Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

hai ca mai bag eu niste poze de la montaj sa se inteleaga mai bine :)

4867434686_3e77af1193_b.jpg

4866819129_d38caf59c1_b.jpg

4866819279_008bb2d04f_b.jpg

4866819377_aa5abd32f9_b.jpg

4867435130_10d6cba378_b.jpg

4866819635_102300ca86_b.jpg

4867435358_113ddd5c9d_b.jpg

4867435494_e13c8a0ab0_b.jpg

si multa bafta la Hring ! :)

Link către comentariu

Ha, ce surpriza :)) !!! Am vazut ca ai facut o poza-doua la discuri, dar nu ma asteptam sa fie punctat asa bine fiecare aspect :D O bila alba in plus pt. voi... se pare ca faceti cu placere ceea ce faceti.

Sa fie si mersi inca o data!

Link către comentariu

M-am intors de la Hungaroring si vreau sa va spun impresiile despre masina in urma acestui track-day:

Suspensia - chiar daca pe drumuri publice e un compromis excelent intre stabilitate si comfort, pe circuit lasa foarte mult de dorit. Virajele fiind de la viteze de 70 in sus, induc un ruliu in caroserie nepermis de mare. Cum nu am bani de o suspensie desteapta si reglabila, iar una tare nereglabila e exclusa (masina e de zi cu zi, track-day-uri vede max. 2 pe an) prima solutie pe care o voi incerca va fi un upgrade de swaybar-uri.

motorul - trage decent dar este loc de mai bine; Rex cu pasager ma cam lasa in urma si un Type-S ma mucifica (cred totusi ca ala era modificat); solutia ar fi un DPF off si un soft mai agresiv. Dar asta de duce la probleme cu componenta de mai jos;

ambreiajul - desi nu am un soft agresiv, la condus sportiv de lunga durata (gen Cheia sau trackday) ambreiajul se incinge si incepe sa patineze, chiar fara sa folosesc frana de motor. Problema e serioasa, pentru ca nu am bani de upgrade in zona asta, si ma limiteaza destul in multe privinte.

franele - foarte multumit de upgrade. Pe circuit am avut o singura frana pe la inceput la care mi s-a dus pedala aiurea la podea, in rest au franat excelent. DS2500 adora temperatura. Pe masura ce treceau turele in cadrul unei runde, muscau din ce in ce mai bine. Pedala tine sus, e prompta dar se poate modula foarte bine intensitatea franei. Pe drumul spre casa au inceput sa vibreze discurile pe franari mai puternice, dar acum par sa-si fi revenit. Bineinteles ca este loc de mult mai bine (am simtit ce pot face franele lui Fusco), dar la nivelul meu e ok.

cauciucurile - sunt un aspect extrem de important pe circuit. Personal trebuie sa imi rezolv problemele de suspensie, ca sa ajung sa iau curba mai mult pe calea de rulare a 4 cauciucuri decat pe talonul a doua, si apoi mai vedem. Oricum, din perspectiva unui track-day, upgrade-ul de facut este trecerea la semi-slick/slick. Diferentele intre cauciucurile bune de strada nu cred ca e foarte mare.

Urmeaza flimarile. Pe masura ce invatam circuitul, se degradau performantele masinii, asa ca timpii au fost oarecum constanti.

Nu sunt foarte multumit pentru ca trepiedul nu era fix si am filmat cu zoom, ceea ce acum imi dau seama ca a fost o alegere gresita, dar ceva se vede. Am uploadat tot ce am filmat. Nu am mai filmat partea 2 din runda 5 si runda 6 (poate o are Rex din spate), fiind dezamagit de modul in care se comporta masina.

- iesim pe pista dupa o neutralizare, am o prima tura cronometrata de 2.31.08, dupa care o las usor, dar vine Rex din spate si ne mai distram putin.

- iesire pe pista in spatele lui Rex dupa care ne dam impreuna trei ture

2.32.06 - o depasire - doua, fortam amandoi fara sa stim prea bine trasele;

2.31.76 - cam aceiasi poveste; ne intalnim si cu leon-ul albastru din "insomnia";

2.28.06 - ceva trafic, trag sa-l ajung pe Rex; e unul cu o utilitara alba care mergea super ok.

