Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Continuă.

Cel puțin la mine. Am un amic cu o Skoda 2.0 vrs care a observat că după o oprire în regenerare, regenerarea nu a mai pornit, făcând foarte mulți km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stage 1 cred ca am, trage prea bn pt 140cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va rog sa aveti putina rabdare, dar incerc sa descriu problema cat mai bine si cu 2 seturi de imagini.:banghead:

 

Masina in cauza: Skoda Octavia 2, 2012, 2.0 TDI - 110 cp, CFHF, 6 trepte, proaspat achizitionata.

 

Isi face regenerari foarte dese (~ 75 de km, indiferent ca e in oras sau afara). Nu da fum, tevile sunt curate, fara erori pe motor, fara resoftari.

Am fost la colegul EXCALADE la Bacau si mi-a spus ca masina nu are resoftari si nici Dieselgate (soft 0970). Totusi EGR a fost schimbat si nu cu unul OEM (lucru confirmat si de fostul proprietar). La sfatul lui Catalin, urmeaza sa schimb EGR cu unul OEM, poate se mai raresc regenerarile.

 

Acum: am instalat VAG-DPF si am observat ca regenerarile se fac haotic si dureaza 7-8 minute maxim.

 

1) La prima regenerare, se observa ca incarcarea sare de la 34% direct la 99% si soot mass de la 7,7 direct la 22 (prima casuta stanga sus).

 

IMG-20210321-WA0004.thumb.jpg.ced02519204de284cde4ee9fde57d055.jpg

 

IMG-20210321-WA0005.thumb.jpg.4c78d0781d23917ffadd7c98883c53a4.jpg

 

IMG-20210321-WA0006.thumb.jpg.ad7ba74da8958c822c0da5d710fdcc38.jpg

 

IMG-20210321-WA0007.thumb.jpg.db4e50460e290180bfedd23044bbbd6e.jpg

 

Ultima poza e la relanti, dupa prima regenerare de astazi.

 

2) La a doua regenerare, incarcarea sare direct de la 29% la 75% si incepe regenerarea fara ca soot mass sa ajunga la 20.

 

IMG-20210321-WA0009.thumb.jpg.89af1d90f646941fd45782c4ae65bc89.jpg

 

IMG-20210321-WA0010.thumb.jpg.6e41d0bbee19bb7846f38eede6975425.jpg

 

IMG-20210321-WA0012.thumb.jpg.a1e45df6167935896493505abbad0ced.jpg

 

IMG-20210321-WA0016.thumb.jpg.e8e66af04c5ae3bd32b24bdf2d5b47a4.jpg

 

IMG-20210321-WA0018.thumb.jpg.3cace77ebcfc24e43082a945e0f837ab.jpg

 

Ultima poza e iarasi la relanti dupa a doua regenerare. Puteti sa va dati cu parerea din imagini unde este problema? DPF infundat? EGR non OEM? Vreun senzor?

 

Multumesc!:banghead:

 

 

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate vad are comporamentul asta pentru ca ai valori la soot mass measured foarte mari. Sunt doar doua posibilitati in cazul asta: senzorul de presiune diferentiala nu masoara corect sau motorul nu merge cum trebuie si genereaza mult fum care umple repede DPF-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine, dar...fara nici o eroare ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mergeti pe ideea ca daca motorul e controlat electronic, gata, cand se strica ceva apare frumos eroare si iti spune exact ce nu e in regula. Chiar din contra, cu cat motorul e mai complex cu atat e mai greu de diagnosticat, uneori chiar erorile stocate te pot duce pe cai gresite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am patit asa ceva din cauza ca, clapeta de bypass de la EGR(e original) era blocata pe deschis,fara nicio eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Schimba senzorul de presiune diferentiala si adapteaza-l . E primul si cel mai usor lucru de facut. La masina acelasi senzor aproape ca ma punea sa dau filtrul jos sa il trimit la curatat, deoarece avea presiune diferentiala 18hpa, chiar daca facea regenerari chiar si peste 1000km,  cand intr-o zi a cedat o tevusca de plastic de pe el, dupa inlocuire, are valoare de 4hpa in relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc.

Pai si a mea are 4-5hpa in relanti.

Sa pun senzor de presiune diferentiala OEM sau Bosch ?

 

 

 

 

IMG-20210321-WA0019.thumb.jpg.ab07b07e4118373323f005c972881b4e.jpg

 

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare a fi de la senzor in cazul asta, ce presiune diferentiala ai la ralanti, 1500 respectiv 2000 rpm stand pe loc ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare colegi,pareri despre valorile astea?

passat 2.0 crlb dsg.

57.500 km

 

WhatsApp Image 2021-03-22 at 13.27.43.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-22 at 13.27.43(1).jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, adrian001 said:

Nu pare a fi de la senzor in cazul asta, ce presiune diferentiala ai la ralanti, 1500 respectiv 2000 rpm stand pe loc ? 

