Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am rezolvat problema cu martorul de emisii gaze care imi ramasese aprins.

Aseara dupa o discutie cu un prieten care mi-a recomandat sa merg 8-10 km cu motorul in 3000 de ture pt a curata filtru de particole.

Am mers pe varianta Constanta-Ovidiu ( aprx 11 km) in treapta a 3-a  in 3000 de ture dupa ce am bagat motorina si am oprit si pornit motorul s-a stins, nu mi s-a stins in mers.

Nu stiu daca asta e rezolvarea problemei dar cert este ca mi s-a stins martorul.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine - s-a facut regenerarea filtrului de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea nu se facea in treapta 4 sau 5 la 2500 rpm?

Eu parca asa stiu...!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea se face in treaptele a 3- a si a 4-a de la 60km/ora si de la 1800 ture in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 1800 si 2500 treapta 3 sau 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca am mers vreo 40 km degeaba pe A2 in treapta a 5-a la 2500 rpm!! :)

Macar nu am facut un scop din asta... pt ca oricum ma duceam la Tulcea. :)

La mine oricum nu era niciun martor aprins... am facut-o preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea nu se facea in treapta 4 sau 5 la 2500 rpm?

Eu parca asa stiu...!!

 

 

Regenerarea se face in treaptele a 3- a si a 4-a de la 60km/ora si de la 1800 ture in sus.

 

 

intre 1800 si 2500 treapta 3 sau 4

 

 

Inseamna ca am mers vreo 40 km degeaba pe A2 in treapta a 5-a la 2500 rpm!! :)

Macar nu am facut un scop din asta... pt ca oricum ma duceam la Tulcea. :)

La mine oricum nu era niciun martor aprins... am facut-o preventiv.

 

no, cartea zice sa fie masina pana in 2500 prm si tr.3-4.... procedura are ca scop incingerea filtrului de particule, pana la o temperatura mare.

 

stai linistit ca si in tr.5, l-a incins cat sa-si faca treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luminiauto la tine este intrerupt intermitent un contact la senzorul de presiune diferential sterge codul de eroare si urmărește-l un timp reapare verifica fire sau chiar senzorul de înlocuit

Salut,ovidiuiubi,cred ca am aceeasi problema ca si luminiauto,am atasat o poza cu valoriile din vcds(am eroarea 7397),ms mult,sper sa ma poti ajuta ;)

post-137746-0-48257700-1402382715_thumb.

Modificat de pepespm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G450 se stie ca e pagubos.... deci, de cele mai multe ori, trebuie inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales daca este cel pe care scrie made in US.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ca element de identificare pentru un G450 cu probleme, tara de origine - USA - spune tot. 

 

si la mine, astept sa pice..... de fapt, nici nu cred ca o sa stau pana se strica... o sa dau comanda de el, ca sa scap de o grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am o problema cu martorul "check engine"- in carte este trecut "dysfonctionnement catalyseur" care ramane aprins iar dupa cativa km se aprinde intermitent si spirala de la bujie - in carte "dysfonctionnement gestion moteur", masina merge normal, are putere, si se tureaza si peste 2800-3000 rpm, poate cineva sa imi spuna daca a mai intalnit problema asta sau trebuie neaparat sa ii fac o dignoza ? Multumesc anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aproximativ 700-1000 km  martorul spirala o sa ramana aprins permanent si motorul o sa intre in stare de protectie si nu no sa se mai tureze.

Ar fi bine sa mergi la un tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara diagnoza nu te poate ajuta nimeni. Martorul de iti apare tie nu are legatura cu dpf-ul.Poate avea mai multe cauze , avand motorul de 1.6 tdi este posibil sa ai probleme cu egr-ul , o problema comuna pentru motorul tau. Nu mai merge asa pentru ca daca ai probleme cu egr-ul in timp vei infunda si dpf-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adellyn,am avut aceleasi probleme ca si tine,am verificat cu vcds si imi dadea eroarea 7397,era vorba de un senzor(senzorul de presiune) care l-am schimbat(apropo a costat 275 lei) si pana acum nu a mai aparut eroarea,dar cum zicea si blacka e necesara diagnoza,daca esti din tm te ajut cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am gasit problema, dupa diagnoza cu VCSD senzorul de presiune de la filtrul de particule "busit" , ciudat pentru ca nu cel made in us este made in Germany, acum am comandat unul Bosh (142 ron)- aftermarket.Sper sa nu mai am probleme pe viitor.Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Cum iti dai seama ca se face regenerarea filtrului iti apare ceva pe comp de bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit o bucurie in sensul ca mi-a picat capsula de la turbo in drum spre vrancea, datorita faptului ca nu am avut de unde sa o iau si nici cine sa o schimbe am mers o saptamana pe acolo cu ea dusa si am venit la bucuresti max 100km/h cat sa nu depasesc pragul in care isi lua eroarea. Am schimbat capsula, totul ok,nu am folosit masina cam o saptamana si astazi am plecat cu ea, si si-a facut regenerarea. Nu s-a aprins nimic in bord, pur si simplu statea turata la 1000rpm. Dupa vreo 20 km prin oras alergata bine, am ajuns acasa in parcare, totul era ok, terminase procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Cum iti dai seama ca se face regenerarea filtrului iti apare ceva pe comp de bord?

Citind manualul mașinii și/sau acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Salut, a descoperit cineva la ce interval si cu cat se modifica ''oil ash volume"? Am facut un log si m-am cam speriat. La 191000 aveam 108 iar la 195000 imi arata 120. Asta inseamna ca a crescut cu 12ml in 4000 km si ma cam sperie. Stie cineva cam care ar fi motivul acestei cresteri asa rapide? Din ce am vazut pe forum, media ar fi cam 6ml la 10000 km (acum am 6.15, dar cu 4000km in urma era 5.65).

