Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

13 hours ago, Emil123 said:

Va salut,

Vin si eu cu o problema asemanatoare. Golf 7, 1.6 tdi, din 2016 porneste regenerearea aproape la fiecare drum parcurs. Nu am niciun martor aprins in bord iar pe tester nu apare nicio eroare. Ceea ce mi s a parut un pic ciudat, cand am facut diagnoza, la rubrica Filtru de particule aparea mesajul “null”, apoi domnul de la service a vazut o valoare de 40 g de depuneri. M-a sfatuit sa fac o regenerare in mers. 
Cand incepe regenerarea, pornesc automat si ventilatoarele care, dupa ce opresc motorul, se mai invart in jur de 3-4 minute, sunetul fiind foarte deranjant. E normal ca ventilatoarele sa se comporte asa? 
In ce treapta, la ce turatie si cati km ar trebui sa merg pentru a finaliza regenerarea? 

Va multumesc anticipat!

Precis regenerarea ti se porneste? La rece sub 0 grade porneste de fiecare data incalzirea auxiliara pe baza de rezistenta (a nu se face confuzia cu Sirocou) si din aceasta cauza managementul electric al masinii ridica turatia la circa 1100 rpm exact ca si la regenerari DPF. Cand lichidul de racire atinge 60 grade C, se decupleaza automat si turatia scade la normal. Multi fac confuzia iarna cu regenare DPF. Simti acel miros de ars, iti pornesc ventilatoarele in fata? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Emil123 said:

Cutia este dsg, masina are 200000 km. Gasesc la orice service pe cineva care sa aiba aplicatia vagdpf? 

citeste atent colegu, si de preferat si mai in urma macar 20 de pagini, vezi ce se recomanda, discuta sa nu tot repetam aceleasi lucruri

aplicatia ti-o iei tu pe telefon, iti cumperi o interfata care costa cat o vizita la service pt o diagnoza si gata, iti faci singur diagnoza, eventual si cu ajutorul forumului, dar noi nu putem sa te ajutam pe ghicite, trebuie sa postezi date concrete, cifre care ti le dau interfetele (VCDS, de preferat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine (1.6 DCXA ) este mai mare turatia in cazul in care este mare necesarul de curent decat in timpul regenerarii. La regenerare sta foarte foarte putin sub 1000 RPM in timp ce pentru producerea de curent electric sta putin peste 1000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Andrei1980 said:

Precis regenerarea ti se porneste? La rece sub 0 grade porneste de fiecare data incalzirea auxiliara pe baza de rezistenta (a nu se face confuzia cu Sirocou) si din aceasta cauza managementul electric al masinii ridica turatia la circa 1100 rpm exact ca si la regenerari DPF. Cand lichidul de racire atinge 60 grade C, se decupleaza automat si turatia scade la normal. Multi fac confuzia iarna cu regenare DPF. Simti acel miros de ars, iti pornesc ventilatoarele in fata? 

Multumesc pentru raspunsuri,

Este posibil sa incurc, aceleasi simptome are, cum spui tu mai sus, dar nu de multe ori au fost temperaturi sub 0 grade. Au fost si 10-15 grade si tot asa se comporta. Intr-adevar mai mult cand plec dimineata pornesc ventilatoarele in fata, nu simt miros de ars, dar vad un fum alb care ma duce cu gandul la regenerare. Cand opresc motorul, se opresc si ventilatoarele dupa 2 secunde. Cand merg mai turat, se opresc si dupa 4-5 minute.
@detinator multumesc, Ma puteti redirectiona pe un site unde pot cumpara o interfata compatibila? 

@Muale multumesc, il voi contacta daca nu rezolv nimic. 
@ddexter multumesc, eu am 1.6 dcxb. Ar avea vreo legatura faptul ca bateria ar putea fi pe terminate? Nu zic ca este, intreb doar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emil123 zilele astea am avut probleme cu bateria (masina e din mai 2018) si am fost la dealer, a lasat-o o zi pe aparat, dar inainte de asta nu statea turata mai mult decat era cazul, adica pe la 70 de grade temperatura antigel automat cobora turatia. Aveam consumatori porniti gen ventilatie, incalzire scaune si volanul incalzit,. Alternatorul in schimb avea 14.6 pe incarcare fara consumatori. Ar trebui sa faci o diagnoza la cineva profesionist ca sa vezi exact ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 16 grame soot porneste regenerarea pasiva. Asta se face cand temp dpf depaseste 300 grade.

