Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La senzorul de presiune diferentiala se mai verifica si starea furtunaselor care intra in el, (de exemplu, sa nu fie colmatate de funingine se sufla cu gura si se vede daca sunt infundate). Extrem de rar, dar se mai intampla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este cineva pe forum cu acelasi motorca  ca si al meu (cjcb)si nu are softul dieselgate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
10 hours ago, detinator said:

as zice exact invers, un offset care e zero nu e offset

Am discutat cu multe firme care curata DPF uri si nici una nu obliga la inlocuirea senzorului de presiune

Nu discuta!....curata dpf ul si vei primi in instructiuni obligativitatea inlocuirii senzorului de oxigen si a celui de presiune diferentiala!

Nu ma pune sa fac poze...ar fi de bun simt sa verifici acest lucru!

Un offset zero nu exista daca te-ai prins cum functioneaza un senzor dpf si mai ales ce clasa de precizie trebuie sa aiba.

Ideal chiar si offsetul trebuie sa fie zero,sau cat mai aproape de zero...in explicatii am facut referire la corectia aplicata de offset in urma adaptarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, Alextz a scris:

Sa inteleg ca ai ales sa nu mai ai soot mass measured? Da ce faci cu filtrul care se colmateaza rapid?

Își face regenerarea normal, ca înainte, fără probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scriu aici pentru ca ma gandesc ca ar avea vreo legatura cu DPF.

1,6CAYC, mers pe autostrada ~2h cu viteza de 150-160Km/h (pe GPS, viteze legale in alta tara, nu in RO), apoi pauza fara oprit motorul ~1h, dupa aceea din nou rulat cu 150-160Km/h dar doar pentru 5-10min, apoi motorul a fost limitat la maxim 2500rot/min si era fara vlaga (un fel de limp mode).

Limitarea a durat cca. 5min apoi si-a revenit la puterea obisnuita si totul a decurs normal (in mers s-a intamplat, nu s-a repornit motorul).

La destinatie la scanare motorul nu are nici o eroare stocata, injectoarele sunt in parametri la cald, unghiul de sincronizare axe este la 0, presiune in rampa este identica cu cea specificata, presiunea diferentiala dupa regenerare 3,48.

Ce-a fost?

 

De mentionat ca in pauza de 1h, spre sfarsit a inceput o regenerare activa care nu s-a terminat cu masina pe loc.

 

Teoria mea este ca regenerarea pasiva nu s-a terminat inainte de a incepe rularea in acelasi ritm alert, ceea ce a facut sa creasca regimul termic in DPF peste o anumita limita de siguranta si ECU a comandat o limitare software a motorului pana s-a finalizat regenerarea.

 

Pentru cei care au studiat mai mult comportamentul unei regenerari, sau s-au uitat prin soft-ul ECU, are sens modul de gandire de mai sus?

O regenerare activa se transforma in pasiva (adica se stopeaza post-injectia) daca se atinge regimul termic din DPF doar din rulat in forta? Ce scrie in soft in cazul asta?

V-ati mai intalnit cu asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"O regenerare activa se transforma in pasiva (adica se stopeaza post-injectia) daca se atinge regimul termic din DPF doar din rulat in forta? Ce scrie in soft in cazul asta?"

niciodata. Nici nu se poate atinge doar din rulat in forta 650 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este logic ce spui, mai ales cu temperatura. Dacă se face regenerare pasivă de la 350°, de ce nu se reduce temperatura la regenerarea activă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca particulele nearse ar fi doar carbon atunci 350°C ar fi suficient (acesta este oxidat in principal in timpul regenerarii pasive). Din pacate soot este compus din particule nearse de diverse combinatii chimice care ard complet la peste 600°C. De aceea este necesara regenerarea activa.

Pentru cine vrea sa studieze: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0926860X15301939

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, mi-am luat si eu vag dpf si carista si am zis sa vad cum stau cu dpf-ul. Cred ca am 2 regenerari facute si ma gandeam sa vad cand se apropie una urmatoarea ca sa nu ma mai prinda in oras in aglomeratie. Problema este ca nu citeste deloc date. Voi ati patit ceva de genul? Am atasat 3 screenshot-uri.

