Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

burcioagabogdan
23 hours ago, Xman_ghio said:

@burcioagabogdanmasina e cumva cumprata de curand de catre prietenul tau? Daca da atunci probabil samsarul a "samsarit" DPF-ul ca sa mearga ok pana a terminat vanzarea; apoi ura-si-la-gara! Din pacate DPF pare cam dus (presiunea diferentiala oricum enorma)!

Masina o are de vreo 2 ani și de curând s-a aprins martorul dpf. Asa am ajuns sa facem cercetări. Speram sa nu fie asa de grav. Recomandarea ar fi sa ia un dpf din dezmembrări sau sa-l spele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi.

As avea nevoie de o parere despre valorile din poze, motor CRMB, regenereaza la aprox.100km, soot mass measured creste cu viteza dubla fata de cel calculated.

20231029_210049.jpg

20231029_205337.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teava de esapament curat, fara martor aprins, fara coduri de eroare la motor. Nu am observat consum de ulei. 

Pe poza cu motorul nepornit temperatura de iesire e 0, dar in mers apar date realistice.

Cu regenerare soot measured coboara pana la valori cu -(3÷4), ca apoi sa urce in asa fel ca la approx 55% din val.  mass calculated sa declanseze o noua regenerare.

 

Screenshot_20231031_161240_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

De când ai mașina ?

Oil ash....la 7 km de la regen SMM e prea mare ...tre' sa aibă o valoare de -12 .....scapi de astea doar cu o curățare ....regen la cat le ai 100-150 km ?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sasalucy; exact, intre 100 si 150km, regim interurban dar viteze moderate de trafic intens, am DSG.

Masina o am de trei luni, am schimbat distributia, filtrele, uleiul.

Sper ca o curatare ar ajuta.

Am zarit corect ca varianta cea mai serioasa ar fi cea termo-pneumatica?

 

In afara de regimul de utilizare(majoritar fara autostrada), se pare vreo cauza dinspre motor ce ar afecta colmatarea dpf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spune cineva că a spălat filtrul (indiferent de metodă) și are rezultate deosebite mai mult de nu știu, 10k km ori 2-3 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ziua tuturor! Sper ca nu postez Off topic dar am achiziționat de curând o Skoda Octavia 3 - 2.0tdi - 150Cp - Cod motor CKFC - km bord 258k / raport carvertical 358k. In fine, am scanat cu vcds și îmi da eroare Sonda Lambda pe care intenționez sa o schimb cu una Bosch. Sunt nou in ceea ce privește si VCDS. Ma puteți ajuta va rog si sa îmi spune-ți daca filtrul de particule este plin? Dacă a avut sonda defecta si-a mai făcut regenerare? Masina trage foarte bine si nu am martor aprins in bord. Va multumesc in avans pt păreri. 

BE785E40-6465-4AD3-9576-26BF1C4C6231.jpeg

21EF9B2A-2810-4720-B565-964DA82BCCBB.jpeg

2D28BFF9-6279-4EE6-9489-F7AC6F7B1942.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca sfat, pune VCDS-ul in engleza, e mult mai usor sa cauti pe net erori. 

Ai filtrul incarcat la maxim, 80g e limita si tu ai 83.5g. Asta nu inseamna neaparat ca nu mai merge, e mai mult o valoare calculata. Doar ca trebuie sa iei in calcul ca o sa il schimbi/cureti in viitorul apropiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lehel, la 7 km facuti in 36 minute... cea mai sigura rezolvare ar fi sa treci la motor pe benzina! Curatarea "termo-pneumatica"-probabil cea marketata agresiv de cei de la Odorheiul Secuiesc, este laudata doar de ei. Mie a inceput sa-mi innegreasca tevile de esapament dupa curatarea la ei. Mersul in oras nu este concludent pentru diagnosticarea DPF-ului, incat sa te apuci de investit sume mari (chiar si manopera montare/demontare o sa te coste destul). Iar nu in ultimul rand, sa ai in vedere ca pe forum primesti sfaturi de la colegi care sunt familiarizati cu valori DPF de pe motorizari diferite -> mai vechi (CBAx, CFFx, CAG, CJCx, etc.), care nu se aseamana cu DPF-urile generatie mai noua si care sunt mai restrictive. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat dupa regenerare acum vreo 3 saptamani:

