Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, nicusan said:

Nu pot vedea fotografia cu senzorul respectiv, dar dacă este motor cayc, senzorul respectiv citește presiunea dinaintea filtrului, diferența se face cu presiunea atmosferică.

În legătură cu regenerarea atunci când motorul este rece, confirm că am urmărit la motorul meu zeci de momente de acest gen. Practic nu pleacă regenerarea imediat, dar începe imediat postinjecția și închiderea egr-ului, turația mărită, regenerarea plecând apoi imediat. Nici nu indică pe display minim 50°C și regenerarea este pornită. Am verificat acestea deoarece opream mașina în timpul regenerării și credeam că se resetează 

Vorbim despre CFHC, 2.0 tdi-cr. Teava la care este prins vine de după filtru de particule.

Presiunea atmosferică ce senzor o măsoară?

Modificat de cipikd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect

Am achiziționat recent un Multivan 2012, motorul 2.0 TDI 140 cp, dsg7 cu 368.000 km.

Rog un coleg care se pricepe să ma ajute să interpretez starea filtrului de particule. Particle filter; difference pressure=5hPa

Particle filter, diferential pressure, dynamic=5hPa

Particle filter, kilometers since last regener=96212 m

Particle filter, offset for differential press=0hPa

Particle filter; soot mass calculated=8.12 g

Particle filter, soot mass measured=3.32g

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE
Teava de esapament nu e neagra, dar e o masina de 12 ani, asa ca nu stiu cat de curata ar trebui sa fie... Recent a cazut partea din spate a esapamentului pe traversa din cauza coroziunii unui colier care asigura prelungirea... s-a inlocuit in aceeasi zi cand a cazut (o zi cu regenerare si aia :) ). Asadar nu pot exclude deteriorari fizice la DPF sau evacuare, dar cu atata electronica m-as astepta sa apara o eroare macar intr-o astfel de situatie... Anulat nu e, masina a avut doi proprietari, primul a lucrat doar cu reprezentanta, iar eu o am de 9 ani. 
Valoarea de compensare la ralanti a primului injector e ceva mai mare (stabil +0.3/+0.4, rar +0.7) decat a celorlalte. In mers nu am vazut decat 0.0...02 deci nu ajuta, iar piscand acceleratia mai cresc valorile, dar raman sub 1 inainte sa citeasca tot 0.0...02. Motorul suna perfect si nu scutura in afara regenerarii, nu scoate fum niciodata in rest. Mai pot testa ceva relevant cu VCDS legat de injectoare sau DPF?

 

@adrian001, @nicusan
Discutia daca pregatirea regenerarii e sau nu regenerare e deja filozofica... transformarea efectiva a funinginii in cenusa n-a inceput inca, dar combustibil suplimentar se introduce deja ca sa ridice temperatura. Din ce spuneti voi rezulta ca pregatirea regenererarii si/sau regenerarea in sine apare si la temperaturi mai mici afisate in bord. Intrebarea e daca aveti si fum la inceput sau nu?

 

Ms

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, sebi_cj2023 said:

Va salut cu respect

Am achiziționat recent un Multivan 2012, motorul 2.0 TDI 140 cp, dsg7 cu 368.000 km.

Rog un coleg care se pricepe să ma ajute să interpretez starea filtrului de particule. Particle filter; difference pressure=5hPa

Particle filter, diferential pressure, dynamic=5hPa

Particle filter, kilometers since last regener=96212 m

Particle filter, offset for differential press=0hPa

Particle filter; soot mass calculated=8.12 g

Particle filter, soot mass measured=3.32g

Mulțumesc 

Valorile respective nu au nici o relevanta,verificarile sau testele se fac dinamic,iar pentru a fi sigur de acuratețea datelor se fac verificari/masuratori la senzorul de presiune difetentiala si cei de temperatura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE

Asa ca idee am verificat si teava de esapament si e impecabil de curata la iesire... nici funingine, nici praf macar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAY ? 
Iti ramane de verificat injectoarele si egr-ul (vezi actuator racitor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul gros alb provine in general din pulverizarea necorespunzatoare a motorinei in cilindru. Motorina se injecteaza in cantitate suficienta, aer este suficient, dar picaturile mari de motorina duc la o ardere deficitara care se continua incomplet in evacuare cand motorul e mai rece. Verifica O2S1 air:fuel si O2S1 volt si presiunea in rampa de motorina. Daca valorile sunt aproape normale, atunci ai injectoarele imbatranite (duzele putin marite).

