Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La injectoare nu poti regla nimic din vcds, daca au fost reconditionate presupunem ca sunt ok .Daca filtrul functioneaza ok nu este infundat isi face regenerari din ce motiv sa il dai jos ? Daca ceva nu functioneaza corect stai linistit ca iti spune masina . Fa adaptarea la senzor si nu iti mai bate capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum inca una. Ce am observat.  Consumul pe instant, in regenerare, treapta a5a 120 km/h pilot, 5-5.2, dupa regenerare 6-6.51953663118_Screenshot_20230923_210033_VAGDPF.thumb.jpg.6eda1922ac46d9dfcecb5967551260c0.jpg2109474049_Screenshot_20230923_210959_VAGDPF.thumb.jpg.10cf19beccb0103e59d3bd52bc5f26ba.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si observ ca mergand sub 2000 de ture, incepe sa se goleasca soot measured

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am adaptat senzoru de presiune sta in 2hPa in relanti si acum in 5 cu 3.62g pe soot calculated si 0 pe measured. Am scos sonda de pe filtru sa vad daca da fum, nimic wow, da foarte putin, si nu e negru "tuci"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ce ai resetat senzorii de presiune diferențială ? și la mine soot measured face figuri ba creste ba scade și ajunge prima la regenerare. Eu am filtru curățat ....regen la un300-400 exterior ...la oraș nu stiu că o folosesc la drum lung 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot nu conteaza nu te crampona de el, creste la cald ..scade e o valoare estimata/calculata nu este masurata de nimic ,este irelevant, urmareste doar presiunea

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea este, zic eu, ok. In relanti intre 2-5 hPa, dupa calibrare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,cine mă poate ajuta și pe mine cu interpretarea datelor de la dpf?de ceva timp mă confrunt cu un miros mai accentuat al gazelor de eșapament,dacă stau cu mașina pe loc și deschid geamul sau ușa,se simte mirosul gazelor mai puternic. Ieri ma prins regenerarea la intrare in sensul giratoriu,am oprit sa acord prioritate și din spatele mașinii venea un busnigai de fum alb,fum pe care până acum nu l-am mai observat.masina este o Octavia 3,2014,1.6 148xxxkm.va multumesc

IMG_20230927_170819191.jpg

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio schimbare. Regenerari dese, maxim 300 km. Cred ca pana la urma, viata lui s-a cam dus. Soot measured "bubuie" dintr-odata, nu stiu ce sa mai zic si ce sa ii mai fac. O unica proba ce voi mai face, sa schimb saibele de foc de pe injectoare sa le pun pe original, pentru ca ma gandesc faptul ca poate saibele acestea noi, pe care le-au pus baietii care au refacut injectoarele,  poate or avea alta grosime si pozitia de pulverizat a motorinei este alta fata de cea inițială 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati!

 

am gasit cu mare noroc un DPF OE second pe care l-am si montat. 
 

fara nici o adaptare sau resetare la setari, am regenerari la ~450km, presiunea diferentiala dupa regenerare 4mbar :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

Cateva intrebari pt. cunoscatori:

De ce credeti ca am o presiune diferentiala pe DPF, de 28 mbar, cu motor pornit, in stationare, cu senzorul conectat la ambele tuburi (pre si post DPF), si uimitor, aceeasi presiune diferentiala masurata cu senzorul mufat doar la pre-DPF si deconectat de la conducta de dupa DPF?

Sa am oare o pierdere in partea inferioara unde este conectata teava ce duce spre senzorul de presiune diferentiala?

Sa fie infundata teava post-DPF, si sa nu presurizeze corect senzorul?

 

Mie imi pare straniu sa masori diferenta de presiune intre pre-DPF si post-DPF, si sa fie la fel, fara nici o modificare intre pre-DPF si aerul atmosferic....

 

DPF-ula fost curatat, iar pe echipament arata o diferenta de presiune de 6 mbar, inainte de a fi montat pe masina, montaj la care din pacate nu am asistat.

Imediat dupa montaj am verificat pres. diferentiala, cu diagnoza, si de atunci a fost mereu in zona 26 - 28 - 30 mbar.

 

Sper sa ma puteti ajuta cu pareri.

 

Revin cu update dupa ce ma duc la un elevator sau canal sa verific conectarea conductei post-DPF pe galerie...

 

PS: simptome- crestere rapida a gradului de incarcare DPF, urmata de regenerare activa, fara MIL, in interval de 40-50 km, in functie de modul de condus.

Cu cat calc mai tare pedala, cu atat creste mai repede % de incarcare DPF.

 

Si foarte important! : nu am evacuare afumata, si in afara de regenerare nu se simte miros de gaze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era anormal daca era altfel, la unele motoare nu exista furtun post-DPF ... e un mic furtunel lasat in aer. Presiunea de dupa DPF e in fond aproape de presiunea atmosferica (mai ales la un debit al gazelor de evacuare mic - gen ralanti) daca nu ai vreo restrictie importanta dupa DPF - unde in fond e o teava goala pana unde se termina esapamentul (la motoarele fara SCR/Adblue).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrew95 . Screen-urile tale sunt identice cu ale mele...... eu am 80-100km intre regen . 1.6tdi 110cp  222k in bord neumblat la dpf ! nu am luat înca nici o măsură. Un nene mecanic a zis ca ar putea fi o uzura de la turbină  pentru ca filtrul regenereaza corect dar se umple repede! Cred ca ar trebui sa verific si senzorii de presiune . Urmaresc cu interes ce rezolvi! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, ce îmi puteți spune despre aceste valori la dpf de la un audi a6 2014 2.0 CGLC 177hp. 

