Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salut un update la problema ce am postat-o ceva mai sus.:

După un drum de aprox 120 km extraurban valorile vag dpf arata asa:

După cum se vede soot mass calculated a crescut de la 6.88 la 10.53. Asta în condițiile în care senzorul g450 arata valori aiurea negative (bănuiesc ca nu a fost calibrat corect după înlocuire).  Ar trebui luate în considerare datele sau sunt incorecte din cauza senzorului de presiune? 

Este îngrijorător ce părere aveti? 

Multumesc. 

Screenshot_20200619_103837_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20200619_132646_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Alextz said:

Salut. Nu vad logul. Ai pus doar o poza din VAGDPF.

Salut, scuze, cred ca m am exprimat eu gresit. Am atasat poza din vag dpf unde se vad graficele cu ce a inregistrat dupa ce am mers cativa km cu masina.

Asta e si logul aplicatiei, nu stiu daca e ok.

Vag_DPF_log.txt

Modificat de Maxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat rapid pe log dar nu vad acelasi comportament ca la mine. Eu vad in mass measured doar cresteri constante , foarte rapide in oras.

Afara pe autostrada la un mers constant cu 120km/h soot mass measured este constant , nu creste nu scade. La 140km/h deja intra in regen pasiv si incepe sa scada.

Cred ca este ceva la partea de amestec si am o temperatura destul de mare pe evacuare in afara orasului care duce la regen pasiv destul de jos la 130-140km/h si in oras la colmatarea filtrului. M-am uitat pe presiuni in rampa si totul pare OK. Incerc cu injectoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/20/2020 at 11:03 AM, aladin82 said:

Salut un update la problema ce am postat-o ceva mai sus.:

După un drum de aprox 120 km extraurban valorile vag dpf arata asa:

După cum se vede soot mass calculated a crescut de la 6.88 la 10.53. Asta în condițiile în care senzorul g450 arata valori aiurea negative (bănuiesc ca nu a fost calibrat corect după înlocuire).  Ar trebui luate în considerare datele sau sunt incorecte din cauza senzorului de presiune? 

Este îngrijorător ce părere aveti? 

tinand cont ca ai cel putin un senzor care clar nu funtioneaza, este clar si ce ai de facut

dupa ce rezolvi acea problema evaluezi restul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se poate și cu dieselgate. Km făcuți extraurban. 155k km in bord, filtrul a fost spălat de fostul proprietar de aprox 15k km. Oil ash am pus eu la întâmplare, inițial a fost 3g după care am pus 20.

PS. 1.6tdi cayb polo 6r.

Care valoare de oil ash ar corespunde cu aprox 160k km? 

Screenshot_20200621_141716_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update, Azi am iesit cu ea pe autostrada. Am incins o bine de tot si pe aplicatie measured a scazut de la 20 la 13.98 iar calculated de la 14 la 12 iar asta in aproximativ 50 de km. 
In continuare nu inteleg de ce measured e mai mare decat calculated si de ce la measured are spike uri in care creste foarte repede in special in oras.

EC34A578-E532-4825-AFA3-9D0B7E8286B3.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Acum porneste inainte de 22 gr soot calculated.

Are cineva o exxplicatie ?

In urma cu 8..9 luni pornea fix la 24gr.

am crezut ca apk e vinovata.

Pe 4 testere arata aceeasi incarcare .. deci e corect vagdpf.

 

Screenshot_20200621-161303_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator

Multumesc, revin cu update după ce rezolv cu senzorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, powershot said:

Acum porneste inainte de 22 gr soot calculated.

la mine si la cel putin inca 2 colegi, dupa downgrade de la dieselgate, porneste si la 15-18grame cand simte iesiri din oras (viteze de peste 100km/h din ce am observat). Vers mea de soft este 4010.

"Ce ma enerveaza pe mine este ca soft-ul asta 9821 imi porneste regenerarea la 75%(17g) daca merg la drum lung si nu ma lasa sa ajung la 100%(23g). Pe de alta parte am vazut ca dureaza foarte putin regenerarea cu softul asta(~5-6 minute)"

nu am mai postat despre asta ca stiu ca sint cativa porniti rau ca dupa downgrade de soft de la dieselgate regenerarile se fac mai rar si ies iar vesnicele discutii aprinse... in unele cazuri e tocmai invers. 

