Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Revin cu updaturi legate de filtrul de particule care nu si-a facut regenerarea. Trecusera 3500km de la ultima regenerare asa ca mi-am luat un VCDS si am facut o regenerare fortata.

Dupa regenerare valorile arata cam asa:

-> Address 01: Engine  (03L 997 558 C)
       IDE00167   Exhaust temperature 1 bank 1 231.3 ∞C
       IDE00427-ENG101722   Particle filter: difference pressure-DIP_PF 4.31 hPa
       IDE00428-ENG100917   Particle filter: offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.99 hPa
       IDE00432-ENG103847   Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 191.90 s
       IDE00433-ENG103279   Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 58.4635717 g
       IDE00434-ENG102050   Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 2.96 g
       IDE00435-ENG101197   Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 5.98 g

Intrebarea este daca valoarea de la "oil ash volume" este prea mare si ar putea avea un impact ca sa nu isi faca singura regenerarile. In weekend am mers pe autostrada cam 50km cu treapta a 4-a si 4000 rot/mim cu gandul ca isi va face regenerarea dar degeaba.

Am facut si un test de erori si am gasit urmatoarea eroare de care nu am reusit niciodata sa scap in ultimii 3 ani, chiar si cand am schimbat debitmetrul cu unul nou, eroarea tot a reaparut dupa un timp. Precizez ca masina scoate fum cand accelerez (mai ales in Drive), parca nu mai are aceeasi putere, intrerupe cand este rece (dar asta sper sa se fixeze dupa inca cateva drumuri pentru ca am reconditionat injectoarele). Puteti sa imi dati ceva sfaturi cum as putea sa rezolv cu aceasta eroare de pe debitmetru sau ce sa mai investighez ca sa ii dau de cap?

7329 - Debitmetru aer 1 (G70) 
          P0101 00 [237] - semnal neplauzibil
          MIL aprins - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             Imprejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 2
                    rulaj: 200618 km
                    Data: 2020.06.09
                    timp: 16:38:12

                    Turatie motor: 1428.75 /min
                    Valoare de sarcina normata: 0.0 %
                    Viteza vehicul: 63 km/h
                    Temperatura antigel: 93 ∞C
                    Temperatura aer admisie: 39 ∞C
                    Presiune aer ambiental: 980 mbar
                    Tensiune terminal 30: 14.005 V
                    Numarator procese de adaptare nereusite conform OBD: 40
                    Masa aer: valoare masurata (mg/cursa)-MAF_MES: 292.022 mg/cursa
                    Raport filtrat masa aer-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 1.48035
                    Ventil E: valoare masurata-ANG_EGRV[0]: 0.000 %
                    Unitate clapeta:valoare masurata-ANG_THR[0]: 95.996 %
                    Presiune supraincarcare: valoare prescrisa-MAP_SP_MMV: 1044.84 hPa
                    Presiune supraincarcare: valoare masurata-MAP_MMV: 1044.84 hPa
                    Cuplu motor-TQI_SP: 0.00 Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Alextz said:

Salut,

O3 RS CUPA 159k (reali am masina de 2 ani)  - masina face regen destul de des in ultimul timp. Am pornit azi VAGDPF si dupa 110 km (90 extra/20 urban) avea 10.05 g in filtru. Dupa alti 10 km am simtit ca incepe regen...si scria 120 km->  22.70g. Evident nu am inteles cum in 10km masina a facut 10g pe care ii face in mod normal in 250km extern.

M-am si mirat dar am reusit sa replic problema. Masina face regen corect si calculated mass se duce in ~5.2-5.4g si pana la 100 km  ajunge pe la 9g. Dar in tot acest timp measured creste f rapid si constant pana la 22.8g. Cand ajunge in aceasta zona se copiaza la calculated si incepe un regen.

Ce ar putea sa dea acest comportament?

