Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Cum se manifesta aceasta regenerare?Sa stiu la ce proces ar trebui sa ma astept!Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creste turatia la 1100 si pornesc ventilatoarele daca stai la ralanti cu ea, in mers, un pic de fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare de amator in ale dpf-ului: e acelasi principiu la si la 2.7 tdi de pe audi 2010?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare de amator in ale dpf-ului: e acelasi principiu la si la 2.7 tdi de pe audi 2010?

Principiul, manifestarea...similare....deosebirea este la sistem un pic....g450 la a6 2.7tdi, raporteaza diferenta de presiune, la presiunea atmosferica ...parca.

intrebare de amator in ale dpf-ului: e acelasi principiu la si la 2.7 tdi de pe audi 2010?

Principiul, manifestarea...similare....deosebirea este la sistem un pic....g450 la a6 2.7tdi, raporteaza diferenta de presiune, la presiunea atmosferica ...parca.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare... azi cand stateam la semafor am observat ca   acul turatiei sa ridicat la  1000  turati... adica era ridicat nu am vazut eu cand se ridica. Asta ce inseamna ca sa curatat filtrul de particule , ca a facut regenerarea?  da masina  sa comportat normal... nu trepida cum zic unii, nu   a crescut consumul , din contra parca era scazut!  dupa ce am mai dat o tura 2 am  oprit la relantii sa vad unde sta acul ,... statea la 800 turatii cum sta el defapt.    parca masina merge mai  tare se infige mai repede acum..ce sa fie oare, i mi poate explica cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti-ai raspuns chiar tu - a terminat o regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timpul regenerarii,la 1.6CR creste relantiul la aproape de 1000 rpm.La alte motoare se manifesta putin diferit sau deloc.Tu ai surprins doar o regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si este  bine ca sa intanplat aceasta regenerare? mi  se pare mie s au dupa cea fost regenerarea facuta parca masina se misca mai bine?! ms mult.. nu stiu daia va intreb...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca in 3000km sa creasca oil ash volume de la 108ml la 120ml?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope. Ai schimbat cumva norma la ulei? 

@maryodavid: citeste intai ce este DPF-ul, cum poate influenta acesta comportamentul masinii - in caz de colmatare, apoi daca ai nelamuriri posteaza : este o arie tehnica si subiectul expus de tine s-a discutat de n ori. JUST READ!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am schimbat norma. Folosesc ulei fuchs gt1 pro c3 norma 507. Sunt la primul schimb de când am luat masina. Regenerările sa fac la aproximativ 400km pri oraș. Nivelul la ulei este la maxim , poate asta sa influenteze? Erori nu am de niciun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam dese regenerarile - ma refer la nr. de km dintre ele. Cati Km are masina? Banuiesc ca in jur de 180-200K.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca in 3000km sa creasca oil ash volume de la 108ml la 120ml?

 

Esti sigur de asta? Oil ash creste doar in functie de rulaj. Este o constanta care se adauga la fiecare mie de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 160k verificați. Acum 1 luna am mai verificat nivelul pe grupul 108 si astăzi iarasi, exclud greșeală la verificare.

Ce ar putea sa influențeze aceasta creștere? Uleiul sa nu fie ok?(este cumpărat din sursa sigura)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima cauza care as suspecta-o ar fi uleiul. Ash ridicat in urma arderii. Apoi vreo pb la DPF - senzori care inregistreaza valori eronate si comanda regenerarea. Si mersul in oras influenteaza dramatic procesul de regenerare - mersul in conditiile din bucuresti poate fi asimilat unui condus in conditii extreme - un ulei de calitate indoielnica sigur isi va pierde proprietatile in aceste conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o proba de circa 10 km si am masurat unele valori precum:

La pornire:

 

12.0 Particle Filter Carbon Mass (spec.)
7.8 Particle Filter Carbon Mass (act.)

 

La oprire:

 

12.3 Particle Filter Carbon Mass (spec.)
11.7 Particle Filter Carbon Mass (act.)

 

Mi se pare ca si aceste valori cresc prea repede.

 

Totodata am masurat si presiune diferentiala, iar acesta fluctueaza de la 10 bar, sare si de 20 uneori. Insa ce am vazut ca diferetial pressure offset este mereu 0.

 

Oare ce campuri as putea sa mai urmaresc sa vad daca ceva senzor nu functioneaza in parametri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te mai stresa, merge bine masina.

Este normal sa creasca cenusa in DPF, pe principiul asta merge DPF. Este ca un sac de aspirator care capteaza funinginea, iar cand se umple, se declanseaza o regenerare si o arde, curatand sacul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, de acord cu tine privind principiul de functionare al DPF-ului, dar totusi nu e normal ca regenerarea sa se faca asa repede cum spune colegul - 400 km mers in oras, in conditiile in care traficul din CJ nu se poate compara cu cel din bucuresti de ex. Parerea mea - uleiul respectiv nu e tocmai OK - ca si calitate ma refer nu ca brand sau specificatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca si in Cluj se circula la fel de fain ca in Bucuresti.

Verifica presiunea in galeria de admisie in sarcina maxima, ar trebuii sa fie undeva pe la 2.1 bar.In treapta 4-5 sigur trebuie sa ajunga acolo.

Daca ii mai putin inseamna ca scapa presiune pe undeva si astfel se face o ardere anaeroba care lasa in urma multa calamina.Din cauza asta se poate infunda mai repede filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash volume creste cu câte 12 ml, cam la fiecare 20000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu am păţit-o cu filtrul DPF (Golf 6, 1,6, 2010, 190.652 km la bord, reali peste 246.000).

Iniţial mi s-a aprins martorul de filtru. Am neglijat momentul cam 2 zile. După vreo 35-40 km de mers în oraş s-au mai aprin 2 martori (cel cu motorul şi spirala galbenă) şi mesajul "engine workshop". Motorul nu se mai tura mai mult de 2000-2200 r/min.

Mi-a pus cineva testerul (nu era VCDS ci AUTOCOM, parcă) şi filtrul de particule era înfundat 68%. A mers motorul turat la 1600 rotaţii cam 50 de minute după care s-a stns martorul de la bujii, de la motor şi ulterior de filtru. A coborât la nivelul de 2,8% şi s-a terminat procesul. În spatele maşinii era un miros foarte înţepător şi un fumărai alb.  De-atunci am mai făcut vreo 300 de km şi nu am mai văzut niciun martor de bord aprins.

Mi-am achiziţionat şi eu ieri VCDS-ul versiunea 11.11. Unde pot intra să văd nivelul de încărcare al filtrului DPF şi cum pot face (pe viitor - cât pai îndepărtat, sper) regenerarea forţată.

Mulţumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!