Jump to content

Probleme distributie Polo 9N/9N3


kikimiki
 Share

Postare recomandată

Nu am zis ca nu se strica pompele. De la ce a inceput totul a fost ca rolele si cu pompa de apa tin 2 schimburi de curea mai ales cand aceste schimburi se fac la ani si nu la kilometri. De aici ai inceput tu toata filosofia care nu are nicio legatura cu subiectul.

Tu zici ca atunci cand schimbi cureaua sa schimbi totul este ce am inteles din multele randuri pe care le-ai scris.

Sunt 2 pareri separate iar fiecare tine cont de ce parere vrea sau de niciuna dintre cele doua.

Eu imi mentin parerea la care am ajuns dupa nenumarate exemple.

Subiectul asta deja s-a epuizat din toate punctele de vedere.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am uitat sa-ti mai spun. Strict despre Polo. Cateva posturi mai sus ai scris ca modele mai noi au role de plastic. Ale mele sunt din metal si la acelasi polo din 2008 sunt tot de metal. Asa ca nu prea exista nicio posibilitate sa se "sparga".De role la distributie din plastic sincer nu am auzit.

Intr-adevar exista rola intinzatoare de la cureaua de utilitati la unele masini din plastic.

Bafta !

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va distrag eu de la "confruntarea" voastra.

Am relatat eu aici in ultimul meu post despre vechea distributie AM, montata la 133.000km si cu care am rulat pana la 208.000km.

Am zic ca mecanicul asta, mai scolit zic eu, a gasit rola care intinde cureau de distributie netensionata cum trebuie.

Asta inseamna ca aveam cureau slab intinsa, cu risc de rupere prin socuri, cu risc de a sari de la punct, tacaneli metalice in sarcina...sau...?

Tacaneli metalice am avut mai mereu, pe la vreo 2000-2300 ture. apoi poate ca nu se mai sesizau.

Ce efecte ar mai fi fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola de intindere de la distributie are semn nu prea poti sa nu o tensionezi cat trebuie decat daca esti neglijent.

In afara de rupere nu aveau ce efecte sa mai fie ca nu cred ca era atat de detensionata cat sa iti sara de la punct daca ai mers atat de mult cu ea :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am fost de fata acum, dar cand am venti sa iau masina mi-a zis tipul ca rola aia are un sistem de tensionare cu blocare parca si ca nu era tensionata suficient pana la semn...

Acasa m-am uitat si eu si singura rola care are ceva parghii si arc mi-a atras atentia. Dar nu imi dau seama cum trebuie sa lucreze si cum a lucrat.

Anyway...acum nu mai am tacaneala aia cu care eu ma obsinuisem.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Hai sa va distrag eu de la "confruntarea" voastra.

Am relatat eu aici in ultimul meu post despre vechea distributie AM, montata la 133.000km si cu care am rulat pana la 208.000km.

Am zic ca mecanicul asta, mai scolit zic eu, a gasit rola care intinde cureau de distributie netensionata cum trebuie.

Asta inseamna ca aveam cureau slab intinsa, cu risc de rupere prin socuri, cu risc de a sari de la punct, tacaneli metalice in sarcina...sau...?

Tacaneli metalice am avut mai mereu, pe la vreo 2000-2300 ture. apoi poate ca nu se mai sesizau.

Ce efecte ar mai fi fost?

Si eu niste tacanituri intre 1800-2200 rpm....ma enerveaza ca nu stiu de unde sunt. Unii ar banui un injector, altii spun sa dau radio mai tare....am incercat si cu cureaua mai slaba si mai tensionata (are un semn f clar intinzatorul). Se poate umbla la acest intinzator f simplu: se demonteaza doar capacul de motor (daca are) si cel de la distributie (are 2 cleme - una se vede, cealalta e in spatele motorului pe aceeasi orizontala cu cea de pe fata). Iti trebuie un imbus de 6 (cel mai bine cu coada lunga) si o inelara de 15. Desfaci piulita , tii cu imbusul intinzatorul in poz in care vrei, si strangi la loc piulita. Prea slaba e pericol sa sara de la punct, prea intinsa e posibil sa se rupa sau sa se uzeze mult mai rapid. ATENTIE: e posibil ca la 2 opriri ale motorului diferite, sa gasiti intinzatorul in pozitii usor diferite. NU initndeti niciodata intinzatorul mai tare decat indica semnul (in cazul in care l-ati gasit mai slab) sau invers. Explicatia pe care am primit-o pentru faptul ca uneori am gasit intinzatorul un pic mai intins/relaxat decat l-am lasat, a fost faptul ca pinionul de la vibroken este usor oval, pentru a prelua relaxarea curelei din momentul imediat urmator trecerii unei came peste o supapa. explicatia mi s-a parut pertinenta, mai ales datorita faptului ca, in functionare, veti putea observa faptul ca intinzatorul oscileaza (f putin).

