Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

Ti-am spus ca sway-urile fac mult.. tu nu... ca batman, batman... Sa stii ca e o diferenta imensa la cum statea pe viraje si cum sta acum. In august masina plonja spre viraj acum e cu mult mai stabila.

Un lucru care mi-a placut foarte mult pe Hring e ca nu scoate deloc fum ;).

Sincere felicitari pentru un sofer extrem de bun!

Sper sa poti sa vii o data la Nring.

Bafta si spor!

Modificat de rex
Link către comentariu

Se vede si din filmari ca sta mai bine de cand cu swaybars. E clar, iar tre sa cheltui bani :D Felicitari pentru sofereala si bine ai revenit sanatos :D

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

@Rex: Mersi la fel pt. aprecieri! Despre sway-uri, ce sa zic... mi-ai prezis chiar si timpul si a fost corect, asa ca tac malc. Fum visez sa o fac sa scoata la un moment dat, dar viitorul nu e prea roz. Nordschleife, DAAAAAA!!!

@Circoloco: Mersi. O sa vedem si mai bine cat sa redus ruliul din filmarile facute de Rex (din spate).

@Adrian_S: Sa stii ca e. Te asteptam data viitoare!

Link către comentariu

Bravo domnule :D Excelent driving, se vede ca iti stii masina in masura in care trebuie si se vede ca acumulezi din ce in ce mai multa experienta :D Multe "succesuri" in continuare!!

Link către comentariu

Multumesc pentru aprecieri! Intr-adevar trebuie sa fi contribuit la timp si numarul de ture pe Hring. De cunoscut masina e adevarat ca o cunosc si incerc sa scot cat mai mult din ce poate. Sunt convins ca un pilot adevarat ar scoate 100-105%, dar avand in vedere ca e o masina docila si destul de lenta, sper ca scot si eu un 90% acolo.

Link către comentariu

Ms mult Vlad. Vad ca ai ochit-o si pe aia de la toyota :D. Sunt curios cat e bucata in format electronic, ca in limba lor nu am inteles nik. Poate le dau un mail

Link către comentariu

Ii sta bine pe circuit! Felicitari pentru evolutie, mergi din ce in ce mai bine.

Nu te tenteaza sa renunti la DPF si sa mai cresti puterea?

Bafta!

Link către comentariu

Mersi baieti! Culoarea e draguta, pacat de mustele de pe capota :).

Despre DPF off ma gandesc de multa vreme, chiar si la un upgrade de turbo. Singura problema, dar una extrem de mare, sunt banii. Decocamdata prioritatea este ambreiajul, apoi incerc sa umblu si la putere.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Prin amabilitatea prietenului Rex, am obtinut si editat niste filmari in care initial el ma urmareste si apoi schimbam locurile.

Runda 3

Runda 4

Enjoy!

Link către comentariu

Frumos , frumos :D . Pot sa iti zic ca te urasc pentru motorul de 2.0tdi ? :D

Link către comentariu

:lol: poti, poti, dar eu sa stii ca tot aflu asemanari intre al meu (BMM) si cel de 1.9... sa vad ce mai reusesc sa scot din el

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

M-am intors de la Hungaroring si vreau sa va spun impresiile despre masina in urma acestui track-day:

Suspensia - chiar daca pe drumuri publice e un compromis excelent intre stabilitate si comfort, pe circuit lasa foarte mult de dorit. Virajele fiind de la viteze de 70 in sus, induc un ruliu in caroserie nepermis de mare. Cum nu am bani de o suspensie desteapta si reglabila, iar una tare nereglabila e exclusa (masina e de zi cu zi, track-day-uri vede max. 2 pe an) prima solutie pe care o voi incerca va fi un upgrade de swaybar-uri.

motorul - trage decent dar este loc de mai bine; Rex cu pasager ma cam lasa in urma si un Type-S ma mucifica (cred totusi ca ala era modificat); solutia ar fi un DPF off si un soft mai agresiv. Dar asta de duce la probleme cu componenta de mai jos;

ambreiajul - desi nu am un soft agresiv, la condus sportiv de lunga durata (gen Cheia sau trackday) ambreiajul se incinge si incepe sa patineze, chiar fara sa folosesc frana de motor. Problema e serioasa, pentru ca nu am bani de upgrade in zona asta, si ma limiteaza destul in multe privinte.

