Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Recommended Posts

Am si eu o problema cu AC ul si anume am o conducta sparta este vorba de conducta mai subtire care a frecat intr un racord de la intercooler si nu stiu cum sa o dau jos pt a o schimba :) Am reusit sa desprind partea de sus spre bord iar partea care intra intr un fel de bobina (asa arata) nu iese afara desi am desfacut surubul Cum pot sa o desprind de acolo ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Si eu am aceeasi problema cu butonul ala dar din pacate am pus tester pe masina si mecanicul ala zice ca ii da erori la motorasul pas cu pas de circulare/recirculare aer si mi-a zis ca-i motorul dar cand a verificat motorul a zis ca e perfect functional acum mai ramane sa schimb consola aia din bord ca nu se poate schimba butonul separat (am incercat deja :angry: ) si sa vad daca face la fel din ce am mai auzit ar mai putea fi si nu stiu ce senzor pe acolo de care sincer chiar nu am habar.In final cred ca o sa scot si motorul ala afara de tot si il duc la un electronist ceva sa-l vada.Anyway va tin la curent ca vad ca e frecventa problema si nu numai la Polo dar si la Ibiza si Fabia.

Toate cele bune :(

Link to comment
Share on other sites

Salutare..aceeasi problema e si la mine..ieri am incercat ..nu am demult masina si nu prea am folosit aceasta functie de recilculare..si chiar daca aerul e directionat spre pasageri..se intampla acelasi fenomen descris in acest topic....interesant este ca atunci cand am cumparat masina am pus-o pe tester nu am avut nici o eroare..probabil este gandita sa nu functioneze non-stop..si sa aiba un interval de timp in care as porneasca..pentru a permite un aport de aer proaspat..ceea ce mi se pare un lucru foarte bun..mai ales in conditiile unui drum lung cu 4 pasageri...chiar daca e vara si e pornit aerul conditionat..aportul de aer proaspat este deosebit de important pentru a imbunatati calitatea aerului din habitaclu.

Link to comment
Share on other sites

macovid chiar nu cred ca recircularea este gandita sa NU functioneze tot timpul, din contra, trebuie sa mearga non-stop din momentul cand il pornesti pana il opresti. Si tu ai aceeasi problema ca si noi toti, cel mai probabil din cauza motorasului de recirculare...

In urma unui test cu vag-com mie mi-au aparut urmatoarele erori:

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

29-00 - Short to Ground

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Rezulta ca problema la mine este motorasul de recirculare, adica V154, care cel mai probabil trebuie schimbat, dar sincer eu m-am obisnuit cu el asa, merge cand vrea el si nu ma mai deranjeaza :)

Deci trebuie sa schimbati sau eventual sa curatati, daca se poate, acest motoras V154. Atasez mai jos o poza...

Sper sa nu ma insel si sa dau vreo informatie gresita.

Bafta :icon_thumright:

post-15233-1224874959_thumb.jpg

Edited by tiefschwarz
Link to comment
Share on other sites

da posibil sa ai dreptate..oricum trebuie sa ajung la un service..pt ca ultima data cand am facut schimbul de ulei..probabil nu au strans cum trebuie filtru sau o garnitura nu e buna..pt ca am observat pete de ulei care se scurg de la filtru in jos..si atunci o sa tratez si problema cu recilcularea..va tin la curent..

Link to comment
Share on other sites

cred ca problemele sun la electronica care comanda motorasul. Butonul dupa apasare actioneaza recircularea si aprinde un martor pe bord . Cand nu mai e aprins acesta se aude/simte ca si recircularea nu se mai face? Oricum comanda e electronica si vina o are acesata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

In manual de utilizare al masinii, iti recomanda sa nu ti pe recirculare atat timp cat aerul este indreptat spre parbriz, si se deconecteaza automat. asta este sistemul, cand folosesti recirculare trebuie sa=l folosesti impreuna cu celelalte functii ale redistribuiri aerului in habitaclu, nu cel catre parbriz.

Probabil la tine, tiefschwarz, s-a stricat din cauza acesta....sau motorasul a mers in gol .