Screenshot_20200721-154056_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200721-154033_VAG DPF.jpg

Screenshot_20200721-153959_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorizarea ta este în lista de motoare acceptate? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAGDPF functioneaza cu motoarele de mai jos

Supported engines:
DDETA, CRBC, CFHD,CUNA, CFFB, CFWA, CLHA, CXXB, CAYC (partially working on Passat 3C MY10), CAHA (beta, requires verification), CXHA
Engines tested successfully by users:
CFGB(*), CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA(*), CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, DFFA, CRKB, DCYA, DFCA, CUUB, CGLB, CUAA, CUSB, CAPA(*), DFGA, DFSF, DFHA, CNHA, DGTE(*), CCWA, DGDA, DLUB, CJCB, DGTD, CDUD, CSUD, DAUA, DJGA, CXXA, DFEA, DBGC, CAYA, CRTD, DGDB
(*) = partial support or depending on SW version

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu citeste pentru ca nici nu s-a contectat, deci normal ca nu are ce valori sa citeasca :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Muale said:

VAGDPF functioneaza cu motoarele de mai jos

Supported engines:
DDETA, CRBC, CFHD,CUNA, CFFB, CFWA, CLHA, CXXB, CAYC (partially working on Passat 3C MY10), CAHA (beta, requires verification), CXHA
Engines tested successfully by users:
CFGB(*), CFGC, CJCA, CRMB, CUPA, CUSA, CXFA, CAYB, CAYD, CRLB, CUTA, CFHC, CAGA(*), CSHA, CJCD, DFSB, CLAB, DFLA, DCXA, CFCA, CGLC, CFJB, CFHA, CRUA, DDYA, DFFA, CRKB, DCYA, DFCA, CUUB, CGLB, CUAA, CUSB, CAPA(*), DFGA, DFSF, DFHA, CNHA, DGTE(*), CCWA, DGDA, DLUB, CJCB, DGTD, CDUD, CSUD, DAUA, DJGA, CXXA, DFEA, DBGC, CAYA, CRTD, DGDB
(*) = partial support or depending on SW version

Mda, inteleg ca nu merge pe dsrb... probabil o sa bage daca o sa se poata pe viitor. E bine de stiut oricum.

@acidone77, pare ca se conecteaza si gaseste ca am tipul de motor dsrb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, florilar1 said:

Din pacate soot este compus din particule nearse de diverse combinatii chimice care ard complet la peste 600°C. De aceea este necesara regenerarea activa.

daca ar arde complet, nu s-ar mai infunda niciodata DPF (oil ash). Nu ard complet nici la peste 600

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa spun că am pățit ceva ce am rămas uimit cu dpf-ul, am făcut un drum de 500km cu oprire la 250 km. Când am plecat aveam 17 gr și mă așteptam ca la 24 sa facă regenerarea, dar ce sa vezi, de unde își făcea regenerarea la 170 km în oraș acum la acest drum întins a început să scadă gramele și să crească numărul de km de la ultima regenerare până la 680 și a scăzut și soot mass la 12 grame, in cazul ăsta eu daca as fi menținut stilul de mers nu ar mai fi făcut regenerarea activă și chiar as fi ajuns spre minimul soot mass. Culmea că până acum nu am mai pățit așa ceva, sa scada soot mass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce temperatura aveai in dpf?

Regenerare pasiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, rkn_alex said:

Vreau sa spun că am pățit ceva ce am rămas uimit cu dpf-ul, am făcut un drum de 500km cu oprire la 250 km. Când am plecat aveam 17 gr și mă așteptam ca la 24 sa facă regenerarea, dar ce sa vezi, de unde își făcea regenerarea la 170 km în oraș acum la acest drum întins a început să scadă gramele și să crească numărul de km de la ultima regenerare până la 680 și a scăzut și soot mass la 12 grame, in cazul ăsta eu daca as fi menținut stilul de mers nu ar mai fi făcut regenerarea activă și chiar as fi ajuns spre minimul soot mass. Culmea că până acum nu am mai pățit așa ceva, sa scada soot mass.

Se numeste regenerare pasiva si este normal comportamentul. Ai exagerat putin cu "daca ai fi mentinut stilul de mers n-ar fi facut regenerare activa" pentru ca el scade dar si creste in acelasi timp, deci la un moment dat o sa inceapa si regenerarea activa. 

Este normal ca drumurile extraurban sa ajute DPF-ul regenerand pasiv. De-asta o masina rulata in DE 200k km are incarcare pe filtru mai putina decat o masina din RO cu 100k km. Pt ca acolo media de viteza este mai mare, regenerarile pasive fiind mai mult decat la noi unde cei mai multi isi regenereaza dpf-urile in traficul de bara la bara din Bucuresti sau orice oras f aglomerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi. Mi-am cumpărat de curand un dispozitiv de diagnoza auto însă as avea nevoie de parerile voastre in ceea ce privește starea dpf-ului de pe masina mea. Detin un VW Passat B6, 170 cai, 4motion, DSG cu aprox 206.000 km parcurși. Masina are facut softul dieselgate si ma dispera regenerarile dese atunci cand merg prin oras (București) care au loc la aprox. 150km parcurși sau chiar mai devreme iar in afara orașului le face undeva intre 250-300 km. E o idee buna de a face downgrade la soft, revenind la cel dinaintea dieselgate-ului?