franele - foarte multumit de upgrade. Pe circuit am avut o singura frana pe la inceput la care mi s-a dus pedala aiurea la podea, in rest au franat excelent. DS2500 adora temperatura. Pe masura ce treceau turele in cadrul unei runde, muscau din ce in ce mai bine. Pedala tine sus, e prompta dar se poate modula foarte bine intensitatea franei. Pe drumul spre casa au inceput sa vibreze discurile pe franari mai puternice, dar acum par sa-si fi revenit. Bineinteles ca este loc de mult mai bine (am simtit ce pot face franele lui Fusco), dar la nivelul meu e ok.

cauciucurile - sunt un aspect extrem de important pe circuit. Personal trebuie sa imi rezolv problemele de suspensie, ca sa ajung sa iau curba mai mult pe calea de rulare a 4 cauciucuri decat pe talonul a doua, si apoi mai vedem. Oricum, din perspectiva unui track-day, upgrade-ul de facut este trecerea la semi-slick/slick. Diferentele intre cauciucurile bune de strada nu cred ca e foarte mare.

Urmeaza flimarile. Pe masura ce invatam circuitul, se degradau performantele masinii, asa ca timpii au fost oarecum constanti.

Nu sunt foarte multumit pentru ca trepiedul nu era fix si am filmat cu zoom, ceea ce acum imi dau seama ca a fost o alegere gresita, dar ceva se vede. Am uploadat tot ce am filmat. Nu am mai filmat partea 2 din runda 5 si runda 6 (poate o are Rex din spate), fiind dezamagit de modul in care se comporta masina.

- iesim pe pista dupa o neutralizare, am o prima tura cronometrata de 2.31.08, dupa care o las usor, dar vine Rex din spate si ne mai distram putin.

- iesire pe pista in spatele lui Rex dupa care ne dam impreuna trei ture

2.32.06 - o depasire - doua, fortam amandoi fara sa stim prea bine trasele;

2.31.76 - cam aceiasi poveste; ne intalnim si cu leon-ul albastru din "insomnia";

2.28.06 - ceva trafic, trag sa-l ajung pe Rex; e unul cu o utilitara alba care mergea super ok.

- in contiunare fun cu Rex, in spatele si un pic in fata lui

2.32.08 - tura in care se invarte unul in fata lui Rex iar eu evit prin papusoi; de la mine nu se vede mare lucru;

2.28.48 - probabil cea mai buna tura a zilei pentru mine, desi am destule greseli. Au mai fost ture nefilmate la sfarsit, dar la starea cauciucurilor si a ambreiajului, nu cred ca am imbunatatit timpul, desi probabil am mers mai curat.

2.29.06 - tura in fata lui Rex; am fost incetiniti de o depasire in virajul 1.

- eu si Rex ne decidem sa mergem separat fara sa fortam, incercand sa invatam trasele corecte. Din pacate, din aceasta runda incepe sa-mi patineze ambreiajul

2.35.96 - incetinit de trafic, masini neinteresante;

2.30.68 - mers calm, o singura depasire

- continui sa merg calm, pana ma depaseste un nene

2.30.44 - mers calm, fara depasiri, dar cu ambreiajul din ce in ce mai rau;

2.29.56 - ma depaseste un nene cu casca, RWD si suspensie piatra, care mai arunca spatele ici-colo; incerc sa ma tin dupa el un tur;

2.34.44 - ambreiajul e pa, il pierd pe nenea, ii fac loc Type S-ului de CT, si in final ma depaseste toata lumea pe toate partile :)

- nimic iesit din comun

2.30.12 - tura modesta, fara trafic;

2.30.02 - acelasi ritm, trafic slab;

2.36.84 - steag galben (Type-S de CT rasucit in virajul 1), apoi doar 1 Swift pe pista.

