Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La mine o data a terminat la relanti cam in 15 min dupa un drum de 3 km(5-7 min de mers) in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu ,si mi s-a stins becul repede (3-5 min de mers in treapta 2 la turatia de 3000).

Ce tratament sa-i fac saptamanal?

 


Am alimentat din alt PECO si dupa 20km s-a aprins martorul dpf,poate fi din cauza motorinei proaste ?

Voi de unde alimentati si ce motorina puneti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura cu motorina. Se face diagnoza. Cum a fost cazul mai sus, paote fi senzor presiune sau filtru infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

La un golf 6 pe ce canale se poate vedea incarcarea DPF-ului.

 

Am o interfata clona, care nu are label pt motorul meu, in acest caz nu se poate vedea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 2.0 tdi cod CBDB.

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai vizibile blocurile de masura, atunci poti vedea pe mvb 108 - pe 108.2 ai masa calculata, pe 108.3 cea masurata.

 

daca nu ai butonul pt MVB, atunci cauti de Advanced measuring block

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am Advanced Measurign block decat Measuring Block.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit in cele din urma. Imi lipsea un redirect, acum am si label:).

 

Urmatoarele valori le-am citit:

 

 

19:36:11 Group 108: Diesel Particle Filter
108 ml Particle Filter Oil Ash Volume
6.0 Particle Filter Carbon Mass (spec.)
0.6 Particle Filter Carbon Mass (act.)

 

Ce parere aveti despre ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, ms.

 

Care din aceste valori este incarcarea actuala?

 

6.0 Particle Filter Carbon Mass (spec.)
0.6 Particle Filter Carbon Mass (act.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

108 -aia e incarcarea -de aceea ti-a zis Cristi ca mai duce(pana la 120).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...si la mine sa aprins..dar aceea siguranta galbena..si palpaia...am oprit masina si  nu sa mai aprins...dupa o perioada de timp  adica in 200 km iar ,dar nu in aceias zi  sa aprins iar... de data aceasta  nu mai tragea cum trebuie..adica eram in a 3 a cu pedala la fund si  nu tragea asa bine....iar am oprit motorul si  sa stins si becul si tragea bine..ce sfaturi i.mi dati?  sa o forjez tare? asa am inteles ca sa o curat...sa bag motorina buna??  voi ce ziceti.. ms mult de tot si astept raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut maryodavid,

Cel mai bine e sa ajungi la orice service care poseda un cititor de erori vag/com (poate fi si service de cartier). Mecanicul mufeaza readerul (sau laptopul cu cablu) la mufa obdII a masinii (de obicei in stanga, sub bord/volan) si iti da un print/fisier cu erorile, pe care apoi il pui aici pe forum. Ar trebui sa te coste 30-50 de lei; sa ai grija doar sa ti le dea, nu sa ti le "zica el", ca sa vedem exact codul lor.

ms mihneasim...ai idee poate fi vreo eroare si daca va fi stearsa sa nu mai am probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur gasesti o eroare legata de EGR, dar simpla stergere a erorii nu inseamna ca ai reparat masina. trebuie inlaturata cauza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur gasesti o eroare legata de EGR, dar simpla stergere a erorii nu inseamna ca ai reparat masina. trebuie inlaturata cauza .

da stiu asta...dar am mai auzit asa ceva..si dupa ce sa mers cu ea turata... nu sa mai aprins...... poate sti si tu ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza ai facut pana la urma ?

nu ca astazi mi  s.a intanplat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand ai de gand sa faci ?

in seara asta o sa o fac...da nu mai pune reclame..ca nu o fac la tine...ca nu sunt in tara  lol.... era o gluma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi mai turat, cresti temperatura din filtru. Sunt masini la care nu am reusit regenerarea mergand in plaja de turatii specificata de cei de la Ross Tech sau fabricant... ci peste....

 

legat de mers-ul mai turat vs relanti - in oras - am urmarit acest aspect, l-am verificat pe masina mea... garantat se intampla cum am zis - altfel, dureaza mult mai mult.