- in contiunare fun cu Rex, in spatele si un pic in fata lui

2.32.08 - tura in care se invarte unul in fata lui Rex iar eu evit prin papusoi; de la mine nu se vede mare lucru;

2.28.48 - probabil cea mai buna tura a zilei pentru mine, desi am destule greseli. Au mai fost ture nefilmate la sfarsit, dar la starea cauciucurilor si a ambreiajului, nu cred ca am imbunatatit timpul, desi probabil am mers mai curat.

2.29.06 - tura in fata lui Rex; am fost incetiniti de o depasire in virajul 1.

- eu si Rex ne decidem sa mergem separat fara sa fortam, incercand sa invatam trasele corecte. Din pacate, din aceasta runda incepe sa-mi patineze ambreiajul

2.35.96 - incetinit de trafic, masini neinteresante;

2.30.68 - mers calm, o singura depasire

- continui sa merg calm, pana ma depaseste un nene

2.30.44 - mers calm, fara depasiri, dar cu ambreiajul din ce in ce mai rau;

2.29.56 - ma depaseste un nene cu casca, RWD si suspensie piatra, care mai arunca spatele ici-colo; incerc sa ma tin dupa el un tur;

2.34.44 - ambreiajul e pa, il pierd pe nenea, ii fac loc Type S-ului de CT, si in final ma depaseste toata lumea pe toate partile :)

- nimic iesit din comun

2.30.12 - tura modesta, fara trafic;

2.30.02 - acelasi ritm, trafic slab;

2.36.84 - steag galben (Type-S de CT rasucit in virajul 1), apoi doar 1 Swift pe pista.

- ceva trafic, un Clio RS cam fazan si o tura mai buna dupa Type-S

2.35.72 - trafic mult, un Swift p-acolo

2.35.96 - ma tine mult un Clio RS care nu se dadea nici mort;

2.28.84 - reusesc sa ma tin o tura de Type-S (care tragea surprinzator), cu ambreiajul in pioneze.

- ies pe pista in spatele lui Vlad_pvs si incepem sa crosetam prin trafic. Vlad se duce ca din pusca, desi masina nu tragea cum trebuie. Fac un 2.33.12 prin trafic, ma intalnesc apoi cu Seat-ul albastru si cu Vlad, dupa care am doua supravirari consescutive si inexplicabile, care ma fac sa ma retrag. Senzatia a fost de pana sau amortizor spart. Masina parea ok, am revenit pe pista si a existat si o runda 6 pe care insa nu le-am mai filmat.

Timpii sunt cronometrati prin taierea fiecareri ture din filmul brut (cu clipsul de la detector pe linia de start/sosire) si masurarea clipului in 2 programe care dadeau valori identice. Nu stiu cat de buna e metoda, alta n-am. Avand in vedere ca filmele au fost flimate la 25fps, rezulta o abatere de cel putin 4 sutimi.

TDI-ul nu a fost o atractie prea mare pe langa ce era in grupul nostru, asa ca nu am avut pasager in niciuna din ture.

Sper sa nu va plictisesc... e material cam mult si de aceea am incercat sa fac rezumate..., sa va dati seama daca va intereseaza ceva sau nu.

Enjoy!

Link către comentariu

Felicitari! Mergi foarte, foarte bine, mai ales ca esti la inceput de mers la track days. Pista este, totusi, un loc neiertator pentru masina, iar setup-ul actual nu e ideal, dar e un punct bun de plecare. FSD-urile sunt totusi un compromis. Ele lucreaza extrem de bine in lumea reala, acolo unde masina merge 99% din timp, iar asta conteaza foarte mult. Oricum, foarte interesante filmarile. Avem ce invata din ele. :)

Modificat de Cata_B
Link către comentariu

Mersi mult Cata. Mai am mult de invatat cand vine vorba de condus, dar imi trebuie si ceva mai multa stabilitate pentru a fi mai precis pe circuit. Ai perfecta dreptate si despre FSD-urisi utilizarea masinii... o sa incerc cu banii disponibili sa gasesc compromisul perfect.

Bafta!

Link către comentariu

Bravo man. Ti-am mai spus, mergi foarte bine.

Acum, dupa ce am vazut primele runde imi dau seama ce varza eram pe virajele 10-11. Mersi de sfat!

Intr-adevar ruliul tau e foarte foarte mare (mai ales dupa ce am vazut ruliul la masina mea :D). Sway-urile sunt cam obligatorii. Dar, sa stii ca daca pui sway-uri anvelopele vor deveni rapid punctlul slab.

Referitor la Civic-ul de CT, stai linistit ca are motor de 201cp (si modificat din cate am inteles): http://www.hondafan.ro/forum/showthread.ph...529&page=25

De abia astept sa mai facem si alte filmari, preferabil si pe alte circuite :).