7 hours ago, CRiCU90 said:

Care valoare de oil ash ar corespunde cu aprox 160k km?

la 1.6 cayc am retinut urmatoarele cifre:

- 31 grame la 125.000

- 57 la 220.000

fa un calcul si vezi cam cat ar iesi la 160.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un CAYC 1.6 tdi EA189 cu soft 9971. Regenerarea imi porneste fix la 750km chiar daca soot calculat sau masurat sunt mici. Nu am depasit niciodata 750km. Cred ca limita de kilometri la regenerare tine de versiunea de soft, am vazut cu soft mai vechi care ajungeau spre 1000 km.

@powershot  - Am observat si eu ca daca la pornirea masinii dimineata soot calculat este intre 21 si 22 atunci regenerarea incepe inainte de 24g.

1. E posibil sa tina cont de viteza de incarcare a filtrului care este mare atunci cand motorul este rece si soot calculat este pe la 21g (am verificat si senzorul de presiune diferentiala nu mai are curba liniara dupa valoarea corespunzatoare incarcarii de 21g ci creste mai repede).

2. O alta varianta (tot datorita neliniaritatii de dupa 21g) este ca soot calculated sa ajunga pentru o fractiune de secunda la 24 g (de exemplu la o accelerare brusca) suficient cat sa vada ECU aceasta valoare (ECU masoara rapid valorile instantanee) sa declanseze regenerarea dar sa nu ramana inregistrat in VAGDPF (VAG DPF arata o medie a valorilor pe un interval de timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alextz eu as incerca o adaptare a cantitatii minime a injectoarelor inainte sa le repar/schimb. Dupa spusele tale curbele din ECU nu mai corespund cu cantitatea reala data de injectoare in regim dinamic si de aceea incarcarea mai rapida a DPF-ului in regim de oras . Chiar daca dupa adaptare e posibil sa mearga mai neregulat o perioada (datorita unor uzuri inerente varstei si kilometrajului motorului) in final se va regla pe varsta injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, florilar1 said:

 o adaptare a cantitatii minime a injectoarelor

cum se face aceasta adaptare? Si la mine apare anomalia asta: Measured ajunge inainte Calculated la 24 gr. Injectoarele mele rar ajung la +/- 0.3. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea se recomanda numai dupa ce s-a verificat in prealabil debitmetru de aer, senzor de presiune aer, turbina, senzori turbina, EGR, vacuum, presiunea din cilindri, etc (tot ce tine de ardere). Toate trebuie sa fie mecanic ok iar corectiile pe injectoare sa nu sara de 2. Adaptarea se face cu ODIS sau VCDS si este documentata pe forumurile de injectoare. Procedura este automata, programul iti spune ce sa faci. Eu personal am facut-o cu un VCDS 19 original si nu a trebuit sa stau cu picioarele apasate pe pedale ca la versiunile vechi si am fost pe deplin satisfacut. Altii nu au fost (cred ca nu au verificat inainte cele enumerate mai sus). E preferabil sa o faci la cineva care se pricepe la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, florilar1 said:

dar sa nu ramana inregistrat in VAGDPF (VAG DPF arata o medie a valorilor pe un interval de timp).

ramane absolut tot in VAGDPF, in loguri, s-au postat mai sus exemple de loguri.

Verifica daca ai activat logarea, apoi vezi cum poti vedea fisierele respective (iti trebuie un file explorer sa le downloadezi pe pc) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator: Log-ul asa cum il vedem noi, chiar daca pare o linie continua, nu este asa. Il obtine programul prin unirea automata a punctelor de esantionare succesive. Punctele sunt date de frecventa de esantionare (frecventa de citire) ale VAGDPF. Rata de esantionare VAGDPF difera de rata de esantionare a ECU (mult mai rapida decat VAGDPF).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei neaparat sa te scarpini fara sa te manance... poti sa o faci..... 