 

1218142168_Screenshot2023-11-02at13_56_18.thumb.jpg.13e13bced2c6e1d81abd7ea469387dce.jpg

 

Si acum am pus mana pe un obdeleven si am valorile astea:

 

IMG_3211.thumb.jpg.025e3e99b57cd2db4659139396ba2261.jpgIMG_3212.thumb.jpg.33e8cd07b1c16026b89441a0022743b4.jpgIMG_3213.thumb.jpg.c791e4cacf1cfbc8ae8176881fd8f5c0.jpgIMG_3214.thumb.jpg.304808d4e7b6b528438f646766be1475.jpg

 

Nu stiu cum sa interpretez valorile astea si mai ales partea cu minus. Ma puteti ajuta? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut regenerare cu 9 minute înainte, presiunea e ok, valoarea cu - apare deoarece doar ce s-a golit filtrul la regenerare. Valorile sunt ok. Rulajul mașinii este de 230 k km?

In a doua imagine regenerarea pare să fie cu 136 km în urmă și urmează alta cât de curând.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Devians: 7km erau facute in timp semnificativ mai putin, m am jucat mai mult timp cu contactul pus ce a stricat raportul.

Atasez alta poza inainte de terminarea regenerarii care include un traseu Ploiesti- ikea- Ploiesti pe autostrada (maxima distanta obtinuta intre regenerari

 

Screenshot_20231101_195417_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, putin ajutor va rog? Am un golf 7, 2.0 150 CP 2017, din cate am inteles aceste 2 erori sunt de la DPF:

Mentionez ca acum 3 zile am schimbat si sonda lambda 2, cea din spatele catalizatorului, dar eroarea persista.

 

IMG_4851.jpg

IMG_4850-min.jpg

Modificat de Krokodl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, lehel a scris:

Devians: 7km erau facute in timp semnificativ mai putin, m am jucat mai mult timp cu contactul pus ce a stricat raportul.

Atasez alta poza inainte de terminarea regenerarii care include un traseu Ploiesti- ikea- Ploiesti pe autostrada (maxima distanta obtinuta intre regenerari

 

Screenshot_20231101_195417_VAG DPF.jpg

Deci nu e ok ...eu proprietar de CRMB ....200km pe autostrada nu e tocmai ok ....ai nivel mare de oil ash și SMM creste înaintea SMC și da regenerare ....așa deduc eu din ce vad la vaginfo....presiunea cam maricica maxima a fost 285 la tine ... na ...asta indica că DPF vede că e cam imbaxit și cere regenerări dese ...sunt sigur că nu ai becuri in bord și nici erori dar așa se comporta euro 6 când se imbaxeste . Rezolvarea ar fi curățarea ...după resetezi valori la senzori și valoare oil ash că dacă nu va face la fel ....după o eventuală curățare o sa ai regencsi la r

400-500 km de extraurban . daca mai sunt neclarități mă cauți in privat și îți dau Nr. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, lehel said:

7km erau facute in timp semnificativ mai putin

In cazul asta, e clar ca DPF-ul este destul de incarcat, merita sa incerci o curatare. Eu personal recomand spalarea, ideal ar fi cu demontarea catalizatorului in timpul spalarii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, toxdro said:

Imediat dupa regenerare acum vreo 3 saptamani:

 

1218142168_Screenshot2023-11-02at13_56_18.thumb.jpg.13e13bced2c6e1d81abd7ea469387dce.jpg

 

Si acum am pus mana pe un obdeleven si am valorile astea:

 

IMG_3211.thumb.jpg.025e3e99b57cd2db4659139396ba2261.jpgIMG_3212.thumb.jpg.33e8cd07b1c16026b89441a0022743b4.jpgIMG_3213.thumb.jpg.c791e4cacf1cfbc8ae8176881fd8f5c0.jpgIMG_3214.thumb.jpg.304808d4e7b6b528438f646766be1475.jpg

 

Nu stiu cum sa interpretez valorile astea si mai ales partea cu minus. Ma puteti ajuta? Multumesc anticipat

Rog putin ajutor. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, toxdro said:

Rog putin ajutor. Multumesc

ti-a raspuns @_R_A_D_U.