Inca o data, felicitari!

P.S. Pot sa pun filmarile cu runda 2 si pe topicul meu?

Modificat de rex
Link către comentariu

Mersi mult Rex! Poti sa pui, evident. Daca vrei filmele brute cu tine sa-mi spui, ca din 2-3 ture de transfer.ro le rezolvam. Astept cu nerabdare sa ma vad si eu din spate :rolleyes:

Link către comentariu

Din pacate rezolutia maxima e 640x480 (30fps) asa ca nu te vei vedea la fel de bine cum ma vad eu in filmarile tale.

Link către comentariu

distractie maxima, cred ca ma bate si pe mine un gand :P

spune-mi te rog, ce viteza maxima ai prins pe Hring?

PS: am vazut ca iti tot patina ambreiajul, iti recomand sachs performance http://www.sachsperformance.com/EU/index.htm dar si sala multa lucrat cu piciorul stang :lol:

Modificat de GUU
Link către comentariu

Este distractie clar... maxima daca nu-ti face probleme masina :) . Viteza maxima la sfarsitul liniei drepte era pe la 160-170 max. Cat despre ambreiaj, daca e sa castig la loto :))

Bafta!

Link către comentariu

HA! Mi-am masurat barele anti-ruliu ele sunt: fata 20.7 (max. OEM posibil 24) si spate 19.6 (max. OEM posibil 21.7), evident tubulare. Faptul ca sunt destul de mici nu poate decat sa ma bucure, pentru ca trecerea la sway-uri mai mari si pline cu siguranta va conta.

Imediat dupa Hring eram hotarat pe kit-ul mare de la H&R: 28/24. Acum ca m-am mai linistit, am mai mers prin Romania (mi-am adus aminte pe unde merge masina 98% din timp) si m-am mai documentat privind swaybar-urile, kitul de 28/24 pica din schema din mai multe motive:

- cost mai ridicat;

- cam supradimensionate pentru arcurile mele Eibach Pro;

- masina vreau sa ramana destul de comfortabila si supla, mai ales pe drumuri proaste, denivelate, sau pe ud.

Asa ca optiunile mele sunt: H&R 26/22 sau Eibach 26/23 (bare pline). Pretul obtinut pt. ambele pana acum este aprox. 350E (in tara, TVA inclus) si calitatea ambelor este similara. Din cate m-am documentat, singurul avantaj la H&R sunt bucsele cu camasa din compozit uretan+teflon ce nu necesita intretinere (si mai spune un dealer din UK ca ar fi ceva mai usoare). Avantajul Eibach este bara de 23 pe spate, care ofera un coportament subvirator mai redus decat 22-ul H&R, dar bucsele sunt din poliuretan. Oricum, pentru un comportament neutru orientat spre supravirare, o sa merg pe un setup fata soft/spate hard.

Intrebarile sunt:

1. Ce experiente aveti cu bucsele din poliuretan privind intretinerea si zgomotele produse? ...am inteles ca ar exista o vaselina desteapta care tine cel putin 2 ani, fara zgomote. Ceva feedback pentru ARB-uri Eibach?

2. Daca stiti dealeri ieftini pentru piesele de mai sus, va rog impartasiti!

M-am gandit la un moment dat si la schimbarea bucselor fata cu unele Powerflex, dar m-am sucit... cred ca sunt prea rigide si transmit mult stres la alte componente. Compromisul aici cred ca ar unele OEM pline de Cupra/S3. Ceva sfaturi in zona asta :offtopic:?

Mersi!

Link către comentariu

Am citit cam toata "literatura" White James :blah_:. Ms. pentru link.

Ma gandeam si eu ca Eibach sunt mai ok pt. comportamentul masinii, dar ma cam enerveaza faptul ca le am oferta la acelasi pret cu H&R. Intradevar 350E pt H&R e foarte bine, dar (daca ma iau dupa preturile de afara) Eibach ar trebui sa fie mai jos ca pret. Si de asta ma gandesc ca, la acelasi pret, sa aleg H&R pt bucse. Am impresia ca la Eibach nu am obtinut oferta corecta.

Link către comentariu

am gasit una la un pret si km bomba .. 2.0 .. 140 cai .. 49 000 km .. manuala .. 6+1 ..

full .. piele navigatie .. tot .. sportline e masina

acum intrebari

-motorul acesta .. cel de 2000 cmc .. are ceva probleme ?

