Jump to content

Probleme distributie Polo 9N/9N3


kikimiki
 Share

Postare recomandată

Nu exista un termen de service dat pt distributia pe lant.De regula in momentul cand devine ''zgomotoasa'',atunci se intervine.Sunt ceva probleme la anumite motorizari de 1.2 cu distributie pe lant dar nu ai de ce sa o schimbi preventiv sau din alte considerente.In mod normal minim 150.000km nu trebuie sa ai probleme cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor, am nevoie de ajutorul vostru.ma pricep sa conduc dar nu si la mecanica,am un polo din 2003 ,1.2 pe benzina ,cred ca are 40cp si am ajuns la 70.000 KM .as vrea sa stiu unde scrie pe ce este masina mea pe lant sau curea?cineva m-a sfatuit sa fac deja distributia de la 60.000 dar nu am facut-o si nici nu se aude vreo problema la motor. vreau sa fac la timp ceea ce-i trebuie, nu sa suport mai tarziu cheltuieli prea mari.astept parerile voastre ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde scrie dar striu ca toate modelele de 1.2 azq au distributia pe lant eu am 142xxx km si nu am nici o problema nu am schimbat nici o distributie si masina merge foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult pt raspuns si sper din suflet sa ai dreptate. :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...as vrea sa stiu unde scrie ...

In certificatul de inmatriculare/cartea tehnica a masinii scrie tipul si puterea motorului. Motoarele de Polo 1,2 benzina tip: AWY,BMD (40 Kw) si AZQ,BME (47 Kw) au distributia pe lant (fara intretinere-adica se schimba numai daca devine prea zgomotoasa/lant sau roti dintate prea uzate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc din suflet pt ajutor.m-am uitat in cartea masinii si tipul motorului este AWY(40KW),deci dupa spusele tale are distributia pe lant .acum pot sta linistita fara sa ma mai duc la reprezentanta sa dau banii degeaba doar pt a se uita la ea.o zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionita bogdan

Am schimbat distributia la 100.000km .

Motor 1.4 TDI 70CP an fabricatie 2005.

Cureaua era crapata rau.

Am cumparat distributie completa Contitech cu pompa apa.

Distractia a costat : aprox 1000Ron

Am schimbat si uleiul cu toate filtrele aferente reviziei de 100.000.

Acum sunt linistit ...dar si mai sarac cu 1500 Ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Mi-am achizitionat acum cateva luni un polo 1.4 benzina 75 cp...am 42000 km. Trebuie sa ii fac revizia, mi-a aparut in bord de vreo 1000km,cam asa. Toate bune am fost la service, mi-a zis total 1040 ron...mai aveam eu cv acolo de schimbat dar manopera costa 350 ron, doar manopera? Nu e mult? si m-am gandit mai degraba sa ma ducc cu ea la cardinal motors...mai bine acolo decat la alt service.. SI in legatura cu distributia, mi-a zis ca si ea ar trebui schimbata, si ma costa in jur de 1000 ron. Insa am doar 42000. Cel de la service mi-a zis ca trebuie sa o schimb, dar eu de abia am deschis capota ala nici 5 secunde nu s-a uitat sub capota..in fine...Ce sa fac? Cel mai bine cat ma duc la cardinal sa ii intreb cpe cei de acolo nu ? Daca trebuie schimbata. Masina a fost cumparata de aici din tara, de la Cardinal motors prima oara, eu fiind al 2-lea proprietar. Am luat o masina f buna, am pus-o pe tester si doar 1 singura eroare mi-a aparut, cea pe care o aveti multi( din ce am citit eu si m-am documentat) si anume cea cu scitchu sau cum s-ar scrie de la pedala de frana...atat doar. Si inca o intrebare...chiar cand vroiam sa ma duc sa ma interesez la acel service cam cat m-ar costa revizia tehnica, m-am oprit la benzinarie si a dat un prost cu spatele, si m-a botit...putin capota de tot si la proiector jos plasticul negru si la bara putin. Acum cum este mai ok? Sa imi fac prima oara revizia ? Sau sa imi rezolv intai masina cu accidentul ? Am tot ce trebuie, trebuie doar sa ma duc la firma de asigurari celui vinovat. Cam cat dureaza sa poata sa imi dea actele sa o bag in service? mersi frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ai tu distributia dar daca o ai pe curea VW zice ca se schimba cureaua la un anumit numar de km (la tipul meu de polo in 2008 a venit cartea de service cu schimbarea curelei la 150.000 de km) la a mea din 2006 scrie 120.000 de km. Problema este ca tu ai omis sa ne spui anul de fabricatie. Cureaua se schimba la un anumit numar de kilometri sau la 4 ani .

