Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Ati folosit careva aditiv Liqui Moly Diesel DPF-Protector ? Ajuta cu ceva la un motor 2.0 TDI euro 6 cu AdBlue sau mai rau ii fac ? La review-uri unii zic ca isi face treaba, in sensul ca creste distanta parcursa intre regenerari. DPF-ul meu functioneaza ok, doar ca folosesc destul de des masina si in oras si as pune preventiv acest aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, xfg8 said:

In functie de starea fiecarui DPF, cat mai ales a starii sistemului de injectie, se comporta diferit. Fa o proba si monitorizeaza cat mai strict valorile DPF-ului fara aditiv / cu aditiv ( cat de repede creste Soot Mass Measured, presiunea differentiala si la ce temperaturi  ajunge DPF-ul la mersul normal) si decizi singur. Nu ai ce sa rau sa ii faci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian Popescu
23 hours ago, Iulian Popescu said:

Buna ziua,

Am avut recent urmatoarea eroarea la un VW Passat B6 2.0TDI CBAB:
 

009298 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
		P2456 - 000 - Elect. Malfunction - Intermittent

Iar dupa ce am schimbat senzorul cu unul nou original, am facut adaptarea, urmand pasii de aici: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI

As dori sa stiu daca valorile din imaginile atasate sunt in regula, sau senzorul este defect?
Nu sunt sigur daca la pornire valorile de -13 mbar (m-as astepata sa fie 0) si la relanti de -5 mbar sunt ce trebuie (imaginile apar in ordinea: pornire, relanti, turat la 2500 si alte valori).

Multumesc.

0. La pornire.png

1. Relanti.png

2. La 2500 ture pe loc.png

3. Alte valori.png

Scuze, ma poate ajuta cineva cu o opinie daca trebuie returnat sau nu senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, revin si eu cu o intrebare legata de problema pe care o intampin. (am cautat cateva zeci de pagini dar nu gasesc nimic asemanator)

Masina este cea din semnatura.

 

Am avut problema cu senzorul de presiune diferentiala, l-am schimbat si am curatat filtrul de particule, masina isi face regenuri cam la 300+km mers de oras. (fata de 40-50km inainte)

Am turbo reconditionat, oringuri injectoare noi, ulei+filtre noi (nu consuma ulei, nu are scapari), bujii noi, baterie noua, am facut reglaj la avans. Masina cand nu este in regenerare se comporta super bine, pana sa-i schimb senzorul si sa-i curat filtru imi consuma destul de mult in afara orasului undeva la 9-10l / 100km, lucru ce a scazut drastic la 7l/100km.

 

Problema este ca atunci cand intra in regenerare imi da fum alb in exces la modul de nu poti sa stai in spatele meu, iar consumul este exagerat de mare pe durata regenerarii.

Am observat ca da fumul in exces doar intre 2500-3000rpm, sub/peste aceasta turatie nu da fum dar consumul ramane la fel de mare. 

De cele mai multe ori procesul de regenerare dureaza destul de mult, atinge foarte greu temperatura de 400C+ desi merg constant 20-30 minute la turatia respectiva.

Pe testerul VCDS nu am erori decat daca nu reuseste regenerarea si apare martorul de DPF + spirala (p2002) ceea ce necesita o regenerare fortata.

 

As fi foarte recunoscator daca aveti ceva sfaturi/pareri despre ce ar putea cauza fumul / consumul mare. (in mod special fumul fiindca daca ma prinde in trafic aglomerat deranjez ceilalti participanti la trafic).


*ca o nota, am citit pe un forum din strainatate despre un "gas sensor temperature" ce ar putea cauza chestia asta fiindca nu atinge temperatura necesara iar injectoarele pompeaza motorina sa compenseze cumva incalzirea, fumul alb fiind motorina nearsa

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi320diesel

Salutare o parere despre acest filtru, prima poza este din timpul regenerarii, a doua dupa si a treia la relantiu, cod motor DFGA euro 6 cu ad blue, 360000 km. Fara fum, teava curata, regenerari la 150 km, sa il dau jos pentru curatare? Va multumesc!