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Luna trecuta, mi-am cumparat din carrefour,un spray la 15ron(cred ca era reducere) k prima data cnd l-am vazut era vro 30 ron ...si dupa o curatare a interiorului la spalatorie, am dat drumul la spray-ul in masina 10 min..... cnd am deschis masina....ma lovit un miros de lamaitzaaa.... si mirosul neplacut a trecut.... pe "prospect" scria ca spray-ul se poate folosi in 2 moduri, improspatarea aerului din habitaclu (se pune in mijlocul masini- de preferat in suportul de sticle) si curatarea-igienizarea instalatiei AC (se aseaza jos pe partea soferului, se da drumul la Ac pe recirculare, la vit.maxima) in ambele cazuri , se aeriseste masina. Si cam atat...eu zic ca merita efortul financiar...oricum mie imi este dor de mirosul proaspat al unui vehicul nou. ;)

Cu respect,

Andrei

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca sunt off topic dar va rog frumos sa ma ajutati!!! De ceva timp imi "fluiera" cand dau ventilatia de la nivelul 2 in sus :) ....am depistat ca "scapa" aer pe la clapeta(capacul) de acces la filtru...vreau sa imi spuneti daca la voi clapeta respectiva are vreo garnitura de cauciuc care sa etansieteze ca la mine nu e nimik :D

Link to comment
Share on other sites

Stiam asta. Oricum nu am folosit niciodata AC'ul + recirculare pe pozitia dezaburire(geamuri), pentru ca nici nu merge, recircularea ma refer.

Problema este motorasul V154 cum am mai spus, care da semne de duca :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceiasi problema. Indiferent ca tin sau nu pe dezaburire recircularea se dezactiveaza de una singura? a remediat pana la urma cineva problema?

Link to comment
Share on other sites

La mersul inapoi porneste recircularea. Apoi soferul opreste motorul, sau o mai fataie putin fata spate. Chestia e ca acea clapeta de recirculare nu mai revbine la pozitia initiala. Calculatorul de HVAC este ceva mai prostut din fire si la repornire nu mai stie exact pe unde ii stau clapetele. La axctivarea recircularii, incep sa se miste, ajung la un capat de cursa pe undeva si se dezactiveaza, pentru a nu "crapa" motorasele.

multa lume opreste motorul cu recircularea pornita...iar HVAC nu mai stie pozitia initiala a lor!

Trebuie facuta o scanare si repozitionare.Si alta data cand dati cu spatele(si vreti sa opriti motorul) mai bine o lasati pe liber cateva secunde sa-si revina clapetele,sau daca mergeti cu rec pornit il opriti inainte sa opriti motorul!

Numai bine!

Edited by Dominic
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,vreau sa va intreb ceva.La polo meu am climatic , buton de acela gradat care se comporta ciudat , il setez pe 24 merg un timp dupa care baga aer rece rece,dupa un timp iara isi revine si baga caldura .Dar cateodata il setezpe 19 si baga o caldura de mori incet , iar vara cand e pornit ac-ul cateodata se opreste si baga aer cald ......nu stiu ce sa fac ,ajutatima pls.

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Salut Robert...trebuie descantat butonu :icon_thumleft:))......serios vorbind trebuie sa fie vorba de senzorul de temperatura de la climatic

Edited by Spu
Link to comment
Share on other sites

Tot legat de hibele A.C :la pozitia 4 care regleaza ventilatorul se aude huruit urat si se simte pe consola trepidatii.Problema e la a doua aparitie si se manifesta dupa un timp de mers.La pozitia 1-2 nu se simte ca ar functiona si debitul e insesizabil,de la 3 porneste huruitul iar la 4 ....Un ajutor daca a mai intalnit cineva problema pls. :P

Edited by EL CID
Link to comment
Share on other sites

Fa o vizita la un service ,dar la unu k lumea nu "ciuri buri" dupa blocuri.Si eu tre sa merg sa vad ce are butonu meu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chiar nu a desfacut nimeni motorul de la ventilatie???....acum se pare ca e descentrata paleta si imi tremura bordu ca dracu cand dau la a 3-a turatie...as vrea sa il desfac dar nu am poze mai explicite.....in Etka...Elsa...sunt cam sumar explicate...iar bordul din cate am observat nu e fragmentat e de-antregul dintr-o parte in cealalta si mi se pare destul de greu sa il scot pe tot :rolleyes:....poate ma ajutati si pe mine cu detalii in ceea ce priveste desfacerea sistemului de ventilatie va rog :P

Link to comment
Share on other sites

Pai nu stiu sigur, dar nu poti sa dai jos torpedoul? Parca iti dadusem eu niste fisiere...Nu e nimic utili pe acolo?

