Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Probabil valorile sunt citite cu contactul pus fara ca motorul sa fie pornit sau are offset negativ pe senzorul de presiune diferentiala.

 

LE: Asta evident daca cu DPF-ul e totul in regula si finala e curata. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, adrian001 said:

Probabil valorile sunt citite cu contactul pus fara ca motorul sa fie pornit sau are offset negativ pe senzorul de presiune diferentiala.

 

LE: Asta evident daca cu DPF-ul e totul in regula si finala e curata. 

Da, val sunt citite dupa ce am oprit motorul. Finala e curata. Presiunea la relanti este undeva pana in 10 hPa.

Astea erau valorile inainte de a face regenerarea...nu cred ca sunt prea mari, corect?

20230113_135452.jpg

2 hours ago, Dan.MDLL said:

mamă ce mica e presiunea diferentiala! 
:))

Cand am luat valorile era motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e rau avand in vedere rulajul, valorea la oil ash e o idee cam mare, dar astea depinde de utilizarea masinii - mai exact de consumul mediu. As zice cu o oarecare siguranta ca problema ta nu e de la DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, adrian001 said:

Nu e rau avand in vedere rulajul, valorea la oil ash e o idee cam mare, dar astea depinde de utilizarea masinii - mai exact de consumul mediu. As zice cu o oarecare siguranta ca problema ta nu e de la DPF. 

Multam, o sa mai studiez posibile cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, masina in cauza 2.0 cbdb cu 201.000km (reali in urma verificarilor la reprezentanta cand am cumparat-o), regenereaza ok pe la 500-600km cand am verificat-o ultima oara. Cand am luat masina valoarea la oil ash era 150ml iar in 25000km aprox a crescut la 159ml, este ok sa creasca asa repede?

Vad ca regenerarile la face aproximativ la fel ca si distanta rulata cei drept nici nu am mai urmarit asa des, evacuarea este curata, presiunea de 3mbar este ok? Parca citisem ca trebuie sa fie 1? 
O poza din seara asta dupa un drum de 100 si ceva de km.
Seara faina!

IMG_2588.jpg

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, revin cu noutati in urma schimbarii turbinei ...masina a scos ceva fum deoarece am gasit ceva ulei in admisie...momentan nu mai scoate dar parca se incarca prea repede dpf ul...

vreo parere in sensul asta? multumesc

20230116_171647.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa pun oil ash 0.18 cum era inainte...tocmai ce s a regenerat de la 24g a scazut la 5g....cu temperaturi de aproape 600 de grade in dpf.imi era frica sa nu crape turbina

20230117_181446.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ... cand isi face ea singura regenerarea e normal sa urce temp la 600 de grade? am crezut ca iar omor turbina si tocmai ce am schimbat o.

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot nu m-am lamurit...in continuare imi afuma toba,valorile pe injectoare sunt pana in 0,35 ,dpf-ul fizic arata ok....dar sesizez simtitor ca masina consuma cu cca 1L in plus fata de cum era alta data...exista posibilitatea ca vreun injector sa pise aiurea motorina dar pe interfata sa arate ca inca e in parametrii? egr a fost schimbat nou anul trecut (pierburg) , galeria admisie curatata si acum 3 ani si la inlocuire egr...maine o sa fac un log cu motorul pornit sa verific presiunea diferentiala si oil ash , doar ce am facut un drum de 800km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,imbicsirea filtrului de particule,este conditionata de mai multi factori:

-nivelul de uleui de motor (pe joja) sa nu depaseasca maximul.

-calitatea uleiului de motor nu ma refer la marca,ci la cit de curat este.

-filtrul de aer.