Verifica totusi si functionarea clapetei de shunt-are a racitorului EGR (din EGR) si eroarea de deschidere a EGR-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.12.2023 at 13:54, FeriM a scris:

Asa zice documentatia oficiala intr-adevar, ca tre sa fie 70 de grade minim ca sa inceapa, si eu am citit acum vreo doua zile exact documentul de mai sus... la alte motoare poate fi 50, dar pt 1.6 CR e scris clar 70. De aia nu am crezut nici eu pana cand am facut calculul cu km pe baza datelor de la ultima regenerare. Momentan nu am alta ipoteza din pacate. La mine cand ajunge temperatura in jur de 70 in bord (in timpul presupusei regenerari), atunci incepe sa se rareasca fumul si sa se linisteasa scuturatul, devine doar tremurat, tot mai fin, aproape imperceptibil spre final, dar de atatia ani cu masina aud cand nu merge perfect echilibrat. 

 

Paranteza. Ce am mai observat in timpul investigarii cu VCDS a fost ca temperatura citita de VCDS (IDE00025 Coolant temperature) e cu vreo 10 grade mai mica decat cea afisata in bord... nu stiu exact care de unde isi ia valoarea. Pana la 80 pe VCDS ambele au urcat cam cu aceste 10 grade diferenta... cand VCDS arata intre 80 si 92, acul statea nemiscat dept in bord la 90. Daca in bord eu nu vad temperatura corecta, ci mai mare, asta ar insemna ca regenerarea incepe chiar la temperaturi mai mici decat am descris in post... sau poate sunt parametri diferiti. Am incalzit in seara asta motorul stand pe loc si cu piciorul pe acceleratie pe la 1500-2000, ca in mers n-am reusit, au fost -3 grade afara, deci am urmarit concret cum creste temperatura.

 

M-am gandit ca ideal ar fi sa pot urmari o regenerare cu VCDS... Tehnic ar fi posibil poate, daca pot forta o data ca sa nu se temine regenerarea (cu opriri dese) si ziua urmatoare sa pun testeru, numai ca nu pot conduce si testa simultan. Se poate porni regenerarea si direct din VCDS, am fost de fata cand s-a facut asta acum 6 ani la schimbarea unui senzor. Doar ca nu stiu daca la statul pe loc se va comporta la fel ca si in mers. Si nu stiu ce parametri as putea sa urmaresc, ca sa si aflam ceva relevant. La DPF nu am vazut ceva care sa indice cand si cat combustibil suplimentar introduce... poate valorile senzorilor implicati in regenerare. 

 

Daca documentatia oficiala spune intr-un fel, iar noi constatam altceva, inseamna ca iar ne-au pacalit (ceea ce ma indoiesc), sau mai degraba e o problema cu un echipament folosit de algoritmul care declanseaza regenerarea... 

Si daca ma gandesc bine, ar mai fi varianta ca nu ne uitam unde trebuie sau nu citim cum trebuie documentatia... dar e totusi destul de clar cel putin in linkul de mai sus.

 

Instaleaza Vag Dpf pe telefon si vezi exact cand incepe regenerarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE, @florilar1

CAYC

Injectoarele se verifica la banc presupun... la fel, verificare EGR fizic? sau mai pot eu face vreun test? 

O2S1 air:fuel si O2S1 volt si presiunea in rampa de motorina - astea par niste valori masurabile in VCDS (valorile pentru presiune le-am postat deja), daca le masor la relanti e bine? Care sunt valorile de referinta?

 

@lvio

Cand incepe sa bage combustibil suplimentar masina mea scutura sanatos cand opresc la semafor... nu e ceva ce poate sa-ti scape.

Oricum au confirmat si altii ca procesul incepe la temperaturi mai mici de 50 afisate in bord, doar ca la ei nu iese fum, asta nu inteleg cum...

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ar fi turația crescută în timpul regenerării, nu aș ști că se face acest proces. Motorul merge foarte frumos și îmi dă impresia că are putere mai mare. Am spus că nu dă fum de nici o culoare, dar pe țeava de eșapament este ceva funingine și știu că nu este normal. Totuși la tine sunt și alte probleme (pe care nu le cunosc) și este păcat să nu le rezolvi. Am mai spus-o, am soft dieselgate de când am cumpărat mașina (aproape 6 ani) și încerc să merg cu ea cât mai mult în afara localităților. Regenerarea se face la peste 300km cel mai des.