Menționez ca datele au fost citite cu motorul pornit, la relanti. 

Am masina de peste 2 ani si nu mi s-a aprins niciodată becul la dpf in bord(sper nici sa nu se aprinda vreodata). 

Va mulțumesc, toate cele bune. 

Screenshot_20200721_232620.jpg

Screenshot_20200721_232553.jpg

Screenshot_20200721_232530.jpg

Screenshot_20200721_232503.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e Passat B6? B6 a fost inainte de dieselgate

1 hour ago, sNaKeyy said:

De-asta o masina rulata in DE 200k km are incarcare pe filtru mai putina decat o masina din RO cu 100k km. 

incorect.

Nu sint diferente notabile intre masinile din Ro si Germania la incarcarea DPF. Le-am urmarit de mult, am facut si un tabel... nu sint dif notabile. 

 

date.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, detinator said:

daca ar arde complet, nu s-ar mai infunda niciodata DPF (oil ash). Nu ard complet nici la peste 600

Daca mai citesti inca o data o sa vezi ca nu am facut referire la ash. Eu m-am referit la particule nearse de carbon si alti compusi chimici adica particule combustibile care din diverse motive nu au ars complet, se aduna in DPF, nu pota arde in totalitate la 350°C dar ard complet la regenerare activa la 600°C. Tu amesteci particulele combustibile cu cele necombustibile. "Ash" adica cenusa este formata din particule necombustibile care asa cum se gasesc in combustibil si in ulei sunt transferate in DPF si nu mai pot arde indiferent de ce se intampla in DPF. Sunt doua lucruri total diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rkn_alex masina si-ar fi facut oricum regen pe baza kilometrilor. La EA288 la fiecare 750km iti face un regen daca nu ai avut unul. Si eu daca merg mai tare cu masina isi face regen pasiv pe soot mass measured. Pe soot mass calculated face doar cand ai >550C si este destul de greu sa obtii asta des.

@Alin Lupu pune inca un set de poze dupa alti 30 de km diferenta.

 

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea pasiva - arde particulele combustibile nearse care se pot oxida la temperatura existenta in DPF. Cu cat temperatura in DPF este mai mare cu atat mai multe tipuri particule vor arde. Regenerarea pasiva singura nu poate curata DPF in mod corespunzator, poate doar creste intervalul dintre regenerarile active.

Regenerare activa - arde particulele combustibile nearse care se pot oxida la temperaturi de peste 600°C (conform studiilor sunt oxidate toate particulele combustibile nearse)

Cenusa este cea care se depune ireversibil si incarca ireversibil DPF deoarece este necombustibila (inerta) si nu arde orice ai face. Este suma cenusilor existente in  combustibilul consumat, uleiul consumat si orice alti aditivi de motorina sau ulei consumati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, florilar1 said:

 "Ash" adica cenusa este formata din particule necombustibile care asa cum se gasesc in combustibil si in ulei sunt transferate in DPF si nu mai pot arde indiferent de ce se intampla in DPF. Sunt doua lucruri total diferite.

nu cred ca sint doua lucruri total diferite, din contra, cenusa rezulta in urma arderii care nu e niciodata completa. 

In orice ardere ramane in urma niste cenusa. Arderea completa este o situatie ideala dar imposibila. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator bun tabelul si relevant. Bravo.

Ce nu inteleg de acolo, este care e masina rulata 100% in RO si care este provenienta DE? Vrei sa imi spui ca acel Passat CC la 323k a rulat exclusiv in RO? Eu am exemple ale prietenilor/cunoscutilor care dupa 4 ani rulati in RO regim mixt a crescut oil ash substantial.

In lipsa acestor informatii, nu poti afirma ca este incorect ceea ce spun. Poate nu dublu cum am spus in postarea anterioara, dar daca acea masina merge 80% in oras, eu sunt aproape sigur ca e dublu :) Daca vrei comparatie, scaneaza masina imediat ce a intrat in RO si vezi ce incarcare are pe ce nr de km si apoi dupa 4 ani scaneaza din nou si verifica ce procentaj a crescut la ce nr de km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le stiu care cum sint acolo in tabel. Daca am comparat una din Ro cu 100.000km cu una din Germania cu 200.000km si incarcarea verifica formula, inseamna ca nu sint diferente semnificative.

Deci e incorect sa spui ca e dublu, dar vad ca insisti ca esti aproape sigur ca e dublu... e dreptul tau sa crezi ce doresti, am adus argumente, daca nu sint suficiente, imi pare rau. Corect ar fi sa aduci si tu argumente, nu doar pt ca asa crezi. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!