In legatura cu lovitura daca nu ti-a afectat parti la motor poti sa ii faci ce revizie vrei. Timpul cu rezolvarea dosarului de dauna variaza de la o firma de asigurare la alta (daca e Euroins, Carpatica si alte fantome nici nu o sa rezolvi prea curand).

Sanatate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2006 este anul fabricatiei. Deci cel mai important este sa verific cureaua sau cel putin s-o schimb pe ea daca nu schimb toata distributia( cu pompa de apa si tot ce mai trebuie). Am inteles. Asigurarea o are de la Ardaf(Generali). Maine ma duc sa vad ce rezolv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mecanicii" din Romanica o dau pe aia ca daca tot desfaci schimbi tot. Neamtu zice in carte decat cureaua de distributie. Aia este cea mai importanta ca daca se rupe nu e ceva prea "funny". Eu zic ca rolele tin cel putin 2 schimburi de curea mai ales ca nu schimbi cureaua la 120.000-150.000 si o schimbi la 42.000.

Prin urmare trebuie sa schimbi cureaua nu sa o verifici. Daca tot desfaci sa verifici o schimbi si gata. La mine e 180 Ron Conti. La tine trebuie sa fie ceva mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua se schimba la un anumit numar de kilometri sau la 4 ani .

Unde scrie de KM ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat distributia la Polo 1.4 TDI BAY 2005.

Dupa ce am mers 4 ani jumate si vreo 80.000 (60.000 sau 4 ani era termenul de schimb) am decis sa fiu precaut si sa nu fortez nota. M-am pregatit sufleteste sa ma despart de o suma de bani si am demarat actiuntea, la service bine inteles.

Schimbat curea distributie si role (SNR) + pompa apa (Gates). Cureau parea in regula, nu coapta, crapata... Rolele si ele la fel. De asemeni pompa de apa cred ca era sanatoasa tun. Schimbat desigur si antigelul cu ceva Motul.

Ca idee, singura uzata era cureau de accesorii pe care nu intentionam sa o schimb, deoarece o schimbasem de vreo 9 luni. Asta era crapata, uscata si parca statea sa se reteze intr-un punct. CIudat. Am schimbat-o iar.

Alt aspect: se pare ca setul anterior de sidtributie care la-m avut montat (aftermarket) nu a avut bine tensionat intinzatorul de curea. Probabil de asta aveam mai mereu un tacanit de pe parte aia a motorului. Acum a disparut.

Concluzii...trageti voi.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy

http://postimage.org/image/6p8h2xnit/

Pe partea cealalta zice ca la 240.000 de km se schimba si rola intinzatoare dar nu am mai scanat.

Poza asta este din cartea mea de service dar la acelasi polo din 2008 scrie ca se schimba la 150.000 sau la 4 ani. La mine nu scrie nimic de ani.

Trebuie dat scroll in jos pe poza !

@Aditu

Ce concluzie sa mai tragem .... este exact ce am scris eu cu cateva posturi mai sus.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e un plan service comun...mare lucru nu intelegi din el.Treaba cu schimbatul rolelor la 2 curele ..e o mare prostie.Majoritatea rolelor de la modelele noi sunt de plastic.Cine face un astfel de lucru..o face pe barba si pe buzunarul lui.Acum sincer,de ce sa platesc 500 lei manopera la schimbarea curelei la 40.000km...de 2 ori(adica 1000 lei),cand pot schimba cureaua si rolele la 80.000km si stau linistit.Cu diferenta de bani ce rezulta din schimbatul curelei de 2 ori iti achizitionezi setul de distributie complet ..role si curea..mai pun maxim 100 lei si iei si pompa de apa sa fie lucrarea ca la carte. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platesti manopera la schimbarea curelei la 120.000 si mai platesti odata manopera la schimbarea distributiei complete la 240.000.

De aici rezulta diferenta de bani pentru un set de role si o pompa de apa care iti ramane in buzunar.

Rolele se uzeaza din cauza numarului de kilometri. Foarte putin din cauza imbatranirii.

O sa o desfac eu pe a mea astazi sau maine si o sa revin cu detalii despre ce e pe acolo. I s-a facut distributia in 2008 la 100.000 de km iar acum are 150.000 dar a facut cureaua 4 ani.

Nu stiu ce calcul ai facut tu dar.....