Same here, urmaresc si eu raspunsurile. Poate mai e cineva care s-a confruntat cu aceeasi problema si a rezolvat-o. Eu am testat cu un alt G450 care era in regula, l-am si adaptat, si la fel a facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza schimburilor de ulei la intervale mari (extinse) motoarele CUPA, CUNA au raportat uzuri extensive la pistoane dupa 130.000 km cu regenerare DPF foarte dese. Sper sa nu fie cazul vostru caci e grav. Cum stati cu consumul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei schimbat regulat la 10.000 km sau mai devreme. Maxim a consumat 300-400g in regim de mers pe autostrada.

Ultimul schimb acum 3000 km si nu se vede vreun consum pe joja.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si aici, nimic alarmant.

Ce am gasit amandoi ca fiind ceva comun, ar fi valori ceva mai mari la injectoare. Eu am un injector care se duce in 0.84, Alex are 1.3. Posibil sa fie aceasta o cauza?

 

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Am o intrebare?

De multe ori cand ajung acasa imi dau seama dupa turometru, ventilatoare ca ma aflu in mijlocul unei regenerari.

Ce ar trebuie sa fac in acel moment.

1) sa opresesc motorul (sa intrerup regenerarea) si sa o reia data viitoare cand pornesc la drum

2) sa o las masina in continuare in fata casei la relati pana isi termina regenerarea

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 Uzurile nu sunt la pistoane la motoarele astea ci sunt la supapele de evacuare, pt ca temperatura la regenerare dpf ajunge la 600grade+ se coclesc ghidurile la supape si pierd ulei. E ceva normal dupa un anumit rulaj. Toate motoarele noi sufera de anumite chestioare dupa un anumit rulaj, asa ca visul umed al mecanicilor incepe, si nebunia oamenilor de a lua masini rulate din De cu km multi si dati inapoi o sa se transforme curand in probleme si mai mari. Sau daca vrei, o sa regrete lumea ca nu mai sunt masinile cum erau si hulitul BXE.

 

Consumerism la nivel ridicat. Cred ca galeria de evacuare e incastrata cumva in blocul motor, pentru randament mai ridicat, consum mai mic. si de aici problemele de la expunerea indelungata la temperaturi imense.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se comporta la fel cu measured care ajunge inaintea calculated la 24. De la ce statie alimentati motorina? Simpla sau aditivata?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV si Rompetrol, si standard si aditivata. Cu toate face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre motorul CUPA un link: https://www.briskoda.net/forums/topic/455610-skoda-octavia-vrs-20tdi-cupa-ea288-high-oil-consumption/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca senzorul de presiune diferentiala masoara bine, singura varianta ramane doar faptul ca motorul nu functioneaza corect si genereaza mult fum, infundand DPF-ul foarte repede. S-a mai scris de multe ori aici ca sistemul DPF in sine e foarte fiabil, problemele apar in general doar cand motorul nu functuoneaza corect, acest lucru infundand si in ultima instanta distrugand si DPF-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de consumul de ulei la CUPA atata timp cat sa facut testul de compresie la motor cald si este in parametrii este aproape imposibil ca segmenti de foc, pistoanele si supapele/simeringuri sa fie cu probleme... motorul ala se ineaca in proprii vapori de ulei de unde apare si dpf cu regenerari dese singurul lucru care trebuie sa fie vinovat daca injectoarele sunt ok este capacul de chilasa cu orificiile de ''respiratie'' infundate... start/stop function on rofl

CAPAC.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Start - stop este complet dezactivat la mine de cand am luat masina .

Pe oil-club.de am vazut de acum 2 ani ca multi se plang ca motoarele astea le iau 100ml/1000km dar la mine nu a fost asa. Motorul consuma maxim cei 400ml ramasi in bidon de la un schimb. 

Ce mai este ciudat este ca aproape de regen (18-20 g pe measured) incepe sa se simta o mica ezitare mai ales la schimbare din 3-4 DSG. E ciudat pentru ca e ca si cand as ridica piciorul de pe acceleratie. Acceasi plangere o are si @minu94 dar el are manuala.