IMG_20231008_172704.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut baieti, sper ca sunteti bine!

Detin un VW Passat B6 BMR 170hp din 2008 cu filtru DPF.

Problema este urmatoarea:

imi porneste regenerarea foarte des, chiar si dupa ce ii termin ciclu de regenerare daca merg inca 1 ora cu ea, iar imi da regenerare...am cautat peste tot, am fost la zeci de mecanici si nimeni a stiut ce ar putea fi.

*Consumul de combustibil este dublu fata de cum era inainte (6-7l /100km) acum nu il pot scoate sub 9l/100km oricat de frumos as merge cu ea.

*Scoate fum alb (ca o locomotiva) DOAR in regenerare, tobele sunt curate.

*am observat ca DPFul "lucreaza" doar la 2500rpm in treapta a2a sau a3a, orice alta turatie sau treapta nu il pune la treaba (drum de 100km+ in treapta a5a 120km/h, nu a reusit regenerarea, pe cand in a3a si 2500rpm o reuseste in 5-10 minute de mers constant)

 

Precizez ca: 

-DPF curatat acum 1 an de zile

-Turbo este reconditionat recent,

-ulei filtre schimbate recent

-injectoare curatate + inlocuit garnituri

-egr + admisie curatate

-pe tester VCDS parametrii ai dpf-ului par sa fie ok fata de ce am vazut pe net la alte persoane.

-nu am nicio eroare in VCDS

-masina merge foarte bine in general

 

Am facut si o poza in VCDS, insa nu ma pricep atat de tare, sper sa fi scos in evidenta ce trebuie pentru a va face o idee si sa ma puteti ajuta cu o opinie. (poza facuta imediat dupa terminarea regenerarii, martor dpf stins) 

 

Sper ca cineva priceput sa aiba o idee fiindca m-a terminat problema asta si nu stiu ce sa ii mai fac.

Multumesc!

 

 

DPFvcds(1)-1.png

Modificat de rusebobo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ce kilometraj are masina? Dar din ce am mai citit pe acest topic eu deduc ca la presiunea aia diferentiala de 50+ dupa regenerare filtrul este cam terminat. Sper sa nu zic aiurea, vedem ce vor mai zice si colegii cu experienta de pe aici.
Era motorul pornit sau doar contact pus?

 

 

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit banuiesc,  cu valoarea respectiva. Contact pus,  valoarea e 0?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Gabriel, masina are 310k km, eram in mers in poza atasata, doar ce se terminase regenerarea

 

@Florin, la asta nu m-am uitat si nici nu am un tester la indemana acum, dar din ce imi aduc aminte, era 0 (sper sa nu ma insel) 

 

LE: @florin, am gasit o poza mai veche, contact pus stand pe loc 4.4mbar (45% load, -3offset mbar, 6.8 oil ash) scuza-ma dar raspund de la munca si am stat sa caut in telefon

Modificat de rusebobo
later edit, mai multe detalii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificat cu motorul oprit ce valoare are cum a spus si Florin, iar daca zici ca a fost curatat s-au adaptat valorile filtrului de incarcare? Sa nu il vada masina tot incarcat full si de aici si regenerarile dese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am editat mesajul de mai sus, te rog verifica.

Adaptare..asta nu stiu fiindca am lasat masina si baietii de acolo s-au ocupat, eu doar am ridicat-o si am plecat.

Regenerarile au aparut de cateva luni, nu am avut probleme cu masina pana la chestia asta. 

 

Exact asta este si sentimentul meu, cum ca, ceva electronic citeste ceva aiurea si porneste regenerarile, dat fiind faptul ca nu conteaza ce stil de mers ai (oras/in afara orasului) tot va da regenerare. (eu merg mai turat cu ea tocmai din cauza ca-i dotata cu DPF) 

Inca ceva, am observat in VCDS ca nu imi salveaza "failed or success", se reseteaza cred la fiecare regenerare pornita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rusebobo filtrul tau e mort, nu se mai curata bine nici dat jos, am avut aceiasi problema, chiar identica. 
nu lua AM!!! Mai bine second OE dar relativ curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Dan.MDLL a scris:

@rusebobo filtrul tau e mort, nu se mai curata bine nici dat jos, am avut aceiasi problema, chiar identica. 
nu lua AM!!! Mai bine second OE dar relativ curat

Te salut Dan si mersi de raspuns.

Am sa incep sa ma uit dupa ceva SH / OE....mai astept opinii de la colegi, totusi in VCDS nu arata cum ca ar fi incarcat, regenerarile au succes doar la mersul specificat mai sus. Dar imediat dupa regenerare se incarca destul de repede chiar daca mergi turat (acelasi mers ca in regenerare).

Are sens ce spui, posibil sa fie mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!