Eu aș merge cu ea la Cătălin (eescalade) pentru că sunt relativ aproape de el, dar presupun că poți vorbi cu el pentru o recomandare în zona ta sau cu un efort mai mare te duci la el.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicusan

In afara de fum in prima parte a regenerarii (sau pregatirii ei) nu stiu de alte probleme. Etapa asta (cu fumul la mine) pare ca dureaza intre 5 si 10 minute. Daca nu m-as uita in spate imediat ce masina incepe sa scuture (la stop doar), poate nici nu mi-as da seama ca am un nor in spate. Pot fi luni, ani sau dintotdeauna de cand face asta. Pe masura ce masina se incalzeste, scuturatul dispare treptat, raman doar rotatiile ridicate care tin pana se termina regenerarea. 

 

Ce am observat esta ca atunci cand e necesara o regenerare, parametrul urmator devine 10: (IDE00430-ENG102682) Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF  = 10, si se face 0 doar cand se termina regenerarea.

Mai jos sunt parametri masurati pentru:

- momentul cand nu se desfasoara regenerarea (asta am postat si data trecuta)

  IDE00021   		Engine RPM 								784 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 							68 °C
  IDE00427-ENG101722   	Particle filter: difference pressure-DIP_PF 				5.47 hPa
  IDE00430-ENG102682   	Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 	0 
  IDE00432-ENG103847   	Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 		27745.10 s
  IDE00433-ENG103279   	Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 				54.4886459 g
  IDE00434-ENG102050   	Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 			17.28 g
  IDE00435-ENG101197   	Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 			5.01 g
  IDE00436-ENG102397   	Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 		180.1 km
  IDE01407-ENG100958   	Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 	15.52 l
  IDE04263-ENG102014   	Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 	4.15 hPa

- un moment dintr-o oprire in timpul regenerarii (vreo 10 minute dupa etapa cu scuturatul si fumul, cand am putut opri si conecta laptopul). Intre timp s-a incalzit masina, dar rotatiile, tremuratul si fumul au inceput la cateva minute dupa pornire, la o temperatura<50 in bord.

  IDE00021   		Engine RPM 								782 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 							81 °C
  IDE00427-ENG101722   	Particle filter: difference pressure-DIP_PF 				4.06 hPa
  IDE00430-ENG102682   	Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 	10 
  IDE00432-ENG103847   	Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 		51555.60 s
  IDE00433-ENG103279   	Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 				54.5319153 g
  IDE00434-ENG102050   	Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 			13.36 g
  IDE00435-ENG101197   	Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 			-2.53 g
  IDE00436-ENG102397   	Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 		264.6 km
  IDE01407-ENG100958   	Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 	25.03 l
  IDE04263-ENG102014   	Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 	2.65 hPa

- momentul cand tocmai s-a terminat regenerarea si rotatiile revin sub 1000.

  IDE00021   		Engine RPM 								794 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 							92 °C
  IDE00427-ENG101722   	Particle filter: difference pressure-DIP_PF 				4.23 hPa
  IDE00430-ENG102682   	Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 	0 
  IDE00432-ENG103847   	Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 		457.60 s
  IDE00433-ENG103279   	Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 				54.5352365 g
  IDE00434-ENG102050   	Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 			8.90 g
  IDE00435-ENG101197   	Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 			-2.09 g
  IDE00436-ENG102397   	Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 		0.0 km
  IDE01407-ENG100958   	Particle filter: fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 	0.06 l
  IDE04263-ENG102014   	Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 	2.90 hPa

Interesant aici ar mai fi ca odata atinsi parametrii de regenerare, regenerarea continua chiar si dupa ce masina sta pe loc o vreme in treapta P, imediat ce masina porneste de pe loc. Si daca nu ma insel, si cand sta pe loc, dar nu la ralanti in P, ci in D si cu piciorul pe frana.

Deci merge minunat regenerarerea, doar ca nu stim de ce iese fum...

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE, @florilar1

Valori O2s (sper) din timpul plimbarii de regenerare, doua citiri din doua opriri.