-la un mers ... de 100-110 km/h ce consum are ?

-inmatriculatul .. stii cat ma duce ? e din 2005 ... luna decembrie

motorul e diesel

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sa mai scutur si eu un pic praful de pe topicul asta...

Acum vreo 3 saptamani am montat swaybar-urile (barile anti-ruliu, de torsiune cum vreti sa le spuneti) H&R pline 26mm fata / 22mm spate in setup soft/hard. Am mers un pic de atunci, asa ca pot sa dau un feedback, macar pentru oras. Daca incerc sa cuantific repede experienta, as spune ca s-a redus confortul cu 10-15% si ruliul cu 30-40% (poate 40 e cam mult). ARB-urile originale erau tubulare 20.7 fata si 19.6 spate.

Minus: reducerea confortului se simte dar nu m-a deranjat deloc. Masina este mai rigida la denivelari, si asta se simte cam tot timpul, pentru ca sunt rare situatiile in care denivelarile sunt identice pentru fiecare roata (gen limitatoare de viteza), moment in care swaybar-ul nu mai lucreaza. Problema un pic mai mare este faptul ca masina este mai usor destabilizata de hop-urile intalnite in curbe, sau pe franare. Acestea nu mai sunt inghitite atat de bine pentru ca se reduce independenta rotilor, si implicit capacitatea lor de a urmari suprafata solului pe denivelari. Intr-un fel se mai reduc avantajele suspensiei independente. Deci masina va fi mai controlabila intr-o curba cu asfalt bun, dar se va simti mai instabila in cazul unei curbe cu denivelari pronuntate.

Plus: mult mai accentuat decat minusul, consta in reducerea semnificativa a ruliului caroseriei. La unii dintre noi swaybar-urile nu vor face minuni, pentru ca ele multiplica de fapt rata de compresie a arcurilor, iar daca acestea sunt din start cam moi, si rezultatul va fi mai redus (cum e si la mine), dar clar se simte. Pe de alta parte, cei cu arcuri tari sa fie atenti la alegerea sway-urilor, pentru ca niste ARB-uri mari le vor face masina kart si poate nu isi doresc asta ;). De asemenea, la sway-urile cu mai multe pozitii de reglaj, va puteti modifica mai mult sau mai putin comportamentul masinii sub sau supravirator.

In concluzie sunt multumit de alegerea facuta. Pe circuit sunt sigur ca nu vor fi suficiente, dar pe drumurile de zi cu zi m-am apropiat destul de mult de limita confortului acceptabila pt. mine (mai ales ca nu am o suspensie reglabila). Revin cu impresii dupa 10.10.

In incheiere, doua poze la deruta din concediu, sus la Ranca, facute cu o panarama de aparat :icon_redface: .

post-13132-1285790862_thumb.jpg

post-13132-1285790868_thumb.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru swaybar-uri...ai facut o alegere foarte buna.

Spor la modificari in continuare si calatorii placute.

Link către comentariu

Fiind in aceasi situatie ca si tine (koni str.t care au acelasi principiu ca fsd) si evident ca dupa ce iti iei ceva vrei mai mult, ma gandeam si eu la un set nou de swaybars insa... din descrierile tale nu stiu daca merita 200 si ceva de euro fara o suspensie reglabila. Totusi varianta de suspensie pe care o avem noi ramane una de strata 100% chiar daca are tendinte de sport. Nu stiu ce sa zic acum :D

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

Am fost plimbat si eu cu bestia. Masina se misca super, suspensia lucreaza foarte bine, si impreuna cu sway-barurile ofera o stabilitate exceptionala si permite schimbari de directie foarte bruste fara pic de ruliu. Este un setup exceptional :D

Felicitari maestre!

Link către comentariu

@Andrei JSE: Mersi la fel Andrei

@Circoloco: daca vrei mai mult, eu zic ca sway-urile merita banii indiscutabil. Trebuie sa fii insa atent ce iti doresti... daca vrei un compromis/o masina mai supla pe drumuri proaste sau rigiditate cat mai mare cu toate minusurile aferente. Alegerea trebuie facuta tinand cont si de arcuri. Eu consider ca inca am un setup de compromis, dar ce mi-am pus eu nu se aplica la oricine. Spre exemplu, o masina cu sway-uri 28/24 pe niste arcuri moi poate fi mai putin rigida decat alta cu 26/22 pe niste arcuri tari.