Valorile sunt bune, bucura-te de masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, DeViAnS said:

ti-a raspuns @_R_A_D_U.

Valorile sunt bune, bucura-te de masina. 

Scuze. Multumesc

13 hours ago, _R_A_D_U said:

Ai avut regenerare cu 9 minute înainte, presiunea e ok, valoarea cu - apare deoarece doar ce s-a golit filtrul la regenerare. Valorile sunt ok. Rulajul mașinii este de 230 k km?

In a doua imagine regenerarea pare să fie cu 136 km în urmă și urmează alta cât de curând.

Rulajul masinii e de 128k km. Exact cum ai presupus. Multumesc mult de raspuns. Apreciez. Ma speriase putin valorile: oil ash mass si ash load limit, care sunt aproape egale.

Modificat de toxdro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/3/2023 at 1:12 AM, Krokodl said:

Buna ziua, putin ajutor va rog? Am un golf 7, 2.0 150 CP 2017, din cate am inteles aceste 2 erori sunt de la DPF:

Mentionez ca acum 3 zile am schimbat si sonda lambda 2, cea din spatele catalizatorului, dar eroarea persista.

 

IMG_4851.jpg

IMG_4850-min.jpg

O parere? 

Modificat de Krokodl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici una din erori nu are legatura cu vreo sonda sau vreun senzor.

 

mergi la repr si vezi daca ai vreo actiune de efectuat la motor ,  gen 23AX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri si sugestii.

 

Asa aveam si eu presimtirea ca e vorba de sufocare datorita rulajului(230k) combinat cu traficul in provincie fara multa autostrada.

O sa fie demontat pentru reabilitare, sper ca mai are viata.

Observ pareri impartite in legatura cu tehnologia de curatare "profesionala"(ardere+presiune vs spalare cu presiune+chimicale).

In oras am accesibil varianta cu spalare, cei din Odorhei de ex. afiseaza ca nici nu accepta cele spalate anterior...

Ar fi binevenit o statistica reala cu nivelul de satisfactie  pe termen mai lung in acest sens.

 

Clar ca atat uzurile dpf cat si conditiile de functionare corecta a  motorului dar si conditiile de utilizare au un rol determinant.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Dețin un Q5 2012, 2.0 TDI 170 de cai  și am schimbat DPF-ul cu unul recondiționat ,deoarece își făcea regenerabile foarte des.Am cumpărat de la Odorhei un filtru DPF recondiționat . Țin sa precizez ca am schimbat și senzorul de temperatura ,egr-ul si am recondiționat si turbo, iar acum regenerabile sun la 100 -120 Km ( urban-extraurban) Având in vedere ca filtrul este schimbat mi se pare ca regenerabile sunt totuși foarte dese …..voi ce părere aveti? Multumesc!

 PS. Mecanicul mi a zis ca poate sunt injectoarelor de vina deși pe diagnoza indica valori normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nicu28

1. Schimba mecanicul, ca de mecanici care afirma ca "POATE ASTA E PIESA DEFECTA, HAI SA O SCHIMBAM" e plin targul.

2. Fa rost de o diagnoza si posteaza valorile citite de senzorul de presiune diferentiala de pe DPF, in primul rand, apoi vezi celelalte valori asociate DPF-ului.

3. In cazul in care s-a folosit un DPF reconditionat, si s-au resetat de aiurea valorile inregistrate ca si cum ar fi unul nou, e posibil ca ECU sa nu recunoasca acest filtru ca unul nou (daca pres diferentiala e mai mare decat cea specifica a unui DPF nou), si sa il citeasca ca pe unul imbacsit, si sa incerce sa il regenereze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!