Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Nu am pozat ecranul din VCDS ... Scria "fault 1 - particule filtre ReGeneration" sau asa ceva, si nu mergea stearsa nicicum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza erorii nu merge regenerarea. Remediaza problema ,sterge eroarea si o sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S a rezolvat, dupa update ul de software motor, regenerarea a mers "brici".

update ul are versiunea 9.9.7.2, ultima înainte de update ul ce reglează problema emisiilor

image.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusPD poti scrie aici de ce nu se face regenerarea pe cruise control?

Sunt sincer interesat.

Si alte pareri sunt binevenite :)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform Esitronic unele edc-uri nu pornersc regenerarea si daca ai o portiera deschisa . 

Pe tempomat cum sa porneasca daca esti in viteza a6a la turatie mica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutie automata edc-ul poate gestiona turatia motorului in timpul regenerarii dar la cutie manuala nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2400-2500 rpm cu tempomat si viteza a 6-a inseamna turatie mica? Viteza nu o zic ca imediat sunt banat :))) Oricum o turatie sub 2000 rpm mai ales in ultima treapta de viteza cam este mica si probabil regenerarea intra in pauza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Softurile sunt așa de diferite de la un model la altul incit nu sunt lucruri general valabile. La mine, verificat și demonstrat cu scanări zilnice am descoperit ca se face regenerare parțială. Zi de zi în mers urban se pornea regenerarea dar nu mergeam suficient sa o termine dar observam încărcări tot mai mici de la zi la zi iar cind am prins un drum lung nu a mai fost cazul de regenerare.În regimul urban mașina nu a văzut peste 2000 rpm și cel mult trepata a 3 a sporadic.Supravegherea o făcusem pentru ca aveam peste 1000 de km de la ultima regenerare și încă nu eram la pragul de regenerare activa, asta la un procent mare de mers urban.Am fost foarte uimit de cele constatate și am bănuit ca nu funcționează senzorul de presiune diferențiala dar după multe măsurători zilnice am văzut cum s-a produs regenerarea, a ars zilnic cit de multa cenușă a putut pina a atins limita inferioara. Așa e la mine , CFFB din octombrie 2011, un alt "mit" infirmat în cazul meu e legat de cantitatea de combustibil, regenerarea începe și pe roșu. La mers întins cu egr defect și care nu permitea regenerări active, am avut diminuare serioasa de cenusa în filtru după 400 km doar cu regenerare pasiva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, EEXCALADE a scris:

Conform Esitronic unele edc-uri nu pornersc regenerarea si daca ai o portiera deschisa . 

Pe tempomat cum sa porneasca daca esti in viteza a6a la turatie mica?

Eu am 1.6 TDI CAYC, cutie manuala 5 trepte. In treapta a 5-a la 2400 rpm am 130 km/h.

Conform manualului meu, regenararea se face intre 1800 si 2500 rpm la o viteza > 60 km/h. Ma gandeam ca in aceste conditii nu are o problema in a-si face regenerarea (macar pasiva).

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu rezervorul si la mn si .a facut regenerarea aproape de rosu..  cel putin de 2 ori am prins  facand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca DPF-urile Euro VI au parte de un alt soft decat cele predecesoare lui. Cred ca astea de pe Golf VII-O3-Leon 5F dupa MY 2016 functioneaza cumva altfel si probabil is DPF-ul este si mai filtrant astfel ii trebuie o regenerare si mai activa( si se stie ca cele pe caroserii mici si mijlocii sunt clasice, cele pe caroserii mari gen SUperb-Sharan au deja uree pe aceleasi motorizari) . La mine foarte des se intampla sa ii prind regenerare in oras cand ies din localitate si dupa un drum de 300 km unde a vazut autostrada, DN 1, mers preponderent si la viteze mai mari si turatii ale motorului mai mari, sa faca inca una si la sosirea la destinatie...oricum astea noi parca regenereaza in exces, care pe termen lung nu stiu ce efecte vor avea asupra fiabilitatii si al buzunarului nostru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Selectarea catalitica e deja alta poveste. Norme diferite de poluare nici nu pot fi comparate ca principiu de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai ce m ajuns acasa si  si a facut regenerarea acum..ce vroiam sa spun ca din nou si.a fac regenerarea cu rezervorul aproape gol..deci a cazut si mitu asta ca tre sa ai cel putin 3 sferturi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, nu e un mit crede-ma. Vezi ce spun si cei de la ross-tech. Am avut masini la care nu a mers cu mai putin de 1/4 din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocamai ce am scris ceva mai sus..cu faza de azi de 3ori si.a facut regenerarea cu rez aproape gol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu insist. Am inteles. Eu iti relatam una dintre conditii care implica regenerarea dar se pare ca la tine nu se aplica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum iti explici ca, dupa mers cu viteza si cu turatii mari, isi face regenerarea cand aproape ai ajuns acasa? NU explica faptul ca nu se face regenerare la viteze si turatii mari ?