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam batraneste:la o masina a carui interval de schimbara a distributiei este fix de 100.000km..faci tu ca vrei o schimbare doar a curelei de distributie la 50.000km.Platesti manopeara 10 lei.

Apoi cand masina face 100.000km tu stii ca fabricantul iti spune clar si negru pe alb:a se schimba distributia completa la 100.000 km.Ce faci in cazul de fata?Nu trebuie schimbate rolele?

Sau schimbi decat cureaua la 50.000km si din acel moment incepi sa mergi intens cu masina,ce te faci cand ai ajuns la 100.000km,te culci pe o ureche si gandesti ca:merge domne ca am schimbat cureaua la 50.000km si ea e garantata 100.000km.In cazul de fata ajungi la un interval de mers cu rolele curelei la 150.000km?

Aici intervine alt aspect,Vag are un sistem de afisare a servicelul a curelei de distributie foarte smecheresc...nu iti specifica un anume numar de ani.

La alte marci iti da negru pe alb..exemplu:

Opel Înlocuire curea de distribuţie, rola intinzatoare si rola de ghidare (la fiecare 150.000 km/ 10 ani)

Renault Înlocuire curea de distribuţie, rola intinzatoare si rola de ghidare (la fiecare 160.000 km/ 6 ani)

Peugeot Curea de distribuţie - înlocuire (la fiecare 160.000 km/ 10 ani)

Ford Înlocuire curea de distribuţie, rola intinzatoare si rola de ghidare (cu dispozitiv manual de tensionare la fiecare 120.000 km/ 5 ani; în cazul dispozitivului automat de tensionare la fiecare 150.000 km/ 10 ani)

Alfa Romeo Curea de distribuţie - înlocuire (la fiecare 120.000 km/ 5 ani; până la 2006/04, în condiţii de grele de exploatare la fiecare 120.000 km/ 3 ani; de la 2006/05, în condiţii de grele de exploatare la fiecare 120.000 km/ 4 ani)

Curea de distribuţie - verificare (toate 60.000 km)

Exemplele date sunt de masini relativ mai noi cu fabricatie dupa 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja nu mai are niciun rost sa mai am contradictii cu tine ca citesti printre randuri.

Am scris destul de clar ca in cartea service din 2008 scrie 150.000 sau 4 ani.

De ce sa schimbi tu cureaua la 75.000 si sa mai schimbi odata cureaua la 150.000 ?

Ce s-a intamplat la mine e un caz particular si n-are nicio relevanta (schimbat distributia la 100.000 in loc de 120.000). Ce am discutat aici am discutat dupa carte. Daca tu zici ca aia fac cartile de service doar de dragu de a le face si esti tu mai inginer decat ala care a facut VW bravo tie.

Iar despre schimbatul rolelor nu scrie nimic .... decat despre rola intinzatoare la 300.000.

Sunt si eu de acord cu schimbatul tuturor, dar de ce sa le schimbi daca nu au probleme ?

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intamplarea face sa lucrez in domeniu auto de multi ani de zile. Alta intamplare face ca am fost la un curs Continental pe tema curelelor de distributie,pt asta am primit si eu asa la caterinca o jeg de diploma care din pacate nu tine loc de diploma de inginer.Vezi k e postata pe aici pe forum,tot din cauza unui coleg care ma ocarat ca eu nu stiu nimic.

Sunt colegi de forum,care citesc lucrurile postate de noi.Vorbim despre distributie,o componenta vitala a motorului.Daca ai date certe si esti in masura sa dai sfaturi..da sfaturi.Daca nu esti sigur de afirmatii,mai bine nu le faci.

Treaba cu schimbatul curelei la 4 ani este....

Treaba cu schimbatul doar a curelei la 42.000km si 4 ani este...

in fond si la urma urmei,fiecare face ce vrea cu masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revenim.

In seara asta mi-am facut timp si am desfacut distributia. Rolele sunt ok pompa de apa la fel. Cureaua de distributie era destul de uzata moral (crapata).

Curea Conti 175 RON, manopera schimbat 70 RON.

Poza celei date jos de pe masina arata cam asa:

http://postimage.org/image/9ghd1tyk7/

Nu se vede prea bine ca am facut-o cu telefonul. Oricum era destul de distrusa pentru cei 50.000 de km.Dar avea 4 ani.

@GABIVVX

Eu nu te ocarasc si e ok sa ai propriile pareri dar lucratul in domeniul auto nu e acelasi lucru cu mecanica auto. Poti sa faci si faruri la Valeo si se numeste tot "lucrat in domeniul auto".