Nu am reusit sa scap insa, in nici una din variante, de tacanit (sa fie oare intre scaun si volan de fapt?)

Acum cateva zile am schimbat distributia (scartaia la rece intinzatorul) si nimic. Tacanitul respectiv este la locul lui....Inainte de a o schimba, verifiacsem avansul si era bun, sau cel putin asa mi-a zis omul respectiv. (0,6 grade - ma gandesc inainte de a ajunge sus pistonul). Am sa-l verific si acum, dupa schimbare....sa vedem.

Stie cineva care este valoarea corecta pentru acest avans? La un 1.4 TDI PD cod motor BNV 80 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat mai aproape de zero.

Asa simplu sa fie? Ma gandesc ca daca injectia incepe "pe zero", cand o mai comprima, cand o mai arde.....

La PD o fi preinjectie? nu prea cred....ca nu exista decat o singura cama per injector, deci nu ar prea avea cine sa faca presiunea (chiar asa mica) pentru preinjectie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectia incepe pe cilindrul 1, eu v-am raspuns la intrebare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbarea despre care vorbeam mai sus ca a dus la reducerea/disparitia tacanitului...ei bine de fapt iar am inceput sa o aud...nu mereu si nici continuu. Pare sa vina de la intinzatorul curelei de accesorii.

Nu stiu si nici nu vreau sa mai imi bat capul. Asa sa ramana. Vedem ce mai zice cand o da caldura.

Pana la urma daca ne luam masini la SH si vrem sa scoatem untu din ele prin coclaurile din Ro...nu ar trebui sa mai avem atatea pretentii. Punem bani deoparte si de luam de noi. Nu degeaba le schimba neamtu'.

bembasound, ne mai spui si noua ce rezolvi.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia pe care am primit-o pentru faptul ca uneori am gasit intinzatorul un pic mai intins/relaxat decat l-am lasat, a fost faptul ca pinionul de la vibroken este usor oval, pentru a prelua relaxarea curelei din momentul imediat urmator trecerii unei came peste o supapa. explicatia mi s-a parut pertinenta, mai ales datorita faptului ca, in functionare, veti putea observa faptul ca intinzatorul oscileaza (f putin).

Nu am reusit sa scap insa, in nici una din variante, de tacanit (sa fie oare intre scaun si volan de fapt?)

Acum cateva zile am schimbat distributia (scartaia la rece intinzatorul) si nimic. Tacanitul respectiv este la locul lui...

Amsi eu o curiozitate:ala care a zis ca e pinionul oval pe vibroken e mecanic sau un neica de pe strada?Daca la el ai incercat sa scapi de tacanit,inteleg perfect de ce nu ai reusit.Un mecanic desface sa vada care e treaba,nu spune sa dai muzica mai tare.Tacanitul e la motor sau in interior,vad ca nici asta nu se cunoaste.Ti-a dat cineva macar de curiozitate capacul chiulasei jos?Distributia ai schimbat-o singur,ca vad ca ai observat oscilatia intinzatorului?Preinjectiile ies cel mai bine cu injectoare piezo,din ce stiu eu.Nu presiunea face preinjectiile ci timpul de deschidere al injectorului,acesta avind si post injectie.Avansul la injectie e intotdeauna...avans.Nu se pune cureaua mai slaba sau intinzatorul mai strins.Cum sa fie asta rezolvarea unui defect?!?Bijbiiala in mecanica e una din cauzele pentru care apar asa multe defecte fara rezolvare.Stii,faci,nu stii dar ai aflat cite ceva,poti incerca,dar cu asta ramii.Avansul la pd,daca ai distributia corect pusa,se face electronic,nu depinde de reglaj mecanic(in general).