@florilar1 am vazut de mult pe briskoda problema. Dar eu unul nu am consum de ulei. Nu mi s-a aprins niciodata becul de ulei si verfic joja la fiecare 1000km. Am facut 3000km de la ultimul schimb de ulei 95% extraurban. Am mers la mare de vreo 2 ori si pot sa zic ca nu am menajat masina. S-ar vedea lipsa uleiului rapid.

 

https://oil-club.de/index.php?thread/2586-seat-leon-st-dsg-2-0tdi/&pageNo=1

Cred ca o sa schimb injectorul 1 sa vad care este urmarea. Are cineva un service bun unde sa pot scoate toate injectoarele si sa le verific pe banc?

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am toate injectoarele in parametri, verificate si pe banc de probe, distributia este pusa la punct cu cale si sincronizata, ulei nu mananca vizibil de la schimb la schimb (nu completez). Singura problema pe care o suspectez ar fi legata de tacheti, cum ca nu inchide/deschide cum trebuie supapele, dar ma gandesc ca daca as avea problema asta, nici compensarile pe injectoare n-ar sta asa bine. Eu mai folosesc in jur de 150 ml de ulei 2T Monzol 5C la plin, dar urmatorul plin o sa fac o proba fara acest adaos.

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, vladandreiG6 said:

Am facut si un test de erori si am gasit urmatoarea eroare de care nu am reusit niciodata sa scap in ultimii 3 ani, chiar si cand am schimbat debitmetrul cu unul nou, eroarea tot a reaparut dupa un timp. Precizez ca masina scoate fum cand accelerez (mai ales in Drive), parca nu mai are aceeasi putere, intrerupe cand este rece (dar asta sper sa se fixeze dupa inca cateva drumuri pentru ca am reconditionat injectoarele). Puteti sa imi dati ceva sfaturi cum as putea sa rezolv cu aceasta eroare de pe debitmetru sau ce sa mai investighez ca sa ii dau de cap?

7329 - Debitmetru aer 1 (G70) 
          P0101 00 [237] - semnal neplauzibil

Pentru ca motorul sa functioneze corect, amestecul de aer combustibil trebuie sa fie optim (la o anumita cantitate de are, trebuie o anumita cantitate de motorina). In cazul tau, amestecul pare sa fie prea bogat (prea multa motorina injectata, pentru cantitatea de are absorbita in cilintru), lucru care duce la o ardere incompleta a motorinei si generare de mult fum, care umple repede DPF. Rolul debimetrului de aer este sa masoare cat aer este absorbit, pentru ca ECU sa stie cata motorina sa injecteze. 

Problema poate fi: debimetru de aer nu transmite informatii corecte, sau chiar deloc catre ECU (cablaj sau debimetru defect); injectoarele sunt defecte si injecteaza prea multa motorina, sau poate chiar ECU sa fie defect. Pentru orice mecanic auto, aceste lucruri ar trebui sa fie logice si sa gaseasca sursa problemei prin diverse masuratori. La cate service-uri auto au aparut in Romania, nu stiu cati mecanici au terminat o scoala specializata sau au inteles ceva din ce au studiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/15/2020 at 10:39 PM, Alextz said:

Salut,

O3 RS CUPA 159k (reali am masina de 2 ani)  - masina face regen destul de des in ultimul timp. Am pornit azi VAGDPF si dupa 110 km (90 extra/20 urban) avea 10.05 g in filtru. Dupa alti 10 km am simtit ca incepe regen...si scria 120 km->  22.70g. Evident nu am inteles cum in 10km masina a facut 10g pe care ii face in mod normal in 250km extern.

M-am si mirat dar am reusit sa replic problema. Masina face regen corect si calculated mass se duce in ~5.2-5.4g si pana la 100 km  ajunge pe la 9g. Dar in tot acest timp measured creste f rapid si constant pana la 22.8g. Cand ajunge in aceasta zona se copiaza la calculated si incepe un regen.