  Din cate vad, regenerari nu-si face foarte des. Ultima a fost acum 1230km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri nu prea am avut timp sa cercetez, dar astăzi după ce am săpat pe mai multe forumuri, am aflat ca valoarea la oil ash volume se modifică cu câte 12 ml. Așa ca abia peste aproximativ 20000 Km mă aștept sa mai văd vreo modificare. O zi faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un B6 motor BMR , fabr dec 2006. Am masina de la 66.000 km, acum am 96.000 km. Folosind-o 95% din timp doar extraurban ( am si masina de serviciu), niciodata nu mi s-a aprins DPF-ul. Si chiar si urban, merg cu ea turat, schimb spre 3000rpms. 

 

Azi, curios, pentru 2-3 minute mi s-a aprins. Apoi s-a stins. Si asta dupa approx 25 minute de mers intentionat subturat, (schimb sub 2000rpms), am un zgomot ciudat ( de aer pe retur, similar BOV.. in fine). 

 

O sa-i pun testerul pe ea, dar... e normal sa se incarce asa de repede, in conditiile in care in weekend a facut 800km mers in forta pe Transalpina, apoi autostrada sustinut 150kmh si peste?

 

LE: acum 5000 km am facut:

- schimb distributie OEM (completa)

- baterie noua

- rectificare ( preventiva) ax pompa ulei

 

Acum 20.000 km am curatat EGR si clapetele, dat jos, tot tacamul. Si inlocuit capsula turbo + capsula vaccum de pe galeria de admisie (si asta curatata).

 

Motorina doar OMV (normala) de cand am masina si de curand (1 luna) ROMPETROL EFFIX S. Am schimbat motorina acum 2 plinuri.. sa existe vreo legatura cu asta? Nu-i place motorina prea buna motorului PD ? :)

Modificat de KeGPR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru regenerare DPF, producatorul recomanda treapta 3 de viteze undeva in zona 2500-2700 rotatii/minut , mers constant aproximativ 10-15 km. Din cate stiu odata ce ai depasit 3000 turatii/minut regenerarea se incheie. Nu trebuie sa schimbi vitezele la 3500 doar pentru ca ai masina cu dpf, pentru ca nu rezolvi nimic in felul asta. Incearca sa conduci normal atat in oras cat si afara si sa schimbi vitezele in functie de nevoie si de trafic, nu dupa indicatia  turometrului (asta nu inseamna sa schimbi la 1500 sau la 4500). Un mers normal inseamna sa schimbi treapta de viteza undeva dupa 2000-2300 de ture, in asa fel incat motorul sa fie permanent in zona de cuplu, acolo unde se simte cel mai bine. Incearca si o sa vezi ca nu o sa ai probleme cu dpf-ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa vedem

 

- daca are vreo eroare stocata.... un g450 puturos, etc...

- incarcarea filtrului

- cand si-a facut ultima oara regenerarea

 

... in functie de asta, vedem daca e o problema.... sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu un  passat 2006 cod motor BMR 170cp.

Primele simptome au fost cand am venit cu ea din Germania,acum  2 luni,daca schimbam din treapta 4 in 5 sau din 5 in 6 si o calcam bine ( spritzzz ) se aprindea un arc (spirala) in bord si nu mai tragea motorul, daca nu o calcam bine cand schimbam treptele,  nu aveam nici o problema.Daca opream motorul cu spirala aprinsa si porneam din nou ,se reseta singur si motorul mergea din nou bine.  Acum cateva zile,a mers prietena mea cu ia cam 15 km subturata,cam 1700-2200 turatii cateodata si mai putin,dupa 2 zile mi sa aprins in bord si beculetul acela ca un fel de robinet + DPF.....Am fost cu masina sa o pun pe tester,iar cei de la service au zis ca am DPF plin  186%.trebuie curatat urgent sau altul nou....Zis si facut,am dat DPF jos si am plecat la Odorheiul Secuiesc,am dus filtru la curatat,mi-a cerut 400 lei +garantie de la ei,a doua zi am fost la service si mi-au zis cu regrete dar filtrul meu nu mai poate fi facut 100% si nu poate sa-mi ofere garantie,am platit in sfarsit 300 lei si am plecat acasa cu coada intre picioare.Ei au zis in felul urmator ca DPF nu este stricat 100% doar ca nu mai poate fi curatat total din cauza ca filtrul nu a mai putut face regenerarea si ca pot sal curat eu total numai cu o regenerare fortata de pe calculator dar cu pericolul sa stric motorul sau cu o regenerare din mers....etc

Azi am fost cu DPF-ul la service,l-am montat pe masina,am pus masina pe calculator,am dat reset la eroarea cu DPF de pe bord,problema este ca nu se sterge,nu vrea in nici un fel,spirala si DPF nu dispar din bord.Am mers putin cu masina sa vad daca incepe ceva regenerare,dar nimik.spre surprinderea mea acum masina se poate tura la peste 2800 turatii,inainte nu puteam ridica la 2900 deloc,acum am ridicato la 5000 pe loc dar.... ce trebuie sa fac in situtia asta...sa pot sterge aceasta eroare.Mentionez ca doar o singura eroare apare de 2 ori....in rest nu apare nimic...Multumesc

 

Eroare este   urmatoarea             P2002 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold B1 apare de 2 ori.....doar b1 nu si b2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!