PS.Te rog sa nu iei postul meu ca un afront personal,ca am mai patit faze de astea cu alti colegi.Vrem detalii maimulte sa putem sa desprindem concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va distrag eu de la "confruntarea" voastra.

Am relatat eu aici in ultimul meu post despre vechea distributie AM, montata la 133.000km si cu care am rulat pana la 208.000km.

Am zic ca mecanicul asta, mai scolit zic eu, a gasit rola care intinde cureau de distributie netensionata cum trebuie.

Asta inseamna ca aveam cureau slab intinsa, cu risc de rupere prin socuri, cu risc de a sari de la punct, tacaneli metalice in sarcina...sau...?

Tacaneli metalice am avut mai mereu, pe la vreo 2000-2300 ture. apoi poate ca nu se mai sesizau.

Ce efecte ar mai fi fost?

Si eu niste tacanituri intre 1800-2200 rpm....ma enerveaza ca nu stiu de unde sunt. Unii ar banui un injector, altii spun sa dau radio mai tare....am incercat si cu cureaua mai slaba si mai tensionata (are un semn f clar intinzatorul). Se poate umbla la acest intinzator f simplu: se demonteaza doar capacul de motor (daca are) si cel de la distributie (are 2 cleme - una se vede, cealalta e in spatele motorului pe aceeasi orizontala cu cea de pe fata). Iti trebuie un imbus de 6 (cel mai bine cu coada lunga) si o inelara de 15. Desfaci piulita , tii cu imbusul intinzatorul in poz in care vrei, si strangi la loc piulita. Prea slaba e pericol sa sara de la punct, prea intinsa e posibil sa se rupa sau sa se uzeze mult mai rapid. ATENTIE: e posibil ca la 2 opriri ale motorului diferite, sa gasiti intinzatorul in pozitii usor diferite. NU initndeti niciodata intinzatorul mai tare decat indica semnul (in cazul in care l-ati gasit mai slab) sau invers. Explicatia pe care am primit-o pentru faptul ca uneori am gasit intinzatorul un pic mai intins/relaxat decat l-am lasat, a fost faptul ca pinionul de la vibroken este usor oval, pentru a prelua relaxarea curelei din momentul imediat urmator trecerii unei came peste o supapa. explicatia mi s-a parut pertinenta, mai ales datorita faptului ca, in functionare, veti putea observa faptul ca intinzatorul oscileaza (f putin).

Nu am reusit sa scap insa, in nici una din variante, de tacanit (sa fie oare intre scaun si volan de fapt?)

Acum cateva zile am schimbat distributia (scartaia la rece intinzatorul) si nimic. Tacanitul respectiv este la locul lui....Inainte de a o schimba, verifiacsem avansul si era bun, sau cel putin asa mi-a zis omul respectiv. (0,6 grade - ma gandesc inainte de a ajunge sus pistonul). Am sa-l verific si acum, dupa schimbare....sa vedem.

Stie cineva care este valoarea corecta pentru acest avans? La un 1.4 TDI PD cod motor BNV 80 cp?

Explicatia pe care am primit-o pentru faptul ca uneori am gasit intinzatorul un pic mai intins/relaxat decat l-am lasat, a fost faptul ca pinionul de la vibroken este usor oval, pentru a prelua relaxarea curelei din momentul imediat urmator trecerii unei came peste o supapa. explicatia mi s-a parut pertinenta, mai ales datorita faptului ca, in functionare, veti putea observa faptul ca intinzatorul oscileaza (f putin).

Nu am reusit sa scap insa, in nici una din variante, de tacanit (sa fie oare intre scaun si volan de fapt?)

Acum cateva zile am schimbat distributia (scartaia la rece intinzatorul) si nimic. Tacanitul respectiv este la locul lui...