Vis-a-vis de distributie este vitala dar este vitala cureaua. Nu o sa ti se blocheze niciodata o rola sau pompa de apa sa-ti rupa cureaua. Mai intai fac zgomot, pompa curge si alte cele. Prin urmare eu cred ca stiu destul de bine despre ce vorbesc.

Este vina mea probabil ca prefer sa ma iau dupa ce zice neamtu. Pana la urma cum ai zis si tu fiecare face ce vrea cu masina lui.

De sfaturile de aici se poate tine cont sau nu.

V-am salutat si drumuri fara evenimente !

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa ti se blocheze niciodata o rola sau pompa de apa sa-ti rupa cureaua.

Ai postat o mare prostie. ;)

Se blocheaza pompa de apa..se duc draq dintii curelei de distributie...si se duce draq punerea la punct.

Se blocheaza o rola,cureaua se invarte pe ea..se incalzeste atat de rau incat in maxim 100-200km se face muci si se rupe.

Se sparge o rola..cureaua se slabeste si iti sare cativa dinti,asta in cel mai bun caz,daca bucata din rola ajunge pe pinioane sau este antrenata de curea spre pinioane..e si mai deranj.

Citez de pe un forum al posesorilor cu Alfa:(iti pot gasii multe cazuri asemanatoare,dar asta e de ajuns si foarte concludent)

Model din 2006, 1,9 JTDM 150 CP. Super masina.

Problema mea este ca pe 11.07.2010 a iesit din cei 3 ani de garantie, iar pe 25.07.2010 s-a blocat pompa de apa, a incalzit cureaua de distributie, care a stricat un intinzator de plastic, s-a largit, a sarit de pe distributie si in cateva secunde s-au rupt culbutorii de pe una din axele cu came. Masina are acum aproape 53.000 Km.

Sta in service din 27.07.2010 si sper sa fie gata saptamana asta.

La 2 ani si 36.000 km am schimbat distributia, iar la aproape 3 ani am facut revizia de 50.000 Km, la care cei din service nu au constatat nimic in neregula. Dupa 2 luni de la revizie, si 3000 Km, pompa s-a gripat "din senin" si fara semne prealabile evidente.

Ceea care a facut tot raul este pompa de apa. Tot aceeasi a durat 3 saptamani sa fie adusa in service.

Ceea ce este clar diferit la AutoItalia - importatorul marcilor italiene (minus Ferrari) fata de restul pietei auto din Romania este ca ei nu numai ca nu schimba, dar nici nu recomanda schimbarea pompei de apa odata cu distributia.

Pot sa va scriu o carte despre exploatarea, intretinerea, piesele schimbate, evenimentele petrecute, samd., cu aceasta masina, dar nu este ideea topicului.

Intrebarea mea este: a mai avut si altcineva probleme cu pompa de apa? sau eu sunt singurul ghinionist?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este irelevant postul tau. Eu nu am intalnit asa ceva ... in toate cazurile cand a cedat pompa de apa a curs si s-a supraincalzit motorul. Iar de role blocate si sarite nu am auzit la nimeni pana acum. Vorbesc strict de gama VAG.

Daca vrei "Alfa - super masina" ti se pot intampla si chestii de genul asta. Nu cunosc subiectul.

Au existat cazuri cand a cedat pompa de apa la 20.000 de km. La fel cum au existat cazuri cand a cedat turbina la 16.000 de km. Astea sunt cazuri izolate sau pure intamplari pe care am putea sa le punem pe seama ghinionului.

Daca imi arati o poveste din asta si la vreun posesor de masini din gama VAG nu mai postez pe aici ca vorbesc numai prostii.

Bafta la search !

PS: in continuare sper sa vorbim despre VW si in aria asta in special despre POLO. Nu despre toate fantomele de masini.

Parerea mea este ca ar trebui sa lasi un ID de mess sau sa-l adaugi pe al meu sa discutam mai multe pe marginea subiectului si sa postam aici numai ce trebuie, sa nu fie nevoiti toti userii sa citeasca aberatii despre ALFA, RENAULT, etc.

ID-ul meu este la profil.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da....pompele de apa si rolele de ghidaj si intindere de pe vag-uri sunt facute din aur si platina. :lol:

Cauta pe net,si o sa gasesti multe exemple cu pompe de apa blocate.

Ca sa numai lungim vorba inutila,o sa postez ceva care o sa te convinga:o pompa de apa scoasa de pe un A6 2.5ds cu urmari destul de grave si cu costuri destul de mari la reparatie.Pentru asta trebuie sa ajung prin depozit si sa fac cateva poze concludente care sper sa te convinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!