Link to comment
Share on other sites

Numai acolo nu am cautat......am uitat complet de fisierele alea....mersi mult....:blah_:....daca gasesti ceva inaintea mea te rog sa ma anunti sau macar sa imi zici numele fisierului sa stiu unde sa caut....ca sunt destul de multe :Driver:

Link to comment
Share on other sites

Cum sta problema ,am cumparat un filtru de polen pt al schimba personal pt ca nu e ceva imposibil totul bine pana l-am dat jos pe cel vechi,nu arata chiar rau ,l-am scuturat ,suflat si in urmatorul minut am zis sa mai dau drumul o data la aeroterma fara filtru pus crezand ca se mai scot tot felul de mizerii si praf de acolo .

De aici a inceput calvarul ,in momentul imediat porniri aerotermei sa auzit ca si cum ar fi tras ceva in interior,sau mai bine zis ca atunci cand folositi clapita de recirculare a aerului ,parca ar fi ramas ceva blocat in interior,nu am bagat in seama in primul moment acest lucru crezand ca e ceva normal,am montat filtrul nou ,am pornit motorul si am dat drumul la aer ,stupoare nu m-ai racea decat foarte putin si din ce in ce mai putin elibera aerul incepand cu partea volanului adica stanga iar spre dreapta aproape deloc ,si in permanenta fasaie ca si cum ar fi ceva obturat [ ca si cum se desumfla un cauciuc]asta si pana in ziua de astazi ,

rugaminte .daca cineva a patit asa ceva sau ceva pareri despre acest lucru sunt binevenite imediat pt ca vine vara ,gresala a fost ca am dat drumul la aeroterma fara filtru si ceva sa intamplat atunci

Link to comment
Share on other sites

Salut , poate o fi tras ceva mizerie ... cand nu ai avut filtrul pus. Eu am gasit odata frunze acolo la filtrul de polen.

Link to comment
Share on other sites

salut

Mi-am luat un Polo 1.4 TDI din 2001, de 3 saptamani si am o problema cu aerul conditionat.

Cand am luat-o a mers normal, dar nu l-am prea folosit. Dupa o saptamana si ceva a inceput sa faca figuri: cupleaza si decupleaza copresoru continu si destul de rapid cam jumate de secunda sta cuplat compresoru si jumate de secunda decuplata. Lucru asta se vede si in turatie, crescand si scazand turatia. Dupa cam un minut (n-am cronometrat) ramane decuplata. Cand apar simtomele astea nu raceste deloc aerul.

Acum mai nou daca incerc sa-i dau drumu de obicei nu mai cupleaza deloc compresorul. E posibil sa aiba o legatura cu temperatura de afar, cand e foarte cald nu mai cupleaza deloc compresoru.

Daca aveti vreo experienta asemanatoare sau o parare mi-ar fi de ajutor.

mersi

Link to comment
Share on other sites

Se poate sa-ti fi facut de lucru singur! Atunci cand ai dat drumul la ventilatie fara sa ai filtrul pus se poate sa fi tras mizerie acumulata la priza de aer. Aceasta a ajuns cu siguranta pe schimbatorul de caldura a AC care arata ca un radiator. Acolo a obturat o suprafata din el si de aia nu mai ai suficient debit si inegalitate in distribuirea fluxului de aer. Asa ca daca vrei sa-ti scoti cuiele din talpa nu ai alta solutie decat sa ajungi la acel schimbator de caldura si sa il cureti prin aspirare. Poate daca studiezi problema si poti sa introduci prin orificiul de la filtrul de polen un furtun de aspirator acesta te v-a scutii de multa munca.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Temperatura de afara nu are nicio treaba cu compresorul tau.Unitate de AC e conceputa sa mearga la orice temperatura atat interioara cat si exterioara.Din cate citesc din post-ul tau problema pare a fi de la compresor.

Daca are cineva poze cu unitatea de AC de la polo as fi foarte recunoscator!Masina prietenei care e un polo are cam aceleasi probleme si as vrea sa vad care ar fi problema si apoi sa o rezolv,pt ca nu as vrea sa ma duc la "meseriasi" si sa ma pape de bani si sa nu faca nik considerabil la ea.

Multumesc anticipat!

Edited by ady0984
Link to comment
Share on other sites

sebastian stefan

Verifica la un service specializat cantitatea de freon.Sigur datorita lipsei freonului nu se creaza presiunea de lucru fapt pt care decupleaza compresorul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!