 

La 1500 RPM am 13-14 hpa, iar la 2000 RPM am 21-22 hpa.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa la prima vedere pare in regula. Problema la tine inclina mai mult spre faptul ca motorul genereaza prea mult fum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Am sa vad cand are Catalin timp si am sa schimb EGR-ul cu unul original, poate am noroc. Multumesc!:icon_thumright:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, flavius1611 a scris:

salutare colegi,pareri despre valorile astea?

passat 2.0 crlb dsg.

57.500 km

 

WhatsApp Image 2021-03-22 at 13.27.43.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-22 at 13.27.43(1).jpeg

Totul arata cat se poate de normal. Distanta bună între regenerari, presiune ok. Drumuri bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, este EA288 și nu are treabă cu dieselgate. 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având in vedere presiunea mare diferențială după regenerare înseamnă ca filtrul este destul de încărcat...

Iar regenerarile dese sunt tot din cauza asta...

am patit eu la mașina din semnătura..isi făcea regenerări la 150-200 km l-am dat jos l- am trimis la curățat la Galați și acum e Ok își face între 400 și 450 depinde unde merg cu mașina urban sau extern.. totuși in oraș își mai face și pe 250 regenerare

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii la postarile de mai sus: am schimbat senzorul de presiune diferentiala si oarecum situatia "s-a imbunatatit".

 

Am pus senzor Bosch.

 

Acum nu imi mai arata presiunea diferentiala 4-5 hpa, ci 8-9 hpa (rar scade si la 7 hpa). Regenerarile au crescut de la ~70 km la ~130 km la mers normal. Daca merg subturat cu masina (cum imi indica sa schimb treptele pe bord la 1500 RPM) sar si de 200 de km pana isi face regenerare.:banghead:

 

Totusi...tot nu e bine. Cred ca primul pas e sa ma duc la Excalade sa pun EGR OEM.

 

Va atasez si niste print-uri cu noul senzor.

 

 

IMG-20210325-WA0001[1].jpg

IMG-20210325-WA0002[1].jpg

IMG-20210325-WA0000[1].jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/20/2021 at 8:41 AM, dasefx said:

Depinde de simțurile tale. Eu am început să le simt după vreun an de condus, după ce am învățat bine comportamentul mașinii. Nu le simți decât in oraș, in trafic, in treaptele 2-3.... zici ca ai stage 1 făcut, presupun ca de la postinjecție. Daca se regenereaza la drum intins, la viteza constanta, nu simti nimic. La ralanti se suspenda regenerarea, nu creste turația la 1000. Am acelasi motor 2.0 BMM. Dar in cazul tau, cu presiunea diferentiala 0, sunt ceva probleme. Trebuie investigat.

Salut

La ce ar trebui sa fiu atent ca sa "simt" si eu? :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris chiar in textul citat de tine. Are un "zvâc" la accelerare, de parca ar fi mult mai puternica. Dar are si momente cand raspunde mai lent cand apesi pedala, si apoi brusc cate un zvâc. Nu stiu daca e general valabil, cel putin asa se comporta auto meu cand DPF intra in regenerare.

Dar atenție, cred ca e vorba de prima generatie de DPF, euro 4, montat pe injectie PD. La generatiile mai noi, CR si euro 5+ e posibil sa fie mai rafinata regenerarea si chiar sa nu simti nimic. Nu conduc, nu stiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La CR eu nu am observat sa sa simta ceva in mers, singurul indiciu ar fi ralatiul la aprox. 1000 rpm cand stai pe loc. Ar mai fi inca o chestie la masinile cu DSG, in timpul regenerarii cutia schimba mai sus cand esti in D(rive), gen in loc de 1600 schima pe la aprox. 2000 rpm cand accelerezi usor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, I'll pay attention :)

oricum, teava mea e super curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stetcu Gabriel

Salut.

Dupa un downgrade la sw 2023 de la 9977[dieselgate on] masina isi face regenerarea activa astfel:

- daca rulez in afara orasului chiar si la 17gr soot measured;

- daca rulez in oras la aproximativ 22 gr soot measured.

Precizez ca inainte cu softul dieselgate 9977 regfenerarile erau in functie de soot mass calculated si aveau loc la aprox. 250km ceea ce este paradoxal deoarece din ce am citit, ar trebui ca ECU sa dicteze regenerari mai rare dupa downgrade si nu invers.

Am schimbat senzorul de presiune diferentiala, l-am adaptat si am resetat learned values

Am reinitializat oil ashul in functie de nr de km al masinii =>0.15 oil ash/64 gr.

 

Masina are 213k km reali si nicio eroare. Oare de ce isi face regenerarile asa des?Asa sunt aceste motoare din generatia 2? Apropo, putina funingine se observa pe toba de esapament, dupa acest downgrade. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stetcu Gabriel

Dupa downgrade de la dieselgate, imi face regenerare in functie de soot mass measured care creste destul de repede[200km rulati, maxim]

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!