Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Sa facut adaptare cu vcds original ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar nu i-am facut adaptarea. Nu stiam exact procedura si mai citisem pe forum ca nu e neaparat nevoie. L-am schimbat pur si simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil vazand ca nu costa f mult senzorul ala, a zis sa il schimbe

In videoul de mai jos zice ca VIS guide zice ca se face adaptarea si dupa schimbarea versiunii de soft, ma intreb daca noi cei care ne-am inlocuit versiunile de soft (pre-dieselgate) ar trebui sa facem adaptarea?

Se pare ca VIS guide s-ar gasi aici: https://vis4vag.com/

Acces gratuit 1 an pt cei cu VCDS original

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firmele care spala dpf recomanda asta .. pe buna dreptate.

Am vazut si eu diferenta la masini dupa spalare dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea și că după adaptare la fel o să fie așa cum mine putea sa îi facă și adaptare la cel vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In video de mai sus e vb de un motor 1.9 cod bls.

Asta nu are treaba cu softul.

Dar .. se poate face adaptarea.

Eu tot nu gasesc un raspuns corect la diferenta mare aratata in parametri intre soot mass measured si calculated.

Rar vad motor cu acesti parametri aproape egali.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot mass calculated - este calculat de catre ECU (la baza are o functie stabilita experimental de catre producator pentru fiecare tip de motor in parte si pentru calitatea de  combustibil pentru care a fost proiectat acesta) prin citirea mai multor parametri in timpul functionarii (grad incarcare DPF cu oil ash, procent recirculare EGR, temperatura motor, temperatura gaze evacuate, consum de combustibil, debit de aer, exces de aer, temperaturi in timpul regenerarii, timpul petrecut in regenerare, etc.). A fost gandit ca un parametru supervizor al functionarii sistemului de curatare DPF. Singurul parametru care se poate modifica in functie este gradul de incarcare a DPF cu oil ash.

Soot mass measured - calculat pe baza masurarii presiunilor pe DPF. Cand exista valori mari negative dupa o regenerare completa inseamna ca trebuie calibrat senzorul (se face numai dupa efectuarea unei regenerari complete, cand avem cea mai mare valoare cu minus posibila).

Este normal sa apara diferente intre cele doua valori datorita modului in care sunt calculate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adaptat senzorul. Pun doua poze imediat dupa adaptare. Mentionez ca tobele sunt un pic afumate.

Screenshot_20191130-230104.jpg

Screenshot_20191130-230125.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu influenteaza valoarea offset... M-ai salvat de la cheltuieli, tot pe la -10 imi indica si mie si intentionam sa schimb senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci kosmin lai schimbat aiurea...

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Se poate o parere despre starea dpf-ului?Masina este Audi A4 B8 2010,2.0 tdi 143cp,CAGA, 235000 km.Multumesc!

dpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut !

 

vin si eu cu o prb ,,, subiect golf 7 variant an 2015/09  motor 1,6 / 110 cp .  face regenerari din 100 in 100 de km am fost la odiagnoza preventiv  si sa ajuns la concluzia unei regenerari statice toate bune si frumoase ( subliniez masina nu are erori functioneaza perfect inca )   voi atasa si 3 poze una cu valori inainte de regenerare si altele dupa si in timpul ei:

 

ideea e ca in timpul regenerari a urcat pina la 680 ..700 grade in cca 30 min...cum se vede si in poza  unul din senzori indica doar valoarea statica -40 grade senzorul de temperatura iesire  dpf b1 conform tabelului in timpul diagnozei. dupa ce a terminat valorile au scazut doar la primele selectii incarcatura fiind prezenta in continuare 60/78 g 

 

avetii idee ce poate fi si cum il pot localiza daca este defect.... ma poate ajuta cineva eventual chiar si in rezolvarea problemei ( sigur contracost)

ms anticipat

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Modificat de dan_iel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul ăla care îți arată -40 grade ..

Nu știu care tabel dar senzorul ăla nu are cum să îți arate la ieșirea din dpf -40 grade

Ultima sonda după filtru de particule e o problema generala la motoarele 1.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar masa calamina masurata si masa calamina calculata urca si coboara, masa cenusa ulei doar creste dupa fiecare regenerare si poti scapa de ea doar prin spalare filtru. 

Si da, schimba senzorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CRICU90  SA inteleg ca : daca acel senzor functiona masa de cenusa ulei tot nu scadea ??? de 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, masa de cenusa ulei ramane in urma fiecarei regenerari. Cand ajunge la limita de incarcare maxima (80gr in cazul tau) ori speli filtrul ori il inlocuiesti. In mod normal masa de cenusa ulei creste foarte incet <0.10 gr per regenerare(in cazul masinii mele).

Oricum, chestia cu senzorul nu e ok, trebuie verificat si inlocuit daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Vin si eu cu o problema asemanatoare. Golf 7, 1.6 tdi, din 2016 porneste regenerearea aproape la fiecare drum parcurs. Nu am niciun martor aprins in bord iar pe tester nu apare nicio eroare. Ceea ce mi s a parut un pic ciudat, cand am facut diagnoza, la rubrica Filtru de particule aparea mesajul “null”, apoi domnul de la service a vazut o valoare de 40 g de depuneri. M-a sfatuit sa fac o regenerare in mers. 
Cand incepe regenerarea, pornesc automat si ventilatoarele care, dupa ce opresc motorul, se mai invart in jur de 3-4 minute, sunetul fiind foarte deranjant. E normal ca ventilatoarele sa se comporte asa? 
In ce treapta, la ce turatie si cati km ar trebui sa merg pentru a finaliza regenerarea? 

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

o sa ti se duca pe copca, ceva...dpf-ul, egr-ul, de scapat nu scapi...fa regenerari, ca si eu am facut :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal să meargă ventilatoarele că răcește motorul după regenerare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune apk vagdpf si urmareste regenerarile. Urca aici niste printuri .. poate vedem unde e anomalia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Emil123 said:

In ce treapta, la ce turatie si cati km ar trebui sa merg pentru a finaliza regenerarea? 

mi s-a intamplat (si am vazut si pe altii raportand aceleasi lucruri) sa porneasca regenerarea stand pe loc, la relanti. 

Sau sa porneasca in trafic normal de Bucuresti, cand cantitatea de funingine (Soot mass calculated) ajunge la 24 grame

Nu puteam sa ies din trafic pe nicio autostrada, evident, asa ca finalizarea a avut loc in acelasi trafic.

Deci nu exista o formula clara de treapta viteza/km/turatie pt a finaliza regenerarea, mai ales daca masina o porneste. Pot spune ca am observat ca la iesiri pe autostrada porneste regenerarea si la 16grame uneori, dar tu ai intrebat de finalizare.

Ceva se intampla la tine, cel mai bine ar fi sa urmaresti cu o interfata VCDS sau una OBD (bluetooth) si Vagdpf (aplicatia)

Altfel nu faci decat sa ghicesti.

Nu ai mentionat daca ai cutie manuala sau DSG, nr kilometri la bord, lucruri necesare la orice intrebare tehnica. Iti atasez toate referirile la treptele de viteza si turatie in relatia cu DPFul gasite in manual.

dpfGear3.PNG

dpgGear.PNG

dpfGear2.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia este dsg, masina are 200000 km. Gasesc la orice service pe cineva care sa aiba aplicatia vagdpf? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dac ar trebui sa aibe interfata (vagcom sau Delphi)

Vad ca esti din Bacau, il gasesti pe @EEXCALADE care are tot ce trebuie (cunostinte si aparatura) sa te lamureasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!