- ceva trafic, un Clio RS cam fazan si o tura mai buna dupa Type-S

2.35.72 - trafic mult, un Swift p-acolo

2.35.96 - ma tine mult un Clio RS care nu se dadea nici mort;

2.28.84 - reusesc sa ma tin o tura de Type-S (care tragea surprinzator), cu ambreiajul in pioneze.

- ies pe pista in spatele lui Vlad_pvs si incepem sa crosetam prin trafic. Vlad se duce ca din pusca, desi masina nu tragea cum trebuie. Fac un 2.33.12 prin trafic, ma intalnesc apoi cu Seat-ul albastru si cu Vlad, dupa care am doua supravirari consescutive si inexplicabile, care ma fac sa ma retrag. Senzatia a fost de pana sau amortizor spart. Masina parea ok, am revenit pe pista si a existat si o runda 6 pe care insa nu le-am mai filmat.

Timpii sunt cronometrati prin taierea fiecareri ture din filmul brut (cu clipsul de la detector pe linia de start/sosire) si masurarea clipului in 2 programe care dadeau valori identice. Nu stiu cat de buna e metoda, alta n-am. Avand in vedere ca filmele au fost flimate la 25fps, rezulta o abatere de cel putin 4 sutimi.

TDI-ul nu a fost o atractie prea mare pe langa ce era in grupul nostru, asa ca nu am avut pasager in niciuna din ture.

Sper sa nu va plictisesc... e material cam mult si de aceea am incercat sa fac rezumate..., sa va dati seama daca va intereseaza ceva sau nu.

Enjoy!

salut

eu am un mkV GTI si as vrea sa schimb suspenia; ai o expertiza pertinenta despre koni fsd, mi le recomanzi la un gti? ideea e ca nu vreau sa pierd din performantele suspensiei actuale, ba chiar sa castig pe langa confort si in comportamentul masinii, iar coborarea garzii nu prea imi surade avand in vedere drumurile de zi cu zi. ce sfat imi dai, castig cu fsd sau sa raman la oem?

multumesc!

Link către comentariu

Din pacate nu pot sa fac o comparatie intre GTI stock si FSD, pentru ca nu am mers in GTI stock. Iti pot spune cu siguranta ca nu vei pierde nimic la confort, pentru ca nici eu nu am pierdut aproape nimic (ba chiar se castiga in anumite situatii), iar eu aveam suspensie de trendline.

Nu stiu cat de mult vei castiga la tinuta de drum. Aicigasesti multa literatura si opiniile detaliate si elaborate ale unui tip (White James) care a trecut de la GTI Stock la FSD si a fost foarte multumit. Dar el a schimbat (ca si mine) inclusiv arcurile, trecand la Eibach PRO kit. Aceste arcuri mai coboara un GTI max 10 mm. Poti monta FSD si cu arcuri stock, dar fermitatea suspensiei va fi mai redusa.

Daca e sa presupun, sunt aproape sigur ca trecerea la FSD+Eibach va fi un pas inainte fata de GTI stock, dar daca se justifica pretul, asta depinde doar de asteptarile tale si de marimea buzunarului :) .

P.S. editeaza-ti postul daca mai poti, si sterge citatul postului meu anterior (e inutil si impotriva regulamentului)

Link către comentariu

Acela galben tragea mai bine ca masina mea (dupa cum se vede pe inregistrare). Dar faptul ca nu statea bine pe curbe il dezavantaja...

Cel albastru era foarte incet.

Link către comentariu

multumesc! greu de decis:)

o sa ma gandesc, vreau sa fac schimbarea la primavara - te mai intreb pana atunci si de altele

sorry pt. reply, nu mai merge sa editez.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

totusi fata de suspensia ta stock cum este cu koni fsd in materie de confort?

am citit la whitejames ca e mai confortabila pe denivelari mari, gropi, etc. dar pe denivelarile mici, imperfectiuni drum, etc e tousi mai rigida ca gti stock, valva nu deschide in aceste situatii.

Tu vii totusi de la o suspensie stock confortabila si poti face comparatia,

cu koni fsd ai castigat in confort in toate situatiile sau nu? stiu, mai sunt si arcurile schimbate la tine care introduc alta variabila ...

multumesc

Link către comentariu

Salut.

