Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

LaurentiuST

Care ar fi posibilele cauze de unde si cu ce sa incep ? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Doar daca ai sdv-istica corespunzatoare si experienta pe tipul asta de motor,iti recomand sa cauti un profesionist in zona ta!In final te va costa mai ieftin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LaurentiuST

Am in mare parte cam tot ce imi trebuie in materie de SDV-uri, cu ce sa incep asta in conditiile in care ai mai multe spete rezolvate cu acest cod de motor. Multam frumos !

Modificat de LaurentiuST
Reformulare text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curatare racitor egr,admisie,clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. De curand ma confrunt cu o problema in ceea ce priveste regenerarea filtrului de particule. Odata inceputa, aceasta se face incomplet chiar si in regim de autostrada. Examinand atent valorile, am constatat ca odata atinsa valoarea de 22g la soot mas calculated, incepe regenerarea iar temperatura gazelor de evacuare nu mai creste semnificativ. De la aproximativ 190 de grade creste doar pana in intervalul 290 - 370. Intr-un final avand drumul liber, soot mass calculated a scazut pana la 7.83g dar destul de chinuit, mergand mai turat la aproximativ 2500 rpm. Cu toate acestea temperatura gazelor de evacuare nu a crescut la mai mult de 370 de grade. Erori nu exista. Care ar putea fi motivul pentru care nu mai creste aceasta temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Orice poate contribui la neatingerea temperaturii de 650 grade in special un flow de gaze incorect,cauzat de:

-injectoare

-turbocompresor

-egr

-debit masic citit incorect

-modificari  software neautorizate 

-senzori 

-depuneri masive de carbon in galerie

-defectiuni mecanice la nivel de ax came si supape,sau alte defecte netratate in timp

 

O sa apara dilema: de ce nu are erori?!fiindca nu au trecut de limita programata In hartile din ECU!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si o cantitate prea mica de motorina in rezervor, are cam acelasi efect.

La Golf 6 cu motor CFFB, fix asa se manifesta atunci cand ai motorina in rezervor, sub o anumita limita. (aparent intra in regenerare dar fara postinjectie)

 

P.S. @adrian001, bine!

Pentru ceilalti, da, este confirmat, in general nu spun povesti sau vise.

Modificat de sebage
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ... nu ar avea sens sa mai porneasca regenerarea in cazul asta. Cum/cand ai confirmat asta ? 

 

@vlahdacoroman Are perfecta dreptate, orice variabila intra in partea de combustie poate fi cauza. In pricipal, in procesul de diagnosticare trebuie urmariti parametrii de functionare in timp real pentru a gasi cauza, dar ai nevoie de o oarecare experienta/intelegere aprofundata a sistemului ca sa stii dupa ce sa te uiti si mai ales ce valori ar trebui sa vezi. Cauzele pot fi foarte complexe in anumite cazuri, dar si relativ simple in altele daca de ex. unul din senzorii de tempertura de pe evacuare raporteaza valori incorecte/prea mari fata de realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

@sebagee plin pe grupuri si pe facebook de pareri,fiecare cu propria parere,fiecare se "pricepe"!

Mai greu este sa explici sau sa demonstrezi "parerea",deci zero argumente cand nu cunosti un sistem !

Imi plac maxim aceste "pareri" si opinii,care vin de regula,de la fix cei care cauta "lamuriri" tehnice in cazurile personale,dar devin brusc "experți" in cazurile celorlalti!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesanta si o verificare a cunostintelor, in general si chiar si a unui astfel de sistem. Asta doar asa, pentru a nu mai avea parte de discutii desre persoane, cand tema ar fi una tehnica.

Doar ca, in cazul de fata, personal nu am contrazis nimic din ceea ce a fost scris(desi s-ar putea unele completari).

Pur si simplu, am mai prezentat inca un motiv, atata tot.

Un motiv real, verificat si ce sa vezi, cel mai simplu de eliminat dintre toate celelalte.

Oricum este ultima completare pe aceasta tema, observ dorinta de detinere a adevarului absolut si nu am de gand sa atentez la ea.

Scuze tuturor celorlalti, pentru off topic.

 

L.E.

Indiferent de statutul de pe aici (care nici nu ma impresioneaza, nici nu ma intimideaza), personal as prefera sa ne abtinem de la atacuri si consideratii la persoana.

Daca suntem capabili, daca nu, fie ...

Promit solemn ca nu o sa caut lamuriri tehnice!

 

Modificat de sebage
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

As avea nevoie de un sfat pentru urmatoarea situatie.

Am masina skoda fabia 2 fl 1.6 caya. Masina condusa de o femeie, dar fara probleme cu dpf pana acum, regenerari normale la 200-300km. Acum dintr-o data masina are presiunea diferentiala foarte mare, atat de mare incat in 5-10km soot measured creste si declanseaza regenerare. Prima data am zis ca masoara senzorul aiurea, el masurand 20hpa cu motorul oprit. Am schimbat senzorul cu unul nou pe bosch, acum masoara 0 cu motorul oprit si 2-3 la relanti.