Amsi eu o curiozitate:ala care a zis ca e pinionul oval pe vibroken e mecanic sau un neica de pe strada?Daca la el ai incercat sa scapi de tacanit,inteleg perfect de ce nu ai reusit.Un mecanic desface sa vada care e treaba,nu spune sa dai muzica mai tare.Tacanitul e la motor sau in interior,vad ca nici asta nu se cunoaste.Ti-a dat cineva macar de curiozitate capacul chiulasei jos?Distributia ai schimbat-o singur,ca vad ca ai observat oscilatia intinzatorului?Preinjectiile ies cel mai bine cu injectoare piezo,din ce stiu eu.Nu presiunea face preinjectiile ci timpul de deschidere al injectorului,acesta avind si post injectie.Avansul la injectie e intotdeauna...avans.Nu se pune cureaua mai slaba sau intinzatorul mai strins.Cum sa fie asta rezolvarea unui defect?!?Bijbiiala in mecanica e una din cauzele pentru care apar asa multe defecte fara rezolvare.Stii,faci,nu stii dar ai aflat cite ceva,poti incerca,dar cu asta ramii.Avansul la pd,daca ai distributia corect pusa,se face electronic,nu depinde de reglaj mecanic(in general).

PS.Te rog sa nu iei postul meu ca un afront personal,ca am mai patit faze de astea cu alti colegi.Vrem detalii maimulte sa putem sa desprindem concluzii.

hai k acum am vaz rasp tau. Hai sa te intreb cateva aspecte:

1 - exista preinjectie la PD-uri? cum se realizeaza ? exista cama pentru a face presiunea (mult mai mica) la care se realizeaza preinjectia? eu nu cred. Eu cred ca nu exista preinjecte la PD-uri.

2 - avansul se regleaza mecanic din fulia axei cu came (i se schimba poz fata de axa) - dar aici se fac numai mici ajustari pentru a compensa imperfectiunile pieselor. Adica, daca dupa ce ai umblat la curea (inlocuire, remediere diferite def, etc) si ai pus-o la punct, observi pe tester ca nu ai avansul corect, faci de acolo de la fulie micile rectificari necesare.

Inainte de a schimba distributia, aveam -0,6 avansul (nu mai stiu exact ce temp avea motorul).

Am auzit ca ar fi de dorit, pentru motorare fara uzura mare, ca avansul sa fie cat mai aproape de zero. tind sa nu fiu de acord. Din avans zero eu inteleg ca injectia incepe exact in mom in care pistonul incepe sa coboare - si nu cred ca asta e normal. Cred ca exista o valoare optima a avansului, care poate sa trebuiasca sa fie cat mai aproape de zero. La fel de bine ma gandesc insa ca trebuie si un mic timp de amestecare a aerului comprimat cu motorina injectata, deci iata inca un motiv pt care nu sunt de acord cu ideea ca avansul sa fie zero.

Repet - nu sunt mecanic. Imi place insa sa caut explicatii logice. este adevarat ca uneori iti trebuie si niste cunostinte pentru a putea trage o concluzie. D-aia ma vaiet si eu pe forum - poate ma lamureste cineva.

Motorina buna! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o cama mai mica.Nu se poate vorbi de preinjectii sau post injectii ci de injectie la presiuni diferite,gen injectoare ALH.Corectia injectoarelor de face electronic,bineinteles reglajul principal facindu-se mecanic.Eu tot nu inteleg despre ce vaiet e vorba si de ce cauti explicatii logice.Mergi la mecanic,vad ca este o activitate de laudat service-uri enorma pe forum,deci nu vad cum de nu gasesti un mecanic sa rezolvi problema.Atita vreme cit nu stim despre ce tacanit e vorba,toata discutia cu injectii si came nu are nici un rost.Parerea mea...Bafta in localizarea defectului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai k m-am intors. pai daca ne-am duce la mecanici....ce mai cautam pe forum? La mecanic am fost o singura data cand mi-a fost lene sa schimb singur un burduf d planetara (lene = lipsa rampa si scule in ziua cand vroiam - incepeam munk si vroiam sa rezolv in ziua aia, cand am observat defectul).

intre timp, am mai aflat diferite chestii (de la persoane demne de incredere in proportie de peste 90%): exista preinjectie la PD-uri (o injectie inainte de cea principala a carui avans se citeste cu tester-ul) - ba chiar la noile commonrail-uri de la VW, functie de sarcina, se poate ajunge pana la 7 injectii pe ciclu.enit pe

despre avans, daca il dai spre + un dinte - nu mai porneste. spre minus, tacane rau de tot si merge prost. un avans de -2,4 la un 1.9 TDI cauzase o triplare a consumului si un mers destul de prost al motorului, insa mai mergea - a venit pe roti.