IMG_20240405_093458.jpg

IMG_20240405_093524.jpg

IMG_20240405_093553.jpg

Modificat de Cristi320diesel
Adaugare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi320diesel

Dupa 174 km vrea sa faca regenerarea dupa soot mass measured, inainte facea dupa calculated. Cum este normal sa genereze regenerarea, soot mass measured sau calculated? Multumesc!

IMG_20240408_171850.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       Dupa mine, ideal este dupa "calculated". 

       

       Ele ar trebui sa creasca similar, iar dupa regenerare soot measured e mai mic (uneori chiar si negativ), cum vad ca a fost si la tine.

 

       

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori tester passat b8

Curatare dpf?

Screenshot_20240410_171433_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reparat egr prima data, apoi vezi ce este cu filtrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi l-au schimbat, au zis ca nu se repara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bună seara,  mă puteți ajuta cu interpretarea valorilor , tiguan 2.0 tdi 2013 140cp.

Screenshot_20240421_195002_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240421_195010_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240421_195016_OBDeleven.jpg

Bună seara,  mă puteți ajuta cu interpretarea valorilor , tiguan 2.0 tdi 2013 140cp.Screenshot_20240421_195002_OBDeleven.thumb.jpg.5596e21d9df48e41c5c3ff5a24809bea.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

recent am curatat dpf-ul la o firma specializata,acum valorile au scazut,am dat reset la dpf+adaptare senzor

intrebarea mea e daca valorile sunt ok acum sau sa mai astept pana la a doua regenerare,dupa ce am resetat valorile a si inceput sa isi faca regenerare

masina e gama vag😅 (audi a4 b8 caga euro 5)340k km

inainte de curarare la 42 km dupa regenerare aveam 15hpa difference cu 2hpa offset si 0.25 ash

cu motorul oprit acum am -1hpa cu 0hpa

Multumesc anticipat.

IMG_2680-compressed.jpeg

IMG_2675-compressed.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vin catre voi cu o rugaminte.

Am un Seat Leon 5F, 1.6 TDI 110 CP cu 251000km. Recent mi-a aparut martorul check engine cu eroarea P2002. Am fost la cineva care mi-a dat o regenerare fortata si a resetat “parametrii”. Am cumparat si eu un VCDS  ca sa pot verifica filtrul.

 

Acum am valorile de mai jos. Ce parere aveti, sunt bune?

Din cate vad eu a resetat oil ash volume, nu inteleg de ce. Acum nu imi mai pot da seama cata cenusa avea si daca filtrul este OK

 

Va multumesc in avans!

IMG_0723.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am verificat iar si cu motorul pornit am -10 hpa iar cu motorul oprit am -18 hpa. Oare este defect senzorul ?

IMG_0723.jpeg

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratele meu și-a luat de curând o Skoda Fabia 3 cu motorul de 1.4 

Mi se par foarte ciudate aceste valori. Face prea repede regenerarea și minse pare prea mica presiunea egr. 

Ce sa verifice ?

Screenshot_2024-04-27-19-00-40-584_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2024-04-27-18-57-55-085_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2024-04-27-18-53-08-653_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2024-04-27-18-49-59-431_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Mii de postari cu poze facute ad-hoc" fara relevanta sau lamurire "tehnica"referitoare la comportamentul/simptomul reclamat!

Bun,nu am pretentii ca simplu utilizator sa cunosti managementul la euro 4 cu DPF si euro 5, despre euro 6 cu SCR nici service-urile nu au habar sa tratezeze defectiunile,dar sa mai dea explicatii (a)tehnice!

Evaluarea gradului de incarcare a dpf-ului nu este facuta doar prin masurarea presiunii diferențiale din dpf,este mult mai complex,bazat de algoritmi matematici,cu informații adunate de la senzorul de debit aer(MAF) senzorii de temperatura inainte de dpf...si chiar MAP(manifold absolute pressure sensor)calcule sunt facute dinamic,deci ce evaluati voi static prin 3 poze,este egal cu zero(barat)!

Nu vreau sa va stric ziua dar pe langa vcds,va mai trebuie alte sdv uri sa măsurați valorile alea enumerate  mai sus,de cunostinte si experienta,nu amintesc ca oricum imi iau "hate"!

Sa mai amintesc ca putem evalua cantitatea de PM(funingine/carbon) cu ajutorul sondei de oxigen?!Nu,nu mai amintesc ca deja e prea mult...