Turatia motorului are o influenta foarte mica, chiar nesemnificativa, asupra temperaturii din filtru. Doar sarcina la care este supus motorul duce la cresterea temperaturii din camera de ardere, respectiv din evacuare/filtru. Acesta este mit foarte raspandit, aparut din observatia ca atunci cand turezi motorul foarte tare, spre exemplu pentru un mers sportiv, depasiri, etc, motorul se incinge si odata cu el si evacuarea. Observatia este foarte corecta, exact asta se intampla, doar cauza este gresita.

 

Motorul se incinge din pricina sarcinii mari, care determina injectarea de mai mult combustibil, care duce la generare de mai multa caldura, nu din cauza turatiei.

Cat de mult creste temperatura unui motor tinut pe loc la ralanti la 4000 rpm fata de 1000 rpm? Foarte putin, nesemnificativ. Mult mai repede se incalzeste plecand, deoarece sarcina creste, chiar daca turatia scade dramatic.

 

Revenind la DPF, am facut mai multe teste, grafice, etc. 

La o sarcina constanta, adica mergand cu o viteza constanta de aproximativ 90 km/h pe aceasi segment de drum de mai multe ori, in fiecare treapta intre tr. 3 si tr 6, cea mai mare diferenta de temperatura in DPF a fost de 20 grade, astfel:

 

- 90 km/h - 3300 rpm - treapta a 3-a - temp in DPF 250C-260C

- 90 km/h - 1600 rpm - treapta a 6-a - temp in DPF 240C

 

Pentru ca oxidarea in O2 a rezidurilor din filtru sa aiba loc, este necesara o temperatura de cel putin 550C asigurata exclusiv din postinjectie. Cu sau fara 20C data de treapta de viteza este irelevant.

Lucrurile aste de deduc oarecum si din ceea ce spune VW. Pentru ajutarea regenerarii ei dau un interval de turatie de genul 1800-2500 rpm, (treapta a 4-a) dar nu pentru ca turatia (sau chiar sarcina) ar juca vreun rol important si efectiv in regenerare, ci pentru ca mersul la acea viteza si turatie se poate atinge lejer pe orice drum interurban. 

 

In momentul regenerarii active trebuie tinuta turatia cat se poate de constanta. De ce?

 

- daca se trece peste 3000 rpm (depinde si de motor) ECU renunta temporar la regenerarea deja initiata. In acel moment are prioritate generarea de cuplu motor, regenerarea nu mai este importanta. Ce-ar fi ca intr-un moment foarte delicat pentru un sofer, gen depasire facuta la limita, ECU sa continue regenerarea, injectand motorina in postinjectia care nu produce lucru mecanic, in loc s-o faca in timpul aprinderii pentru a genera puterea maxima de care are nevoie soferul?

 

- daca in timpul regenerarii se forteaza motorul cu scopul de a ajuta regenerarea, ca cica il incalzim mai bine, nu facem decat sa producem si mai mult fum. Regimurile tranzitorii (accelerarile) se caracterizeaza prin ardere incompleta, asa ca nu facem decat sa producem si mai mult fum (soot), fum care va trebui si el oxidat in filtru.

 

Pe scurt, trebuie respectat intervalul din manual, chiar daca uneori pare sa mearga mai bine in alte conditii. Pentru asta pot fi mai multe cauze.

 

Nu stiu cum ai verificat in oras, asa ca nu ma pronunt. Insa ma gandesc ca in oras sarcina variaza foarte mult, nu poti s-o pastrezi constanta. 

 

 

LE: Testele facute s-au materializat in niste loguri, grafice, etc. Daca doaresti mai multe detalii ti le pot pune la dispozitie, sa arunci o privire asupra lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce vezi tu e semnatura mea, este regulamentara si apare la fiecare post scris. Ai vreo problema cu ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce vezi tu e semnatura mea, este regulamentara si apare la fiecare post scris. Ai vreo problema cu ea ?

tocmai ti.am spus mai sus ca am glumit..in caz ca nu ai vazut....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...am fost  la mecanic si  teroare....tre sa schimb  valva EGR...si radioatorul..cica are un radiator...cost total 650 euro.... sunt in italia.... multa bafta tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!