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea pasiva nu "porneste" la o anumita incarcare, procesul este activ de fiecare data cand temperatura gazelor de evacuare este suficient de mare incat sa poata oxida particulele de carbon din DPF. Ii zice pasiva tocmai pentru ca se intampla de la sine fara vreo comanda sau control din partea ECU-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreevichivasilevski

La mine, dupa regenerare raman ~5gr de cenusa.
Se considera normala manifestarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu timpul ramane un procent din ce in ce mai mare pana filtrul este colmatat si trebuie schimbat (sau curatat pe banc special)

@Emil123 ai un mesaj privat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 
Am citit ultimele 40 de pagini in speranta sa vad si recomandari pentru DPF nou, dar doar o singura inlocuire cu ceva aftermarket la un pret suspect de mic.
Pentru un Golf 6 1.6 Variant CAYC 105cp 2010 aveti ceva recomandari pt DPF nou?

Pe situri am gasit preturi de la 4700 la 6000 lei, acum as dori sa situ cat conteaza producatorul sau materialul din care e confectionat.

Cel mai ieftin era HJS si celelalte erau Walker.


Am cautat si informatii despre curatare, dar sunt impartite, care merg, care nu merg, garantie putina, care nu le curata bine; de aceea pt a scapa de bataia de cap mai bine unul nou.
Momentan, sunt aprinse bobina, martorul motor si cel de la DPF si   motorul e limitat la 3000 rpm, deci e in protectie; are 260k km, ultimul an mai mult prin oras, dar filtrul era aproape de limita de 70gr de la inceputul anului. 
Dupa calcule se adauga cam 1 gr de cenusa la ~3000km.

 

Puteti ajuta cu un cod pt piesa?

Modificat de playonlcd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand o ardere profi la Odorhei, daca nu iese iti recomanda ei ceva de calitate in jur de 2000ron. cu garantie si toate cele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu iese .. ca tre sa isi vanda baieti marfa. Ultima vreme am auzit asta de la multi care au trimis la ei.

Decat un dpf chinezesc mai bine cauta in dezmembrari unu "curat". Te orientezi ca evacuarea la masina donatoare sa fie fara fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De auzit se aud multe, eu personal am facut unul la BMW,  functioneaza si in ziua de azi, daca se poate face il fac foarte bine restul sunt polemici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua . I-mi puteti spune va rog care sunt pasii de urmat ptr a face activ filreul de particule . Mentionez ca masina a fost cumparata cu dpf/ egr of , iar DPF-ul are ceramica scoasa . In primul rand trebuie cumparat un filtru de particule eventual si curatat . Se monteaza in locul celui golit . Acum ramane preoblema EGR , nu stiu daca acesta mai este functional la activare . Astept un sfat din partea dv . Este vb despre o motorizare 1.6 TDi cay . Cu stima.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Ma adaug si eu celor cu probleme, prea multe deja pentru mine, asa e cateodata iei teapa chiar daca te duci la un prieten cu service de 10 ani si iti recomanda masina  sa o cumperi daca te intelegi cu vanzatorul, o cumperi si apoi te apuci doar sa bagi bani in ea, nu sa o folosesti. Pe scurt, Golf 5 variant 1.9 Tdi Bls, cred 202000 km, a 2 oara cand dupa regenare nereusita, apare martorul filtru, apoi check engine, apoi spirala palpaie si am citit pe postari la d-voastra ca o demontare borna baterie peste 3-5 minute anuleaza toti martorii, reusita inca un martor apris volanul parca Esp Abs din ce am citit pe forum. Nu sunt deloc specialist, ma bazez doar pe logica. Dupa aprindere initiala a martorului filtru de particule, am iesit pe drum intins vreo 35-40 minute cu viteza a 3 si a 2 , mers constant, mult fum alb, turatie peste 2500 pana in 3000, parea ca totul e ok, nu mai mergea infundat ca la regenerare, trage motorul ca si cum nu ar avea nimic, se aprinde apoi check engine, apoi spirala si dupa luare jos borna baterie martorul volan. Precizez ca consumul acum este permanent intre 15 si minim 10%. Motorul trage si merge ca si cum nu as avea nici o problema. Parcursul zilnic este din pacate urban, cca 6 km, in 20-30 minute depinde de trafic, ajunge uleiul la 90  grade doar cand ajung la destinatie. Regenerarea porneste la fiecare 300 km, indiferent daca am facut drum lung sau scurt inainte. Am schimbat recent si toba de esapament intermediara ( exista , dar cand am vazut-o cat de ruginita era , am comandat-o si pe aceasta noua ) si finala ( nu avea deloc ! ) Mai am si alte probleme, parca interminabile, unele rezolvate, alteĺe dupa ce rezolv , sper , aceasta problema ce porneste vad eu de la filtru. Ma gandesc sincer sa demontez filtrul si sa il trimit la o firma serioasa sa il curete, sa schimb senzorii ( sunt si inauntrul filtrului ? ) , nu mai stiu. Cateva pareri  de efect pt situatia mea ? Cu respect Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu îți spun din start sa renunți.