-starea (cit de curat este) debitmetru

-cit de curat este EGR

-stare turbina

-calitatea motorinei folosite

-injectoare (nu poate pisha,daca la diagnoza arata bine)

-catalizator (cit de curat este)

Iti afuma toba cum este si normal daca iti consuma 1 L mai mult.Trebuie sa afli de ce iti consuma in plus,motorina de proasta calitate si arderea ei nu produce puterea necesara ca motorul sa parcurga aceeasi km cu cantitatea prevazuta,sau arde mai mult din cauza regenerarilor,sau din cauza ca in ciuda cantitatilor normale injectate de injectoare,totusi pulverizarea este anormala(duze murdare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !  Avem useri pe aici care au curatat DPF ul prin metoda majoritara pe piata si anume cu presiune / jet si substante chimice?  Din ce am cautat doar cei din Odorheiu Secuiesc folosesc  o metoda " natural "  prin aer cald si presiune de aer, in rest toata lumea substante chimice si exista parere ca asta ar degrada filtrul. 

Modificat de kervoort
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

😂 Eu le spal cu ultrasunete de multi ani,si nu am stricat niciodata vreunul.Nu stiu daca exista masini de curatat cu aer cald,e cam costisitor sa tii temperatura la 600 grade cum face masina,dar nici nu pretind ca le stiu pe toate.

In alta ordine de idei,parerile ,,unora" care nu se pot verifica,ramin doar pareri.

Pentru sistemul cu ultrasunete,eu pot da pe scris ca functioneaza si ca nu deterioreaza nimic absolut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era pe youtube un roman prin Spania intr-un ateliersi isi concepuse un dispozitiv pe gaz cu care aducea filtrul in temperatura de curatire.

initial taia carcasa in zona dintre catalizator si filtru,folosea anumiti agenti de inmuiere apoi...jar si aer comprimat.

ceramica filtrului arata foarte bine dupa procedeu.

urma sudura carcasei si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu am vazut asa ceva.Nici nu sint impotriva acestei solutii daca exista intradevar,nu o cunosc ca sa ma pot pronunta.Am totusi indoieli,si intrebarea cea mai importanta,la ce cost face asa ceva?Apoi,taierea carcasei...si sudarea ei,nu ma refer la calitatea sudurii,dar e o munca in plus.

Pentru mine ramine mai comod,ieftin,calitate ireprosabila,client multumit,timp scurt de asteptare cu ultrasunetele.Singurul inconvenient,pretul de achizitie a masinii de ultrasunte,vorbim de euros si 3 zerouri,dar isi scoate banii.

senz+dpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca toata lumea a auzit de curatarea DPF ului la cei de la odorheiu secuiesc si ma intrebam de ce despre altii nu se vorbeste cum se vorbeste despre ei...ce au asa special ?  recomandati vreun atelier in Bucuresti ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine vrea sa faca afaceri,findca vad ca nu prea aveti pe nimeni,sau nu am fost atent,si cum cerere va fi in acest domeniu,recomand masina de minim 100 litri si 4...5kw putere.

Cel mai important,detergentul folosit,nu este nici dero,nici sapun,nici chestii din astea casnice,aici cred ca veti avea probleme daca nici masinarii nu prea aveti in zona,iar pe internet 1 litru costa intre 10 eur si 30 eur litrul,dar bineinteles ca se folosesc concentratii mici,cam 5..10% detergent.

Depinde de cerere bineinteles,de ce vi se ofera in tara.Eu cit am stat pe forum,am facut 2 filtre,probabil 1 sau doua in plus pe ziua de azi,dar nu stiu daca peste tot e la fel.In plus,pretul de aici este minim 120 eur pe filtru,nu stiu in tara cit merge.

2 filtre.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tata a curatat la fluence 1.5dci filtrul la odorheiu secuiesc, fac prin ceva metoda de il tin pe cuptor sau ceva de genul, cost undeva la 500 ron cu tot cu curier si garantie 1 an de zile. Masina are vreo 8000km de la curatare si totul este ok. 
Ca idee filtru curatat la 375000km, masina care vede 75% din km doar bucuresti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat de 2x la Odorhei dar a doua oara a fost cam kaput filtrul, masina are 355.000km. Deci al meu nu cred ca mai merge nici cu ultra sunete..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 Teoria spune ca sunt necesari 3 pasi pentru cea mai nedistructiva curatare a unui DPF:

1. Pasul 1 (este necesar DPF-urilor provenite la motoarele care nu au mai putut sa isi faca regenerarea in mod corespunzator si sunt pline de substante puternic aderente la peretii DPF - gen parafine, rezultate din ardere) - transformarea continutului DPF in cenusa prin arderea intr-un timp suficient in cuptor la 400-600°C.