Dar totusi masoara valori foarte mari cand se merge cu masina si soot measured creste imediat si declanseaza regenerarea, cand incerci sa faci regerarea nu se face pentru ca sm nu scade, dupa scade imediat cand stai pe loc.

Urmatorul pas ar fi sa spal dpf si sa vad cand il dau jos daca motorul da fum fara el.

Aveti ceva sfaturi ce as putea sa mai verific pana ajung sa il spal?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e la motor ,NU la dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE

La masina a fost schimbat un injector defect cu unul sh dar nu s a introdus codul de pe el si nici adaptare nu a fost facuta. Deoarece la rece inj 3 avea valori mari, si motorul mergea putin de tot intrerupt la rece la relanti, am bagat codul de pe injectorul actual de pe masina si am facut o adaptare finalizata cu succes. Acum valoarea mare a trecut la inj 1 ( cel schimbat) si ramane si la cald destul de mare. Posibil sa fi plecat de aici problema? Ar merita sa pun inapoi codul care era initial la injector?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa trebuiasca injectoare noi ,problema specifica acestui motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Pe fabia 2 1.6 caya se potriveste filtru de particule de pe passat sau alte masini. Si merge doar de pe 1.6 sau merge si 2.0?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ascultă de sfatul colegului @EEXCALADE.

Dacă "Soot Mass Measured" crește foarte repede și declanșează regenerarea, posibil ca motorul "să dea fum mult"!

Am pățit lucrul ăsta cu o Skoda Octavia 2 Facelift.

Aveam regenerări foarte dese, am curățat filtrul de particule la Odorheiu Secuiesc, am recondiționat turbina și...am cheltuit bani degeaba!🤦🤦

Verifică întâi problemele de la motor!

Din proprie experiență îți spun!👍

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de particule este topit. Cu probleme la motor sau fara, tot am nevoie de alt filtru. Fara filtru pe masina, nu da fum deloc, doar un puf micut cand accelerezi prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema in sensul că îmi apare chek in bord înainte de o regenerare care se ratează, apoi incepe regenerarea după câțiva km , am verificat pe tester și am avut cod 2002 apoi la alt test am avut răcitor de gaze de joasa defect ...care ar fi cauza și cum se rezolvă? Motorizare 1,6 Tdi 110 cp Skoda Octavia 3 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am facut un screenshot pe carscaner cu valorile presiunii diferentiale, doar ca nu le inteleg.

Ce reprezinta raw value 1, raw value 2, adapted value si dinamic offset ? Ce presiune diferentiala am ?

Mentionez ca masina era la relanti dupa terminarea regenerarii. Acestea se fac la 170-180 km(mers in oras) sau 350-400 km(in afara orasului).

Screenshot_20240713-170200.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.La masina din semnatura de ceva timp ma confrunt cu probleme la filtrul de particule.Fiind infundat l-am curatat cu ultrasunete.Dupa curatare valorile arata foarte bine doar ca am sesizat ca masina e in regenerare mai tot timpul.La skoda am pus-o pe tester si au incercat sa ii faca un program de regenerare complet doar ca nu il duce pana la capat,se intrerupe.

Ar putea fi vreun senzor stricat in urma ultrasunetelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am auzit pana acum de curatare cu ultrasunete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa-l fi “curatat” de tot 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, Marius88 a scris:

Salut.La masina din semnatura de ceva timp ma confrunt cu probleme la filtrul de particule.Fiind infundat l-am curatat cu ultrasunete.Dupa curatare valorile arata foarte bine doar ca am sesizat ca masina e in regenerare mai tot timpul.La skoda am pus-o pe tester si au incercat sa ii faca un program de regenerare complet doar ca nu il duce pana la capat,se intrerupe.

Ar putea fi vreun senzor stricat in urma ultrasunetelor?

Ultrasunetele nu strica senzorii,niciodata,eu le folosesc de peste 10 ani si inca nu am avut niciun incident de acest fel,poate aveai vreunul deja stricat,si acum este vizibil.Daca pe masina ai vreun senzor din cele din plastic,cu doua tevi si un conector electric,din cele care citesc presiunea diferentiala,este posibil sa aiba membrana rupta si sa nu mai citeasca corect.

Pe deasupra,presupunind ca spalarea sa facut complet,si corect,trebuie investigat tot sistemul de injectie,si de evacuare,ca sa fii sigur ca ai eliminat si cauza imbicsirii filtrului.

 

în urmă cu 19 ore, Al Bundy a scris:

nu am auzit pana acum de curatare cu ultrasunete.

Sint cele mai bune dupa opinia mea.

 

20221011_091824.jpg

20221013_085118.jpg

20221013_093149.jpg

senz+dpf.jpg

 

Eu folosesc ambele sisteme,dar masina speciala de curatat dpf-uri nu are acelasi randament,in plus este de trei ori mai scumpa.

 

dpf1.jpg

dpf2.jpg

Modificat de vp44
poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la curatare DPF cu ultrasunete ca nu am auzit pana acum. Pentru celelalte, da, sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o practic de mult,e foarte eficienta,comparind preturile masinilor necesare,si cel mai important,al detergentilor folositi,relatia pret-calitate,atit pentru client cit si pentru atelier,e cea mai ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!