cat despre faimosul tacanit......as tinde sa zic ca nu-l mai aud :) merg insa de vreo 2 plinuri numai cu maxx motion...nu stiu daca are legatura - aditivul de la duralube pt injectoare nu a eliminat tacanitul.

scule potrivite si timp pt lucru !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forumul nu tine locul unui mecanic.Daca zici ca ai fost doar o data la mecanic,inseamna ca cunostintele tale sint vaste.Forumul ne ajuta sa nu luam teapa de la unii,nu sa ne transformam in meseriasi.Preinjectiile si postinjectiile exista doar pentru uniformizarea momentelor de torsiune aferente detentei.Avansul nu este al preinjectiei,ci este determinarea momentului inceperii injectiei.Am specificat in postul anterior,gen ALH,cum e cu injectia la presiuni diferite.Mult succes!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si zis pe undeva...nu mai stiu pe unde...ca prin definitie, avansul este cu "-" deci se refera mereu la un moment anterior ajungerii pistonului sus de tot si da, se refera la injectia principala sau la momentul scanteii.

personal nu stiam pana joia trecuta ca la PD-uri exista si preinjectie.

Loc suficient pt evitarea gropilor in siguranta ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD injecteaza in cateva cicluri nu mai stiu exact cate .... am documentatia pe alt calc . Nu injecteaza toata cantitatea odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema la distributie  polo 1.2 12v 2002 mia sarit cu un dinte axul de la evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti. Am hotarat sa imi fac distributia la reprezentanta VW locala. Impreuna cu filtrul de combustibil, cel de polen si pompa de apa plus manopera face in jur de 1400 RONI. Modelul e 2008 Polo 9N3, 1.4 TDI BWB. Ceva pareri referitor la reprezentanta locala, altcineva care a facut ceva la ei, cum sunt? Am inteles ca trebuie sa le duc masina dimineata si o iau dupa-amiaza. Kilometrii se apropie de 150.000. Din cate vad eu pe cartea tehnica a masinii nu a avut schimbata distributia, niciodata. Ce repercusiuni poate avea asupra celorlalte componente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la Cardinal Motors Cta imi cer 2140 lei(cica oferta ca e masina veche)ptr schimbat kit distributie+pompa apa+curea accesorii si intinzator.Ei zic ca ''e curea originala"si tine 90mii sau 5 ani dar garantia e de 1 an:))Daca e stantata vw inseamna ca e originala?tot de Contitech e fabricata doar ec e livrata direct catre reprezentanta.Pe piese(cele mai bune)dau cam 7mil manopera nu platesc ca unchiu e mecanic.La reprezentanta mai mult de jumate e manopera si prosteala clientului pe fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia la piese in reprezentanta este de 2 ani. Manopera are si ea garantie 6 luni.

Ai grija cu Cardinal Constanta!

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o fac la ei in niciun caz!La reprezentanta mergi doar daca ti-ai lovit masina si o faci pe rca/casco!Sunt totusi intr-o dilema(am 93mii si 6 ani)sa schimb distributia sau nu?unii colegi pe forum au schimbat la 118mii si 8 ani si zic ca nu prezenta uzura grava.Dar avand in vedere ca nu platesc manopera cred k fac odata cu revizia la 97mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un lucru cu care nu merita sa risti. Avantajul reprezentantei este acea garantie de 2 ani. In cazul in care sare de la punct, beneficiezi de garantia de 6 luni a manoperei. In cazul in care cureaua cedeaza, piesa in sine si restul pieselor care au de suferit de pe urma ei sunt acoperite de garantie.

Cam asta este marele avantaj al reprezentantei. Poti sa primesti garantie si intr-un service autorizat dar probabil mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

Colegu are dreptate nu are rost sa risti cu distributia .. eu am model la fel ca al tau si am schimbat-o la 94mii si avea 5 ani..cureaua arata bine.. dar nu am vrut sa risc..am luat kit contitech si pompa de apa airtex...am mai scimbat si cureaua de accesorii pentru ca era cam imbatranita si daca tot era desfacut pe acolo am luat-o si pe aceea..bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!