Pasul 1 nu este necesar DPF-urilor folosite pe motoare care si-au facut regenerare normala pana la curatare.

2. Pasul 2 - desprinderea cenusii de pe peretii DPF - intr-adevar, metoda cu un detergent specializat slab acid + baie ultrasunete da cele mai bune si mai nedistructive rezultate daca este aplicata un timp suficient de lung.

3. Pasul 3 - eliminarea cenusii desprinse - suflare cu aer cald cu presiune (cu cat e mai cald cu atat timpul necesar e mai scurt) in contracurent pana la uscarea completa a DPF-ului.

Nu ne-ai spus cum elimini cenusa desprinsa. Daca doar scurgi apa din DPF dupa ultrasunete sa stii ca nu e suficient. Picaturile de apa remanente si aderente la fagurele DPF tin lipite si multe din particulele de cenusa (vinovate sunt fortele de adeziune existente din cauza capilaritatii/porozitatii DPF). Prin evaporarea completa a apei se elibereaza si cenusa care va fi evacuata de curentul de aer.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut florilar1...teoria zici?A cui teorie?...Eu nu fac publicitate de niciun fel,nu vind nimic,nu am legatura directa cu clienti din RO.Si mai este ceva,recunosc,nu eu am inventat toata istoria asta cu ultrasunetele,eu doar o folosesc.

Printre altele,de citiva ani,folosesc ultrasunetele pentru curatirea filtrelor de particule,chiulase,blocuri motor,cutii de viteza,carburatoare,pompe,injectoare,si altele care nu intra in zona auto,cu foarte bune rezultate.Restul ...nu ma intereseaza.

 

 

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, gabriel88 a scris:

Tata a curatat la fluence 1.5dci filtrul la odorheiu secuiesc, fac prin ceva metoda de il tin pe cuptor sau ceva de genul, cost undeva la 500 ron cu tot cu curier si garantie 1 an de zile. Masina are vreo 8000km de la curatare si totul este ok. 
Ca idee filtru curatat la 375000km, masina care vede 75% din km doar bucuresti. 

Salut,si  te rog sa ma scuzi ca te citezi pe tine,esti pe pagina asta si mi-a fost mai usor,nu are legatura cu afirmatia ta.

Uite,eram curios,ca orice ,,meserias" care nu baga capul in nisip,open mind,sa aflu orice este nou in domeniul in care lucrez si eu,si am citit pe pagina oficiala a celor din odorhei,si va rog sa ma scuzati dar mi-am udat pantalonii de ris.

Nu contest in niciun fel metoda lor pentru ca nu imi place sa arunc cu noroi pe ceva ce nu am probat eu personal,dar la cita gargara au in ei cind spun ca orice alta metoda strica fap-urile,si mai ales cea cu ultrasunete,sa imi fie cu iertare.

Nu vreau sa dau prea multe detalii,nu isi au rostul pe acest forum,cine este interesat,exista google,dar ultrasunetele se folosesc in curatirea de electronica,domeniu medical,tehnica foarte avansata in domenii rare,etc,cu alte cuvinte este imposibil sa distruga ceva,dupa cum afirma ei,si daca baietii aia erau bine informati,ar fi trebuit sa stie,ca pentru fiecare domeniu,se folosesc ,,chimicale" diferite,unul dintre cele mai uzuale fiind alchoolul isopropilic,care de fapt,cel putin asa ni se spune,este singurul eficient 100% in combinatie cu ultrasunetele,si care nu distruge decit daca il bei.

Eu personal folosesc metoda pentru curatirea de aparatura electronica,unii spun ca strica,lasa sa zica,gura omului e sloboda.

 

isopropilic.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!