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne cerem scuze domnule doctor docent in motoare vw. Ca un umil muritor de rând m-am gândit ca se vad niste diferente de parametri între momentul regenerării si dupa terminarea acesteia. Posed și vcds , ce ar trebui sa verific acolo pentru o imagine cat mai elocventă a fenomenului de regenerare ?

Modificat de maistoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne deranjează că unii ne dau explicații care sunt peste cunoștințele noastre, poate că noi vrem să ne reparăm numai singuri mașinile noastre, dar vlahdacoriman este mai mult ca sigur unul dintre cei mai buni de pe aici și să sperăm că nu ne abandonează dacă îl solicităm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare poate cineva sa-mi spuna daca e posibil sa modific timpii de regenerare a filtrului de particule ca sa ma explic mai bine la fiecare 200 de km se regenereaza automat e vorba de vw t6 caravelle din 2015 .E posibil ca sa schimb anumiti parametri ca sa parcurg mai multi km o regenerare la 1000 de km de exemplu? Nu vreau sa-i scot filtru doar sa se regenereze mai rar.Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa adaug ca nu merg sub turat adica motorul cald 3000 turatii si totusi la fiecare 200 km hop regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarile si distanta intre regenerari nu va fi niciodata exacta! Plus ca momentul de start al regenerarii este dat de foarte multi parametri. Nu ai ce sa modifici pentru ca va fi un calcul facut de calculatorul masinii, de la incarcarea actuala a filtrului, la presiune diferentiala, etc.

Dar cu ce te deranjeaza pe tine cand se regenereaza filtrul? Oricum daca mergi mult in oras, asta inseamna multe porniri/opriri la rece, deci mult fum generat, deci o incarcare mai rapida a DPF, deci o regenerare mai deasa 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update dupa 400 km rulati

IMG_2754-compressed.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Grec

Salutare tuturor,

 

Vreau sa va arat si eu informatiile legate de filtrul de pe masina mea, vw passat b7 CFGB 2.0 170CP.

 

De obicei, regenerările le face la aproximativ 200 km, si pana acuma nu cred ca a ratat vreo regenerare, dar la ultimul drum inafara orasului, am ajuns cu încarcarea la 102%, si tot nu se facea regenerarea. Am lasat masina cateva zile in garaj, apoi am incercat (fara succes) sa fac regenerarea prin vcds (clona), iar azi am iesit la o tura, tot inafara orasului, si regenerarea a inceput la 5 minute dupa ce am iesit din garaj. 
 

Atasez cateva printscreen-uri dinainte de regenerare si dupa ce am revenit acasa. 
inainte
IMG_0275.thumb.png.19ce37502f16d6024bd99c71605f476c.png
 

inainte, motor oprit:

 

IMG_0274.thumb.png.d9fd2e633e78a60a2fd6f65fb04333f9.png

 

Inainte, motor oprit, android: 

IMG_0286.thumb.png.86ce7f9c9bb025a6ece23c7d9e7f3353.png

 

Dupa regenerare: 

IMG_0285.thumb.png.50f58de5632db6b46226ef36c95368a4.png

 

Dupa regenerare, motor oprit:

 

IMG_0284.thumb.png.c7d2e828f90e35ea7e3055f87dc9fc94.png

 

 


Cum vi se par datele ? Daca aveti nevoie de mai multe informatii, pot sa fac cateva printscreen-uri si din vcds. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny9933

Salutare, va rog daca se poate sa ma ajutati cu un sfat. Masina in cauza este un Seat leon 5f, 1.6 CXXB cu 253000 km la bord. 
 

Imi tot apare eroarea P2002 - eficienta sub pragul admis impreuna cu check engine,  am facut o scanare cu vcds, intre timp masina si-a facut regenerare si valorile arata destul de ok.

Am atasat poze din VCDS

 

Pe deasupra la sfarsitul lui mai mai am si programare la rar

 

Ce ma sfatuiti sa fac ? Este filtrul infundat? Sa il curat, sa il schimb ? Nu inteleg de unde vede ca nu e ok filtrul 

 

 

 

 

IMG_0829.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny9933

Atasez si valorile

 

IMG_0830.jpeg

IMG_0829.jpeg

IMG_0829.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!