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorizările euro 6 am vazut ca regenerarea se face cand ajunge Soot Mass la 24g. Daca mergi in oras se incarca in 150km. In afara cam la 750-800km. Regenerarea asta se face cand ajunge la o limita acel Soot Mass la orice motorizare, nu se face regenerarea cand o calcam noi constant sau mai stiu eu ce mai ziceau altii. Calculatorul masinii stie ca la o anumita cantitate acumulata de funingine trebuie sa inceapa acea regenerare si este bine cand ai posibilitatea sa o poti monitoriza. Eu de ex folosesc aplicatia VAG DPF conectat la un adaptor wireless si ma uit sa vad cand se incarca si imi dau seama din timp cand o sa aibe loc regenerarea exacta. 

Explicatia este concreta: cand se atinge nivelul de soot mass si se incepe regenerarea nu contează ca esti pe autostrada sau in oras, regenerarea se porneste si se curata filtrul pana la urmatoarea acumulare de funingine. In cazul celor care au euro 6 se face cand ajunge la 24g de soot mass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mers se incalzeste DPF la 350-500 grade, cat sa se curete partial ( regenerare pasiva). Din cauza asta la rulaje pe drumuri de viteza regenerarile  active sunt mai rare. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul motoarelor cu injectie de aditiv se scade temperatura la care e posibila arderea depozitelor de carbon, de aceea se poate face  regenerarea asa de usor ca si turatie ceruta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la motoarele cu aditiv de DPF regenerarea se face la 300-350 grade. Insa VAG nu a agreeat ideea, folosita cu succes de PSA si Ford (si marcile adiacente care folosesc platforme comune celor 2). la fiecare alimentare cu motorina, ECU comanda injectarea de aditiv in rezervorul de motorina. Cenusa rezultata de la arderea motorine aditivate se arde la 350 grade, mult sub pragul celor 600 de grade necesare DPF-ului clasic.

PAssat B5.5 si Skoda Super 1 au avut astfel de sistem, folosit pe motorul de 2.0 TDI, insa abandonat rapid. 

Costurile suplimentare pt utilizator ar fi fost de aprox 100 euro / 50.000 km, insa scadeau probleme cu DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci ai tu o parere personala totusi de ce au renuntat la ea?(si mai nou reiuntrodus dar numai pe caroserii mari). Fiindca este singura chestie de care imi este frica momentan la masina mea, pe termen lung.(volant si turbina deja sunt consumabile) Deci clar DPF-urile cu Uree sunt mai bune si totusi le facem pe cele mai slabe, ca oricum clientul VW este obisnuit sa arunce in stanga si in dreapta pe intretinere...Dadeam cu zambetul pe buze cate 2-300-500 lei la fiecare 5-10 000 km doar sa stiu ca DPF nu avea probleme pe termen lung. Asa ramanem cu speranta si rugaciuni la Cel de Sus...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o mare diferenta intre cele doua tipuri de aditivari, cea veche invocata aici de andrei _221 cu cerine cum o numeste PSA injectata in motorina, destul de scump si cele pe uree (adblue) injectata in evacuare in privinta principiului de functionare. A doua a fost folosita anterior pe camioane si e o solutie cu pret/calitate ok. Atita timp cit arderea particulelor e obtinuta la cost mai mic si temperatura mai redusa eu unul nu mi-as face probleme legate de momentul ales de ecu sa comande regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!