 la jante pe 15. Oricum si daca ii crestea cu 0,5 l/% nu era nici o problema atata timp cat stabilitatea masinii se schimba complet.

Probabil omul s-a referit ca ii sta masina mult mai bine pe strada si de acolo si senzatia ca iti trage motorul mai bine :).

Oricum sa nu fim prea off-topic eu zic sa va puneti jante pe 15 si cauciucuri 195/50/R15 fara nici o problema ca nu se intampla nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 749
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Adrian_S

    59

  • cosmin1012

    48

  • Snake_CMC23

    30

  • Aditu

    28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma bucur ca , colegul Snake a inteles ce am avut eu de zis . Eu totusi am ramas la 195/55/15 pentru ca talonul e mai inalt putin si la gropile noastre e mai bine . Dar si 195/50/15 sunt foarte bune . Referitor la consum aprob ce a zis si Snake chiar nu conteaza consumul atata timp cat eu ma simt mai in siguranta pe sosea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dar ai grija la borduri,foarte usor se pisca pnenurile cu talon minuscul,vorbesc din experienta proprie; nu mai pot absorbi socurile ca unul gros plus ca se reteaza imediat intre muchia jentii si bordura,gropan etc. bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat pana la urma anvelopele 195/55/15 de la colegul adifox

Atentie! tu ai 195/55/15 trecut in talon? sau in cartea tehnica a masinii?

Producatorul recomanda la jante pe 15 dimensiunea de 195/50/15 a anvelopei.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF: In noile taloane nu mai e trecut nimic legat de dimensiunea cauciucurilor. Daca va puteti "rezolva" cu ITP , nu va poate intreba nimeni de cauciucuri. INSA, ABS si tot ce tine de el, lucreaza dupa un program in care sunt niste parametrii ai rotilor. Chiar credeti ca-si mai face treaba ok schimbandu-i acesti parametrii?

E raman la ideea mea: orice dimensiune echivalenta e ok, daca nu nu are ce cauta pe masina mea!

Daca nu se incadreaza in ce zi astia, nu e ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in talon este trecuta dimensiunea 195/50/R15 iar pe capacul de la rezervor este 195/55/R15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sunt trecute si 195/55/15 si 195/50/15 . Eu nu am ABS la masina din pacate asa ca am avut numai de castigat de la dimensiunea anvelopelor .

Si in plus nu voi pune niciodata alta dimensiune de anvelopa decat ceea ce am trecut in certificatul de inmatriculare . Ms mult tuturor pentru detalii .

Modificat de l00l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o treaba ABS-ul. ABS-ul intra atunci cand anvelopa rupe legatura cu solul.

Pana la urma e ok si 195/50/15 si 195/55/15. Ma intreb la kilometraj ce diferente sunt ?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, trebuie să-mi schimb și eu anvelopele standard 165/70/14. Din motive de bani răm

Modificat de Dragos Grigorescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca va fi vreo problema de stabilitate,din moment ce pui pe toate 4 rotile aceeasi dimensiune...

Insa daca vei da de un politist care iti va verifica la sange dimensiunile si nu o sa-i convina ca ai cu 5 mai mare talonul la cauciuc fata de cel mentionat in talonul masinii...Nu stiu ce iti poate face :D

Din moment ce poti cumpara 185/60/14,eu ti-as sugera sa ramai cu acestea...Eu am tot asa,au fost puse optionala,185/60/14 si asa a venit masina.

Se comporta foarte ok cu ele.

P.s. De iarna am 2 185/65/14,pe fata iar pe spate am ramas cu cele de vara....asa am mers iarna trecuta cu ele,nu am avut probleme...Insa acum o sa-mi iau 185/60/14.

Bafta!

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam așa cred și eu. Am văzut că la cele de iarnă se merge pe variante mai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap,mai inalte si mai inguste...iar 185 la latime zic eu ca e ok :) Iti trebuie si un pic de stabilitate.

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca anvelope de iarna pentru motorizarea de 1.2 cele mai bune sunt 175 65 r14. din cate am inpresia este marimea stock pe polo 9n 2001 2005 de 1.2 si 1.4. daca vrei stabilitate si aderenta extrema iti pui 205 40 17, dar motorul nu are cuplul pentru rotile astea. plus ca mie mi au distrus bucsele de bascula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca anvelope de iarna pentru motorizarea de 1.2 cele mai bune sunt 175 65 r14. din cate am inpresia este marimea stock pe polo 9n 2001 2005 de 1.2 si 1.4. .......

Anvelopele cu care erau echipate,din fabrica,9N, sunt 165/70/14 si nu 175/65/14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat p

Modificat de Dragos Grigorescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cele de iarna sunt mai zgomotoase. Dar tu zici ca ai all season si pot fi si astea zgomotoase, depinde de profil.

Ce marca? ce model? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutiile pe care le vad pe aici, sa inteleg ca se pot schimba tipurile de anvelope? Eu tot timpul am luat pe marimea cu care a venit din fabrica (165/70/14), pentru ca asa sunt si trecute in talon.

Are cineva ceva recomandari de anvelope de iara ok? Momentan m-am oprit la Goodyear UG7, dar nu le-am comandat inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur că se pot schimba! Probabil că

Modificat de Dragos Grigorescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Citeam pe aici multe chestii si as vrea sa fac cateva lamuriri (cine nu e deacord ma poate contrazice):

1. LATIMEA anvelopei nu afecteaza cu nimic stabilitatea sau aderenta in mod direct. Stabilitatea este data de INALTIMEA anvelopei si de rigiditatea peretelui vertical. Aderenta este mai buna la un cauciuc mai moale punct.

2. O anvelopa mica si ingusta in comparatie cu una lata si mare are aprox aceiasi suprafata de contact cu solul ... doar forma suprafetei de contact se schimba.

3. O masina mica nu are nevoie de anvelope mari/late decat daca soferul are ceva mic care compenseaza ;). Un cauciuc lat pe o masina mica inseamna acvaplanare mai usoara deoarece o greutate mica (Polo 9n/9n3 au aprox 1050 km + pasager), si deci presiune mica, trebuie sa disloce un volum mai mare de apa + consum + distrugerea directiei ... etc.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O anvelopa mai lata are o suprafata mai mare de contact si sporeste si stabilitatea, dar cel putin pe o masina stock nu isi are rostul. Producatorul sigur a facut o gramada de teste ca sa determine ce dimensiune de anvelope sunt necesare pentru masina respectiva. Parerea mea proprie si personala, ramaneti la dimensiunile date de producator. Daca dai de un politist mai zelos te trezesti cu o amenda, plus ca nu uzezi componentele masinii inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ET-ul jentii e standard 38 la mine,si eu vreau o janta care sa fie putin mai iesita in afara,cu ~2-4cm, cat trebuie sa fie ET-ul? mai mare,de ex 40? sau mai mic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai de un politist mai zelos te trezesti cu o amenda, plus ca nu uzezi componentele masinii inutil.

Si cam care ar fi ''componentele'' care s-ar uza prematur in cazul unor dimensiuni mai mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!