Citeste pe forum toate experientele neplacute avute dupa adaptare.... Daca o faci si nu merge totul ok, sunt unii pe aici care spun ca isi revine dupa cateva sute de km motorul. Pe mine m-a mancat undeva, si iti spun ca dupa ce am facut-o (interfata originala, procedura finalizata cu succes), nici dupa 3000 km nu am scapat de bataia injectoarelor. Fier pe fier se auzea. 

 

 

1 hour ago, DeViAnS said:

cum se face aceasta adaptare? Si la mine apare anomalia asta: Measured ajunge inainte Calculated la 24 gr. Injectoarele mele rar ajung la +/- 0.3. 

 

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este discutie despre DPF dar voi fi scurt... Nu neaparat injectoarele "bat" ci raportul oxigen/combustibil "bate". La motoarele moderne cu emisii reduse, ECU incearca sa compenseze cum poate diversele anomalii ale altor componente ale motorului prin comanda "anormala" a injectoarelor facandu-le sa caraie chiar daca mai sunt in parametri. La unele motoare batrane chiar si dupa schimbarea injectoarelor cu unele noi tot "caraie" deoarece nu e vina lor. Exemplu: harti de injectie neconforme cu starea injectoarelor sau un EGR care nu se deschide/inchide in acelasi mod de fiecare data (sau alta componenta mai lenta) chiar daca nu dau erori in ECU pot da zgomote de injectoare la variatii bruste de sarcina deoarece nu tin in mod corect pasul cu cerintele iar injectoarele sunt "fortate". Daca producatorii ar ingusta tolerantele in ECU ca sa nu mai poti merge cu "caraieli"  atunci majoritatea dintre noi care avem masini vechi am avea numai erori si ar trebui sa schimbam multe componente "mai lente". Adaptarea injectiei minime incearca sa armonizeze injectoarele la componentele existente, daca poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Va rog sa-mi spuneti si mie daca carbon mass e acelasi lucru cu soot mass din vcds.Interfata mea nu are parametrul soot mass..Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, florilar1 said:

@detinator: Log-ul asa cum il vedem noi, chiar daca pare o linie continua, nu este asa. Il obtine programul prin unirea automata a punctelor de esantionare succesive. Punctele sunt date de frecventa de esantionare (frecventa de citire) ale VAGDPF. Rata de esantionare VAGDPF difera de rata de esantionare a ECU (mult mai rapida decat VAGDPF).

vagdpf poate citi oricat de rapida ar fi rata, ai putea cel mult sa te legi de latente pe Bluetooth (speculand ca folosim interfete bluetooth si nu wifi de ex) sau de cea a cipului din interfata de citire, desi in Konnwei de ex, cipul e cel original care trebuie (PIC18F25K80) si comunicarea merge asa cum trebuie. 

vagdpf citeste pe UDS datele. 

Daca ai de undeva o sursa pt informatia ca se pierde ceva... as fi interesat sa citesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Time stamp din log-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.09.2018 at 14:25, JNY a scris:

 

Multumesc tare mult de info, am citit putin si eu, dar ideea e ca ar putea fi amandoi senzorii si poate si altceva.

Am facut o programare la reprezentanta sa vedem poate ma lamuresc ei.

 

Salut, imi poti spune, te rog, cum ai rezolvat problema, intampin aceeasi problema.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot - in mers.

Screenshot_20200624-143222_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator pe ecranul VAGDPF in dreapta sus vezi rata de refresh sau intervalul de esantionare. In cazul de mai sus a facut ultima citire la 4529 de milisecunde de la penultima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o problema cu filtru de particule, si anumr, in circa 120-140 km de mers prin oras (Bucuresti), masina imi cere regenerarea filtrului de particule. 
In general cam 170-210 km de oraș sunt necesari pt a ajunge la 45% filtrul si pt a incepe regenerarea. 
masina e un Passat b6, cod motor bmr, an 2007. 215k km
aveti idee daca e normal sa se regenereze asa frecvent sau e nevoie de o curatare? 
mersi mult!

 

Modificat de SebiSeb1909
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 cine stie ce interfata foloseste colegul, eu pe Konnwei KW-902 pot bifa in setari "Speedup data reading" fara problema, dupa cum vezi am 750ms, 4000 mi se pare enorm

WhatsApp Image 2020-06-25 at 01.24.26.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-25 at 01.22.02.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!