Ce ar putea sa dea acest comportament?

Salut,

 

Aceeasi problema o am si eu la:

Passat B8 2015 , 2.0TDI 150 hp CRLB, manual , 111000 km.

Pe aplicatia VAG DPF eu nu pot vedea soot mass measured(eu vad NOX sulfur charge in acel camp), doar soot mass calculated il vad, si observ pe soot mass calculated un salt brusc(de la o secunda la alta) de la valori de 12-13gr la 23-24gr si apoi imediat trigger de active regeneration.

Problema aceasta am gasit-o si pe forumul aplicatiei VAG DPF, insa putin discutata si fara solutii

https://www.applagapp.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=353

 

In imaginea de mai jos este un screenshot din log-ul facut de VAG-DPF a momentului cand se intampla "ciudatenia"(vezi linia orizontala neagra, intre valoarea de deasupra liniei de 13.07 gr si cea de sub 23.05gr s-au scurs aprox 1 secunda,fiind rata de refresh a aplicatiei). in chenarul portocaliu am marcat inceputul post-injectiei. Mentionez ca atunci cand am facut acest log, rulam in regim de DN, cu aprox 2000 rpm, asta ar explica valorile presiunii diferentiale.

Dupa regenerare presiunea diferentiala la relanti este 0-6hPA, iar dupa vreo 80-100 km parcursi ajunge la un 8-9 hPA la relanti. 

 

Multumesc. 

image.thumb.png.05f3c6c97d203767d88781c3e56f0ce4.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema. Am fost cu masina la tester si mi-a aparut  eroarea "P242A00 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Bank 1 Sensor 3" .

Multumesc!

104211661_574891846504379_2031973539766334288_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei.marca good find. Ai acces la un VCDS sau ODBeleven? Verifica te rog corectiile pe injectoare.

Consum de ulei?

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei.marca  saltul brusc al soot mass calculated de la o valoare mai mica catre 24g apare daca soot mass measured ajunge primul la 23-24 grame inaintea celui calculat sau daca s-a atins limita maxima de kilometri pentru regenerare. Valoarea de 24g al Soot mass calculated este de fapt declansatorul regenerarii chiar daca alt parametru o cere. La tine soot mass measured ajunge primul la 24 g, duce la saltul brusc al lui soot mass calculated, ceea ce inseamna ca este ceva in neregula cu arderea combustibilului si se genereaza soot mai mult decat ar fi in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. sau senzorul de presiune diferentiala cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G450 a fost schimbat cu unu stiut bun (si adaptat). Nu schimba cu nimic functionarea.

Ulei nu consuma si raman momentan injectoarele cu valori destul de mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alextz: sa inteleg ca ai si tu acelasi comportament la regenerare pe un motor similar? Pe forumul vagdpf ai scris ca ai gasit pe doua masini si singurul lucru comun si anormal au fost valori mari corectii pt injectoare? 

O sa merg zilele urmatoare la un atelier cu vcds sa cercetez si valorile pe injectoare. Eu am doar vagdpf cu adaptor obd.

Consum de ulei nu am observat,insa am masina de doar 2000km,revizia completa a filtrelor si fluidelor a fost facuta de mine,la cumparare,in reprezentanta vw.

 

@florilar1: mersi pt info referitoare la soot mass measured. Era bine daca putea eu vedea cu vagdpf-ul si acest parametru sa vad exact ce se intampla in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt eu și minu94 cu același comportament. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, mih.radu said:

Salut, am si eu o problema. Am fost cu masina la tester si mi-a aparut  eroarea "P242A00 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Bank 1 Sensor 3" .

Multumesc!

104211661_574891846504379_2031973539766334288_n.jpg

E vorba de senzorul de temperatura de dinainte de DPF, cel cu mufa maro. Am avut si eu aceeasi problema - am pus senzor nou de la Febi; nu strica insa ca inainte sa faci si o verificare a cablajului si a mufei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!