dar dacă vrei sa testezi, ai nevoie de softul original, dpf, senzori de temperatura, care sigur au fost distruși. Dacă are și egr Off, vezi dacă mai e pe masina. Oricum, dacă nu a lucrat, cam ai nevoie de altu.

totusi, nu te incurajez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca Egr e off sau nu, stiu ca la o demontare pentru alte probleme , am vazut ceva care cred ca e Egr, ( ceva ca o teava  u clapeta) am vazut ca era destul de curata, adica avea doar urme de combustibil, ulei nu stiu si nici nu ma pricep.Deci exista. OFF sau On probabil se vede si se face cu program pt laptop, am un mecanic bun,( nu prietenul care ma indrumat sa cumpar masina )dar fara tehnologia de vizualizare erori pe laptop. Va trebui probabil sa ajung la unul care imi poate vedea problemele astfel.Vreau doar sa repar una dintre problemele care cred ca sunt deja destul de grave si sincer nu stiu ce sa mai fac. Varianta unui filtru nou nu pot sa o iau in calcul din punct de vedere financiar. Asa ca pana la urma ce sa fac, sau sa nu fac?Multumesc de sfat dar din pacate, neavand cum am spus cunostintele si experienta altora , nu am inteles totusi ce sa fac.  Eu nu am umblat la masina, va face mecanicul, el va demonta si va monta, la fel cum a facut pentru toate piesele pe care le-a schimbat. 

 

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian73

@powershot i-a răspuns lui @stanciu marian . Postarea ta încă nu era aprobată atunci când a răspuns.

Asta ar fi una şi a doua nu mai da quote postării anterioare pentru că nu este regulamentar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi dar ce mașina ai luat tu de nici tobe nu avea ? Pune un vcds pentru inceput pe ea ..vezi ce erori ai și după le postezi aici și vedem ce și cum

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.12.2019 at 18:45, powershot a scris:

Eu îți spun din start sa renunți.

dar dacă vrei sa testezi, ai nevoie de softul original, dpf, senzori de temperatura, care sigur au fost distruși. Dacă are și egr Off, vezi dacă mai e pe masina. Oricum, dacă nu a lucrat, cam ai nevoie de altu.

totusi, nu te incurajez.

Egr _ul este pe masina ? Daca da , trebuie verificat .Dupa o anume perioada folosit pe offf sigur nu mai este in toate mintile .Banuiesc ca a fost facut off ptr nefunctionalitate in parametri.

Modificat de b100wvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreevichivasilevski
On 12/6/2019 at 2:02 PM, Muale said:

cu timpul ramane un procent din ce in ce mai mare pana filtrul este colmatat si trebuie schimbat (sau curatat pe banc special)

@Emil123 ai un mesaj privat

Ce înseamnă un procent mare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica la inceput ai filtrul curat, 0.

cu timpul si km se depunde in el, de aia dupa curatari nu ai 0.

altfel, daca fiecare curatare ducea la 0, filtrul avea "viata" nelimitata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut in ce stare este filtrul meu de particule?Multumesc

IMG_20191219_220156.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferentiala dupa regenerare poate arata cel mai exact starea filtrului. Dupa regenerare ramane doar cenusa, fara funingine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare destul de incarcat filtrul tau, 75g e destul de mult oil ash... Din ce stiu, limita superioara e 80g.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!