  IDE00021   		Engine RPM 													984 /min
  IDE00196-ENG100000   	Engine oil temperature-TOIL 											73 °C
  IDE00558   		Voltage of oxygen sensor bank 1 sensor 1 (broadband sensor) 							0.741 Lambda / 0.000 V 
  IDE00589   		Fuel pressure 													25820 kPa rel
  IDE04678-ENG102558   	Oxygen sensor 1 Bank 1: Status Calibration O2-Signal-LV_LSL_AD_STATE 						00000001  
  IDE04680-ENG99353   	Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal-Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe) 	2.964 V
  IDE05468-ENG102329   	Oxygen sensor 1 bank 1 ceramic temp-TTIP_MES_LS_UP[1] 								830.0625 °C
  IDE05654-ENG100606   	Oxygen sensor enhancement adaptation factor-FAC_LSL_GAIN_AD[1] 							0.95389 
  IDE05665-ENG103851   	Oxygen value calculated-LAMB_EXT_CLC_FIL 									6.8770 
  IDE05681-ENG100704   	Oxygen sensor controller register-STATE_LSL_IF_SPI_RD[1] 							108 
  IDE05682-ENG103046   	Oxygen sensor plausibility status-STATE_SYM_DIAG_PUC_LSL_UP[1] 							VLS_OK 
  IDE05683-ENG99980   	Oxygen sensor diagnosis status-STATE_SYM_OBD_LSL_LSH_UP[1] 							NO_SYM 

  IDE00021   		Engine 														RPM 780 /min
  IDE00025   		Coolant temperature 												81 °C
  IDE00589   		Fuel pressure 													28070 kPa rel
  IDE04678-ENG102558   	Oxygen sensor 1 Bank 1: Status Calibration O2-Signal-LV_LSL_AD_STATE 						00000001  
  IDE04680-ENG99353   	Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal-Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe) 	2.007 V
  IDE05468-ENG102329   	Oxygen sensor 1 bank 1 ceramic temp-TTIP_MES_LS_UP[1] 								500.0000 °C
  IDE05654-ENG100606   	Oxygen sensor enhancement adaptation factor-FAC_LSL_GAIN_AD[1] 							0.95389 
  IDE05665-ENG103851   	Oxygen value calculated-LAMB_EXT_CLC_FIL 									5.4854 
  IDE05681-ENG100704   	Oxygen sensor controller register-STATE_LSL_IF_SPI_RD[1] 							228 
  IDE05682-ENG103046   	Oxygen sensor plausibility status-STATE_SYM_DIAG_PUC_LSL_UP[1] 							VLS_OK 
  IDE05683-ENG99980   	Oxygen sensor diagnosis status-STATE_SYM_OBD_LSL_LSH_UP[1] 							NO_SYM 

 

Am facut si o logare in mers a compensarilor pe cilindri, plimbarea de dupa regenerare a fost scurta, valorile de 0.0002 multe, dar:

- partea buna e ca totul e in limita +/-1mg/stroke

- partea ciudata e ca in mers semnul deviatiilor se inverseaza... cilindrul 1 care la relanti are +0.4 +0.6, in mers ajunge la -0.6, iar cilindrul de la -0.2 ajunge la +0.6.

 

https://ibb.co/86n2HMg (<-click pe link, apoi pe poza pt a mari)

inj_quant_dev_idle_onroad_idle.png

 

Daca toate astea va spun ceva, explicati-mi si mie, ms

 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua!

 

A incercat cineva sa curete DPF-ul cu vre-un tip de solutie asa cum sunt cele ce promit curatarea pe masina?

Daca da, va rog sa ne spuneti daca au fost sau nu eficiente, (fara a da denumirea solutiei, ca sa nu facem reclame gratuite).

As vrea sa fac un experiment ...🤭

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa experimentul.. e 60lei un turb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti si la multi ani, am revenit pe topic aici cu o mica problema. Am mai postat aici de cateva ori dar acum intampin altceva. Detin un A3 2.0 TDI (CFFB) din 2012 si are undeva la 350-360k km cu dpf activ. Regenerari isi face la drumuri strict exterioare la 500-600 km. In regim mixt face cam la 250 km. Si aici vine problema pe care am inceput sa o intampin de cand s-a racit vremea afara foarte mult (astazi sunt -8 grade unde locuiesc).  Am parcurs 75 km si deja am 13.20 soot mass calculated. Efectiv creste extrem de rapid calculated-ul de cand s-a racit vremea atat de tare. In ritmul asta o sa ajunga sa faca regenerari la 100 km. Care poate fi motivul? E posibil softul dieselgate sa fie motivul? (9979) Voi atasa si imagini cu valorile de pe vagdpf. Masina nu consuma ulei deloc, nu am niciun fel de simptom la injectoare sau mai stiu eu ce din care sa observ eu, egr a fost schimbat in primavara, galeria de admisie a fost curatata acum 20k km.