@Calin. Mersi Calin. Intr-adevar, e un setup foarte bun pentru un daily-driver. In unele locuri insa ;) , acel pic de ruliu devine cam mare :D Urmeaza sa mai dai si tu cu 18, ca data trecuta rotile nu faceau cinste suspensiei :).

Bafta.

Link către comentariu

Bravo Stefane! Chiar asteptam review-ul de ceva vreme.

Ma bucur ca iti place. Sunt convins ca diferenta se va simti mai bine pe circuit.

Sanatate si spor!

Link către comentariu

Motivul pentru care nu sunt complet satisfacut este unul singur: greseala de a fi invartit in mers volanul tau si al lui Fusco :D . N-ar trebui sa ma raportez la B16, pentru ca e alta categorie de suspensie, atat ca pret cat si ca.... conceptie. Dar de, vrabia malai viseaza.

Am schimbat si bucsele mari de la bratele fata cu modelul de Cupra/TT, pline. Directia a devenit mai prompta, si masina pare mai inchegata un pic pe franare. Vibratiile au crescut si ele (bine ca n-am pus Powerflex :eek: ). Acum se simte clar acea comprimare initiala a arcurilor, care ma cam deranjeaza.

Vedem cum se simte pe Hungaroring. Abia astept.

L.E. Am facut si geometria si am setat camber-ul pe spate la -1.42/-1.45. Fata o am pe la -0.45 (nu am ce-i face)

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

M-am intors de la Hungaroring cu pofta de circuit potolita in foarte mica masura :study: si iata impresiile mele despre masina.

Swaybar-urile au facut o diferenta mult mai mare decat ma asteptam. Timpul cel mai bun s-a imbunatatit de la 2.28.48 in august la 2.25.76 acum. Cauciucul stanga fata (cel mai solicitat) nu a mai avut contact cu pista pana la jumatatea talonului, dar oricum a tocit o anumita dunga la care speram sa nu ajung (o sa exemplific cu niste poze). Suspensia insa a devenit una acceptabila pe circuit, in sensul in care masina este destul de stabila incat sa te poti bucura de condus. Pe drumuri publice consider ca nu e nevoie de mai mult.

Franele s-au comportat excelent. Desi pe final s-a inmuiat un pic pedala (probabil am fiert lichidul in etrier) discurile si placutele au avut o aderenta inalta si constanta. Pe drumul de intoarcere pedala si-a revenit la fermitatea normala.

Ambreiajul nu mi-a mai facut probleme atat de mari pentru ca a fost mai racoare si nu am mai schimbat pe upshift asa violent. De frane de motor nici nu se pune problema la mine din pacate. Totusi am simtit o degradare a performantelor pe timp ce turele treceau. Simteam ca nu mai cupla prompt si nu mai tragea dupa schimbare cum trebuia, iar viteza de varf la capatul liniei drepte s-a redus.

Una peste alta sunt multumit de comportamentul masinii pentru ca m-a facut sa ma distrez fara probleme majore. Acum sunt in situatia de a alege sa investesc in ambreiaj dar sa nu merg la Nurburgring, sau sa incerc sa strang $ pt. excursie dar cu masina in starea asta, ceea ce implica si un oarecare risc.

In continuare sunt filmarile de la Hungaroring. Din pacate, vibratiile cauzate de modul in care am montat camera au activat o protectie a HDD-ului si mi-a intrerupt filmarile :).

RUNDA 2 partea 1

- e o tura mai bunicica de 2.26.76

RUNDA 2 partea 2

- aici e tura de 2.25.76. Am lasat si tura de cooldown ca sa vedeti ce mai gaseai pe pista: o tanti cu o bora si cauciucuri de iarna care mergea pe mijloc si inchidea in tine.

RUNDA 3

- joaca prin trafic in tadem cu Rex. Ideea era sa ma filmeze el la inceput si eu dupa. Camera a intrerupt... sry Rex :).

RUNDA 4

- o tura la grupa mare... sunt mucificat :). E si Fusco in tura de incalzire, dupa care decoleaza :)

RUNDA 5

- incerc sa-l ajung pe Rex care plecase cu ceva masini in fata. Muuult trafic, limuzine alea alea... tura 3 e cea de 2.26.2

RUNDA 6

- slalom prin trafic.

RUNDA 7

- la un chat cu Fusco. Pacat ca a intrerupt repede camera, pt ca am ajuns inceeeet incet un BMW cu semislick-uri si ceva putere si a fost draguta plimbarea.

Enjoy.

Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!