In caz ca nu l-ai citit deja, aici este postul cu impresiile mele dupa montarea suspensiei.

Modul de functionare al suspensiei este exact invers decat cel descris de tine (da-mi un citat de la Whitejames, sa vad ce a vrut sa spuna). Tin minte ca a scris el pe undeva ca FSD-ul ar lucra de la tare la moale, dar din ce am mai citit si am simtit si eu pe drum (si se potrivea in general cu ce a zis Whitejames) e exact invers. La vibratii de frecventa ridicata (gen imperfectiuni in drum, sine de tramvai etc) valvele nu inchid si amortizorul le inghite foarte bine (este moale). La vibratii de amplitudine mare, gen franari, viraje sau denivelari pronuntate, amortizorul face presiune si se intareste.

Eu dupa ce le-am montat am simtit plus de confort la crapaturi in asfalt si la sine de tramvai, si am simtit o degradare a conforului pe drumuri cu denivelari mai ample, la viteza (de ex. Bucuresti-Urziceni, la viteze mai mari, masina sta mai bine lipita de drum dar implicit simti mai acut valurile din asfalt).

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am citit topicul tau cap-coada si pot sa spun ca te admir maxim pentru daruirea si pasiunea investite in masina. Esti un model pentru toti forumistii posesori de mk5. Despre masina cuvintele nu-si au rostul, este vis. :)

Vreau sa iti pun o intrebare, poate parea penibila, dar spune-mi si mie te rog (aici sau pe pm) cum ai scos badge-urile de pe hayon (2.0,tdi etc) ?

Imi doresc sa fac si eu "artificiul" asta dar nu vreau sa ma apuc fara sa intreb pe cineva in cunostinta de cauza. :P

Multumesc anticipat.

Modificat de tur
Link către comentariu

Suspensia - chiar daca pe drumuri publice e un compromis excelent intre stabilitate si comfort, pe circuit lasa foarte mult de dorit. Virajele fiind de la viteze de 70 in sus, induc un ruliu in caroserie nepermis de mare. Cum nu am bani de o suspensie desteapta si reglabila, iar una tare nereglabila e exclusa (masina e de zi cu zi, track-day-uri vede max. 2 pe an) prima solutie pe care o voi incerca va fi un upgrade de swaybar-uri.

Şi eu am pus Koni FSD de ceva luni de zile (m-ai convins cu descrierea lor :) ) şi pot să spun că au o urmă de ruliu la viraje str

Link către comentariu

In primul rand va urez tuturor multa sanatate, la multi ani si multi kilometri sanatosi si distractie placuta!!!

@tur: mersi mult pentru aprecieri. Pasiune este foarte multa peste tot pe acest forum, dar din pacate in general rezultatele sunt conditionate si de $. Asa ca e bine sa stii sa te bucuri cu ceea ce ai.

Badge-urile de pe haion le-am dat jos cu o guta (sau alt fir subtire si rezistent) cu care am taiat adezivul. Surplusul de adeziv ramas (care nu s-a cojit) l-am dat jos cu o carpa si cu solutie de curatat bitum/tantari.(bug&tar remover). In general ajuta si incalzirea suprafetei pentru curatare (eu le-am dat jos vara in soare si n-am avut nevoie, dar poate fi folosit un feon).

@Nautilus: perfect de acord cu tine; pentru drumuri publice (mai ales RO) compromisul este necesar cel putin pentru confort, dar chiar si pentru siguranta (denivelarile pot destabiliza periculos o masina orientata/setata exclusiv pentru track). Daca as merge cu ea exclusiv pe drumuri publice, nici nu m-as gandi sa mai schimb ceva la suspensie (FSD+arcuri Eibach+bari antiruliu H&R), compromisul mi se pare perfect. Eu insa caut un compromis usor diferit (in ecuatie intra si circuitul), dar tot nu sunt convins ca trebuie sa mai schimb ceva, dat fiind nr. redus de km. pe pista :).

Tu ai schimbat si arcurile sau esti tot pe OEM?

Bafta!

Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!