Presiunea diferentiala este 8-9 inainte de regenerari si 3-4 dupa regenerari de obicei.

In pozele atasate sunt 3 scenarii: unul cu 551 km intre regenerari cu drumuri doar exterioare si cu temperaturi de toamna afara (6-14 grade)

Al doilea cu 269 km in regim mixt cu temperaturi exterioare de 5-10 grade.

Si ultimul pe care il intampin acum de cand s-a racit foarte tare afara cu temperaturi de sub 0 grade.

 

Multumesc! 

unnamed (1).jpg

unnamed (2).jpg

unnamed.jpg

Modificat de danield79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Indraznesc sa spun ca iti faci probleme degeaba ? :) Valorile de presiune diferentiala/soot measured /dist intre regenerari eu le vad bune.

    

23 minute în urmă, danield79 a scris:

In ritmul asta o sa ajunga sa faca regenerari la 100 km

 

      Cum ai dedus? La o regula de 3 simpla iese altfel. Sa zicem ca imediat dupa regenerare ai 6 grame soot. Ai parcurs 75 km si ai ajuns la 12 => mai parcurgi minim inca pe atat pana ajungi la o noua regenerare) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, danield79 a scris:

Salut baieti si la multi ani, am revenit pe topic aici cu o mica problema. Am mai postat aici de cateva ori dar acum intampin altceva. Detin un A3 2.0 TDI (CFFB) din 2012 si are undeva la 350-360k km cu dpf activ. Regenerari isi face la drumuri strict exterioare la 500-600 km. In regim mixt face cam la 250 km. Si aici vine problema pe care am inceput sa o intampin de cand s-a racit vremea afara foarte mult (astazi sunt -8 grade unde locuiesc).  Am parcurs 75 km si deja am 13.20 soot mass calculated. Efectiv creste extrem de rapid calculated-ul de cand s-a racit vremea atat de tare. In ritmul asta o sa ajunga sa faca regenerari la 100 km. Care poate fi motivul? E posibil softul dieselgate sa fie motivul? (9979) Voi atasa si imagini cu valorile de pe vagdpf. Masina nu consuma ulei deloc, nu am niciun fel de simptom la injectoare sau mai stiu eu ce din care sa observ eu, egr a fost schimbat in primavara, galeria de admisie a fost curatata acum 20k km.

Presiunea diferentiala este 8-9 inainte de regenerari si 3-4 dupa regenerari de obicei.

In pozele atasate sunt 3 scenarii: unul cu 551 km intre regenerari cu drumuri doar exterioare si cu temperaturi de toamna afara (6-14 grade)

Al doilea cu 269 km in regim mixt cu temperaturi exterioare de 5-10 grade.

Si ultimul pe care il intampin acum de cand s-a racit foarte tare afara cu temperaturi de sub 0 grade.

 

Multumesc! 

unnamed (1).jpg

unnamed (2).jpg

unnamed.jpg

Ai fost atent la ce valoare se opreste regenerarea?La mine nu stiu de ce de o vreme se opreste in jur de 8 si distanta intre regenerari a scazut aproape cu 100 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, lvio a scris:

Ai fost atent la ce valoare se opreste regenerarea?La mine nu stiu de ce de o vreme se opreste in jur de 8 si distanta intre regenerari a scazut aproape cu 100 de km

Se opreste la 4,5-5 SMC. Nu am probleme legate de acest aspect. Sincer nu e ceva care sa ma deranjeze atat de mult doar am zis sa intreb pe aici sa mai aud alte pareri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum vi se par aceste valori?IMG-20240117-WA0008.thumb.jpeg.0c5b17ec9c6f26317ca8bb178ca73cda.jpegIMG-20240117-WA0008.thumb.jpeg.0c5b17ec9c6f26317ca8bb178ca73cda.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 08.01.2024 at 11:27, danield79 a scris:

Salut baieti si la multi ani, am revenit pe topic aici cu o mica problema. Am mai postat aici de cateva ori dar acum intampin altceva. Detin un A3 2.0 TDI (CFFB) din 2012 si are undeva la 350-360k km cu dpf activ. Regenerari isi face la drumuri strict exterioare la 500-600 km. In regim mixt face cam la 250 km. Si aici vine problema pe care am inceput sa o intampin de cand s-a racit vremea afara foarte mult (astazi sunt -8 grade unde locuiesc).  Am parcurs 75 km si deja am 13.20 soot mass calculated. Efectiv creste extrem de rapid calculated-ul de cand s-a racit vremea atat de tare. In ritmul asta o sa ajunga sa faca regenerari la 100 km. Care poate fi motivul? E posibil softul dieselgate sa fie motivul? (9979) Voi atasa si imagini cu valorile de pe vagdpf. Masina nu consuma ulei deloc, nu am niciun fel de simptom la injectoare sau mai stiu eu ce din care sa observ eu, egr a fost schimbat in primavara, galeria de admisie a fost curatata acum 20k km.

Presiunea diferentiala este 8-9 inainte de regenerari si 3-4 dupa regenerari de obicei.

In pozele atasate sunt 3 scenarii: unul cu 551 km intre regenerari cu drumuri doar exterioare si cu temperaturi de toamna afara (6-14 grade)

Al doilea cu 269 km in regim mixt cu temperaturi exterioare de 5-10 grade.

Si ultimul pe care il intampin acum de cand s-a racit foarte tare afara cu temperaturi de sub 0 grade.

 

Multumesc! 

unnamed (1).jpg

unnamed (2).jpg

unnamed.jpg

Revin cu un update. Am facut downgrade de la dieselgate. De la 9979 a fost pus versiunea anterioara de aceasta (9041) si vreau sa zic ca e alta treaba. Prima regenerare dupa resoftare am facut o la 500 km in regim care inainte isi facea la maxim 300 (mixt), deci pe viitor doar la exterior cred ca depasesc 7-800 km.Soot mass calculated creste mult mai greu, motorul este mai silentios, au disparut anumite "rontaieli", nu ma asteptam sa aiba asemenea impact sincer. Acum am 10g calculated si 210 km parcursi, deci este posibil pe viitor sa depasesc chiar 500 km intre regenerari. Masina cu aprox 360.000 km. Recomand la cine mai doreste sa faca, cel putin la mine chiar a avut efect! O seara frumoasa!

Modificat de danield79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danield79 Aș fi curios cum ți se va comporta mașina cu ”noul” soft (predieselgate) în perioada mai caldă a anului. La mine (CFFB, 2012, soft dieselgate - 9978), observ altceva: de când s-a răcit, regenerările sunt mai rare. Pe 15 august, chiar m-am plâns pe forum de acest aspect, aveam regenerări mai dese (la 350km și chiar eram decis să fac downgrade) dar acum regenerările sunt ca înainte de schimbarea EGR (la cca 600km). 924848254_Screenshot_20240103-093940_VAGDPF.thumb.png.d86d11b49f7d822e59cea73a945f5381.png

Valorile de mai sus sunt făcute în mers.

Uite și după regenerare: 2033336544_duparegenerare.thumb.png.8143a81c87b6d52e98a48bb844a61511.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un golf 7 din 2017, motor de 2.0, si de o perioada am o problema cu check-ul. La un scan cu VCDS, am aceste 2 erori.. Am mai incercat sa iau eu niste valori care au legatura cu DPF-ul, dar nu prea stiu sa le interpretez, ma puteti ajuta voi cu un sfat?

IMG_5443-min.jpg

IMG_5446-min.jpg

IMG_5445-min.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 237k km inseamna ca masina a circulat preponderent in regim urban ("in oras") ca sa ajunga DPF la 73.4g incarcare. La 80g e mort complet; ce ai tu e un semn ca DPF "e pe moarte". Poti incerca o curatare DPF, dar probabil in cateva mii de km o sa reapara problema (depinde de starea DPF, daca e topit sau e ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, si inca o intrebare, cum se observa in ultima poza la iesire filtru particule, e un 0 mV, e relevanta valoarea aia? Mentionez ca a fost schimbata si sonda lambda la masina, posibil sa nu fi fost schimbata corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!